• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.977 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.095 acteurs
  • 199.244 gebruikers
  • 9.388.200 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Daarom moet je Barcelona ook zo waarderen Reinbo, tenminste een ploeg die er een boeiend schaakspel van maakt

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Bij Oranje heeft hij natuurlijk prima geprestreerd door twee keer zo'n zware poule te overleven. En inderdaad bij Ajax was het niet heel erg overtuigend maar ook daar heeft hij op mij een uitstekende indruk gemaakt. Bovendien zie ik Van Basten ook niet echt als Ajacied terwijl Van Gaal dat etiket wel aan zich heeft hangen. Alleen daardoor al is Van Gaal geen optie vermoed ik

Van Gaal heeft nochtans de meeste tijd van zijn voetbalcarriere niet in Amsterdam doorgebracht hoor, dus zo'n verschrikkelijke Ajacied is dat niet

Van Basten heeft natuurlijk wel een waardeloos beleid gevoerd qua technisch manager, puur als coach zou hij misschien wel uit de verf komen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Nee maar hij profileert zichzelf wel zo. Van Basten veel minder.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Daarom moet je Barcelona ook zo waarderen Reinbo, tenminste een ploeg die er een boeiend schaakspel van maakt

Een soort turboschaken inderdaad, te snel voor de voetbaln00bs hier

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Nee maar hij profileert zichzelf wel zo. Van Basten veel minder.

Volgens mij was hij de grootste "ook in Amsterdam" toen hij AZ de titel bracht.. vervolgens voelde hij zich als een varkentje in de blubber in Z-Duitsland. Ik ben niet zo overtuigd van Louis' eeuwige liefde voor Ajax. Dan zou hij ook nooit zo'n rare toer hebben uitgehaald met die Ten Have.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Sterker nog, een paar maanden geleden zei hij nog dat hij nóóit meer voor Ajax wilde werken.

depri83

• 6811 berichten
  • 1491 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Nee, maar 30 miljoen uitgeven in een zomer is voor een club als PSV te veel van het goede, zeker als je kijkt in wat voor financiële situatie zij zitten (/zaten) en wat Brands een week eerder had geroepen in de media.

Maar dat is weer een heel andere (financiële) discussie die hier al tot in den treure is gevoerd.

De ruimte was daar om dat geld te investeren en die was gezien de sterkte/zwakte van de selectie hoognodig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Saai damspel zul je bedoelen. Niks geel loper of toren acties, enkel tikkie takkie.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Voorspelbaar en onnozel antwoord Dammen gaat in ieder geval wel snel haha.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ben het volkomen met Reinbo eens, Barcelona speelt ook gewoon erg saai. Dat sommige commentatoren dan opeens gillend klaarkomen als Barca 40 keer overtikt op 30m van het doel van de tegenstander is nog erger .

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

Van Gaal in Eindhoven dat zou echt horrorscenario zijn wat mij betreft. Dat onnozele gedoe na ieder interview en dat geschreeuw altijd maar weer. Nee laat Van Gaal aub niet komen. Hoop overigens ook niet op Advocaat.

Zou zelf heel graag Van Basten als trainer hebben. Hoor hem altijd zinnig over voetbal praten.

Ben ook benieuwd hoe Louis dit gaat verkopen, trainer van PSV worden nadat hij de nieuwe AD van Ajax zou worden (kan nog steeds). Ja, ik heb ook altijd bij PSV willen werken? Hij past daar sowieso niet, veel te autoritair voor het gemoedelijke Brabant. Ik zou het ook een horrorscenario vinden, de held van 1995 werkend voor PSV. En daarbij is hij wel een wereldtrainer als hij de club achter zich krijgt, zoals bij Ajax, AZ en jaar 1 bij Bayern.

Van Basten naar PSV zou ik ook erg vinden. De mens van Basten heb ik heel hoog zitten.

Nemen jullie Dickie Advocaat maar

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Pitakaas schreef:

Ben het volkomen met Reinbo eens, Barcelona speelt ook gewoon erg saai. Dat sommige commentatoren dan opeens gillend klaarkomen als Barca 40 keer overtikt op 30m van het doel van de tegenstander is nog erger .

Het begint me soms ook wel te vervelen ja, maar ik betrap me er wel op dat ik het Barcelona nog wel steeds gun. Mooie ploeg, prachtige spelers. Wij hebben de eer dat we het tijdperk Messi mee maken. Legende. Misschien over over 10 jaar de beste speler ooit. Moet hij wel het WK winnen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nemen jullie Dickie Advocaat maar

Ik hoop persoonlijk heel erg op een Frank de Boer scenario waarbij Cocu doorschuift. Maar vermoed dat ze het daar nog te vroeg voor vinden. Cocu zal volgend jaar wel de A-jeugd gaan doen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, dat leek me voor PSV ook niet slecht. Zet er een ervaren assistent bij en je kan er prima mee vooruit. Cocu is een hele slimme en sociale jongen heb ik het idee.

