• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.517 films
  • 12.329 series
  • 34.194 seizoenen
  • 650.479 acteurs
  • 199.453 gebruikers
  • 9.404.818 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2262 stemmen

Jan van Halst gaat weg bij Twente. Niet wat voor Ajax? Zou me niet verbazen...

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Respekked schreef:

(quote)

Goh, die hebben we nog niet gehoord.

Was geen grap hoor.

Dat zou het wel moeten zijn als ik namen als Per Mertesacker daar nu lees

Respekked

• 6286 berichten
  • 1231 stemmen

Santos en Mertesacker lijken me verstandige, ervaren aankopen. Park ken ik niet, maar Wenger heeft oog voor aanvallend talent, en Park heeft ook de gewilde ervaring.

Er zal ook nog zeker een middenvelder gekocht worden, naar het schijnt M'vila van Rennes. Basisspeler in Franse ploeg. Beter laat dan nooit, maar hier kunnen de youngsters in ieder geval op bouwen.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1231 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Was geen grap hoor.

Ik zeg ook niet dat je een grap maakte. Maar deze belegen sneer naar Wenger is al zo vaak voorbij gekomen.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

happie schreef:

HSV bevestigd vertrek van Elia naar Juve. Hopen dat hij daar meer aan spelen toe gaat komen.

Ik ben maar wat blij met zijn komst . Hoewel het dringen wordt voorin, Juve heeft meer dan genoeg aanvallend potentieel. Ik weet ook niet waar ze Elia precies neer gaan zetten. Nee, niet op de bank .

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

'Ik hoop dat het snel rondkomt, het ziet er goed uit met Feyenoord'

Dinsdag, 30 augustus 2011 om 17:31

Hoewel Feyenoord nog wacht met het doen van officiële mededelingen, roept John Guidetti vast blij dat hij de Rotterdamse club op huurbasis gaat versterken. De Zweedse spits, die onlangs nog tweemaal scoorde tegen Jong Oranje, gaat graag tijdelijk naar De Kuip. “Ik hoop dat het snel rondkomt. Het ziet er goed uit met Feyenoord, ik heb alleen maar positieve dingen te zeggen over de club”, liet hij weten aan Svenska Dagbladet.

Guidetti noemt de tijdelijke overgang naar Feyenoord 'perfect'. De negentien jaar oude aanvaller leek eerst op weg naar FC Twente, maar besloot de Enschedeërs af te zeggen en toch voor meerdere jaren bij te tekenen bij Manchester City. Voor die club maakte hij zijn debuut in de Premier League nog niet. In dienst van Feyenoord hoopt hij hetzelfde te bereiken als Ryo Miyaichi. Eerder zei hij dat diens overgang naar Rotterdam indruk op hem had gemaakt.

“Feyenoord speelt 4-3-3 en heeft een jong elftal”, weet Guidetti inmiddels. Hij zou dinsdag al zijn voorgesteld aan zijn medespelers en de training hebben bijgewoond. Helemaal zeker is het nog niet, dat Guidetti mee gaat doen in de selectie van Ronald Koeman. “Er zijn nog andere clubs geïnteresseerd”, houdt hij een slag om de arm.

Hij is net als de rest ook nog geen 20, maar een extra spits erbij kan nooit kwaad. Ik hoor alleen maar positieve verhalen over hem dus dat moet goed komen. Kan Fernandez weer lekker terug naar de bank.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2262 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jan van Halst stopt 1 december bij Twente

Voetbalzone - Van Halst kondigt vertrek als manager algemene zaken bij Twente aan

Nou, ik denk dat 1 en 1 wel 2 is. Welkom bij Ajax als algemeen of commercieel directeur, Jan!

Zie dat je me al voor was.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns-overzicht-1/Lezerscolumn/206143/Lezerscolumn-De-durf-om-een-prima-donna-te-zijn.htm

Aardig stukkie van iemand die eens verder kijkt dan de neus lang is. Was nooit echt Madrid-volger maar sinds The Special One er zijn Goddelijke scepter zwaait valt me die dubbele standaard erg op. Staan ook weer wat dingetjes in over die kale PVV'er die ik niet wist, wat een eikeltje is dat toch ook...

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Hoe kom je er toch bij dat Sjek een PVVer is?

Verder een erg eenzijdige column.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Hij zou op Wilders stemmen, de Islam is gevaarlijk, nuja vul maar in. Gewoon in interviews te lezen. Je kunt net zo goed vragen hoe ik er toch bij kom dat Cheque kaal is, een Abba-liefhebber, of een Ajacied.

