- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Fer en W. Janssen zijn geen goede vervangers voor Theo. Je haalt er 2 totaal andere spelers voor terug. Willem Janssen lijkt nog het meeste op Theo, maar dan nog niet. Een loper vergelijken met een strateeg. Twente heeft Janssen en Ruiz gewoon nooit echt kunnen vervangen, dat kost ze gewoon punten. Die 2 waren vorige seizoenen met afstand de meest bepalende Twentenaren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Co moest het doen zonder de drie sterren van het afgelopen seizoen
Dat klopt, de drie sterren waren vorig seizoen in Amsterdam achtergelaten op 15 mei!

Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Fer en W. Janssen zijn geen goede vervangers voor Theo. Je haalt er 2 totaal andere spelers voor terug. Willem Janssen lijkt nog het meeste op Theo, maar dan nog niet. Een loper vergelijken met een strateeg. Twente heeft Janssen en Ruiz gewoon nooit echt kunnen vervangen, dat kost ze gewoon punten. Die 2 waren vorige seizoenen met afstand de meest bepalende Twentenaren.
Net of een speler dezelfde type speler moet zijn als zijn voorganger.
W. Janssen heeft meer diepte en ook scorend vermogen - net als Theo. Kwalitatief ga je er niet zoveel op achteruit (dan heb je ook Fer nog voor de breedte). Wel bij het verlies van Ruiz, maar die was niet meer te houden.
Ben benieuwd of Theo Janssen hetzelfde niveau had gehaald als 2 jaar geleden, als hij nog bij Twente had gevoetbald. Bij Ajax is hij totaal uit vorm - ook na hij op de juiste plaats staat is hij amper een schim van de speler van de laatste 2 seizoenen bij Twente.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Je kan er lang of kort over lullen, maar die 2 kunnen Theo niet vervangen. Niet qua persoonlijkheid, niet als leiders, niet als goalgetters, niet als strateeg etc. Ze hebben allebei best kwaliteiten, maar ik denk dat elke Twente fan die 2 graag weer wegdoet als ze Theo Janssen weer erbij krijgen. Ik vind Boerrigter en Sulejmani ook 2 goede spelers, maar ik zou ze allebei inruilen als we daarvoor weer Suarez zouden krijgen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Net of een speler dezelfde type speler moet zijn als zijn voorganger.
W. Janssen heeft meer diepte en ook scorend vermogen - net als Theo. Kwalitatief ga je er niet zoveel op achteruit (dan heb je ook Fer nog voor de breedte). Wel bij het verlies van Ruiz, maar die was niet meer te houden.
Laat ik het zo zeggen, niemand wil Theo Janssen en Ruiz ruilen voor Willem Janssen en Fer. Desondanks haalt Co nog verdomd veel punten als je nagaat dat hij ook Chadli moest missen.
Munsterman bepaalde de investeringen en zoals Co al zei:"Als ik een wiel nodig heb en ik krijg een accu dan ben ik daarmee niet geholpen."
Ik ben geen fan van Adriaanse, maar ik zie geen reden om hem nu te ontslaan.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Maar laten we niet doen of Twente zielig is. Ze hebben ook goede spelers en hadden van de zomer ook ruim de tijd om te investeren, ook toen ze Ruiz nog hadden. Twente had toen al 1 of 2 creatieve spelers moeten kopen. Je kan toch niet met spelers als Berghuis, Bajrami en W Janssen aanvallend het seizoen in gaan? Ook al had je misschien Ruiz nog gehad.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Met John, Chadli, Janko, De Jong en daarachter Berghuis en Bajrami is het aanvallend toch helemaal niet zo slecht. Zou John, Chadli en De Jong graag in het Ajax-shirt zien.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
John is wisselvallig, Chadli heeft dit jaar niks laten zien nog en De Jong is wel enorm talentvol ja. Maar het is karig.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Laat ik het zo zeggen, niemand wil Theo Janssen en Ruiz ruilen voor Willem Janssen en Fer.
Dat zegt ook niemand. Logisch dat Twente Ruiz niet kwijt wilde. Zo'n speler krijg je er nooit voor terug.
