• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.046 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.277 gebruikers
  • 9.390.433 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Opvallend dat we hier exact anders over denken. Ik dacht bij Enoh niet aan rood en bij het penaltymoment wel wat aan een penalty.

Tja dat kan eens gebeuren he

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wernbloom? Welnee. Huis, tuin en keukenspeler.

Reden tot het succes van AZ. Ruimt op, is onvermoeibaar, kan goed acteren (dus veel vrije trappen mee - waardoor Elm zijn briljante vrije trappen kan nemen - veelal met eindstation Wernbloom) en pakt zo nu en dan zijn goaltjes mee. Zeker als je zo'n lapzwans als Enoh daar hebt staan dan is Wernbloom gewoon (een stuk) beter.

En tja, blijkbaar zijn de meningen verdeeld over de penalty en de rode kaart. Ik dacht toch echt te zien dat Van Rhijn zijn voet plantte op de voet van Holman, waarna hij neerging, maar ik zal het wel door mijn AZ-bril hebben bekeken.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Weet iemand trouwens in welke winkels je allemaal de VI kan kopen? De kersnummer lijkt me namelijk wel interessant om door te lezen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Overal denk? Sigarenboeren, supermarkten, kiosks, etc.

Zelfs online te bestellen zonder verzendkosten: http://www.vi.nl/webshop/Standaard-shop-Product-pagina/VI-51-Kerstnummer-2011.htm

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Weet iemand trouwens in welke winkels je allemaal de VI kan kopen? De kersnummer lijkt me namelijk wel interessant om door te lezen.

Elke willekeurige tijdschriften verkoopplek he. Neem aan dat zelfs benzinestations de VI wel hebben.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

(quote)

Reden tot het succes van AZ. Ruimt op, is onvermoeibaar, kan goed acteren (dus veel vrije trappen mee - waardoor Elm zijn briljante vrije trappen kan nemen - veelal met eindstation Wernbloom) en pakt zo nu en dan zijn goaltjes mee. Zeker als je zo'n lapzwans als Enoh daar hebt staan dan is Wernbloom gewoon (een stuk) beter.

En tja, blijkbaar zijn de meningen verdeeld over de penalty en de rode kaart. Ik dacht toch echt te zien dat Van Rhijn zijn voet plantte op de voet van Holman, waarna hij neerging, maar ik zal het wel door mijn AZ-bril hebben bekeken.

Tsja, Enoh afkraken en dan als pluspunten van Wernbloom zaken als ruimt op en is onvermoeibaar noemen...zaken waar Enoh minstens zo goed in is.

Dat je het positief noemt dat hij een neppert is die graag valt vind ik maar vaag. Benieuwd wat je riep toen Suarez nog voor Ajax speelde.....

Wernbloom is verder een nuttige kracht, maar geen bijzondere speler. Ik zou hem niet over willen nemen. Dat soort spelers kan elke club opleiden.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Wernbloom is een zeer irritante speler als ie je tegenstander is inderdaad. Net als Suarez. Wat heb ik die gast vaak vervloekt zeg, nou hielp die vieze rattenkop van hem ook niet mee natuurlijk.

Ik denk dat jij Wernbloom flink onderschat, A&L. Ik kijk elke wedstrijd van AZ live (in stadion of op de bank) en zowat elke van Ajax, maar Enoh mag nog geeneens de veters strikken van Pontus.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Je roept veel maar zegt weinig. Ik zeg dat jij kwaliteiten van Enoh noemt bij Wernbloom. Dan maak je je punt niet echt.

Wermbloom is natuurlijk de betere speler van de 2, maar of hij voor Ajax nuttiger is weet ik niet. Enoh doet het bij Ajax prima.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Het zijn spelers met dezelfde kwaliteiten, ja. Ook niet zo vreemd voor spelers met dezelfde positie. Wernbloom beheerst deze kwaliteiten echter een stuk beter.

