- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
= Ajax?
KNVB hanteert de officiele regels, dat is zuur voor AZ maar hou Ajax hier eens een keer buiten zeg.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Tien tegen 11 zou echt waanzin zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
= Ajax?
KNVB hanteert de officiele regels, dat is zuur voor AZ maar hou Ajax hier eens een keer buiten zeg.
Lijkt me dat ze Ajax er gewoon uit moeten gooien. Als je dit soort idioten niet bij de keeper van de tegenstander uit de buurt kan houden, hoor je niet op dit platvorm thuis.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Lijkt mij ook niet meer dan logisch. Dit soort voorvallen moeten hard gestraft worden en als voorbeeld dienen. Als het mijn club was geweest had ik er volledige vrede mee gehad.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Lijkt me nogal logisch dat Esteban niet mee mag doen als we vanaf minuut 38 verder gaan. Bij een rematch geldt dit natuurlijk niet.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Lijkt me dat ze Ajax er gewoon uit moeten gooien. Als je dit soort idioten niet bij de keeper van de tegenstander uit de buurt kan houden, hoor je niet op dit platvorm thuis.
. Juist AZ overtreedt de regels omdat ze van het veld af stappen wegens een "in hun ogen" onterechte rode kaart. Zo werkt het spelletje niet natuurlijk.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Lijkt me nogal logisch dat Esteban niet mee mag doen als we vanaf minuut 38 verder gaan. Bij een rematch geldt dit natuurlijk niet.
Volgens mij staat dit ook nog los van de straf die ze de club kunnen opleggen
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ja, maar hij kan toch lastig voor dezelfde wedstrijd geseponeerd worden?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ja, maar hij kan toch lastig voor dezelfde wedstrijd geseponeerd worden?
Normaal gesproken niet nee, maar er is nu het een en ander herzien voordat 'de wedstrijd' wordt voortgezet
maxcomthrilla
-
- 15580 berichten
- 2855 stemmen
Juist AZ overtreedt de regels omdat ze van het veld af stappen wegens een "in hun ogen" onterechte rode kaart. Zo werkt het spelletje niet natuurlijk.
Ze hebben tenminste lef getoond door een statement te maken.
Ajax en de scheids wilden doorspelen, als dit was gebeurt en AZ later commentaar zou geven op de gang van zaken tijdens de wedstrijd, zouden bepaalde types weer klagen dat ze niet achteraf moeten gaan zeuren.
stinissen (crew films & series)
-
- 23503 berichten
- 77023 stemmen
Wat een onzin het geval van die gek is niet goed te praten en een fout van de politiek (meldingsplicht invoeren en je bent overal vanaf) maar dat van het veld af gaan deden ze pas na de rode kaart omdat ze de regels niet wisten
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
. Juist AZ overtreedt de regels omdat ze van het veld af stappen wegens een "in hun ogen" onterechte rode kaart. Zo werkt het spelletje niet natuurlijk.
Laten we effe bij het begin beginnen...... Door een gebrekkige organisatie heeft Ajax hun bezoekers in deze situatie gebracht.
Lijkt me toch dat je dan als gastheer een gebaar zou moeten maken. (En als ze daar zelf al niet opkomen, moet de KNVB het maar afdwingen. Want als ze het niet doen zit de volgende idioot al klaar als zijn team achter staat.....
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat je hoopt en wat normaal zou zijn is gelukkig een groot verschil. Ajax eruit gooien slaat nergens op. AZ eruit gooien net zo min.
Je hebt 2 opties in mijn ogen. Vanaf 1-0 spelen met 11-11 of herspelen vanaf 0-0. Maar als de KNVB zegt dat de rode kaart rechtsgeldig is, dan heeft AZ weinig te willen. Als ze dan niet spelen, dan worden ze uitgesloten.
