• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.247 gebruikers
  • 9.388.642 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wat was er eigenlijk zo (ultra) extreem aanvallend aan het Twente zoals dat tegen PSV speelde (en waar veel kritiek begonnen is volgens mij)? PSV speelt toch ook altijd met drie aanvallers, met daarachter nog twee aanvallend ingestelde middenvelders (daarnaast doet ook Strootman aanvallend gewoon mee)?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Het ging natuurlijk om het spelbeeld. Twente werd overlopen, omdat Co weigert aanpassingen te doen.

PSV heeft op papier altijd wel een aanvallende ploeg, maar zo spelen ze vaak niet. PSV controleert toch vaker de potjes.

Twente heeft dit seizoen gewoon al een paar keer fors mazzel gehad. Uit bij Ajax, thuis tegen PSV als beste voorbeelden.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

Tegen kleinere tegenstanders zet PSV standaard erg hoog op de helft van de tegenstander druk. Enkel tegen grotere tegenstanders wordt soms pas rond tot iets over de middenlijn druk gezet.

In die wedstrijd tegen Twente werd Twente al op de eigen 16 vastgezet waardoor ze nooit aan voetballen toekwamen.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

kappeuter schreef:

René van der Gijp is naar alle waarschijnlijkheid op 16 januari weer op de buis te zien in Voetbal International!

René van der Gijp terug op de buis - De Telegraaf

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Je zegt het zelf al: Bakkal en Fer zijn totaal verschillende type voetballers. Zonder Bakkal zou Feyenoord dus niet met de punt naar voren spelen, al zijn er ook wedstrijden geweest waar Bakkal meer linkshalf opgesteld stond. Een echt alternatief voor hem is er nog niet (maar in de jeugd wel op komst).

Dan had Feyenoord opnieuw in een noodsituatie daar een andere speler neergezet, of waren ze op zoek gegaan naar een andere aanvallende middenvelder.

Hopelijk bieden ze Bakkal een contract aan, al vind ik wel dat hij nog wel een tikkeltje beter moet presteren.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Real Madrid trouwens 2-0 achter tegen Malaga in eigen huis Weet iemand of Van Nistelrooy op de bank zit of in de basis?

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Real Madrid trouwens 2-0 achter tegen Malaga in eigen huis Weet iemand of Van Nistelrooy op de bank zit of in de basis?

Basis.De goals van Malaga kwamen uit corners. De verdediging (en Casillas) zagen er niet best uit.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Basis.De goals van Malaga kwamen uit corners. De verdediging (en Casillas) zagen er niet best uit.

Ja, ik zag hem net spelen Hopelijk maakt hij er ook eentje zodat het 0-3 wordt

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Barcelona kampioen dus?

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

City thuis 10 gespeeld 10 gewonnen

Kompany is trouwens een van de beste verdedigers op dit moment,wat een beest !

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Beker

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Jammer.

Wel logisch, het is dinsdag.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ja, er wordt nooit doordeweeks gespeeld in al die grote competities natuurlijk

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

2-2 inmiddels.

Edit: 3-2.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

kappeuter schreef:

René van der Gijp is naar alle waarschijnlijkheid op 16 januari weer op de buis te zien in Voetbal International!

René van der Gijp terug op de buis - De Telegraaf

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Aardige halve omhaal op het laatst van Ronaldo, tegen Malaga.

Wel afgekeurd wegens buitenspel...

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

depri83 schreef:

Cruijff wil dat gaan doen inderdaad en dat heeft tijd nodig, maar waarom reken je Brands dan wel meteen af op een uitspraak die in principe (de jeugdopleiding verbeteren) hetzelfde is.

Omdat hij de dag daarop al gelijk 30 miljoen ging uitgeven aan spelers.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

stinissen schreef:

Onzin via Match of the day en sport 1 kun je alles volgen , trouwens hier kunnen de spelers in de Eredivsie een puntje aan zuigen ,iemand die echt werkt bv een stratenmaker moet ook elke dag werken en die voetballers zijn met hun hobby bezig en verdienen vele male beter dan de Balkende norm. Zouden ze hier ook moeten doen vind het zo wie zo belachelijk die hele winterstop.

