• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.996 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.256 gebruikers
  • 9.389.010 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax sluist altijd jeugd door, PSV niet. Als Brandts zegt dat ze niet meer willen kopen, dan is het vreemd als ze 2 maanden later de Eredivisie leegkopen.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat moet Ajax in hemelsnaam met Co? Hij had de kans in de zomer toen Jol kwam, maar hij wilde niet. Nu blijft hij maar weg. En ik zou hem niet eens meer willen. Co lijkt zichzelf belangrijker te vinden als het clubbelang. Heeft sinds Porto ook weinig aansprekends nog gepresteerd, alweer 5 jaar terug.

Ik snap wel dat Twente van hem af wil. En ik snap niet dat McClaren hier wat afgekraakt wordt. Prima vakman, fijn mens en iemand die Twente kent. Zet er ervaren Nederlandse assistenten bij en geef hem een contract voor 1,5 jaar.

Ben ik met je eens, ik heb het vermoeden dat McCLaren de groep wel weer het benodigde vertrouwen kan geven. Sympathieke vent met volgens mij een prettige werkmethode.

Uiteraard kan hij het bijna niet beter doen, maar in de sport (ook in het dagelijkse leven) zijn uitdagingen er om te overwinnen!

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ajax sluist altijd jeugd door, PSV niet. Als Brandts zegt dat ze niet meer willen kopen, dan is het vreemd als ze 2 maanden later de Eredivisie leegkopen.

Nu ruk je z'n uitspraken nog meer uit z'n verband. En ik val in herhaling maar een jeugdopleiding verander je niet in een paar weken.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Volgens mij heeft Labyad nou niet echt een vaste plek, zoals bv Eriksen, Clasie en Wijnaldum bv wel hebben bij hun clubs op die leeftijd. PSV heeft natuurlijk Lens, wordt gelinkt aan oa Narsingh...en dan heb je nog het recente verleden waarbij PSV alles kocht wat ze konden vinden op de velden. Je maakt mij niet wijs dat dit een jong talent afschrikt.

Bij Feyenoord worden jonge talenten ook vaak uit nood in de basis gezet. Was Fer gebleven, dan had Clasie nog niet veel gespeeld. Prima dus dat Fer is vertrokken.

Als topclub zijnde is het niet raar dat je 18-jarigen bij de selectie neemt, om ze langzaam te laten rijpen en de concurrentiestrijd aan te laten gaan. Als ze zich al snel laten zien, prima, maar als topclub zijnde moet je altijd verder kijken - als de mogelijkheden er zijn - wil je aan de top blijven, en een brede selectie hebben.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

depri83 schreef:

Nu ruk je z'n uitspraken nog meer uit z'n verband. En ik val in herhaling maar een jeugdopleiding verander je niet in een paar weken.

Het interview dat A&L aanhaalde was wel degelijk dom van Brandts, zeker als je ziet wat er een week later gebeurde.

Overigens slaat deze uitspraak van Munsterman ook nergens op:

"'FC Twente heeft steeds gezegd: we willen bij de eerste vier eindigen. En uit die eerste vier komt een kampioen. Co Adriaanse wilde kampioen worden. Dat is een prachtige ambitie, maar wij waren rustiger. Wij kennen onze financiële beperkingen.'" (VI.nl)

Kan me niet herinneren dat Co als een ongeleid projectiel bezig was of steeds voor versterkingen pleitte? En was het niet Munsterman die met wat vreemde aankopen kwam? (Als Ruiz en Janssen vertrekken, haal je met Fer en Janssen geen directe vervangers in huis bijv.).

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Nicolage Rico schreef:

[

Bij Feyenoord worden jonge talenten ook vaak uit nood in de basis gezet. Was Fer gebleven, dan had Clasie nog niet veel gespeeld. Prima dus dat Fer is vertrokken.

Dan hadden we een middenveld gehad van Fer, El Ahmadi en Clasie denk ik. Wanneer Fer niet was vertrokken, was Bakkal ook niet aangetrokken, vermoed ik.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dat is wel een erg saai middenveld. Denk dat het huidige middenveld van Feyenoord completer is, zonder Fer en met Clasie+Bakkal.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

1. Er zit ook niet niks. Maar om als PSV zijnde mee te willen blijven doen om het kampioenschap was er veel meer nodig.

2. Die miljoenen hebben meer te maken met het falen van verschillende directies dan met het falen van de jeugdopleiding.

Niks? Ik ken veel PSV-fans en ze zijn allemaal lovend over Locadia, Depay en Ibrahim.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dat is wel een erg saai middenveld. Denk dat het huidige middenveld van Feyenoord completer is, zonder Fer en met Clasie+Bakkal.

