• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.366 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.101 gebruikers
  • 9.377.673 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Veel te snelle conclusie inderdaad. Er is nog geen hooggebergte geweest nota bene. Al waren ze vandaag niet goed genoeg, het zijn beide meer renners voor lang gelijkmatig klimmen.

Ondanks dat (en ik ga lekker hypocriet zijn nu, want ook deze conclusie is veel te vroeg) denk ik steeds meer dat Nibali weleens tot in Parijs in het geel zou kunnen blijven.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Kwiat heeft dan wel een aantal goede slotkilometers gereden, want moest toch al vroeg lossen. Talansky nu dus wel tijd verloren met zijn val. En Valverde lijkt zijn vorm niet naar de Tour door te kunnen trekken. Ben benieuwd of ze Nibali weten te kraken de komende weken. Voornaamste uitdagers lijken nu dus Contador en Porte, maar die laatste zal wel een slechte dag er tussen hebben zitten. Ook opmerkelijk dat Terpstra en Chavanel uiteindelijk ruim boven Yates eindigen. Die heeft zich zeker opgeblazen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

wavanbuuren schreef:

Er zijn in het verleden vele klassementsrenners geweest die dit explosieve werk moeilijk konden verteren, maar die in het echte hooggebergte met de beste mee konden.

starbright boy schreef:

Veel te snelle conclusie inderdaad. Er is nog geen hooggebergte geweest nota bene. Al waren ze vandaag niet goed genoeg, het zijn beide meer renners voor lang gelijkmatig klimmen.

True, true, maar Mollema zag je ook al op die wat langere klim harken en half lossen en VDB verliest doodleuk anderhalve minuut op 1,8 kilometer (!). Toch wel een erg groot verschil met de manier waarop Porte en Pinot (hij verraste misschien wel het meest) naar boven gingen.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

VDB blies zich volgens mij onderaan op na een slechte bocht van hem en Rui Costa. Tenminste, zo leek het in de achtergrond. Niettemin geen goed teken. Bij Kwiatkowski eigenlijk andersom; die ging er op de klim ervoor al vroeg af, maar finisht wel sterk.

Maar ben het met o.a. starbright boy eens: eerst maar eens een echte bergetappe afwachten. Met name mannen als Rui Costa en VDB kunnen denk ik op langere cols wel eens wat beter voor de dag komen ten opzichte van een Peraud, Pinot, V. Garderen, Porte. (En let op Nieve mensen, hij zat er goed bij!)

Overigens: die Kadri rijdt echt geweldig, misschien wel de belangrijkste kandidaat voor de bollen inmiddels, als Contador er niet mee gaat lopen.

En tenslotte: Koning Alberto wint deze ronde natuurlijk gewoon.

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Als Contador echt top is, zie ik hem in het hooggebergte ook wel nog een pak tijd terugpakken. Is qua talent toch nog van een ander niveau dan Nibali. Zeker in die derde week, met een aantal loodzware etappes, moet hij het verschil kunnen maken. Maar ik misgun het Nibali niet, ook een zeer leuke en aanvallende renner.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Ik ben geen insider, dus misschien heb jij info die ik niet ken, maar op mij komt het over dat hij zo graag een ring wilde en inschatte dat ie daarvoor moest vertrekken. Nu ie dat heeft bereikt gaat ie voor zijn volgende missie: "zijn" Cav's terug brengen naar de top. Ik vind het niet zo onlogisch en onsympatiek allemaal eerlijk egzegd.

Dat is een beetje het probleem wat ik ermee heb. Zijn enorme drang naar een ring waardoor hij "zijn" cavs verliet. Dat hij nu terug gaat nadat hij zijn ring heeft kan je bewonderenswaardig vinden (is het op een manier ook wel) maar de nasmaak is gewoon vrij bitter door zijn (manier) van vertrek. Ik vind het vertrek nog laffer geweest. Net als elke liefhebber geen verdere info hoor, ik weet wat jij weet.

