- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen
Liever met Ajax de CL winnen dan Nederland het WK(2e plek).

En Messi is natuurlijk verreweg de beste, dat er nog mensen zijn die daar aan twijfelen. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Messi is op zijn 24e al sinds gister de nr 2 topschutter van Barcelona aller tijden. Hij moet geloof ik nog een goaltje of 40 om de nr 1 te worden. Dat zal wel volgend seizoen worden, al kan het dit jaar nog natuurlijk. Echt ongelofelijk, wat een legende. Over 60 jaar als ik een oude opa ben dan praat ik hier met mijn kleinkinderen over 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen

En Messi is natuurlijk verreweg de beste, dat er nog mensen zijn die daar aan twijfelen.
De statistieken bewijzen dat, zonder twijfel, maar als ik een speler moest kopen voor mijn team dat niet draait, dan koop ik liever Ronaldo. Completer en meer een speler die in zijn eentje veel voor elkaar kan krijgen en niet afhankelijk is van een magistraal middenveld, ter ondersteuning. Plaats Messi bij VVV en Ronaldo bij De Graafschap en laatstgenoemde doet nog mee om het kampioenschap 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De statistieken bewijzen dat, zonder twijfel, maar als ik een speler moest kopen voor mijn team dat niet draait, dan koop ik liever Ronaldo. Completer en meer een speler die in zijn eentje veel voor elkaar kan krijgen en niet afhankelijk is van een magistraal middenveld, ter ondersteuning. Plaats Messi bij VVV en Ronaldo bij De Graafschap en laatstgenoemde doet nog mee om het kampioenschap
Zal ook vast niks met je Portugese achtergrond te maken hebben dat je liever Ronaldo zou kiezen..
Elke kenner zou voor Messi gaan lijkt me. Messi heeft in de topwedstrijden bijna steeds zelfs de kansen gecreëerd. Of heb je Ronaldo wel eens tegen Barcelona een solo zien maken met goal zoals Messi deed vorig seizoen in de halve finale? Juist Messi creëert met zijn dribbels zo ontzettend veel kansen...
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Messi maakt gewoon deel uit van een team dat draait als een geoliede machine, waardoor zijn supertalent nog meer tentoon wordt gesteld. Zet de Messi van nu naast de Ronaldo in zijn topseizoen bij United (toen duidelijk een minder team dan het Barca van nu) en de keus is voor mij snel gemaakt. In dat seizoen 2008/2009 meen ik) had die kerel echt alles wat een wereldspeler maakt. Messi kan nog steeds niet koppen en vrije trappen nemen zoals Ronaldo dat kan. Ook mist hij de fysieke kracht.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een geneuzel. het zijn gewoon twee totaal verschillende spelers. ieder geweldig op zijn eigen vlak. Elk vergelijk is enkel op basis van een subjectieve voorkeur.
Als ik een speler moest kopen voor een team dat niet draaide zou ik eerder een centrale verdediger of spelmaker aantrekken en een Messi of Ronaldo.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Messi maakt gewoon deel uit van een team dat draait als een geoliede machine, waardoor zijn supertalent nog meer tentoon wordt gesteld. Zet de Messi van nu naast de Ronaldo in zijn topseizoen bij United (toen duidelijk een minder team dan het Barca van nu) en de keus is voor mij snel gemaakt. In dat seizoen 2008/2009 meen ik) had die kerel echt alles wat een wereldspeler maakt. Messi kan nog steeds niet koppen en vrije trappen nemen zoals Ronaldo dat kan. Ook mist hij de fysieke kracht.
Messi kopte gister een goal binnen
(vraag niet hoe).
Weet je wat het verschil tussen Ronaldo en Messi is? Bij Ronaldo ziet alles er ingestudeerd en geoefend uit, bij Messi zie je gewoon dat het een natuurlijke gave is.
En dat Messi niet zo goed kopt en geen vrije trappen nee, who cares. Dat compenseert hij met het feit dat hij de beste en meest dreigende voetballer in de wereld is. Nja, achter Derk Boerrigter dan.
