• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.262 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.670 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Het schijnt dat die mafkees al het hele vak aan het opjutten was met teksten als ''Voor 50 euro sla ik die keeper in mekaar..!'' e.d.

Is toch vrij bizar dat zijn mede- 'supporters' hier niets aan doen?

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

De Boer kon zich wel verplaatsen in het standpunt van AZ. „Gezien de emotie zeker wel”, zei hij.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

schram101 schreef:

Het schijnt dat die mafkees al het hele vak aan het opjutten was met teksten als ''Voor 50 euro sla ik die keeper in mekaar..!'' e.d.

Is toch vrij bizar dat zijn mede- 'supporters' hier niets aan doen?

Tsjah, dat is nou niet bepaald een vak met "harde" supporters daar achter het doel. Sociale controle is veel minder aan die kant van het stadion. Daarnaast verwacht je natuurlijk ook niet dat iemand zomaar het veld op gaat rennen.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Ik ben wel benieuwd hoe de KNVB dit op gaat lossen. In principe valt beide clubs wat te verwijten. Ik hoop dat er op z'n minst een vervolg komt van de wedstrijd, maar er kan zomaar besloten worden om beide teams uit de beker te halen. PSV werd vier jaar geleden uit de beker gezet vanwege het opstellen van een geschorste speler.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Maar dat is "competitievervalsing" . Toch iets anders denk ik.

Dit is een invloed van buitenaf waar je in principe niks aan kan doen. Al zou het zomaar kunnen dat Ajax nu de extra tribunes uit het stadion haalt en de grachten houdt, wat treurig zou zijn voor de voetbalsfeer..

Mochten beide clubs er wel uit gehaald worden, dan is die beste jongen nog lang niet jarig kan ik je zeggen

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Om het maar even te vereenvoudigen: je mag geen geschorste speler opstellen. Het is ook tegen de regels om zomaar van het veld te stappen. Ik snap wel dat Ajax weinig aan zo'n malloot kan doen, maar waarschijnlijk zal het ze wel (zwaar) aangerekend worden. We wachten wel af. De KNVB zal wel snel met een antwoord komen.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

rep_robert schreef:

Mochten beide clubs er wel uit gehaald worden, dan is die beste jongen nog lang niet jarig kan ik je zeggen

Ik zat al te denken ja, zo jong en dan al voor de rest van je leven in de ziektewet en de schuldsanering.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zal wel een paar (beker) wedstrijden zonder publiek worden en een flinke boete. Vervolgens verder spelen vanaf minuut 38, waarbij AZ toch echt zijn doelman zou moeten missen, wan je mag nu eenmaal niet een supporter in elkaar schoppen.

Zo is die andere gestaakte wedstrijd van AZ ook verder gegaan.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Toch wel moeten lachen om Bas Nijhuis die als een geïnstrueerde robot trots een rode kaart geeft. Denk dat ‘ie wekelijks voor de spiegel oefent in z’n blote bassie

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

rep_robert schreef:

Dit is een invloed van buitenaf waar je in principe niks aan kan doen.

Fout.

Ajax moet er alles aan doen om hun supporters te beletten het veld op te komen.

Overigens was ik ooit bij de wedstrijd Feyenoord - Twente. Toen liep er ook een kerel het veld op om de scheidsrechter met een vingertje te vertellen dat hij niet goed bezig was en klommen er allerlei kale koppen over de hekken. De arme stewards waren 3 koppen kleiner en ik tel de nekken van die kale gasten niet eens mee. Want die hadden ze niet.

Het is soms onmogelijk om dit te voorkomen. Maar dan nog is Ajax wel aansprakelijk.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Quido schreef:

Grappige is ook dat dit in elk ander Europees land doorgaans vakkundig buiten beeld wordt gehouden, maar er in Nederland direct iedereen bovenop springt en het op elke zender voorbij komt. Zolang we dit soort malloten deze overmatige aandacht blijven geven, zal het nooit beter gaan.

Als je een speler rood geeft kun je moeilijk niet laten zien waarom. Als er gewoon een kerel over het veld was gelopen die verder niets had gedaan was dit een logischere opmerking geweest.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

depri83 schreef:

Kwam deze tweets tegen:

(quote)

(quote)

De dader

http://twitter.com/#!/Patri...

Het was hem dus toch niet, of hij kan twitteren vanuit de bak.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Als je een speler rood geeft kun je moeilijk niet laten zien waarom. Als er gewoon een kerel over het veld was gelopen die verder niets had gedaan was dit een logischere opmerking geweest.

Inderdaad. Daarnaast is AZ van het veld gelopen. Men wil dan wel weten wat er is gebeurd.

Nu iedereen weet hoe die kerel eruit ziet, heeft hij geen leven (voor een paar weekjes). Prima dat hij in beeld is verschenen.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Uiteraard, want iemand trappen en een voetbalwedstrijdje verstoren is ongeveer het ergste wat je kan doen in dit leven. Daar moet je echt je hele leven voor boeten.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

Onderhond schreef:

Uiteraard, want iemand trappen en een voetbalwedstrijdje verstoren is ongeveer het ergste wat je kan doen in dit leven. Daar moet je echt je hele leven voor boeten.

