• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.426 films
  • 12.237 series
  • 34.020 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.131 gebruikers
  • 9.379.095 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

Ijshockey is gewoon te zien via de site van de NOS. Ik ga pas kijken vanaf de KO fase. Voorrondes geloof ik wel. Wel een mooie sport. Volgens mij is elk land nu zo een beetje op oorlogssterkte qua spelers van de NHL. Jaromir Jagr is er ook bij zag ik .

kos

• 46701 berichten
  • 8856 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat vindt jij het belangrijkste.

De hele wereld. Behalve wij.

kos

• 46701 berichten
  • 8856 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat vindt jij het belangrijkste. Nederlanders hebben er vrij weinig mee. Er doen ook geen Nederlanders aan mij, dat telt ook bij de NOS. Moet je maar de Belgische, Engelse of Duitse tv opzoeken.

Belachelijk. Noem het dan NOS Chauvinismezender ipv NOS sport. Heeft geen reet meer met Sportliefhebberij meer te maken.

Was laatst in Spanje, die doen bijna nergens aan mee, maar zenden echt van alles uit. Zelfs een klein beetje schaatsen waar verder toch niemand naar kijkt.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Verrassend podium bij de supercombinatie skiën. Goud voor Zwitserland.

De Amerikanen Miller en Ligety waren de favorieten, maar niet eens op het podium. Zelfde pakkenfabrikant als de schaatsers?

De NOS zal vanaf de kwartfinales echt wel meer ijshockey uitzenden. De poulefase is niet echt interessant, omdat alle teams sowieso de KO-fase halen. Op ARD/ZDF is wel al live ijshockey te zien.

Morgen staat wel een interessante ontmoeting op het programma: Rusland - VS. Die wel ik wel graag live meepakken.

kos

• 46701 berichten
  • 8856 stemmen

Ja ik zag gister wat ijshockey heel kort bij de NOS. Hadden ze het over Team USA met al hun NHL sterren. Ze brachten het net alsof het hetzelfde is als Team USA bij basketball maar dat is natuurlijk onvergelijkbaar.

Meerdere landen hebben alleen maar NHL sterren en USA is niet eens echt favoriet.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Voor mij is Canada de topfavoriet (al is dat ook persoonlijke voorkeur), met kort daarachter Rusland en de VS. Finland, Zweden en Tsjechië zijn outsiders.

De vergelijking met basketbal slaat inderdaad nergens op.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Kunnen de kenners me voorspellen met welke races we nog om goud spelen?

1500 m mannen en vrouwen

5 km vrouwen word lastig (wel zilver en brons) maar gecompeseerd door de 123 op de 10 km mannen.

Ploegen achtervolging 2x goud.

Wie weet nog een verassing met short track.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

gillie24 schreef:

Wie is eigenlijk de grote favoriet op de 1500m bij de mannen? Skobrev?

.

Sven kramer (in deze omstandigheden), doet alleen niet mee en valt dan ook meteen af als sportman van het jaar.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

gillie24 schreef:

Voor mij is Canada de topfavoriet (al is dat ook persoonlijke voorkeur), met kort daarachter Rusland en de VS. Finland, Zweden en Tsjechië zijn outsiders.

De vergelijking met basketbal slaat inderdaad nergens op.

VS won zelfs voor het laatst in 1980. Canada in 2002 en 2010. Ik zag ze vanmorgen weer spelen en zag er weer erg overtuigend uit allemaal. Zie Canada gewoon weer winnen eigenlijk.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

kos schreef:

(quote)

De hele wereld. Behalve wij.

Euh het kunstrijden wordt wereldwijd 5x (zo niet 10x) zo veel bekeken hoor...

Maar ik vind het ook vreemd dat op het NOS Journaal elke dag het Nederlandse weerbericht wordt getoond en niet het Chinese, Amerikaanse of Indiase.

kos

• 46701 berichten
  • 8856 stemmen

Wat een onzin. Het weer is essentieel voor je eigen omgeving. Sport is sport, ongeacht in welk land je woont.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ja en Studio Sport toont de Eredivisie en niet de Braziliaanse competitie. Wat een schande toch allemaal.

Get over it, er kijken 100x zoveel mensen in Nederland naar een schaatswedstrijd met Oranje helden dan naar een ijshockeywedstrijd maar de Nederlandse (!) Omroep Stichting moet toch het 2e uitzenden want daar kijken ze in Amerika liever naar. J0enne smiley.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Het idee van de Olympische Spelen, met die vlaggen en volksliederen enzo, is toch wel degelijk dat de sporters hun land vertegenwoordigen.

