- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
Je bent een echte fan volgens mij? Ik hoop ook op een goeie tour van Jurgen trouwens, daar niet van. Maar ik had niet de indruk dat hij de handen van de Belgische wielerliefhebbers echt op elkaar krijgt.
Ik ben wel fan ja. Begrijp ook niet zo goed waarom VDB niet best in de markt ligt in België. Misschien omdat hij zich teveel richt op de Tour, maar wat mij betreft is dat dan ook dé wedstrijd van het jaar.
Hij zorgt er in ieder geval voor (als hij rechtop blijft ten minste) dan er steeds vooraan een Belgische naam te horen is.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Bij nader inzien is de finish wellicht wat te zwaar en vooral de heuvels wat te kort bij de finish voor een massasprint (al sluit ik het nog steeds niet uit, het zijn maar korte hellinkjes en het zijn er maar twee). Maar Kwiatkovski gaat zich inhouden die rijdt een klassement
Mwoah gisteren probeerde hij het ook toch? Maar het zal vandaag voor het Kanon van Zilina zijn.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Oei, Stef Clement afgestapt na een valpartij.
Hopelijk weet de NOS hem nu te strikken voor de slotetappe zoals vorig jaar.
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Ik ben wel fan ja. Begrijp ook niet zo goed waarom VDB niet best in de markt ligt in België. Misschien omdat hij zich teveel richt op de Tour, maar wat mij betreft is dat dan ook dé wedstrijd van het jaar.
Hij komt altijd zo nijdig over vind ik, en wint natuurlijk nooit. Overigens denk ik ook wel dat het Vlaamse werk toch nog net iets populairder is bij ons dan de Tour (hoewel dat inderdaad het absolute topniveau is). Die paar weken in het voorjaar is het in Vlaanderen al koers wat de klok slaat. Bij mij zelf gaat er overigens ook niets boven de charme van de Ronde van Vlaanderen, zelfs niet de grote bergritten in de Tour.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
Tja, ik heb dan weer niet zoveel met de klassiekers. Ik moet al erg weinig te doen hebben om er voor te gaan zitten.
VDB wint inderdaad te weinig voor z'n status, maar ik zie liever een derde plaats in de Tour dan een rit in de Dauphiné ofzo.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Zo, de koers wordt veel harder gemaakt dan ik dacht.
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Ik root maar weer eens voor Dumoulin "Ik was eigenlijk niet goed, maar ik zat goed in positie en dan krijgen ze er me niet af". Dan sprint die beste man nog gewoon mee met Trentin en Sagan en wordt hij vierde. Een renner naar mijn hart.
En ja, die valpartijen: VDB ligt er weer bij...
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Frank in het ziekenhuis. Er wordt gevreesd voor een breuk. Gaat lekker met de uitvallers bij Sportpools.
Talansky en v/d Broeck hebben weinig schade.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Hopelijk is Frank op tijd fit voor de Vuelta.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Ik zie helemaal geen hol van deze Tour... Gelukkig sprint Kwiat weer mooi mee op dergelijke aankomsten, net zoals vorig jaar. NOT
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Tsja, Trentin zat er nog bij, dus uiteindelijk een goede keuze van OPQS om Kwiat te laten aantrekken. Maar begrijp dat het voor de pooltjes wel ergerlijk is als je Kwiat hebt, had hier anders ook minstens top-3 gereden. Gelukkig had ik zelf Trentin nog ergens gespeeld. Gisteren mocht Kwiat het met een late uitval proberen en trok Trentin juist aan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Danny van Poppel ook al uitgevallen. Houd een lekker groot team over zo bij SP pff.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
LeBron verlaat maar weer eens een team 
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Talansky en v/d Broeck hebben weinig schade.
Elleboog van Talansky zag er toch wel gehavend uit dacht ik. Kan wel een klein weerslagje geven de komende dagen.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Lebron bedankt voor je bewezen diensten.
Al die mensen, die toen tegen hem waren, ontvangen hem nu weer met open armen.
Ben benieuwd naar de teamsamenstelling van Miami volgend seizoen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
LeBron verlaat maar weer eens een team
Al zou die naar ieder andere ploeg zijn zou je een punt hebben. Nu vind ik het wel een sympathieke keuze eerlijk gezegd. Niet iets om hem af te branden lijkt me.......
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Al zou die naar ieder andere ploeg zijn zou je een punt hebben. Nu vind ik het wel een sympathieke keuze eerlijk gezegd. Niet iets om hem af te branden lijkt me.......
