• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.237 series
  • 34.024 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.133 gebruikers
  • 9.379.224 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Goud begon me ook wat te vervelen eerlijk gezegd

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

Er komt nog genoeg aan qua eremetaal imo. Goud-zilver-brons op de 10. Wust pakt goud of zilver op de 5 en 1500. Eremetaal voor de mannen op de 1500 (ik ga uit van iig goud). En dan nog de achtervolging. Goud bij de mannen en goud of zilver bij de vrouwen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Er komt nog genoeg aan qua eremetaal imo. Goud-zilver-brons op de 10. Wust pakt goud of zilver op de 5 en 1500. Eremetaal voor de mannen op de 1500 (ik ga uit van iig goud). En dan nog de achtervolging. Goud bij de mannen en goud of zilver bij de vrouwen.

En heb je ook een idee wanneer deze races zijn?

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

otherfool schreef:

Haha, ja het ziet er ook nogal koddig uit. Denk ook steeds dat er schoudervulling in zit

(quote)

Ik had echt geen medaille verwacht op deze afstand, dit is gewoon gevonden eremetaal. Grote klasse weer van de Nederlandse equipe, ook nog plek 5 en 6. Staat geen maat op

Succes went snel.

Als je de Amerikaanse dames verslaat en toch geen goud pakt, dan valt het toch ietsje tegen, neemt natuurlijk niet weg dat de Ned. dames weer uitstekend gereden hebben.

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

@ Ajax&Litmanen1

15 februari 14:30 1500m (m)

16 februari 15:00 1500m (v)

18 februari 14:00 10000m (m)

19 februari 14:30 5000m (v)

21 februari 14:30 Ploegenachtervolging (m)

22 februari 14:30 Ploegenachtervolging (v)

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Wie is eigenlijk de grote favoriet op de 1500m bij de mannen? Skobrev?

Op 16, 18, 21 en 22 februari zie ik ons wel goud halen.

Joy4ever

• 4613 berichten
  • 1836 stemmen

gillie24 schreef:

Wie is eigenlijk de grote favoriet op de 1500m bij de mannen? Skobrev?

Ik vermoed Morrison samen met Groothuis gezien hun goede "vibe" na de 1000. Voor Verweij is het zijn beste afstand. Davis die gebrand is op revanche. Yuskov niet te vergeten!! Veel kanshebbers.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Vlak Tuitert nog niet uit, die zint op revanche!

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Skobrev lijkt me niet, die rijdt de laatste tijd als een dweil.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Skobrev heeft gewoon alles op deze 1500 gezet, let nou maar op

Verder: Bokko reed niet zo'n slechte 1000, hem vlak ik ook niet uit. En dan is er natuurlijk nog onze Belgische vrind Bart Swings. En dan nog wat sterke Polen, die verrassende Duitsers...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Shorttrackploeg 5000 meter aflossing heeft knap de finale gehaald trouwens. Hebben we ook best een klein kansje op. Helemaal als iedereen onderuit gaat zoals ik net weer bij de vrouwen zag.

kos

• 46701 berichten
  • 8856 stemmen

Genoten van biathlon vandaag. Daar gebeurt tenminste nog eens wat.

http://i.imgur.com/ulGEO0s.gif

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

moviemafketel schreef:

Shorttrackploeg 5000 meter aflossing heeft knap de finale gehaald trouwens.

De voorste 2 vielen toch gewoon?

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Op de 1500 meter gaat Yuskov iedereen vernederen. Verder geeft otherfool al aan dat er enorm veel concurrentie is, maar een bronzen plak is toch wel het minste wat we mogen verwachten overmorgen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

De voorste 2 vielen toch gewoon?

Knap dat ze zelf niet vielen

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Taylor alweer 5-0 achter haha

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Knap dat ze zelf niet vielen

Dat is wel 90% van het eieren eten bij het shorttrack, dat klopt

justforuse

• 112 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Dat laatste, terechte vraag, maar aangezien Fabris nog ruim 4 seizoenen is doorgegaan valt hij niet bepaald onder die categorie. En het is natuurlijk niet dat ik denk dat ik ineens in 2006 met doping is begonnen he.. Bij Fabris is het het hele plaatje. Ook die rare afmeldingen elke keer maken dat ik hem niet vertrouw.

En zoals ik al zei, de klapschaats heeft veel verbloemd ja, dat zou wel eens een zegen voor het schaatsen kunnen zijn geweest. Jij staat er duidelijk iets naiever in, maar waarom zou het schaatsen anders zijn dan het wielrennen, atletiek en langlaufen?

Bij atletiek en wielrennen (langlaufen volg ik niet) worden al enkele decennia met regelmaat sporters betrapt, bij schaatsen is het vrij zeldzaam. Ik herinner me zo even Pechstein en indertijd iets met Goeljajev en een Noorse schaatser. En dan natuurlijk het Oostduitse gebeuren, maar dat was structureel in alle sporten, meen ik.

Als doping bij schaatsen zo wijdverbreid zou zijn, zouden er natuurlijk ook regelmatig schaatsers door de mand vallen bij controles. Of zijn schaatsers zo veel slimmer ?

