- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Er zijn maar verdomd weinig 18-jarigen die een vaste plek hebben bij een topclub. Labyad heeft zelf aangegeven enkele maanden geleden dat hij vertrouwen voelt en hij ziet als hij goed presteert dat hij Lens gewoon op de bank houdt.
PSV heeft zijn selectie deze zomer een aantal broodnodige versterkingen bezorgt maar heeft aangegeven ook zich op de jeugd te concentreren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ha, ja die kennen we nog. Brandts zo ergens in april: PSV gaat geen dure spelers meer halen, we richten ons volledig op onze talentvolle jeugd.
Brandts nadat hij van de gemeente zakken met geld kreeg: We halen die en die en die en die en die en.....
Het is geen toeval dat PSV nauwelijks eigen jeugd echt doorgebroken heeft gehad de laatste 10 jaar.
Afellay was echt gelukt, Bakkal bleef altijd een beetje achter en Aissati had ook nog wel minuten. Maar daarbuiten...
Ipv dat je Labyad in de basis zet, zoals Ajax wel met Eriksen durfde 2 jaar terug, haalt PSV Wijnaldum.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Labyad staat toch ook wekelijks in de basis? (heeft zich gewoon in de basis geknokt ten faveure van Lens)
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Ha, ja die kennen we nog. Brandts zo ergens in april: PSV gaat geen dure spelers meer halen, we richten ons volledig op onze talentvolle jeugd.
Brandts nadat hij van de gemeente zakken met geld kreeg: We halen die en die en die en die en die en.....
Het is geen toeval dat PSV nauwelijks eigen jeugd echt doorgebroken heeft gehad de laatste 10 jaar.
Afellay was echt gelukt, Bakkal bleef altijd een beetje achter en Aissati had ook nog wel minuten. Maar daarbuiten...
Ipv dat je Labyad in de basis zet, zoals Ajax wel met Eriksen durfde 2 jaar terug, haalt PSV Wijnaldum.
Ja, het beleid van Ajax is zaligmakend...
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
En een goedlopende jeugdopleiding heb je niet van de ene op de andere dag.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Labyad staat toch ook wekelijks in de basis? (heeft zich gewoon in de basis geknokt ten faveure van Lens)
Dat dus.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Waarom nou gelijk dat vingertje terug? Dat zijn zulke kansloze reacties! Ga nou gewoon eens in op zijn argumenten..
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Waarom nou gelijk dat vingertje terug? Dat zijn zulke kansloze reacties! Ga nou gewoon eens in op zijn argumenten..
Welke argumenten?
Die uitgekauwde dat de jeugdopleiding van Ajax stukken beter is dan PSV? Waar niks tegenin te brengen is.
Of die op het concentreren op de jeugd? Een discussie die een paar maanden geleden hier ook al uitgebreid is gevoerd.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dit verdient maar 1 antwoord terug:

Inderdaad, zitten we nu nog steeds in de fase dat we kritiek op een club moeten verweren met een sneer ipv een inhoudelijke reactie? Ik heb me voorgenomen dat in 2012 niet meer te doen.
Er valt genoeg op Ajax aan te merken, maar niet dat ze jonge spelers niet uitgebreid de kans geven.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Welke argumenten?
Die uitgekauwde dat de jeugdopleiding van Ajax stukken beter is dan PSV? Waar niks tegenin te brengen is.
Of die op het concentreren op de jeugd? Een discussie die een paar maanden geleden hier ook al uitgebreid is gevoerd.
Het boeit me ook helemaal niet of het argument wel of niet goed is, maar de manier waarop je antwoord is ontzettend sneu.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Het boeit me ook helemaal niet of het argument wel of niet goed is, maar de manier waarop je antwoord is ontzettend sneu.
Als iemand met argumenten komen die kant nog wal raken (Labyad krijgt geen kansen) of mensen direct afrekenen op uitspraken die duidelijk een paar jaar nodig hebben om zichtbaar te worden (Brands over jeugdopleiding) dan is dat beter dan maar gewoon de spijker op de kop slaan door te refereren aan het beleid dat 1 kampioenschap in de laatste 7 jaar opleverde?