Ik vind dat de NOS het keurig doet, met vrij veel aandacht voor biathlon, langlaufen, kunstschaatsen skeleton, rodelen en dergelijke sporten waar geen Nederlanders actief zijn, maar al wel gouden medailles worden behaald. Zoals door meerderen gezegd gaan de potjes ijshocky op dit moment nog om des keizers baard (belachelijke opzet van zo'n toernooi derhalve), dus lijkt me niet onlogisch om daar geen topprioriteit bij te leggen.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Domratsjeva:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Inderdaad, superieur staaltje sporten.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Maar ik vind het ook vreemd dat op het NOS Journaal elke dag het Nederlandse weerbericht wordt getoond en niet het Chinese, Amerikaanse of Indiase.

Wow.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Het is nog veel erger, de meeste gasten bij Studio Sportwinter zijn ook al Nederlands. Wat heeft de nietsvermoedende Amerikaanse kijker daar nou weer aan?

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ik weet niet wat je punt is, maar je geweldige drogredenen doet mij glimlachen.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

kos vindt dat het uitzendschema van de NOS niet op de Nederlandse kijker moet zijn gericht maar op 'de rest van de wereld'.* Dan moet je dat ook doortrekken natuurlijk.

*Voor zover het ijshockey betreft ten minste. Ik weet niet of de regel ook nog geldt als het kunstrijden en het ijshockey tegelijkertijd is, en volgens deze wetmatigheid het kunstrijden dient te worden uitgezonden.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat er tijdens het WK voetbal meer aandacht besteedt moet worden aan wedstrijden van Brazilië, Engeland of de VS dan aan die van Nederland. Nu ja enzovoort.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5588 stemmen

Als 10 kilometer kutkammen nog eens Olympisch wordt, heb je kans op een medaille, otherfool. Smiley naar keuze!

Lekker via nos.nl kijken, kos. Voordeel van geen commentaar is dat er niemand door het sfeertje van zo'n hal heen zit te lullen. Pompende muziek, officials die het ijs opkomen en dan het geluid van stick versus puck. Love it!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ach ja dat gezeik altijd Koning Pils mag al geen oranje stropdas om, Nederland haalt te veel medailles om nog langer te kunnen verantwoorden, enz.enz. Het is weer zuurpruimentijd blijkbaar.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Domracheva gaat overigens wel de koningin van de Spelen worden zo, wat een geweldenaar! Morgen ook een prachtige dag met de koninklijke 1500 mannen en de klassieker RUS - VS, met als toetje nog de grote schans... dat wordt smullen!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vind schansspringen heel knap en zou het zelf absoluut niet durven, maar als kijksport vind ik er weinig aan eigenlijk.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Shit zeg, ik ben het gewoon 100% eens met otherfool zijn NOS/Nederland opmerkingen. That's weird.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

otherfool schreef:

J0enne smiley.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

otherfool schreef:

kos vindt dat het uitzendschema van de NOS niet op de Nederlandse kijker moet zijn gericht maar op 'de rest van de wereld'.* Dan moet je dat ook doortrekken natuurlijk.

*Voor zover het ijshockey betreft ten minste. Ik weet niet of de regel ook nog geldt als het kunstrijden en het ijshockey tegelijkertijd is, en volgens deze wetmatigheid het kunstrijden dient te worden uitgezonden.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat er tijdens het WK voetbal meer aandacht besteedt moet worden aan wedstrijden van Brazilië, Engeland of de VS dan aan die van Nederland. Nu ja enzovoort.

Nee hij is er op tegen om enkel sporten uit te zenden waar Nederlanders een band mee hebben...

Want Nederland doet maar met 5 onderdelen mee ofzo...

Ik vind het een beetje trieste discussie trouwens, maar dat is mijn visie dan.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ach ja, laat ook maar.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4522 stemmen

otherfool

En wat een enge mannen allemaal bij dat kunstrijden (en wat een fouten ook trouwens), met die pakjes, prodentglimlachen en dat glibberige gezwaai. Brr, krijg er de kriebels van. Nog niet zo erg als schoonspringers in dat warme bad en die doekjes, maar toch.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

kos schreef:

Echt irritant en volstrekt belachelijk dat er nauwelijks ijshockey, veruit de belangrijkste winter Olympische sport, te zien is op NOS. Bah.

Teamsport is sowieso nooit belangrijk op de Olympische Spelen, puur omdat het in de regel niet het belangrijkste kampioenschap is.

mjk87 (moderator films)

• 14537 berichten
  • 4522 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Teamsport is sowieso nooit belangrijk op de Olympische Spelen, puur omdat het in de regel niet het belangrijkste kampioenschap is.

Hockey wel, de Olympische titel wordt wel hoger aangeslagen dan het WK. En ik denk dat ook een volleybal en handbal Olympisch goud als hoogst haalbare hebben, om nog maar te zwijgen of roeien en bepaalde zeilonderdelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.