+1

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Underdog was sarcastisch Tom.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Onderhond schreef:

Ben ik wel met je eens hoor, maar hoe haal je het aan de andere kant dan ook in je stomme, kale kop om het veld op te rennen en de keeper een trap te verkopen. Hij schijnt behoorlijk bezopen te zijn geweest, maar dat vind ik altijd zo'n flauw excuus. Buiten de gevolgen voor die jongen om; dit is misschien wel het toppunt van stomheid.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Underdog was sarcastisch Tom.

Weet ik Rico

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Het is soms onmogelijk om dit te voorkomen. Maar dan nog is Ajax wel aansprakelijk.

In principe kan het elke wedstrijd gebeuren bij clubs waar er geen gracht ligt / en of hek staat tussen het veld en de tribunes, denk aan de stadions van bijvoorbeeld PSV en De Graafschap. De kans dat het daar gebeurt is dan nog groter dan in de ArenA, waar het alleen op Noord mogelijk is via het invalideplatform het veld te betreden. Bovendien waren de veiligheidsvoorzieningen niet anders dan in andere soortgelijke wedstrijden van Ajax (in de vijftien jaar ArenA is dit de eerste keer dat zoiets gebeurd is). Vraag me dan ook af in hoeverre je hier nog iets aan kunt doen. Op elke vierkante meter een steward gaan zetten is waanzin. Als het logisch is dat Ajax in deze aansprakelijk is, zou de rode kaart van Esteban dat ook moeten zijn, dat zijn namelijk ook 'gewoon' de regels. Maar daar doet wel iedereen verontwaardigd over.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Quido schreef:

Als het logisch is dat Ajax in deze aansprakelijk is, zou de rode kaart van Esteban dat ook moeten zijn, dat zijn namelijk ook 'gewoon' de regels.

Voor mij is het logisch dat de Esteban rood krijgt. 100% akkoord dat hij zichzelf verdedigt, maar op het ogenblik dat hij die 'hooligan' op de grond gewerkt heeft, begint Esteban ook enkele malen op hem in te trappen. Daar gaat hij in de fout.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Voor mij is het logisch dat de Esteban rood krijgt. 100% akkoord dat hij zichzelf verdedigt, maar op het ogenblik dat hij die 'hooligan' op de grond gewerkt heeft, begint Esteban ook enkele malen op hem in te trappen. Daar gaat hij in de fout.

Eens maar had wel hetzelfde gedaan alleen dan op zn hoofd. (je word gewoon in de rug aangevallen ook nog, hoe laag ben je dan wel niet)

Weer een zwarte dag voor Ajax kan er allemaal wel bi,j AZ gaat idd. pas weg na de rode kaart was ie niet gegeven was de wedstrijd gewoon uitgespeeld, dus word een terechte 3-0 nederlaag voor AZ.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

stfuympos schreef:

dus word een terechte 3-0 nederlaag voor AZ.

Terecht? Ajax zorgt niet afdoende voor de veiligheid van de spelers. Wedstrijd wordt overgespeeld. Zonder publiek. Ik kan me niet voorstellen dat er iets anders uitrolt.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Terecht? Ajax zorgt niet afdoende voor de veiligheid van de spelers.
Dat is echt onzin. Herinner me alleen al tijdens het afgelopen WK twee keer een incident waarbij iemand het veld op liep, zelfs vlak voor de finale. Had men toen ook maar moeten besluiten niet te spelen / te stoppen? Dit is gewoon nooit uit te sluiten. en dit soort achterlijke eenlingen maken het voetbal kapot, dáár moet iets tegen gedaan worden.

Overigens was men bij AZ gewoon doorgegaan als Nijhuis die rode kaart niet getrokken had, dus de hele veiligheidsdiscussie is sowieso al hypocriet.

En over tokkies tussen het voetbalpubliek gesproken, kijk eens wat beelden terug van 'het onthaal' van de AZ-spelers gisteravond in Alkmaar.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Terecht? Ajax zorgt niet afdoende voor de veiligheid van de spelers.

Was niet de reden dat ze van het veld afstapte dat ziet elke pannekoek.

Wedstrijd wordt overgespeeld. Zonder publiek. Ik kan me niet voorstellen dat er iets anders uitrolt.
Kan me niet voorstellen dat het geen 3-0 nederlaag word met een fikse boete voor Ajax en AZ. (als men de regels handhaafd)

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

Ajax is niet te benijden

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Als dit écht zo is kan de straf nog wel eens iets hoger uitvallen dan eerder gedacht.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Wow, de rapen worden nu steeds gaarder voor Ajax.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Lijkt me erg sterk mocht AZ nu niet automatisch doorgaan.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Terecht? Ajax zorgt niet afdoende voor de veiligheid van de spelers. Wedstrijd wordt overgespeeld. Zonder publiek. Ik kan me niet voorstellen dat er iets anders uitrolt.

Inderdaad, een supporter met stadionverbod weet het veld op te gaan. Ajax wordt aangesproken op slechte veiligheidsvoorzieningen en op slechte identiteitscontrole op mensen met een sv. En dan zou er een reglementaire 3-0 verlies voor AZ moeten komen.. de wereld op z'n kop

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.