- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
starbright boy (moderator films)
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Ik weet niet of Kwiat in het hooggebergte kan volgen. Misschien wil Nibali zich zo lang mogelijk schuilhouden.
Ik weet ook bepaald niet zeker van niet. Hij lijkt in bovendien echt in topvorm. Komt nog eens bij dat hij zijn team nu veel harder moet laten rijden.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Kwiat heeft nu virtueel 2 min voorsprong
Ik zat inderdaad verkeerd te rekenen, Nibali had vanochtend natuurlijk al een pittige voorsprong.
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Wel mooi dat Nibali zelf in de aanval trekt, maar toch compleet onthoofd, deze Tour.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Oei oei Mollema en VDB,
Zei iemand dat gisteren al?? 
Contador nam onverantwoorde risico's begrijp ik.
een Tour waarin de Fransen weer eens kans maken...
Als ze de voetbal tactiek gebruiken rijdt iemand van AG2R Nibali overmorgen met een charge van zijn fiets en wint Peraud of Bardet de Ronde...
El Loco
-
- 1106 berichten
- 2382 stemmen
De Tour is al gereden. Wel is er nog genoeg spanning voor de bolletjes, het wit en het podium.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Rodriguez laat de bollen niet meer gaan. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
na een spannende Tour is een tour met 100% dominantie ook wel fascinerend. Een kwartier voorsprong of zo. Elke dag de tegenstand kleineren. De laatste keer was met Fignon (RIP) in 1984 denk ik.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Gaat niet gebeuren met Valverde. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
De Armstrong-tactiek is dit van Nibali. De eerste de beste bergrit vlammen en dan de rest van de Tour verdedigend fietsen. Eén etappe leuk, maar voor de rest vreselijk saai.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Nibali gaat nog wel vaker aanvallen lijkt me. Niet al te vroeg natuurlijk, maar in de Giro van vorig jaar ging hij ook nog een paar keer tekeer nadat de voorsprong al groot genoeg was. Nu maar duimen voor wat mooi dagsucces.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
De verschillen zijn te klein om nu al verdedigend te rijden, maar als de volgende finish bergop geweest is en hij wint nog eens twee of drie minuten, dan kan hij gaan verdedigen. Al hoop ik dan dat hij alles overhoop rijdt en de nummer 2 op 15 of 20 minuten zet. Zoals Fignon 1984 inderdaad. Ik denk ook niet dat hij gaat verdedigen.
Mollema niet goed genoeg, maar wel op zijn Mollema's. Lossen bij de eerste de beste versnelling en dan verbeteren. Maar deze helling is te kort om echt zijn vorm te kunnen inschatten. Ten Dam en kruijswijk had ik ook beter gehoopt. VDB is meestal iemand die lang kan aanklampen, dat lukte vandaag helemaal niet.
Fransen opmerkelijk goed trouwens, 14 juli effect of zijn ze echt zo goed.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4519 stemmen
Contador breekt dus z'n scheenbeen klaarblijkelijk. En dan nog doorfietsen. Man, toen die mij geknakt was kon ik hem überhaupt niet meer fatsoenlijk bewegen, laat staan ermee fietsen. Dus dat zal vooral een scheurtje zijn of een stukje eraf maar niet helemaal doormidden.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Toch harde kerels die wielrenners. 
http://static3.hln.be/static/photo/2014/13/1/4/20140714185704/media_xll_6904024.jpg
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Wat een klotezooi. De Tour is helemaal verpest.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Waar staan de favorieten nu? (Op basis van de pronostiekjes enkele pagina's geleden):
1. Nibali
2. Porte + 02'23''
3. Valverde +02'47''
4. Bardet + 03'01''
6. Pinot + 03'47''
7. Van Garderen + 03'56''
9. Costa + 03'58''
10. Mollema + 04'08''
11. Van Den Broeck + 04'18''
13. Kwiatkowski + 04'39''
15. Nieve + 06'03''
16. Rolland + 06'47
17. Horner + 07'33
19. Ten Dam + 07'42''
20. Zubeldia + 08'01''
25. F. Schleck + 11'51''
26. Talansky + 14'44''
68. Rodriguez + 57'34''
Opgave:
Contador
Froome
A. Schleck
Nog enkele niet-genoemden in de top 20:
5. Gallopin
8. Péraud
12. Fuglsang
14. Thomas
18. Gautier
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Ik moet toegeven dat m'n interesse voor deze Tour nu wel een serieuze knauw gekregen heeft. Het is ook jammer dat een renner als Contador, die ondanks zijn dopingschorsing voor mij als 1 van de grootste ronderenners uit de geschiedenis geldt, nog altijd maar aan 2 Tourzeges zit. Volgend jaar wordt hij toch al 33, hopelijk lukt het nog eens.