Desondanks haalt Co nog verdomd veel punten als je nagaat dat hij ook Chadli moest missen.
De tukkers zijn inderdaad een beetje snel verwend. Maar het gaat niet eens zo om het aantal punten, maar vooral om de klik tussen Co en Twente die er niet is, het basisteam dat hij neerzet, zijn wisselbeleid, zijn manier van voetballen en zelfs - ik heb het Twentenaren horen zeggen - zijn inleven.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Je kan er lang of kort over lullen, maar die 2 kunnen Theo niet vervangen. Niet qua persoonlijkheid, niet als leiders, niet als goalgetters, niet als strateeg etc. Ze hebben allebei best kwaliteiten, maar ik denk dat elke Twente fan die 2 graag weer wegdoet als ze Theo Janssen weer erbij krijgen.
Niemand bij Twente had een vertrek van Theo gewild. Een Theo van de afgelopen 2 seizoenen is ook beter dan Fer en W. Janssen op het moment. Neemt niet weg dat Twente een goed middenveld heeft met veel mogelijkheden.
Al denk ik wel dat Fer groter gaat worden als voetballer dan T. Janssen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat laatste denk ik dan weer niet, maar we moeten nu niet net doen of Twente geen goede selectie heeft. Alleen achterin is de spoeling misschien wat dun, maar dat geldt eigenlijk voor elke topclub in ons land.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik bedoelde "goed middenveld."
Twente heeft een top 5 selectie.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dat zegt ook niemand. Logisch dat Twente Ruiz niet kwijt wilde. Zo'n speler krijg je er nooit voor terug.
Desondanks haalt Co nog verdomd veel punten als je nagaat dat hij ook Chadli moest missen.
De tukkers zijn inderdaad een beetje snel verwend. Maar het gaat niet eens zo om het aantal punten, maar vooral om de klik tussen Co en Twente die er niet is, het basisteam dat hij neerzet, zijn wisselbeleid, zijn manier van voetballen en zelfs - ik heb het Twentenaren horen zeggen - zijn inleven.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Twente lijkt, als het voetballend niet lukt, op Stoke City. Alle lange mannen naar voren en pompen met die ballen. Volgens mij is het percentage doelpunten dat zij scoren uit standaardsituaties ontzettend hoog.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Laat ik het zo zeggen, niemand wil Theo Janssen en Ruiz ruilen voor Willem Janssen en Fer. Desondanks haalt Co nog verdomd veel punten als je nagaat dat hij ook Chadli moest missen.
Munsterman bepaalde de investeringen en zoals Co al zei:"Als ik een wiel nodig heb en ik krijg een accu dan ben ik daarmee niet geholpen."
Ik ben geen fan van Adriaanse, maar ik zie geen reden om hem nu te ontslaan.
De reden is gewoon de hele werksfeer. Die is verziekt. Spelers en andere leden van de technische staf balen van de werkwijze van Adriaanse die ze veel te naief vinden. En hij luistert nauwelijks naar hun meningen. Het gaat allemaal alleen om hem. Als je die interviews ook ziet van hem na een wedstrijd: IK heb dat gedaan en IK heb dit gedaan. Nooit is het wij. Behalve als er verloren wordt.
Bovendien past ie ook nooit de spelwijze aan, zelfs niet als een klein kind kan zien dat je compleet overlopen wordt op het middenveld zoals tegen PSV en Feyenoord. Dan haal je toch na 10 minuten Janko er al af en zit je Fer erin om het middenveld te versterken.
De spelers en technische staf balen er zo van dat ze gaan muiten.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
En het is geschied. Adriaanse per direct ontslagen en vanaf vrijdag staat Steve weer voor de groep 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Jammer voor Co, maar gezien de berichten van voor vandaag niet bepaald onverwacht. Dat McClaren terugkomt, vind ik nog vrij verrassend. Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
John is wisselvallig
Volgens VI toch de meest constant hoog scorende speler van de hele Eredivisie. Niet dat dit alles zegt, maar toch. Hoezo wisselvallig? Sowieso wel een beetje de revelatie van het seizoen tot nu toe lijkt me.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Aldus de Telegraaf. De kwaliteitskrant van Nederland.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Aldus de Telegraaf. De kwaliteitskrant van Nederland.