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Het gaat erom dat het over PSV ging, jij die discussie niet kunt winnen en je een beetje kansloos gaat zitten reageren met ''1 kampioenschap in de 7 jaar''. What the hell heeft dat er nu mee te maken? Je denkt waarschijnlijk een coole grap te maken maar je komt nu toch echt over als een hopeloos geval.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
@ depri; Ja, praat je er maar uit. Daarbij zei ik nergens dat hij geen kans krijgt. En ik zei ook niet dat PSV nooit een goede jeugdspeler meer krijgt. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Brandts eerst zei zich te richten op de jeugd en daarna de hele Eredivisie leeg heeft gekocht toen er weer geld was. Als hij dan zich aan zijn woorden had gehouden dan was het een flinke vent geweest.
Verder wel een sneue opmerking over die 7 jaar. Wat heeft het kopen kopen kopen beleid jullie de laatste 3,5 jaar opgeleverd dan? Dan ga ik liever ten onder met een selectie die 2/3e deel uit de eigen opleiding komt.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
. hij begint nota bene zelf over Eriksen toch?
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
. hij begint nota bene zelf over Eriksen toch?
depri gaat inderdaad echt in op A&L zei, kos... 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Nja, laat maar. als je zelf een vergelijking met Ajax trekt is het niet zo vreemd dat je daar dan een reactie op krijgt. Maar whatever.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
En in welke context? Over jeugd dat kansen krijgt. Ik noemde ook oa Wijnaldum en Clasie als je de berichten had gelezen.
Topic wordt vervelend zo als er steeds zo'n sfeertje hangt.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ach je kunt best stellen dat het jeugdbeleid van Ajax zaligmakend is t.o.v. dat van PSV. Op andere gebieden is het weer andersom. Buiten Affelay slaagt PSV er maar niet in eigen jeugd naar de top te leiden.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Het gaat erom dat het over PSV ging, jij die discussie niet kunt winnen en je een beetje kansloos gaat zitten reageren met ''1 kampioenschap in de 7 jaar''. What the hell heeft dat er nu mee te maken? Je denkt waarschijnlijk een coole grap te maken maar je komt nu toch echt over als een hopeloos geval.
De discussie niet kunt winnen, wat een onzin.
Ik heb geen zin om te gaan discussiëren over vaststaande feiten of als iemand uitspraken uit z'n verband rukt.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Kijk gewoon naar de feiten depri:
Brands: PSV moet niet langer kopende club zijn
Dat hij die uitspraken heeft gedaan is een feit, dus ik snap niet waar je je druk over maakt. Het is een feit dat Brands kort na deze uitspraken 30 miljoen heeft uitgegeven aan spelers, dat kan je niet tegenspreken. Dat is wat A&L bedoelt, eerst zeg je: we geven de jeugd een kans en vervolgens ga je 30 miljoen euro besteden aan spelers. Wat moeten die jeugdspelers dan wel niet denken?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ach je kunt best stellen dat het jeugdbeleid van Ajax zaligmakend is t.o.v. dat van PSV. Op andere gebieden is het weer andersom. Buiten Affelay slaagt PSV er maar niet in eigen jeugd naar de top te leiden.
Dit dus ja. Genoeg fronten waarop PSV het beter doet, maar de discussie ging net gewoon over jeugdbeleid.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
@ depri; Ja, praat je er maar uit. Daarbij zei ik nergens dat hij geen kans krijgt. En ik zei ook niet dat PSV nooit een goede jeugdspeler meer krijgt. Maar je kan moeilijk ontkennen dat Brandts eerst zei zich te richten op de jeugd en daarna de hele Eredivisie leeg heeft gekocht toen er weer geld was. Als hij dan zich aan zijn woorden had gehouden dan was het een flinke vent geweest.
Jij ziet toch ook dat er momenteel geen jeugdspelers bij PSV klaar staan die ons kan helpen in de strijd om het kampioenschap.