Jij vindt Wernbloom ook de betere speler van de twee, oké mooi, dan zijn we het eens. Dus Wernbloom maakt Ajax sterker, want hij is een stuk beter dan Enoh. Niet zo'n rare stelling toch?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hij is de betere speler ja, maar misschien niet de betere speler voor ons. Zie ook Huntelaar-van Persie in Oranje. Die 2e is de betere speler, die 1e maakt Oranje sterker.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Dat ben ik met je eens. Maar zo kan je alles wel goedpraten. Zoals jij het nu zegt slaat een post van jouw op de vorige pagina ook nergens op:

The Oceanic Six schreef:

Nou, ik zou heel weinig AZ spelers kunnen noemen die Ajax sterker maken. Linksback Poulsen is een versterking, Elm natuurlijk ook en Beerens zou ook wel handig zijn. Dat was het denk ik verder wel.

Want het kunnen wel betere spelers zijn, maar je kunt immers niet weten of ze Ajax sterker maken. Maar ik hou er wel over op, want zo blijven we doorgaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Daar heb jij weer een punt in

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Hoe kom je toch steeds bij die rode kaart? Wat een onzin zeg.

Eens.

Het enige wat discutabel is, dat is de eventuele penalty. Waarbij je niet eens kan zien of het er 1 is. Waarbij Ajacieden roepen van niet en AZ-ers van wel.

100% pingel je ziet dat hij hem raakt bij zn enkel.

AZ speelde gewoon matig woensdag. Ajax had het betere van het spel en een prima goal. Ipv op alles te vitten kan je beter eens klagen over Moisander die vd Wiel wel heel makkelijk liet kappen en schieten.

eens.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

De Boer had het over een gelijkwaardig duel.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Waarmee ie eigenlijk al aangeeft dat we minder waren. Normaal vindt ie ons - ook om onbegrijpelijke redenen - dominant, dus als ie spreekt over 'gelijkwaardigheid' ...

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Wat Enoh betreft hij begon goed toen hij bij Ajax kwam speelt alleen steeds slechter sindsdien.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Waarmee ie eigenlijk al aangeeft dat we minder waren. Normaal vindt ie ons - ook om onbegrijpelijke redenen - dominant, dus als ie spreekt over 'gelijkwaardigheid' ...

Dat valt ook wel mee, de Boer is meestal erg open en realistisch, ook als het slecht was.

Ik blijf me om jou verbazen, denk dat 99,9% van je berichtgeving over je eigen club negatief is. Beleef je nog wel lol aan dit alles?

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

stfuympos schreef:

Wat Enoh betreft hij begon goed toen hij bij Ajax kwam speelt alleen steeds slechter sindsdien.

Mwah, dat lijkt alleen maar zo. Spelers die net beginnen, hebben veel inzet en daardoor ben je eerder geneigd om te zeggen dat de desbetreffende speler het goed doet. Kijk maar naar Ebecilio of Myaichi. Op het begin waren zij 'goed' maar na een paar wedstrijden zie je dat ze maar matig kunnen voetballen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

Welnee. Enoh heeft altijd pieken en dalen gekend. Neem dit seizoen, speelde in de 1e periode matig, maar de laatste 2 maanden is hij gewoon constant onze beste man. Dat kan je als negatief opvatten, maar dat doet niks af aan zijn prestaties. Ik denk dat Enoh in zijn huidige rol 1 van de pakweg 3, 4 belangrijkste Ajacieden van de ploeg is. Zo makkelijk is het niet om een goede balafpakker/controleur te zijn. Zie bv Theo Janssen maar, tot pakweg half oktober.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ik weet niet waarnaar je hebt gekeken, maar Enoh is absoluut niet een van de beste Ajacieden. Ook niet de afgelopen periode.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Ik vind hem Europees wel een van de beteren. Hij was bijvoorbeeld bij Real thuis behoorlijk goed bezig, heerlijk hoe hij al die ballen telkens wist af te pakken. In de competitie is het compleet andersom.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dan moet je toch maar eens beter opletten, want hij is het wel. Met Enoh terug in de ploeg op die positie is de balans weer wat terug. Daarvoor werd Ajax gewoon regelmatig overlopen op het middenveld. Pas vanaf Ajax-AZ in oktober toen Janssen weer aanvallende middenvelder werd is dat voor een deel gecorrigeerd. Het kan en moet nog beter, maar het is niet meer zo belabberd als in de eerste maanden. Enoh pakt zoveel ballen af dat Ajax weer meer balbezit heeft. En hij voorkomt veel tegenaanvallen door scherp te spelen. Dat kost hem soms geel, maar dat moet dan maar. Ik heb veel respect voor Enoh. Zeurt niet, doet gewoon erg zijn best en best wel met succes, ondanks dat het een beperkte speler is. Ik had een jaar of 2 de hoop dat hij voetballend nog een paar stappen kon zetten, maar dat is niet gelukt. Maar wat hij wel kan, is iets waar Ajax wat aan heeft.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Almighty schreef:

Kijk maar naar Ebecilio of Myaichi. Op het begin waren zij 'goed' maar na een paar wedstrijden zie je dat ze maar matig kunnen voetballen.

Hoe kun je van Ryo nou zeggen dat hij matig kan voetballen? Speelde vorig jaar nog in een schoolteam (voor Feyenoord) en kreeg na zijn wervelende start een kleine terugslag. Niet gek dat hij nog niet kan slagen bij Arsenal. Maar aan alles kon je zien dat hij het voetbal prima beheerst. Schitterende techniek en acceleratie. Van mij mag hij terugkomen voor nog een half jaar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Matig kunnen voetballen is inderdaad onzin. Maar het zijn wel 2 spelers die vorig seizoen sterk begonnen bij hun clubs en daarna toch wel terugvielen. Al kan Ryo echt wel het nodige, wat ik bij Ebecilio niet geloof. Hij is gewoon echt matig. Dat is in het begin nooit goed te zien, want een debutant maakt fouten die mogen, maar na een tijdje merk je wel of ze er iets van kunnen.

Ik lees trouwens net dat Eriksen en Narsingh over heel 2011 de meeste assists hebben geleverd (dat zal wel nationaal zijn dan, Eriksen had er in Europa ook een paar), namelijk 16 stuks. Fors aantal. Dat is ongeveer 1 assist per 2 wedstrijden.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Dat is een knap aantal.

Nu nog meer scoren en Eriksen is klaar voor de Spaanse of Engelse competitie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Meer scoren en meer aanwezig zijn. Nu is hij nog te vaak een speler die zijn moment kiest. Hij kan een nieuwe Sneijder worden, maar hij is er nog niet. Ik denk dat hij nog 1,5 jaar moet blijven. Goede kans dat hij dit ook vind. Ligt tot nog tot 2014 vast, dus er is geen haast.

Ik zou bij Ajax graag weer eens een scorende middenvelder zien. Na Sneijder en Perez hebben we er geen meer gehad.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Hij is toch een heel ander type dan Sneijder. Ik vind Clasie meer vergelijkbaar met Sneijder, hoewel Clasie nog niet zoveel scorend vermogen heeft en meer een balafpakker is.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zou bij Ajax graag weer eens een scorende middenvelder zien. Na Sneijder en Perez hebben we er geen meer gehad.

Janssen zou het kunnen zijn mits hij op de daarvoor juiste plek wordt gezet.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Janssen zou het kunnen zijn mits hij op de daarvoor juiste plek wordt gezet.

Janssen staat nou gewoon op de juiste plek hoor

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

kos schreef:

Toch moeilijker dan ik dacht:

Ik zou zeggen:

----------------------------Esteban-------------------------

--------Gouweleeuw-------Douglas----------Kalas-----

-------R. Elm--------El Ahmadi-------Strootman--------Tadic

-------------Assaidi---------Guidetti ------------Mertens----

bank:

Mihaylov

Alderweireld

Nuytinck

Vormer

Luuk de Jong

Bony

Het VI-klassement:

-----------------------------Velthuizen----------

Gouweleeuw--------Derijck--------Douglas------Burnet

--------------Elm--------Strootman--------Sno--------Tadic

--------------Beerens--------------John---------

reserves:

Mihaylov

Kalas

Kashia

Clasie

Brama

Assaidi

Luuk de Jong

mwa, zat nog redelijk in de buurt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.