Overigens vind ik Ronaldo wel een lul, maar ik kan voetballend gezien echt wel van hem genieten hoor. Zijn hakje dinsdag waarmee hij een speler vrij voor Vermeer zette, enorm knap. En zo heeft hij wel vaker mooie dingen laten zien. Maar het is wel geoefend, dat zie je duidelijk. Messi is meer de voetballer, Ronaldo meer de atleet. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha, het interview van Sierd de Vos na afloop van Real-Ajax met Casillas is wel erg geestig.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
(vraag niet hoe).
Weet je wat het verschil tussen Ronaldo en Messi is? Bij Ronaldo ziet alles er ingestudeerd en geoefend uit, bij Messi zie je gewoon dat het een natuurlijke gave is.
En dat Messi niet zo goed kopt en geen vrije trappen nee, who cares. Dat compenseert hij met het feit dat hij de beste en meest dreigende voetballer in de wereld is. Nja, achter Derk Boerrigter dan.
Overigens vind ik Ronaldo wel een lul, maar ik kan voetballend gezien echt wel van hem genieten hoor. Zijn hakje dinsdag waarmee hij een speler vrij voor Vermeer zette, enorm knap. En zo heeft hij wel vaker mooie dingen laten zien. Maar het is wel geoefend, dat zie je duidelijk. Messi is meer de voetballer, Ronaldo meer de atleet. Het is maar waar je de voorkeur aan geeft.
Mooi gezegd
Daarnaast heeft Messi natuurlijk een prachtige kopgoal in de finale tegen Man u gespeeld. De eerste clash tussen Messi en Ronaldo die Messi in zijn voordeel heeft beslecht
Daarna zouden er nog een aantal volgen.
Kijk de goals van Messi ook maar, stuk voor stuk goals die eigenlijk alleen Messi maakt. Barcelona - Atletico Madrid | Internet TV | Sport1.nl (3-0 en 4-0)
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
Hun gedrag kenmerkte zich 'door een behoorlijke mate van normvervaging' 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Erg mooie zin ja
Beschaafder kan het haast niet 
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Evaluatierapport: Foutenfestival bij huldiging Ajax - afcasupportersclub.nl
wat willen ze hiermee zeggen?
De rellen van Nancy door "supporters" met een stadionverbod hebben ook geen clubcard. Toch draaide Feyenoord op de miserie.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
(vraag niet hoe).
Mooi gezegd. Kan er mee inkomen, hoewel ik wel meer waarde hecht aan het koppen, vrije trap nemen etc. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
wat willen ze hiermee zeggen?
De rellen van Nancy door "supporters" met een stadionverbod hebben ook geen clubcard. Toch draaide Feyenoord op de miserie.
Het valt sowieso bijna nooit te controleren. Maar in een feestende stad, zeker een wereldstad als Amsterdam, zal niet elke feestvierder een Ajacied zijn. Een hoop komen gewoon opdagen om te zuipen en daarna vervelend te doen. Knap klote, want een kampioensfeestje van Ajax moet in de stad gevierd worden en dankzij zulke lui wordt dit misschien weer verboden in de toekomst.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mooi gezegd. Kan er mee inkomen, hoewel ik wel meer waarde hecht aan het koppen, vrije trap nemen etc.
Ieder zijn ding he 
Maar ik herinner (zie ook rep robert zijn woorden) ook nog de kopgoal van Messi in de finale van 2009, prachtige timing. Lijkt wat op de goal van Ronaldo in afgelopen Copa finale.
YouTube - FC Barcelona 2 - 0 Manchester United (Spanish Commentary)
Vanaf 1 minuut.
[/quote]
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Haha, het interview van Sierd de Vos na afloop van Real-Ajax met Casillas is wel erg geestig.
Ik had liever gezien dat Sierd de Vos de vriendin van Casillas deed interviewen . 