Het huidige middenveld brengt wel meer voetbal. Van Bakkal had ik meer doelpunten verwacht, maar hij is wel een erg slimme speler natuurlijk. Loopt altijd goed de ruimtes is, komt niet de bal halen en geeft Clasie, maar vooral El Ahmadi, alle ruimte. Clasie en El Ahmadi zijn ook meer de jongens van de combinatie; Fer loopt liever met zevenmijlslaarzen het middenveld over met de bal aan de voet.

Maar Feyenoord heeft op de positie van Bakkal geen andere optie, dus een ander middenveld zou geen optie zijn. Van Haaren zou nog kunnen, maar wordt te licht bevonden door de staf en is ook niet puur een aanvallende middenvelder.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Wat doen ze daar in Engeland in godsnaam? Vanavond alweer een programma zie ik

19:45 Tottenham H. ? - ? West Bromwich A.

19:45 Wigan Athletic ? - ? Sunderland

20:00 Manchester C. ? - ? Liverpool

Voor mijn gevoel hebben ze daar 5 complete programma's in 2 weken gedraaid.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Als topclub zijnde is het niet raar dat je 18-jarigen bij de selectie neemt, om ze langzaam te laten rijpen en de concurrentiestrijd aan te laten gaan. Als ze zich al snel laten zien, prima, maar als topclub zijnde moet je altijd verder kijken - als de mogelijkheden er zijn - wil je aan de top blijven, en een brede selectie hebben.

Het is alleen jammer dat die dan opeens allemaal met blessures blijken te kampen.. Maar in principe klopt het helemaal, ben ook benieuwd wat er allemaal wordt aangetrokken in de winterstop door de clubs in de eredivisie.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Niks? Ik ken veel PSV-fans en ze zijn allemaal lovend over Locadia, Depay en Ibrahim.

'niet niks'.

Locadia en Depay zijn talenten maar nog lang niet zover. Rabiu Ibrahim is al weer weg.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Maar als je je spelers nooit kansen geeft, dan worden het nooit toppers. Er loopt bij PSV toch ook nog een Oostenrijks talent? Ritzmaier ofzo?

Brooklyn

• 1144 berichten
  • 1402 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Voor mijn gevoel hebben ze daar 5 complete programma's in 2 weken gedraaid.

Echt heh? Ik heb het gevoel dat Arsenal dagelijks speelt zo n beetje

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar als je je spelers nooit kansen geeft, dan worden het nooit toppers. Er loopt bij PSV toch ook nog een Oostenrijks talent? Ritzmaier ofzo?

Over het algemeen is PSV daar niet de sterkste in maar deze jongens zijn gewoon echt nog niet goed genoeg. Maar jeugdspelers zien nu ook door de vele speeltijd van bijv Willems, Tamata, Labyad dat als je goed genoeg bent dat je je kans krijgt.

Eliandjiee

• 77 berichten
  • 414 stemmen

Snap zo ook weinig meer van de Premier League, en met zoveel wedstrijden telkens maar door wordt het lastig om alles te volgen. Vanavond Manchester City - Liverpool, ben benieuwd!

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

(afbeelding)

McClaren

stinissen (crew films & series)

• 23493 berichten
  • 77010 stemmen

Onzin via Match of the day en sport 1 kun je alles volgen , trouwens hier kunnen de spelers in de Eredivsie een puntje aan zuigen ,iemand die echt werkt bv een stratenmaker moet ook elke dag werken en die voetballers zijn met hun hobby bezig en verdienen vele male beter dan de Balkende norm. Zouden ze hier ook moeten doen vind het zo wie zo belachelijk die hele winterstop.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Dat is zo'n oude discussie....stratenmakers hoeven niet wedstrijden te spelen waar ze in korte tijd gigantisch veel moeten geven. Maar dat hun werk zwaarder is geloof ik zeker. Maar er komt wel meer bij kijken. De constante druk van buitenaf kent een stratenmaker niet. Veel spelers zijn mentaal ook moe.

Eliandjiee

• 77 berichten
  • 414 stemmen

Een winterstop kan ik me wel in vinden. Met de kerstdagen en de jaarwisseling even geen stress aan je hoofd en met je vrienden of familie zijn. Ook is het beter voor de velden, alhoewel dit bij kunstgras natuurlijk niks uitmaakt. En met de winters die we nu hebben, is het natuurlijk geen echte winterstop meer. Alleen dit weer, zoals vandaag, is nou ook niet echt bevorderlijk voor de velden. Daarom waaien alle clubs ook uit naar andere oorden voor een trainingskamp, zoals PSV naar La Manga in Spanje.

stinissen (crew films & series)

• 23493 berichten
  • 77010 stemmen

Dan kun je anderen opstellen en die spelers met mentale problemen moet dan maar een ander vak gaan zoeken . Bijna alle mensen die van voetbal houden zouden graag prof willen zijn en daar alles voor over hebben mits je talent hebt natuurlijk , gewoon voor de sport leven , het voetbal leven is kort maar heftig gewoon je rust nemen.