Verder het geval Fabris: die kon zich de laatste seizoenen duidelijk niet meer opladen voor het uiterste, al reed hij eind 2009 nog pr's op de 1500 en 5000, en werd hij in 2009 en 2010 nog 3e en 2e op respectievelijk de WK en de EK allround. In 2008 vlamde hij nog op de WK afstanden met zilver op de 5000 en 10.000 en een vierde plek op de 1500. Dus hij hoorde ook in de seizoenen na "Turijn" nog wel tot de wereldtop.

Je mag me naief noemen, maar ik kan net zo goed zeggen dat jij lastert.

Anyway, we staan er anders in, en laten we hopen dat de toppers van dit toernooi clean rijden. Het zou toch zonde zijn van zo'n wereldprestatie als van Zhang van vandaag als dat door doping gereden is. (Chinese topprestaties willen ook nog wel eens als verdacht worden aangemerkt)

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Prachtig stukje Sportwinter gezien trouwens.

Hoeveel mensen doen er aan skeleton in Nederland?

Op dit moment een stuk of zeven.

En hoe ben jij er mee begonnen?

Een maat van me had toevallig een sleetje en een helmpie...

Nou veeg mij maar weer op

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Vanmorgen Ploesjenko en zijn zere rug in de herhaling gezien.

Met de kundige duiding van Van Zetten gisterenavond in Sportwinter levert dat wel een magnifiek stukje acteer-sport-TV op.

Jammer dat een grootheid dan weer zo eindigt in de regeltjes van ISU en NOC. Vandaag wel op de thee bij Poetin begreep ik.

Over het algemeen een fijn programma. Wennemars vind ik prima te doen eigenlijk. Bij Mulder vs. Mulder zijn we in elk geval weer verzekerd van een medaille!

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

Prachtig stukje Sportwinter gezien trouwens.

Hoeveel mensen doen er aan skeleton in Nederland?

Op dit moment een stuk of zeven.

En hoe ben jij er mee begonnen?

Een maat van me had toevallig een sleetje en een helmpie...

Nou veeg mij maar weer op

En een oud schaatspak

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

Skobrev heeft gewoon alles op deze 1500 gezet, let nou maar op

Verder: Bokko reed niet zo'n slechte 1000, hem vlak ik ook niet uit. En dan is er natuurlijk nog onze Belgische vrind Bart Swings. En dan nog wat sterke Polen, die verrassende Duitsers...

Ik vrees eerder dat Skobrev allees op zijn bankrekening heeft gezet. Ik mag een biet zijn als Skobrev een medaille haalt....

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

'Amerikaanse Schaatspakken Lijken Niet Getest' | NUsport - Altijd Sport

Als de titel van dit artikel tevens de conclusie is, dan is dat zeer pijnlijk voor de Amerikanen.

Uytdehaage: 'Op Deze Manier Lopen De Kijkers Weg' | NUsport - Altijd Sport

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2378 stemmen

justforuse schreef:

(quote)

Als doping bij schaatsen zo wijdverbreid zou zijn, zouden er natuurlijk ook regelmatig schaatsers door de mand vallen bij controles. Of zijn schaatsers zo veel slimmer ?

Ze worden niet gepakt dus het is er niet lijkt me niet de beste conclusie. Er wordt amper gecontroleerd in het schaatsen, zoveel is zeker, sporten snijden zichzelf namelijk in de vingers met strengere controles. Zelfde verhaal als in het tennis. Weinig controle = weinig positief getest, maar daarmee is het probleem nog niet verdwenen.

Schaatsen kan voor zichzelf een hoop geloofwaardigheid creeeren door tenminste veel, vaak (ook buiten conpetitie) en goed te controleren. Tot die tijd is het logisch dat een nobody die op 2 seizoenen tijd een halve minuut harder gaat rijden verdacht is.

kos

• 46701 berichten
  • 8856 stemmen

Echt irritant en volstrekt belachelijk dat er nauwelijks ijshockey, veruit de belangrijkste winter Olympische sport, te zien is op NOS. Bah.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2378 stemmen

Waarom is Ijshockey het belangrijkste? Je kunt trouwens alles op Nos.nl zien.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Echt irritant en volstrekt belachelijk dat er nauwelijks ijshockey, veruit de belangrijkste winter Olympische sport, te zien is op NOS. Bah.

Dat vindt jij het belangrijkste. Nederlanders hebben er vrij weinig mee. Er doen ook geen Nederlanders aan mij, dat telt ook bij de NOS. Moet je maar de Belgische, Engelse of Duitse tv opzoeken.

Al mag het van mij ook wel meer uitgezonden worden deze 2 weken. Geinige sport. Maar dit zijn ook nog maar voorrondes. Rond de echt belangrijke potjes zal er best wat uitgezonden worden.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

justforuse schreef:

(quote)

Bij het wielrennen vallen ook vrij weinig renners door de mand... Een Armstrong is ook 500 keer getest en 0x positief. Die doping testen zeggen vrij weinig uiteraard. Dat Oost-Duitse dopingprogramma heeft gewoon door kunnen lopen.

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat vindt jij het belangrijkste. Nederlanders hebben er vrij weinig mee. Er doen ook geen Nederlanders aan mij, dat telt ook bij de NOS.

Ik zal de NOS even bellen of ze enkel snowboarden en schaatsen willen uitzenden. Zal wel stil worden dan vrees ik...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

nos.nl:

Olympische Spelen, ijshockey

Live vanaf 13.30 uur: Zweden - Zwitserland met commentaar van Jeroen Grueter

(of is dit een online stream?)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.