Die spelers worden veel te zwaar belast, waardoor het niveau steeds verder daalt. Kijk naar het WK 2010, het niveau was niet om aan te zien. En dat ligt o.a. door de overvolle speelprogramma's. Zo'n winterstop is wel degelijk functioneel.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ik hoop trouwens dat PSV Van Gaal aantrekt, wat niet ondenkbaar is, want Brands en Van Gaal hebben neem ik aan nog steeds contact. Dan zijn we daar ook weer van af .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Van Gaal in Eindhoven dat zou echt horrorscenario zijn wat mij betreft. Dat onnozele gedoe na ieder interview en dat geschreeuw altijd maar weer. Nee laat Van Gaal aub niet komen. Hoop overigens ook niet op Advocaat.

Zou zelf heel graag Van Basten als trainer hebben. Hoor hem altijd zinnig over voetbal praten.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PSV heeft op papier altijd wel een aanvallende ploeg, maar zo spelen ze vaak niet. PSV controleert toch vaker de potjes.

Vorig seizoen wel dit seizoen zie ik dat toch anders.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

The Almighty schreef:

Die spelers worden veel te zwaar belast, waardoor het niveau steeds verder daalt. Kijk naar het WK 2010, het niveau was niet om aan te zien. En dat ligt o.a. door de overvolle speelprogramma's. Zo'n winterstop is wel degelijk functioneel.

Dat ligt toch vooral aan de veranderde speelstijl. Voetbal is veel fysieker (en verdedigender) geworden. Daardoor zijn de ruimte kleiner, ook de ruimtes voor mooie acties bijv. En als je dan een WK-bal hebt, waar je van buiten de 16 nauwelijks mee kan scoren (alleen van Bronckhorst scoorde geloof ik een afstandsgoal), dan heb je een saai WK.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

timbo_ schreef:

Zou zelf heel graag Van Basten als trainer hebben. Hoor hem altijd zinnig over voetbal praten.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Omdat hij de dag daarop al gelijk 30 miljoen ging uitgeven aan spelers.

Dus als je zegt dat je jeugdopleiding wilt verbeteren mag je geen spelers meer kopen?

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

timbo_ schreef:

Van Gaal in Eindhoven dat zou echt horrorscenario zijn wat mij betreft. Dat onnozele gedoe na ieder interview en dat geschreeuw altijd maar weer. Nee laat Van Gaal aub niet komen. Hoop overigens ook niet op Advocaat.

Als persoon past Van Gaal inderdaad totaal niet in Eindhoven (maar ja waar wel als je gesprekken alleen maar met stemverheffing en een neerbuigende houding kunt voeren?)

Van Basten praat misschien wel zinnig over voetbal maar heeft bij Oranje en Ajax nog niet laten zien een goede trainer te zijn.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Bij Oranje heeft hij natuurlijk prima geprestreerd door twee keer zo'n zware poule te overleven. En inderdaad bij Ajax was het niet heel erg overtuigend maar ook daar heeft hij op mij een uitstekende indruk gemaakt. Bovendien zie ik Van Basten ook niet echt als Ajacied terwijl Van Gaal dat etiket wel aan zich heeft hangen. Alleen daardoor al is Van Gaal geen optie vermoed ik

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

depri83 schreef:

Dus als je zegt dat je jeugdopleiding wilt verbeteren mag je geen spelers meer kopen?

Nee, maar 30 miljoen uitgeven in een zomer is voor een club als PSV te veel van het goede, zeker als je kijkt in wat voor financiële situatie zij zitten (/zaten) en wat Brands een week eerder had geroepen in de media.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

timbo_ schreef:

En inderdaad bij Ajax was het niet heel erg overtuigend maar ook daar heeft hij op mij een uitstekende indruk gemaakt.

In welk opzicht als ik vragen mag?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Met zijn mediaoptredens. Altijd een prima verhaal na en voor wedstrijd en straalde rust en overwicht uit. Ben erg gecharmeerd van Van Basten als trainer. Heb destijds ook altijd geroepen dat ik vond dat Ajax er meer aan had moeten doen om hem te behouden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Dat ligt toch vooral aan de veranderde speelstijl. Voetbal is veel fysieker (en verdedigender) geworden. Daardoor zijn de ruimte kleiner, ook de ruimtes voor mooie acties bijv. En als je dan een WK-bal hebt, waar je van buiten de 16 nauwelijks mee kan scoren (alleen van Bronckhorst scoorde geloof ik een afstandsgoal), dan heb je een saai WK.

Exact, het is een dichtgemetseld schaakspel geworden. Al zou je eigenlijk verwachten dat je daardoor vaker naar het afstandsschot of vrije trap zou moeten uitkomen voor je doelpunten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.