- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Het schijnt dat die mafkees al het hele vak aan het opjutten was met teksten als ''Voor 50 euro sla ik die keeper in mekaar..!'' e.d.
Is toch vrij bizar dat zijn mede- 'supporters' hier niets aan doen?
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
De Boer kon zich wel verplaatsen in het standpunt van AZ. „Gezien de emotie zeker wel”, zei hij. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Het schijnt dat die mafkees al het hele vak aan het opjutten was met teksten als ''Voor 50 euro sla ik die keeper in mekaar..!'' e.d.
Is toch vrij bizar dat zijn mede- 'supporters' hier niets aan doen?
Tsjah, dat is nou niet bepaald een vak met "harde" supporters daar achter het doel. Sociale controle is veel minder aan die kant van het stadion. Daarnaast verwacht je natuurlijk ook niet dat iemand zomaar het veld op gaat rennen.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik ben wel benieuwd hoe de KNVB dit op gaat lossen. In principe valt beide clubs wat te verwijten. Ik hoop dat er op z'n minst een vervolg komt van de wedstrijd, maar er kan zomaar besloten worden om beide teams uit de beker te halen. PSV werd vier jaar geleden uit de beker gezet vanwege het opstellen van een geschorste speler.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Maar dat is "competitievervalsing" . Toch iets anders denk ik.
Dit is een invloed van buitenaf waar je in principe niks aan kan doen. Al zou het zomaar kunnen dat Ajax nu de extra tribunes uit het stadion haalt en de grachten houdt, wat treurig zou zijn voor de voetbalsfeer..
Mochten beide clubs er wel uit gehaald worden, dan is die beste jongen nog lang niet jarig kan ik je zeggen 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Om het maar even te vereenvoudigen: je mag geen geschorste speler opstellen. Het is ook tegen de regels om zomaar van het veld te stappen. Ik snap wel dat Ajax weinig aan zo'n malloot kan doen, maar waarschijnlijk zal het ze wel (zwaar) aangerekend worden. We wachten wel af. De KNVB zal wel snel met een antwoord komen.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Mochten beide clubs er wel uit gehaald worden, dan is die beste jongen nog lang niet jarig kan ik je zeggen
Ik zat al te denken ja, zo jong en dan al voor de rest van je leven in de ziektewet en de schuldsanering. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Zal wel een paar (beker) wedstrijden zonder publiek worden en een flinke boete. Vervolgens verder spelen vanaf minuut 38, waarbij AZ toch echt zijn doelman zou moeten missen, wan je mag nu eenmaal niet een supporter in elkaar schoppen.
Zo is die andere gestaakte wedstrijd van AZ ook verder gegaan.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Toch wel moeten lachen om Bas Nijhuis die als een geïnstrueerde robot trots een rode kaart geeft. Denk dat ‘ie wekelijks voor de spiegel oefent in z’n blote bassie
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Dit is een invloed van buitenaf waar je in principe niks aan kan doen.
Fout.
Ajax moet er alles aan doen om hun supporters te beletten het veld op te komen.
Overigens was ik ooit bij de wedstrijd Feyenoord - Twente. Toen liep er ook een kerel het veld op om de scheidsrechter met een vingertje te vertellen dat hij niet goed bezig was en klommen er allerlei kale koppen over de hekken. De arme stewards waren 3 koppen kleiner en ik tel de nekken van die kale gasten niet eens mee. Want die hadden ze niet.
Het is soms onmogelijk om dit te voorkomen. Maar dan nog is Ajax wel aansprakelijk.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Grappige is ook dat dit in elk ander Europees land doorgaans vakkundig buiten beeld wordt gehouden, maar er in Nederland direct iedereen bovenop springt en het op elke zender voorbij komt. Zolang we dit soort malloten deze overmatige aandacht blijven geven, zal het nooit beter gaan.