Wat dat betreft had PSV beter nog een jaar met Rutten door kunnen gaan. En dan over 1,5 jaar hem vervangen voor Cocu.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

timbo_ schreef:

Bij Oranje heeft hij natuurlijk prima geprestreerd door twee keer zo'n zware poule te overleven. En inderdaad bij Ajax was het niet heel erg overtuigend maar ook daar heeft hij op mij een uitstekende indruk gemaakt. Bovendien zie ik Van Basten ook niet echt als Ajacied terwijl Van Gaal dat etiket wel aan zich heeft hangen. Alleen daardoor al is Van Gaal geen optie vermoed ik

In 2006 heeft hij gefaald. Slechtste toernooi van de laatste tig jaar (op de absentie van 2002 na). Ook erg slecht voetbal aan Nederlandse zijde. In 2008 heeft hij 3 leuke wedstrijden onder zijn hoed gehad, maar kun je zijn prestatie niet goed noemen, als je al vroeg wordt uitgeschakeld tegen Rusland (dan wil ik het niet persé hebben over de tactische aftroeving van Hiddink, want dat wordt ook lichtelijk overschat).

Bij Ajax bakte hij er weinig van. Ik ben het met je eens dat hij soms best wat zinnige dingen zegt, maar als trainer moet hij zich nog volop bewijzen.

Van Basten is sterk in de media, maar dat is slechts een klein onderdeel van een trainer.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vond 2004 slechter dan 2006 qua spel, op een helftje NL-Tsjechie na dan (voor de rust).

Hij heeft 2 dingen fout gedaan, ruzies maken met de vedetten en te vroeg uit het WK en EK. Maar wel weer 2x een enorm zware groep doorgekomen.

Van Basten lijkt me een intelligente man. Zet er een ervaren assistent naast (niet zijn vriendje vh Schip) en je hebt denk ik een goed duo.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Nederland heeft geen goede wedstrijd gespeeld in 2006. Niet eens een helft. Enkel korte fases. Maar ze waren ook geen enkele keer slechter dan de tegenstander, dat was in 2004 inderdaad wel zo tegen Portugal. 2004 was ook niet best, maar Oranje bereikte toen tenminste nog de halve finale.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nederland was in 2004 tegen Duitsland, Tsjechie (2e helft) en Portugal echt matig.

In 2006 was het ook niet super, maar Oranje had met wat meer geluk best ver kunnen komen. NL-Portugal was gewoon het dubbeltje op de verkeerde kant. Net als de WK finale vorig jaar.

Overigens, in 2006 had van Basten een totaal nieuwe ploeg, nadat de EK 2004 ploeg grotendeels stopte. Dat lijkt me knap lastig. En vergeet niet, op een WK heb je een 8ste finale, op een EK ga je meteen door naar de kwartfinale.

Oranje haalde op EK 2004 1 winst, tegen Letland. Verder een punt, een nederlaag en een zege na 0-0 -> penalty's (Zweden).

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Viel op zich wel mee met die nieuwe ploeg, er vallen altijd spelers af en er komen nieuwe bij. De basis (dus de vaste krachten - vedettes) geeft een generatie aan. Nistelrooij, Sar, Bommel Cocu, Gio speelden al een tijdje bij Oranje. Dan had je ook Vaart, Persie en Robben nog, die genoeg ervaring hadden op het hoogste niveau. Het team was nog niet op haar hootgepunt, met ook een Sneijder die nog geen top was, dat klopt.

2004 en 2006 waren beiden erg matig van Oranje kant.

Laat ik het dan zo zeggen: Oranje kwam een ronde verder in 2004, dan in 2006. Ik weet wel hoe toernooien in elkaar steken hoor, maar toch bedankt.

Dan had je ook Seedorf nog, maar die wilde van Basten niet meenemen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Pitakaas schreef:

Meer een gebrek van de andere teams dan de schuld van het ultra aanvallende Barcelona Zoiets noem je totaalvoetbal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Iedereen die het spelletje een beetje snapt en de complexiteit van het spel van Barca ook tot elk detail begrijpt vindt hun spel nooit saai.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Als tegenstander is het inderdaad zwaar frusterend als je tegenstander continue die bal heen en weer tikt. Een aanval a la Real Madrid tegen Ajax - van achter tot het netje binnen 30 seconden is qua voetbal een stuk hoogstaander. Maar dat kan Barca natuurlijk ook.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

Iedereen die het spelletje een beetje snapt en de complexiteit van het spel van Barca ook tot elk detail begrijpt vindt hun spel nooit saai.