Wederom die 'moral highground' omdat de Ajax manier beter zou zijn dan die van PSV.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Kijk gewoon naar de feiten depri:
Brands: PSV moet niet langer kopende club zijn
Dat hij die uitspraken heeft gedaan is een feit, dus ik snap niet waar je je druk over maakt. Het is een feit dat Brands kort na deze uitspraken 30 miljoen heeft uitgegeven aan spelers, dat kan je niet tegenspreken. Dat is wat A&L bedoelt, eerst zeg je: we geven de jeugd een kans en vervolgens ga je 30 miljoen euro besteden aan spelers. Wat moeten die jeugdspelers dan wel niet denken?
Jep, exact wat ik bedoelde. Eerst orakelen over jeugd, daarna komt er toch geld binnen en meteen wordt alles verpatst. Wijnaldum halen terwijl Labyad daar ook als speler had kunnen spelen bijvoorbeeld. Of spelers als Manolev halen terwijl je ze gewoon in je jeugd hebt zitten als het goed is.
En voor er weer een verwijzing naar Ajax komt, dat is dus ook wat Cruijff bij Ajax wil voorkomen. Geen Mido meer halen, maar je eigen spits opstellen. Al sluist Ajax wel veel jeugd door. Basisniveau moet ook hoger liggen.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Dit dus ja. Genoeg fronten waarop PSV het beter doet, maar de discussie ging net gewoon over jeugdbeleid.
Het ging helemaal niet alleen over het jeugdbeleid en daar doelde ik dus ook niet alleen op.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Jij ziet toch ook dat er momenteel geen jeugdspelers bij PSV klaar staan die ons kan helpen in de strijd om het kampioenschap.
Wederom die 'moral highground' omdat de Ajax manier beter zou zijn dan die van PSV.
1. Geen idee, ik volg jullie jeugd niet zo. Kan niet geloven dat er niks in zou zitten.
2. Of het beter is weet ik niet, maar het scheelt wel tientallen miljoenen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Als iemand met argumenten komen die kant nog wal raken (Labyad krijgt geen kansen) of mensen direct afrekenen op uitspraken die duidelijk een paar jaar nodig hebben om zichtbaar te worden (Brands over jeugdopleiding) dan is dat beter dan maar gewoon de spijker op de kop slaan door te refereren aan het beleid dat 1 kampioenschap in de laatste 7 jaar opleverde?
Dit is nog kanslozer dan je aanvankelijke reactie eigenlijk 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wauw, bent ontroerd door de steun die ik ontvang van alle kanten 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Trieste dag in het voetbal. De Profeet ontslaan en dan zo'n Engelse lapzwans er voor terughalen die net zo goed is als zijn materiaal.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
1. Geen idee, ik volg jullie jeugd niet zo. Kan niet geloven dat er niks in zou zitten.
2. Of het beter is weet ik niet, maar het scheelt wel tientallen miljoenen.
1. Er zit ook niet niks. Maar om als PSV zijnde mee te willen blijven doen om het kampioenschap was er veel meer nodig.
2. Die miljoenen hebben meer te maken met het falen van verschillende directies dan met het falen van de jeugdopleiding.
depri83
-
- 6811 berichten
- 1491 stemmen
Jep, exact wat ik bedoelde. Eerst orakelen over jeugd, daarna komt er toch geld binnen en meteen wordt alles verpatst. Wijnaldum halen terwijl Labyad daar ook als speler had kunnen spelen bijvoorbeeld. Of spelers als Manolev halen terwijl je ze gewoon in je jeugd hebt zitten als het goed is.
En voor er weer een verwijzing naar Ajax komt, dat is dus ook wat Cruijff bij Ajax wil voorkomen. Geen Mido meer halen, maar je eigen spits opstellen. Al sluist Ajax wel veel jeugd door. Basisniveau moet ook hoger liggen.
Cruijff wil dat gaan doen inderdaad en dat heeft tijd nodig, maar waarom reken je Brands dan wel meteen af op een uitspraak die in principe (de jeugdopleiding verbeteren) hetzelfde is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.