Niet helemaal. Dat maakt zijn vertrek bij Cleveland alleen maar ridiculer en zieliger eigenlijk. Eerlijk is eerlijk, zal een aanzienlijk deel dit idd als sympathiek bestempelen. Ik vind dat vooral nog naief en ondoordacht. Al ben ik wel verheugd dat de man die 'wij' niet uit kunnen staan terug in onze division komt, al hoop ik dat dit niet betekent dat Melo dus ook in de Central division wil komen ballen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Elleboog van Talansky zag er toch wel gehavend uit dacht ik. Kan wel een klein weerslagje geven de komende dagen.
Het is ook maar wat ik lees. 
Frank naar huis.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ik moet vandaag noodgedwongen naar de NOS kijken, je komt er al snel achter waarom ik dat nooit doe. Maar kan iemand ze svp ook uitleggen dat Gérardmer wordt uitgesproken als Gérardmé? Of is dat een gevalletje Parijs/Paris.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Ze zeiden dat de lokale bewoners het uitspreken als Gérardmé, maar dat ze in Parijs en de rest van het land Gérardmer zeggen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
OK, toen was ik nog niet ingeschakeld blijkbaar. Ik ken het niet anders dan Gérardmé, maar dat krijg je blijkbaar als je er in de buurt bent geweest. Op de Belg (Vive le Vélo) spraken ze gisteren ook van Gérardmé namelijk. Dus dit klinkt nogal sullig.
edit: ook op de Franse wiki staat alleen Gérardmé - daar niks over die malle Parisiens.
Ik bestel in de Provence ook altijd 'pèng' en geen 'pain', je moet je toch aanpassen aan de lokale gebruiken.
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Ik bestel in de Provence ook altijd 'pèng' en geen 'pain'

Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Valverde viel wat tegen. Pinot en Porte opvallend goed. Kwiat toch echt niet in vorm blijkbaar... Wordt een mooie strijd tussen Contador en Nibali!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Harde koers met die felle bergjes die elkaar opvolgden. Leuk wel - duidelijk wie de sterksten zijn. Talansky en Kangert zijn wel gekende brokkenpiloten blijkbaar, al twee dagen na-een op de grond.
Gelukkig gingen de kids naar buiten en heb ik de laatste 20K op Sporza kunnen kijken.
Mijn dochter is vol ongeloof dat K3 gewonnen heeft...
En nog wel opvallend nieuws in de categorie 'met terugwerkende kracht': Tour-uitslagen Mentsjov geschrapt - NOS Sport (ook Barredo trouwens)
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Nibali heeft wel een ultiem pokerface, lachend naar dat verzetje van Contador kijken en er dan in extremis toch nog af moeten. Benieuwd wanneer El Pistolero zijn duivels ontbindt op de Planche overmorgen.
Mollema en VDB: oeioei.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Ondertussen heeft VDB wel een podiumplek binnen na het schrappen van een aantal resultaten van Mensjov waaronder een tweede plek (was eens derde, maar iemand voor hem ook al geschrapt - ik weet niet of ik dit grappig of ergerlijk moet vinden.) Van den Broeck plots op Tourpodium van 2010 na schrapping va... - Sportwereld - nieuwsblad.be
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Mollema en VDB: oeioei.
Het zal geen podium meer worden voor die 2 gasten. Hopelijk halen ze de top10.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Niet helemaal. Dat maakt zijn vertrek bij Cleveland alleen maar ridiculer en zieliger eigenlijk. Eerlijk is eerlijk, zal een aanzienlijk deel dit idd als sympathiek bestempelen. Ik vind dat vooral nog naief en ondoordacht. Al ben ik wel verheugd dat de man die 'wij' niet uit kunnen staan terug in onze division komt, al hoop ik dat dit niet betekent dat Melo dus ook in de Central division wil komen ballen.
Ik ben geen insider, dus misschien heb jij info die ik niet ken, maar op mij komt het over dat hij zo graag een ring wilde en inschatte dat ie daarvoor moest vertrekken. Nu ie dat heeft bereikt gaat ie voor zijn volgende missie: "zijn" Cav's terug brengen naar de top. Ik vind het niet zo onlogisch en onsympatiek allemaal eerlijk egzegd.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het zal geen podium meer worden voor die 2 gasten. Hopelijk halen ze de top10.
Dat is allemaal wel weer erg kort door de bocht. Ik vond ze voor de tour al geen zekere podia, maar om ze nu al af te schrijven gaat wel erg ver. Dit soort klims is natuurlijk iets totaal anders dan de alpen en de pyrineeen waar de echte verschillen worden gemaakt. Er zijn in het verleden vele klassementsrenners geweest die dit explosieve werk moeilijk konden verteren, maar die in het echte hooggebergte met de beste mee konden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.