Verder snap je (de insteek van) de kollum volgens mij niet...

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

otherfool vergeet even voor het gemak dat Madrid in het Franco-tijdperk consequent werd bevoordeeld t.o.v. Barcelona. Dat heeft heel wat kwaad bloed gezet in Catalonië en terecht natuurlijk. En dan zeuren over Jack dat hij een PVV-er zou zijn. En wat dan nog?

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Lord Flashheart schreef:

otherfool vergeet even voor het gemak dat Madrid in het Franco-tijdperk consequent werd bevoordeeld t.o.v. Barcelona. Dat heeft heel wat kwaad bloed gezet in Catalonië en terecht natuurlijk. En dan zeuren over Jack dat hij een PVV-er zou zijn. En wat dan nog?

En Franco had heel Europa in z'n macht? Of zijn die Europa Cups op een andere slinkse manier binnengehaald?

Volgens mij heeft otherfool (of de column) het ook nergens over een onterechte rivaliteit vanuit Barcelona op Madrid maar de immer negatieve houding vanuit Nederland. Jack heeft geen last gehad van Franco.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Lord Flashheart schreef:

otherfool vergeet even voor het gemak dat Madrid in het Franco-tijdperk consequent werd bevoordeeld t.o.v. Barcelona. Dat heeft heel wat kwaad bloed gezet in Catalonië en terecht natuurlijk.

Dat 'vergeet' ik? Hoezo dan? Op wie reageer je eigenlijk?

edit: wat depri zegt. Daar gaat het dus helemaal niet om (buiten dat ik de kollum niet schreef).

En dan zeuren over Jack dat hij een PVV-er zou zijn. En wat dan nog?

Daar heb ik zo mijn ideeën over. Laat ik het zo zeggen; Van Gelder past daar perfect thuis.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

En Franco had heel Europa in z'n macht? Of zijn die Europa Cups op een andere slinkse manier binnengehaald?

Volgens mij heeft otherfool (of de column) het ook nergens over een onterechte rivaliteit vanuit Barcelona op Madrid maar de immer negatieve houding vanuit Nederland. Jack heeft geen last gehad van Franco.

De grote Di Stefano stond toen op het punt om voor Barcelona te tekenen, maar werd daar uit het stadion weggeplukt en onderhand gedwongen om voor Real te tekenen. Zomaar een voorbeeldje.

Tijdje terug stond in VI hier nog een mooi artikel over. Spelers die werden bedreigd, scheidsrechter idem.

Maar ze hadden toen wel een goede ploeg hoor, met 5x de EC1. Al praat je wel over de jaren 50, begin jaren 60 toen praktisch 3 kwart in Europa semiprofclub was. Real niet. Even nuanceren dus.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

De grote Di Stefano stond toen op het punt om voor Barcelona te tekenen, maar werd daar uit het stadion weggeplukt en onderhand gedwongen om voor Real te tekenen. Zomaar een voorbeeldje.

Tijdje terug stond in VI hier nog een mooi artikel over. Spelers die werden bedreigd, scheidsrechter idem.

Maar ze hadden toen wel een goede ploeg hoor, met 5x de EC1. Al praat je wel over de jaren 50, begin jaren 60 toen praktisch 3 kwart in Europa semiprofclub was. Real niet. Even nuanceren dus.

De meeste grote voetballanden hadden na de tweede wereldoorlog al vrij snel het betaalde voetbal ingevoerd. En van de praktijken van Franco weet ik, maar dat heeft niks te maken met het punt dat otherfool wilde maken.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ach, in Nederland zijn we ook wat gekleurd. Sowieso hebben veel Nederlanders door het verleden met landgenoten daar veel meer met Barcelona. Maar mensen zijn ook niet gek. De anti Real hype was er 10 of 5 jaar terug niet.

Die is er pas sinds een jaar of 3. Eerst toen een hoop Nederlanders daar schandalig zijn behandeld (vd Vaart die samen met Huntelaar met de jeugd mee moest gaan trainen en geen rugnummer voor het nieuwe seizoen kreeg, maar die uiteindelijk (vdv dus) gewoon nog basisspeler in het 1e werd, Robben die plots maar verkocht moest worden omdat er een nieuwe commerciële naam moest komen, Huntelaar die na een half jaar met 8 competitiegoals alweer werd afgeschreven zonder echte kans etc) en helemaal dankzij Mourinho, die gewoon van Real een hele nare onsympathieke club heeft gemaakt met malloten als Marcelo en Pepe die iedereen overhoop schoppen en met een elftal dat vreselijk vervelend en irritant heeft gespeeld in de Clasico's de laatste 1,5 jaar.