Eliandjiee

• 77 berichten
  • 414 stemmen

Anderen opstellen is een optie, maar dan zal het halve team vervangen moeten worden, wat geen optie is. Spelers met mentale problemen een ander vak zoeken? Dan zouden er wel heel veel voetballers een ander beroep moeten kiezen, aangezien iedereen het mentaal wel eens zwaar heeft in de voetbalwereld. Heel veel mensen beweren dat ze er alles voorover hebben, maar als ze er eenmaal zijn, blijkt het tegendeel vaak wel. Want zo gemakkelijk gaat het niet.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Dan hadden we een middenveld gehad van Fer, El Ahmadi en Clasie denk ik. Wanneer Fer niet was vertrokken, was Bakkal ook niet aangetrokken, vermoed ik.

Bakkal en Fer zijn totaal verschillende voetballers. Fer is, net als Clasie, een verdedigende middenvelder (al moet Clasie ook op 10 kunnen spelen, maar dat zou zonde zijn van zijn sfofzuigerkwaliteiten). Daarnaast had niemand verwacht dat Clasie zich zo zou ontwikkelen. Als hij niet had gespeeld, hadden we dat nog niet geweten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

stinissen schreef:

Dan kun je anderen opstellen en die spelers met mentale problemen moet dan maar een ander vak gaan zoeken . Bijna alle mensen die van voetbal houden zouden graag prof willen zijn en daar alles voor over hebben mits je talent hebt natuurlijk , gewoon voor de sport leven , het voetbal leven is kort maar heftig gewoon je rust nemen.

Zo werkt het natuurlijk niet he. Sport vraagt nu eenmaal fysiek veel. En zeker ook mentaal. De hele week de druk van supporters, media en anderen. En wat heb je eraan als de kwaliteit helemaal inzakt? Want zonder winterpauze krijg je echt einde van het seizoen waardeloze wedstrijden denk ik. Om nog maar te zwijgen over de EK's en WK's die dan vol raken met uitgeputte spelers waardoor het geen flikker aan is. Vaak zat gezien, tegenwoordig passen ze de kalenders beter aan.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Eliandjiee schreef:

Anderen opstellen is een optie, maar dan zal het halve team vervangen moeten worden, wat geen optie is. Spelers met mentale problemen een ander vak zoeken? Dan zouden er wel heel veel voetballers een ander beroep moeten kiezen, aangezien iedereen het mentaal wel eens zwaar heeft in de voetbalwereld. Heel veel mensen beweren dat ze er alles voorover hebben, maar als ze er eenmaal zijn, blijkt het tegendeel vaak wel. Want zo gemakkelijk gaat het niet.

Geen enkele coach stelt natuurlijk zijn sterspelers niet op, dus uiteindelijk zou je toch constant de beste 14, 15 spelers zien waardoor niemand zijn rust krijgt. Nutteloos dus.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Bakkal en Fer zijn totaal verschillende voetballers. Fer is, net als Clasie, een verdedigende middenvelder (al moet Clasie ook op 10 kunnen spelen, maar dat zou zonde zijn van zijn sfofzuigerkwaliteiten). Daarnaast had niemand verwacht dat Clasie zich zo zou ontwikkelen. Als hij niet had gespeeld, hadden we dat nog niet geweten.

Je zegt het zelf al: Bakkal en Fer zijn totaal verschillende type voetballers. Zonder Bakkal zou Feyenoord dus niet met de punt naar voren spelen, al zijn er ook wedstrijden geweest waar Bakkal meer linkshalf opgesteld stond. Een echt alternatief voor hem is er nog niet (maar in de jeugd wel op komst).

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

René van der Gijp is naar alle waarschijnlijkheid op 16 januari weer op de buis te zien in Voetbal International!

René van der Gijp terug op de buis - De Telegraaf

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Eerst Jan van Halst ontslaan, nu Co Adriaanse. En vervolgens McClaren terughalen. Begint op wanbeleid te lijken. Eerste tekenen van verval bij FC Twente?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Intern gerommel, en met een dominant figuur als Munsterman zullen dit soort zaken wel vaker voor gaan vallen. Ze moeten wel gaan onthouden daar dat ze niet de allure van een topclub hebben en dat ze met dit soort praktijken zichzelf nog wel eens in de vingers kunnen snijden.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind Adriaanse wegdoen en McClaren terughalen best wel logisch. Adriaanse past daar niet en zat er vooral om zelf te glorieren met ultra extreem aanvallend spel als het niet kan. Of rare wissels. McClaren past daar prima, gaat Twente op vooruit.

En wat er met van Halst daar gebeurde kan bijna niemand beoordelen. Ik denk dat Jan te bekend werd, dat hij misschien bij Twente op jaloezie stuitte?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.