Nederlands voetbal vijand nummer 1 is toch Iniesta.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Ik zat wat rond te klikken op youtube en toen kwam ik hier terecht 
Onderhond
-
- 87623 berichten
- 12892 stemmen
Best mooie maar onverdiende vroege voorsprong voor Anderlecht. Hopen kunnen ze het vasthouden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar in een feestende stad, zeker een wereldstad als Amsterdam.
met 700.00inwoners ben je nu niet bepaald een wereldstad.... Die term is toch meer voorbehouden aan steden als Shanghai, New York en Londen en zo. Zou Venetië nu ook geen wereldstad noemen, ook al worden ze ook daar overlopen door toeristen. Verder hebben ze daar op exact dezelfde wijze last als in Rotterdam van randdebielen die enkel komen om te rellen. Heeft erg weinig met de echte supporters van doen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mhow, denk dat Amsterdam toch wel een zeer goede naam wereldwijd heeft. Misschien qua aantallen dan geen wereldstad, maar wel qua aantrekkelijkheid.
Wereldstad - Wikipedia - nl.wikipedia.org Interessant artikel 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Een gamma stadje.
Bovendien een 11 jaar oud onderzoek. Berlijn en Shanghai zijn Amsterdam natuurlijk al lang voorbij gestreefd. Vraag me ook verder af hoe die lijst gemaakt is, want Dusseldorf is nu ok niet bepaald een topper als je het mij vraagt. Verder erg vreemd dat Bueanos Aires lager staat. Wonen 20 mjn mensen...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Tering 
En om A'dam nou een wereldstad te noemen A&L gaat me wat te ver.
Twente op achterstand door een vroeg doelpunt, zal wel goed komen. Blijft jammer dat Ruiz en Janssen daar weg zijn gegaan.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Ieder zijn ding he 
Maar ik herinner (zie ook rep robert zijn woorden) ook nog de kopgoal van Messi in de finale van 2009, prachtige timing. Lijkt wat op de goal van Ronaldo in afgelopen Copa finale.
YouTube - FC Barcelona 2 - 0 Manchester United (Spanish Commentary)
Vanaf 1 minuut.
Prachtige timing? Hij sprong veel te vroeg, het was een wonder (of gave) dat hij die bal alsnog in het doel kreeg. Zijn hele lichaam schuin naar achteren omdat hij moet corrigeren. en dat doet hij overigens knap
Als zijn timing goed was geweest, dan hing hij mooi recht in de lucht en kon hij de bal erin knikken met z'n hoofd.
Bij deze goal was zijn timing niet goed.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wereldstad - Wikipedia - nl.wikipedia.org Interessant artikel
Wat heet. Amsterdam, Genève en Düsseldorf meer wereldstad dan Berlijn, Shanghai en Rome, schiet mij maar lek. Met hierbij de opmerking:
Neem in acht dat dit schema alleen financiële criteria weegt met als gevolg dat steden met een meer culturele, politieke, of economische wereldbetekenis in het schema benadeeld zijn.
En daar wringt natuurlijk het schoentje.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Ik denk dat de Graapschap dan in elke wedstrijd 4 of 5 pingels mag nemen. 
Joy4ever
-
- 4626 berichten
- 1849 stemmen
Hoewel ik enkel de tweede helft heb gezien vond ik Bajrami erg lekker ballen. Alleen bijzonder veel pech bij de afronding. Die laatste kopkans had er uiteraard absoluut in gemoeten. Anyway, een 4-1 overwinning tegen de kampioen van Polen is uiteraard erg netjes.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4729 stemmen
Voorlopig een geweldige dag voor de Belgische ploegen. Anderlecht wint op een diefje in Lokomotiv Moskou en Brugge wint onverhoopt in Braga, de finalist van vorig jaar. Beide ploegen leider met 6/6 nu. Benieuwd wat Standard kan thuis tegen Kopenhagen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
55.000 man bij het potje van PSV, 34.000 bij AZ 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.