Barca is niet perfect, maar hun visie (het meeste zelf op willen leiden waar Real alles koopt) en hun manier van spelen sluiten gewoon veel meer aan bij de harten van voetballiefhebbers. Real heeft al haar waardigheid verloren de laatste 1,5 jaar. Zelfs oud Real spelers als Morientes of oud voorzitters als Calderon beamen dit.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2262 stemmen

otherfool schreef:

Hij zou op Wilders stemmen, de Islam is gevaarlijk, nuja vul maar in. Gewoon in interviews te lezen. Je kunt net zo goed vragen hoe ik er toch bij kom dat Cheque kaal is, een Abba-liefhebber, of een Ajacied.

Wat heeft dit nou weer met dit topic te maken? Ga lekker ergens anders de linksmensch uithangen. (Nee geen PVV-er).

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Wat heeft dit nou weer met dit topic te maken? Ga lekker ergens anders de linksmensch uithangen. (Nee geen PVV-er).

Er werd mij een vraag gesteld en die heb ik beantwoord. En om met die van jou hetzelfde te doen; niet veel, al geeft het aan hoezeer ik het oordeel op eender welk (en dus ook voetbal)gebied van deze eersteklas gladjanus waardeer. En dat heeft niks met zijn kaalheid te maken.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Enge gedachte dat otherfool weet waar Jack kaal is...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2262 stemmen

otherfool schreef:

En om met die van jou hetzelfde te doen; niet veel, al geeft het aan hoezeer ik het oordeel op eender welk (en dus ook voetbal)gebied van deze eersteklas gladjanus waardeer. En dat heeft niks met zijn kaalheid te maken.

Als je het hebt over Van Gelder dan ben ik het wel met je eens. Hij is inderdaad een gladjanus en een slijmbal, in hoeverre dat al niet hetzelfde betekent.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ruiz is vanavond naar Londen gevlogen !

Waarschijnlijk gaat hij met Fulham praten

Fulham heeft een overeenkomst met Twente...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2262 stemmen

Gaat toch een hoop doelpunten schelen. Kan ze een eventueel kampioenschap kosten.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Vind het oprecht zonde voor onze competitie. Voor Ajax en PSV is het weer goed nieuws. En voor Feyenoord sportief weer minder, dan haalt men daar Fer natuurlijk morgen op.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2262 stemmen

Is het ook. En ik vraag me af wat voor meerwaarde Fulham is t.o.v. Twente, behalve een extra nulletje op zijn loonstrook.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

@otherfool, bedankt voor de column. Uitstekende column. Eenzijdig, dat klopt A&L1, maar dat mag ook wel eens.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Is het ook. En ik vraag me af wat voor meerwaarde Fulham is t.o.v. Twente, behalve een extra nulletje op zijn loonstrook.

Eerst naar Fulham, daarna naar Man United . Maar verder begrijp ik hem ook niet helemaal. Zou hem dan liever bij bijv een Tottenham willen zien.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vind het oprecht zonde voor onze competitie. Voor Ajax en PSV is het weer goed nieuws. En voor Feyenoord sportief weer minder, dan haalt men daar Fer natuurlijk morgen op.

Ach, als wij Bakal dan weer oppikken kan ik er prima mee leven, daarbij heeft Twente meer behoefte aan een spits (als Guidetti ). Maar het lijkt een drukke dag te worden morgen.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Nieuw bod van Twente op Fer. Volgens Telegraaf is het 5 miljoen. Tja, dit kunnen we niet weigeren eigenlijk. Al is het dan wel open op Bakkal inderdaad. Plus die Zweed uiteraard.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Red Bull Salzburg is ook geïnteresseerd in Bakkal en die kunnen ongetwijfeld meer betalen, transfer- danwel huursom. Eerlijk gezegd denk ik dus niet dat daar door jullie de hoop op gevestigd moet worden.

Het is wel weer ouderwets heftig die deadline days!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ach, als wij Bakal dan weer oppikken kan ik er prima mee leven, daarbij heeft Twente meer behoefte aan een spits (als Guidetti ). Maar het lijkt een drukke dag te worden morgen.

Twente heeft al 2 spitsen die natuurlijk 7 klassen beter zijn dan Guidetti (wie?), al snap ik ook niet waarom ze zo nodig een non-talent als Fer willen kopen. Hebben ze in Tukkerland centjes te veel of zo? Hebben een prima selectie, waarom 5 miljoen betalen voor een bankzitter?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.