Omdat 1 malloot een gehandicaptenplatform misbruikt hoef je niet miljoenen Ajacieden te straffen door de club eruit te halen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jazeker, ik dik mijn argumenten altijd graag aan. 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
De jaarlijks terugkerende actie van radiozender 3FM, waarbij geld wordt ingezameld voor projecten van het Rode Kruis is alweer een tijdje aan de gang. En ook Feyenoord draagt haar steentje bij om geld mee te helpen inzamelen.
Voetbalclubs kunnen vanaf heden bieden op een voetbalclinic verzorgd door Ron Vlaar, Stefan de Vrij en John Guidetti.
Da's wel iets voor Twente, kom op bieden Munsterman 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Fouilleren ze in de kuip ook iedere persoon bij binnenkomst? Controleren ze bij vrije verkoop ook iedereen zijn of haar ID bij de poorten? Zit niet zo selectief te miepen, want het is diep en diep triest. Als volgende week een of andere malloot in de kuip een vuurwerkbom naar de tegenstander gooit is het vast ook Ajax zijn schuld right?
Dit soort dingen zijn niet te voorkomen. Zelfs afgelopen WK wist en een gek op het veld te komen, en als de beveiliging ergens op scherp stond dan was het daar wel. (WK, veel VIPS, al - Quaida had gedreigd met aanslagen). Conclusie: dit is niet te voorkomen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Conclusie: dit is niet te voorkomen.
Dit geval wel, door een gracht die je niet kunt overlopen, daar dient het immers voor.
En als er een vuurwerkbom het veld op wordt gegooid is een club ook de dupe.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dit geval wel, door een gracht die je niet kunt overlopen, daar dient het immers voor.
En als er een vuurwerkbom het veld op wordt gegooid is een club ook de dupe.
Individuen zijn in staat om te ontsnappen uit gevangenissen, of in te breken bij banken. Ben je echt zo kortzichtig om te denken een gracht een absolute garantie is dat zulke voorvallen niet meer voorkomen? Natuurlijk beperkt het de kans van slagen wanneer een idioot iets probeert, maar uitsluiten kan nooit. Net zoals het feit dat geen enkel stadion in de wereld niet de garantie kan geven dat iemand geen pistool mee naar binnen smokkelt; om maar even extreem te gaan. Ooit komt de dag dat er een schietpartij zal plaatsvinden binnen een stadion, het is een kwestie van tijd. Ik ben nu al in staat om te zeggen dat ik de desbetreffende club niks kwalijk neem.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Dronken het veld oplopen vergelijken met ontsnappen uit een gevangenis...

Als je niet ziet dat daar totaal andere motivatie achter huist dan snap je het ook niet meer.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Er is maar een oplossing waarmee je een beetje controle krijgt op dit soort situaties. En dat is de voetbalwet. Volledige controle zal je nooit krijgen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Individuen zijn in staat om te ontsnappen uit gevangenissen, of in te breken bij banken. Ben je echt zo kortzichtig om te denken een gracht een absolute garantie is dat zulke voorvallen niet meer voorkomen? Natuurlijk beperkt het de kans van slagen wanneer een idioot iets probeert, maar uitsluiten kan nooit. Net zoals het feit dat geen enkel stadion in de wereld niet de garantie kan geven dat iemand geen pistool mee naar binnen smokkelt; om maar even extreem te gaan. Ooit komt de dag dat er een schietpartij zal plaatsvinden binnen een stadion, het is een kwestie van tijd. Ik ben nu al in staat om te zeggen dat ik de desbetreffende club niks kwalijk neem.
Kom op we hebben het over een gracht met planken erover (...). Dit geval was dan niet gebeurd, da's niet kortzichtig maar realistisch, of zie je het voor je dat die kerel met een trapeze eroverheen vliegt? En dan nog, ook dan is de club medeverantwoordelijk. Ben het met je eens dat je niet kunt voorkomen dat mensen wapens binnenkrijgen en dat gebeurt ook al, maar een bestaande gracht als gracht houden is een veel makkelijker bereikbare veilgheidsmaatregel dan standaard 40.000 man iedere keer grondig fouilleren. En zélfs in zulke gevallen als bijv. vuurwerk wordt binnengesmokkeld, wordt de club bestraft, dus waarom zouden er dan nu onderuit moeten komen. Nog lastiger, als er vechtpartijen op de tribunes zijn kunnen ze al bestraft raken, en daar heb je al helemaal geen makkelijke controle op.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dronken het veld oplopen vergelijken met ontsnappen uit een gevangenis...