Wanneer het uitsluitend over voetbal gaat wel ja.
En een geldig contract of niet, het lijkt me duidelijk waar de voorkeur van Labyad naar uit gaat.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Uitermate pijnlijk dit inderdaad.
Volgens de advocaat van de KNVB is de optie in het contract van Labyad gewoon geldig, hij zal volgend jaar wel niet meer voor PSV voetballen maar het is te hopen dat we er in ieder geval een som geld aan overhouden.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
En het is geschied. Adriaanse per direct ontslagen en vanaf vrijdag staat Steve weer voor de groep
Eliandjiee
-
- 77 berichten
- 414 stemmen
Het contract van Labyad is eerst niet geldig verklaard, maar daar is later weer op terug gekomen.
Van VI.nl:
Wanneer de optie in het contract van Labyad wél rechtsgeldig wordt verklaard, is er een aantal mogelijkheden. Of Sporting Lissabon koopt het contract af om de Marokkaanse aanvaller in te lijven òf, indien de Portugese club niet van plan is geld op tafel te leggen, zal Labyad een rechtszaak aan moeten spannen om de rechtsgeldigheid van de verbintenis te betwisten.
Ben dus benieuwd, dit kan maar zo nog een hele affaire worden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Uitermate pijnlijk dit inderdaad.
Volgens de advocaat van de KNVB is de optie in het contract van Labyad gewoon geldig, hij zal volgend jaar wel niet meer voor PSV voetballen maar het is te hopen dat we er in ieder geval een som geld aan overhouden.
Ik snap Labyad wel. PSV wil hem voor een fooi langer behouden en dan heeft die jongen ook nog eens geen basisplek, want PSV blijft maar kopen. Dat motiveert spelers op die leeftijd denk ik niet. PSV kan nog wat van Ajax en Feyenoord leren, waar jonge talenten veel meer kansen krijgen.
Zit PSV even niet mee met de contracten. Eerst Reis, nu dit.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Volgens VI toch de meest constant hoog scorende speler van de hele Eredivisie. Niet dat dit alles zegt, maar toch. Hoezo wisselvallig? Sowieso wel een beetje de revelatie van het seizoen tot nu toe lijkt me.
Heb je John al in een topwedstrijd wat laten zien?
Het zal aan mij liggen, maar zo bijzonder vind ik John niet. En ik heb toch de nodige potjes van Twente gekeken dit seizoen. Sowieso zijn die VI gemiddelden vaak wazig. Vorig jaar waren Vormer en Brama geloof ik de 2 beste spelers van het seizoen als ik dat klassement moet geloven 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Labyad heeft gewoon een basisplek hoor. En Vormer en Brama aan de top van het klassement was helemaal niet zo gek.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Ik snap Labyad wel. PSV wil hem voor een fooi langer behouden en dan heeft die jongen ook nog eens geen basisplek, want PSV blijft maar kopen. Dat motiveert spelers op die leeftijd denk ik niet. PSV kan nog wat van Ajax en Feyenoord leren, waar jonge talenten veel meer kansen krijgen.
Zit PSV even niet mee met de contracten. Eerst Reis, nu dit.
Die jongen is net 18 en speelt de laatste weken altijd.
Daarnaast heeft hij zelf ingestemd met de optie voor PSV om z'n contract met twee jaar te kunnen verlengen. PSV heeft hem zelfs nog een extra salarisverhoging aangeboden in de vorm van een nieuw contract.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij heeft Labyad nou niet echt een vaste plek, zoals bv Eriksen, Clasie en Wijnaldum bv wel hebben bij hun clubs op die leeftijd. PSV heeft natuurlijk Lens, wordt gelinkt aan oa Narsingh...en dan heb je nog het recente verleden waarbij PSV alles kocht wat ze konden vinden op de velden. Je maakt mij niet wijs dat dit een jong talent afschrikt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.