Geen Melo, wel Pau. Ik vind Pau dan niet echt een nodige addition (vooral niet als Mirotic komt) maar wel een speler waar ik een zwak voor heb. Erg blij dat Melo niet komt iig, kijken of Pau een goede additie zal zijn.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

(quote)

True, true, maar Mollema zag je ook al op die wat langere klim harken en half lossen en VDB verliest doodleuk anderhalve minuut op 1,8 kilometer (!). Toch wel een erg groot verschil met de manier waarop Porte en Pinot (hij verraste misschien wel het meest) naar boven gingen.

Mollema gaaf aan dat hij daar zat omdat ie uit zijn pedaal schoot na een onverhoedse beweging van een voorganger. Ik bepleit overigens niet dat ik Mollema zomaar podium zie rijden, puur dat iedere andere conclusie dan dat Froome de tour niet gaat winnen een voorbarige is.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

't Zag er op papier leuk uit, maar de zondagetappe blijkt voer voor mensen die slaap moeten inhalen...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Tony Martin maar verder

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Tony Martin en Marion Rousse maar verder

eppo349

• 874 berichten
  • 4066 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

't Zag er op papier leuk uit, maar de zondagetappe blijkt voer voor mensen die slaap moeten inhalen...

Ja lekker! Met dat slap geouwehoer van Ducrot en Dijkstra erbij komt het helemaal goed.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Had het wel verwacht. Etappes die beginnen met bergen en vlak eindigen zijn negen van de tien keer niet zo boeiend. Morgen is dè dag.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Voor het klassement heb je gelijk, maar een groep van 20 man die wat achter Martin aanpeddelt de hele dag zonder enige verdere intentie (?) is toch wel teleurstellend. Doet niets af aan het nummertje van Martin trouwens.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

UCI weer goed bezig. Menchov op basis van zijn bloedpaspoort in 2013 in het geheim schorsen, zijn uitslagen van 4 jaar eerder schrappen, maar dan wel zijn Tour uitslagen en niet de Giro winst.

Oooookeeeee.

Daarnaast was hij ook al de zege van 2005 in de Vuelta kwijt door ongelofelijk wanbeleid in de wielerwereld. C'est un cirque.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12852 stemmen

Ai ai ai, Contador zwaar tegen de vlakte ...

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Nibali wint de tour.

Of hem dat gelukt was met Froome en Contador, dat is iets wat we ons altijd gaan blijven afvragen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Oehlala

Een onthoofding in twee aktes?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Erg jammer dit. Heb de val nog niet gezien, een eigen fout? Nibali nu inderdaad voor deze onthoofde Tour, dat kan bijna niet meer misgaan.

LuukRamaker

• 2020 berichten
  • 925 stemmen

Bijzonder jammer inderdaad van Contador.

Maar waar die Tony Martin ondertussen mee bezig is...

(afbeelding)

Zandkuiken

• 1746 berichten
  • 1431 stemmen

Aiai, Contador stapt in de wagen.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12852 stemmen

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Triestig, triestig. Wat kan men nog meer zeggen voor deze tour.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Zonde. Wie kan Nibali nog stoppen?

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Pfff... Jammer zeg.

Voor Van den Broeck wel dé kans bij uitstek om nu eindelijk dat podium te halen!

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Het opgeven van Contador doet me opvallend genoeg veel meer dan de opgave van Froome. Pijnlijk.

En of Nibali de tour wint als hij Kwiatkovski vier minuten laat weglopen. Ik weet het niet. Strategische blunder of meesterzet... Ik twijfel.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Volgens Herbert is z'n fiets gebroken.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

starbright boy schreef:

Het opgeven van Contador doet me opvallend genoeg veel meer dan de opgave van Froome. Pijnlijk.

En of Nibali de tour wint als hij Kwiatkovski vier minuten laat weglopen. Ik weet het niet. Strategische blunder of meesterzet... Ik twijfel.

Ik weet niet of Kwiat in het hooggebergte kan volgen. Misschien wil Nibali zich zo lang mogelijk schuilhouden.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Goede reclame voor Specialized.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

AHWA schreef:

Ik weet niet of Kwiat in het hooggebergte kan volgen.

Ik betwijfel het ook maar om hem dan maar een minuut of 5 bonus te geven lijkt me niet...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Kwiat heeft nu virtueel 2 min voorsprong en het zwaarste van de etappe, aldus Duquote, moet nog komen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.