Zo complex is het allemaal niet. Al laten ze het er wel een heel stuk makkelijker uitzien dan het is. Ze hebben de middelen om te doen wat ze willen; rondtikken op de juiste momenten, versnellen op de juiste momenten, temporiseren, versnellen en bij 3-0 de wedstrijd uitspelen - al scoren ze er dan nog vaak 1 of 2.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een geweldenaar die Tiote, misshcien wel één van de beste CVM's op dit moment. Twente en Roda horen zijn rugnummer destijds met pensioen laten gaan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Zo complex is het allemaal niet. Al laten ze het er wel een heel stuk makkelijker uitzien dan het is. Ze hebben de middelen om te doen wat ze willen; rondtikken op de juiste momenten, versnellen op de juiste momenten, temporiseren, versnellen en bij 3-0 de wedstrijd uitspelen - al scoren ze er dan nog vaak 1 of 2.

Tuurlijk we, vooral op het allerhoogste niveau. Het is allemaal erg makkelijk praten door te vertellen hoe je het kan doen maar het uitvoeren is erg moeilijk. Als het echt zo makkelijk was konden det egenstanders van Barca de bal met gemak in de ploeg houden en waren de balbezit statistieken nooit zo eenzijdig.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Als tegenstander is het inderdaad zwaar frusterend als je tegenstander continue die bal heen en weer tikt. Een aanval a la Real Madrid tegen Ajax - van achter tot het netje binnen 30 seconden is qua voetbal een stuk hoogstaander. Maar dat kan Barca natuurlijk ook.

Ik vind totale controle hoogstaander en knapper eerlijk gezegd. Al is een goede counter ook fraai. Maar als ik Real Madrid zie spelen, dan zie ik wel een hoog niveau, maar niet echt aantrekkelijk bijzonder voetbal. Zo spelen meer teams. Wat Barca doet vind ik uniek.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Tuurlijk we, vooral op het allerhoogste niveau. Het is allemaal erg makkelijk praten door te vertellen hoe je het kan doen maar het uitvoeren is erg moeilijk. Als het echt zo makkelijk was konden det egenstanders van Barca de bal met gemak in de ploeg houden en waren de balbezit statistieken nooit zo eenzijdig.

Dat zeg ik: ze hebben de middelen (techniek, inzicht, etc.) om het er een stuk makkelijker uit te laten zien dan het is. Maar zo complex is het niet.

Ik geniet met volle teugen van hun spel. Al moet ik zeggen dat het rondtikken wel wat minder kan. Het heeft op een gegeven moment ook iets weg van laf voetbal, of je moet de diepte telkens opzoeken, wat ze merendeels ook wel doen.

Ik ben één van die vele mensen die dit Barca het beste team ooit vind.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik vind totale controle hoogstaander en knapper eerlijk gezegd. Al is een goede counter ook fraai. Maar als ik Real Madrid zie spelen, dan zie ik wel een hoog niveau, maar niet echt aantrekkelijk bijzonder voetbal. Zo spelen meer teams. Wat Barca doet vind ik uniek.

Ik heb het niet over Real Madrid, maar geef een voorbeeld van effectiviteit en hoogstaand voetbal. Net of dat geen totale controle is. Het is het volledig beheersen van het voetbal.

Wat Barca laat zien is bijzonder knap, maar ook omdat ze - net als het voorbeeld dat ik gaf - snelheid hanteren met omschakelingen, steekballen en 1-keer-aanraak-voetbal.

Dat rondgetik is om de controle te behouden en je tegenstander tot het bot te frustreren (moet je trouwens ook niet vreemd opkijken als Pepe met het snot uit z'n neus op je af komt gestierd).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Demba Ba . Newcastle 1, Man U 0.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Real is natuurlijk een fantastisch team, maar leunt puur op de individuele kwaliteiten van spelers. Tegen bijna alle teams kunnen zij makkelijk domineren door een overvloed aan kwaliteitsspelers binnen het elftal. Maar wanneer je echt tegen een ultiem voetballend team speelt zie je eigenlijk pas weer hoe makkelijk ook een elftal vol sterren uiteen gereten kan worden.

Het verbaasd me eigenlijk dat Mourinho juist met Real niet echt een goed antwoord t.o.v. Barcelona voetbal heeft, terwijl dat met andere clubs "wel" lukte. Normaal smeedt hij toch wel een "hecht team" dat Barcelona het voetballen onmogelijk kan maken. Al baseer ik dit ook op 2 clubs Maar heb nu niet het idee dat Mourinho veel aan Madrid toevoegt en ik heb zeker de meestertactiek(behalve een half elftal onderuit schoppen) die otherfool ons altijd belooft nog niet gezien bij Real Madrid.

Nicolage Rico schreef:

Dat rondgetik is om de controle te behouden en je tegenstander tot het bot te frustreren (moet je trouwens ook niet vreemd opkijken als Pepe met het snot uit z'n neus op je af komt gestierd).

Probleem is dat Pepe altijd zo op je af komt gestierd haha.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.