2014 leek echt nog eens zijn jaar te worden, dit moet een enorme klap zijn. Zijn laatste officiële Tourwinst dateert ondertussen ook al weer van 2009... Maar goed, Contador heeft in zijn leven wel al zwaardere klappen te verwerken gekregen. Hopelijk keert hij ook hier nog van terug.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Contador is de meest recente winnaar van de 3 grote rondes.
Anquetil:
- Tour: 1957, 1961, 1962, 1963, 1964
- Giro: 1960, 1964
- Vuelta: 1963
Gimondi:
- Tour: 1965
- Giro: 1967, 1969, 1976
- Vuelta: 1968
Merckx
- Tour: 1969, 1970, 1971, 1972, 1974
- Giro: 1968, 1970, 1972, 1973, 1974
- Vuelta; 1973
Hinault:
- Tour: 1978, 1979, 1981, 1982, 1985
- Giro: 1980, 1982, 1985
- Vuelta: 1978, 1983
Contador:
- Tour: 2007, 2009
- Giro: 2008
- Vuelta: 2008, 2012
En dan kan er komen:
Nibali:
- Tour: 2014 (???)
- Giro: 2013
- Vuelta: 2010
De eerste Italiaan sinds 1998 (Pantani) ? We weten het binnen een kleine 2 weken!
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1882 stemmen
Het wordt nu een beetje als NIET scoren in de halve finale Duitsland-Brazilië: als je niet op het podium komt in de Tour van 2014 hoor je er toch echt niet helemaal bij...
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Wat feitjes:
- Dit is Contador's elfde start in een grote ronde. Dit is de eerste die hij niet uitgereden heeft.
- Dit jaar gaat iemand de Tour winnen die 'm niet eerder won. De drie startende ex-winnaars zijn namelijk allemaal uit de race. Dat betekent dat er sinds 2008 elk jaar een andere winnaar is geweest (in 2010 geholpen door de (onterechte) schorsing van Contador). Dat is zeven jaar op rij. Dat is in de hele geschiedenis van de Tour nog nooit gebeurd.
Dan even over ex-wnnaars die allemaal uit de race zijn. In 2006, 1999, 1956 en 1947 startten er geen ex-winnaars. 2006 was net na en 1999 net aan het begin van het Armstrong-tijdperk. In 1956 zorgde dat en relatief makkelijk parcours ervoor dat Roger Walkowiak de tour won, mede door een ontsnapping waardoor hij heel veel tijd pakte. Walkowiak wordt algemeen gezien als de minste renner die ooit de Tour won, omdat zijn erelijst buiten die winst zeer bescheiden is: Hij won één etappe in een grote ronde (maar niet in zijn gewonnen tour, in de Vuelta), Hij reed zes keer de tour, reed 'm vier keer uit en eindigde drie keer in de onderste regionen, hij won geen eendagswedstrijden van betekenis, werd een keer 15e in de Vuelta en een keer tweede in de Dauphine. In 1947 kwam het door de oorlog en een boycot van Italiaanse renners.
Ik heb vooralsnog geen vergelijkbare situaties kunnen vinden (3 ex-winnaars, geen van allen rijden uit) na de oorlog. Het dichtste bij komt 1966, toen er maar één ex-winnaar startte en uitviel (om nooit meer terug te komen): Jacques Anquetil. Aimar won de tour en dat is de enige grote ronde waar hij bij de eerste vijf eindigde. Een vergelijkbare situatie was er in 1953, Koblet was de enige startende ex-winnaar en reed niet uit. Bobet won zijn eerste van drie tours.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Froome, Contador.... voor mij doet dit helemaal niet af aan de prestaties van Nibali.