Als je niet ziet dat daar totaal andere motivatie achter huist dan snap je het ook niet meer.
Het gaat om het principe dat je individuen niet ervan kunt weerhouden bepaalde acties te doen, ongeacht hoeveel geld en beveiliging je erin steekt..... Zoals, bijvoorbeeld: ontsnappen uit een gevangenis.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
of zie je het voor je dat die kerel met een trapeze eroverheen vliegt? .
Ik sluit het niet uit.
Maar uitsluiten kun je nu eenmaal nooit. Maar inderdaad; met een gracht was de kans miniem geweest dat hij toch nog een weg naar het veld had gevonden.
Uiteindelijk vind ik niet dat je een club verantwoordelijk moet stellen voor de onberekenbare acties van een enkel individu, mits er wel bij voorbaat aanzienlijke preventieve maatregelen zijn getroffen. Veiligheid op zulke locaties is niet te garanderen helaas.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
hooligan Adriaan 
Er zijn inderdaad geen garanties, bij Feyenoord-Lech Poznan werd een Pool in de gracht geflikkerd (die dingen kunnen dus ook in je nadeel werken) en werd het volgende duel verplicht om de helft van de tribunes gesloten te houden
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Wat je hoopt en wat normaal zou zijn is gelukkig een groot verschil. Ajax eruit gooien slaat nergens op. AZ eruit gooien net zo min.
Hilarisch inderdaad hoe sommigen nu hun mening klaarhebben als "objectief" en reglementair oid.. vooral die pipo's uit Rotjeknor, liefhebbers van een club die een strafblad heeft qua hooligans waar menig getto uit een grote Amerikaanse stad de hik van krijgt 
Deze situatie is vervelend, maar dit soort mongolen weet toch wel door te dringen tot een sporter.. zoals we met Monica Seles hebben gezien en talloze andere voorbeelden. Gelukkig was Esteban scherp en liep het met een sisser af.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Laten we effe bij het begin beginnen...... Door een gebrekkige organisatie heeft Ajax hun bezoekers in deze situatie gebracht.
Lijkt me toch dat je dan als gastheer een gebaar zou moeten maken. (En als ze daar zelf al niet opkomen, moet de KNVB het maar afdwingen. Want als ze het niet doen zit de volgende idioot al klaar als zijn team achter staat.....
Praat toch geen hypocriete, rotterdamse onzin reinbo. Wanneer je 50.000 bezoekers op hun id kaart moet controleren + het controleren van een SV ben je uren verder. Dit gebeurt bij geen enkele club en het is behoorlijk hypocriet van jou om te zeggen dat dit te wijten valt aan een gebrekkige organisatie bij Ajax.
Daarnaast wordt de beste jongen genoeg gestraft, wat heeft doorvoetballen in godsnaam te maken met het feit of een supporter het veld op komt en de boel verstiert.
Ik bedoel, of we besteden zoals nu gigantisch veel aandacht aan deze flapdrol en maken het groter dan het is. Of we negeren de boel kapot, geven de beste jongen een gigantische straf(wat ook genoeg moet aangeven voor anderen om het nooit te proberen) en voetballen gewoon lekker verder(zoals het in Engeland ook gebeurt).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het gaat om het principe dat je individuen niet ervan kunt weerhouden bepaalde acties te doen, ongeacht hoeveel geld en beveiliging je erin steekt..... Zoals, bijvoorbeeld: ontsnappen uit een gevangenis.
Als er gevangenen ontsnappen verdient de dirrcteur ook een douw.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.