Als je een speler rood geeft kun je moeilijk niet laten zien waarom. Als er gewoon een kerel over het veld was gelopen die verder niets had gedaan was dit een logischere opmerking geweest.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Het was hem dus toch niet, of hij kan twitteren vanuit de bak.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Als je een speler rood geeft kun je moeilijk niet laten zien waarom. Als er gewoon een kerel over het veld was gelopen die verder niets had gedaan was dit een logischere opmerking geweest.
Inderdaad. Daarnaast is AZ van het veld gelopen. Men wil dan wel weten wat er is gebeurd.
Nu iedereen weet hoe die kerel eruit ziet, heeft hij geen leven (voor een paar weekjes). Prima dat hij in beeld is verschenen.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Uiteraard, want iemand trappen en een voetbalwedstrijdje verstoren is ongeveer het ergste wat je kan doen in dit leven. Daar moet je echt je hele leven voor boeten.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Uiteraard, want iemand trappen en een voetbalwedstrijdje verstoren is ongeveer het ergste wat je kan doen in dit leven. Daar moet je echt je hele leven voor boeten.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Underdog was sarcastisch Tom. 
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ben ik wel met je eens hoor, maar hoe haal je het aan de andere kant dan ook in je stomme, kale kop om het veld op te rennen en de keeper een trap te verkopen. Hij schijnt behoorlijk bezopen te zijn geweest, maar dat vind ik altijd zo'n flauw excuus. Buiten de gevolgen voor die jongen om; dit is misschien wel het toppunt van stomheid.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
Underdog was sarcastisch Tom.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het is soms onmogelijk om dit te voorkomen. Maar dan nog is Ajax wel aansprakelijk.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Als het logisch is dat Ajax in deze aansprakelijk is, zou de rode kaart van Esteban dat ook moeten zijn, dat zijn namelijk ook 'gewoon' de regels.
Voor mij is het logisch dat de Esteban rood krijgt. 100% akkoord dat hij zichzelf verdedigt, maar op het ogenblik dat hij die 'hooligan' op de grond gewerkt heeft, begint Esteban ook enkele malen op hem in te trappen. Daar gaat hij in de fout.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Voor mij is het logisch dat de Esteban rood krijgt. 100% akkoord dat hij zichzelf verdedigt, maar op het ogenblik dat hij die 'hooligan' op de grond gewerkt heeft, begint Esteban ook enkele malen op hem in te trappen. Daar gaat hij in de fout.
Weer een zwarte dag voor Ajax kan er allemaal wel bi,j AZ gaat idd. pas weg na de rode kaart was ie niet gegeven was de wedstrijd gewoon uitgespeeld, dus word een terechte 3-0 nederlaag voor AZ.
Joy4ever
-
- 4621 berichten
- 1842 stemmen
dus word een terechte 3-0 nederlaag voor AZ.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Overigens was men bij AZ gewoon doorgegaan als Nijhuis die rode kaart niet getrokken had, dus de hele veiligheidsdiscussie is sowieso al hypocriet.
En over tokkies tussen het voetbalpubliek gesproken, kijk eens wat beelden terug van 'het onthaal' van de AZ-spelers gisteravond in Alkmaar.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Was niet de reden dat ze van het veld afstapte dat ziet elke pannekoek.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
'belager Esteban had al stadionverbod'

Voetbalzone - AZ-spelers als helden onthaald, 'belager Esteban had al stadionverbod'
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Als dit écht zo is kan de straf nog wel eens iets hoger uitvallen dan eerder gedacht.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
'belager Esteban had al stadionverbod'

Voetbalzone - AZ-spelers als helden onthaald, 'belager Esteban had al stadionverbod'
Wow, de rapen worden nu steeds gaarder voor Ajax.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Lijkt me erg sterk mocht AZ nu niet automatisch doorgaan.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Inderdaad, een supporter met stadionverbod weet het veld op te gaan. Ajax wordt aangesproken op slechte veiligheidsvoorzieningen en op slechte identiteitscontrole op mensen met een sv. En dan zou er een reglementaire 3-0 verlies voor AZ moeten komen.. de wereld op z'n kop
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.