LuukRamaker
-
- 2020 berichten
- 925 stemmen
Heel jammer dat het zo moet lopen in de tour. Helemaal voor Nibali, die nu weliswaar een touroverwinning in de wacht lijkt te gaan slepen, maar er altijd mee zal worden geconfronteerd dat de twee topfavorieten er uiteindelijk niet meer bij waren. 'k Vond Nibali van te voren eigenlijk erg onderschat en had hem ook nog wel op een van de hogere plaatsen van het podium zien eindigen als Froome en Contador er nog wel waren. Maar erg zuur dat we nu nooit zullen weten of dat ook daadwerkelijk het geval zou zijn geweest. 
Edit: speedy23 Dat dus!
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
(in 2010 geholpen door de (onterechte) schorsing van Contador).
Hoezo staat er feitjes boven het stuk? Dit is duidelijk een mening.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Dat ene woordje is mening, ja. Maar die mening hierover heb ik al vaker uitgelegd op de site.
-
- 22412 berichten
- 5077 stemmen
Froome, Contador.... voor mij doet dit helemaal niet af aan de prestaties van Nibali.
Zeker niet. Ik had 'm op 2 staan in mijn top 10 voorspelling. En ik beschouwde hem ook als favoriet. Reed bovendien de hele week al uitzonderlijk goed. Zowel in Engeland, als over de kasseien en in de bergen. Ik had nog moeten zien of de uitgevallen renners 'm van de winst hadden kunnen houden, maar dat zullen we nooit weten.
eppo349
-
- 874 berichten
- 4066 stemmen
Ik denk dat Contador niet zeker van z'n zaak (vorm) was. Hij nam schijnbaar enorm veel risico in die afdaling. Paniekreactie op de valpartij die hij er net voor had gehad. Stom en zeker onnodig zo ver van de finish.
Nibali moet veel indruk hebben gemaakt in de eerste week!
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik denk dat Contador niet zeker van z'n zaak (vorm) was. Hij nam schijnbaar enorm veel risico in die afdaling. Paniekreactie op de valpartij die hij er net voor had gehad. Stom en zeker onnodig zo ver van de finish.
Nibali moet veel indruk hebben gemaakt in de eerste week!
Eerste week is er niet eens hooggebergte geweest...
Met alle respect, maar Contador wist dat hij tijd ging verliezen op de kasseien aan een goede stuurman zoals Nibali. 3 minuten was wellicht iets meer dan ingecalculeerd, maar denk niet dat Bert in paniek was.
De eerste beste aankomst reed hij nog even weg bij Nibali. Ik durf te wedden dat in het echte hooggebergte Contador gewoon betere vorm toont dan een Nibali. Want eerlijk, Nibali rijdt dit jaar bijzonder matig, en viel 3 weken geleden nog compleet door de mand, toen Froome en Contador nog samen domineerden. Daar put een Contador echt wel vertrouwen uit hoor.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
In 1956 zorgde dat en relatief makkelijk parcours ervoor dat Roger Walkowiak de tour won, mede door een ontsnapping waardoor hij heel veel tijd pakte. Walkowiak wordt algemeen gezien als de minste renner die ooit de Tour won, omdat zijn erelijst buiten die winst zeer bescheiden is: Hij won één etappe in een grote ronde (maar niet in zijn gewonnen tour, in de Vuelta), Hij reed zes keer de tour, reed 'm vier keer uit en eindigde drie keer in de onderste regionen, hij won geen eendagswedstrijden van betekenis, werd een keer 15e in de Vuelta en een keer tweede in de Dauphine. In 1947 kwam het door de oorlog en een boycot van Italiaanse renners.
Vergelijkbaar met de situatie in 2006. Oscar Pereiro sio kwam aan de leiding na een lange vlucht (+25 minuten toen) en wist die grote voorsprong te behouden tot in Parijs*
(*Doordat Landis achteraf werd gediskwalificeerd)
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Daar gaan m'n eventuele punten in de tijdrit. Pffrt..
Zandkuiken
-
- 1746 berichten
- 1431 stemmen
Cancellara leek me ook echt totaal niet gemotiveerd. Wat een magere Tour voor Trek.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.