- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Haha als iemand in je straaltje meelult is iemand plots objectief. Echt waar zeg 
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Noem ze eens zou ik zeggen.
Zeker uit bij Excelsior voorkwam hij 3x in 10 minuten dat Excelsior de wedstrijd nog won.
Plaats dat filmpje van Excelsior - Ajax nog eens, zou ik zeggen. Dan zal ik ze aanwijzen. 
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Het is ook wel vrij makkelijk om te zeggen dat Stekelenburg nog niet wereldtop is omdat hij niet wekelijks op dat nivo speelt, dan kun je dus nooit ongelijk hebben want als ie zich volgend jaar dan bewijst kun je zeggen, ik heb niet gezegd dat het niet zo zou zijn, en als ie flopt zeg je, ik zei het toch. Ik(e nog wel wat anderen) zeg heel gewaagd(al is het niet meer zo heel gewaagd omdat hij toch al wat heeft laten zien) dat hij wel wereldtop is en dat gaat hij volgend jaar ook laten zien als je er al niet van overtuigd was.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Plaats dat filmpje van Excelsior - Ajax nog eens, zou ik zeggen. Dan zal ik ze aanwijzen.
Nee, noem ze maar. Jij bent er zo van overtuigd. Verhoeven is geen topkeeper, ook nooit gezegd, maar hij heeft het niet eens zo slecht gedaan. Alleen is hij te zwaar. Als Graafland vorig jaar ingevallen was in die wedstrijden en exact zo gekeept had, dan had niemand er wat over gezegd. Verhoeven en Isaksson hebben allebei goede reflexen op de lijn. Verder zijn ze allebei beperkt. En dan heeft Isaksson nog als minpunt dat hij niet eens een bal aan kan nemen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Verhoeven kwam er die wedstrijd pas in de 60ste minuut in voor een geblesseerde steek. Toen stond het al 2-1 voor excelsior. Twee blunders van BigMac ga je daar dus niet vinden Rico 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als Stekelenburg een wereldtopper is en Kennis Vermeer nog veel beter ben ik wel bang dat Jeroen 'beter als Isaksson' Verhoeven geen kans krijgt zijn ongekende klasse nog eens te tonen, zoals vorig jaar in de heroïsche wedstrijd tegen het altijd lastige Excelsior uit.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Het is ook wel vrij makkelijk om te zeggen dat Stekelenburg nog niet wereldtop is omdat hij niet wekelijks op dat nivo speelt, dan kun je dus nooit ongelijk hebben want als ie zich volgend jaar dan bewijst kun je zeggen, ik heb niet gezegd dat het niet zo zou zijn, en als ie flopt zeg je, ik zei het toch. Ik(e nog wel wat anderen) zeg heel gewaagd(al is het niet meer zo heel gewaagd omdat hij toch al wat heeft laten zien) dat hij wel wereldtop is en dat gaat hij volgend jaar ook laten zien als je er al niet van overtuigd was.
Stekelenburg zit net onder de echte top waarschijnlijk. Waarschijnlijk, omdat hij nog niet op topniveau heeft gekeept. Op het W.K. na, waar hij het goed deed.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik heb ook 5 jaar in Amsterdam gewoond
Dus je bent 5 jaar voor Ajax geweest? Want jij bent toch zo'n aanhanger van support your locals
.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Om maar een paar te noemen. En zeker als Nederlander heb je toch niks in Rome te zoeken?
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Zou voor Maarten een geweldige transfer zijn. Mooiere club. Uitstraling, de tifosi. Spelen in een team met oa Totti en De Rossi. En dat alles in één van de mooiste steden ter wereld.
Vergeet je de half lege stadions en de corruptie niet? Verschrikkelijke competitie die met het jaar zwakker wordt. Daarnaast blijf ik erbij dat Roma onder het niveau van Steek ligt, totaak geen verbetering t.o.v. Ajax. Zonde dat een speler die zo lang voor ons heeft gekeept zo via de achterdeur mijn mooie club verlaat en dat voor een subtopper. Ik schaar me dan ook voor de volle 100% achter afca.nl. Stekelenburg onwaardig dit. Enige verbetering id de financiele en hij is al miljonair. Zucht.....
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Verhoeven kwam er die wedstrijd pas in de 60ste minuut in voor een geblesseerde steek. Toen stond het al 2-1 voor excelsior. Twee blunders van BigMac ga je daar dus niet vinden Rico
Ik weet nog dat ik ze zag op een filmpje van A&L dacht waarbij hij zei dat hij geweldig keepte, terwijl ik Verhoeven 2 fouten zag maken, waarna - gelukkig voor hem - niet gescoord werd.
Lekker belangrijk verder. Ik kan het filmpje er wel bij zoeken verder....
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Ik durf trouwens wel een prognoselijstje te maken waar de basiskern van Ajax gaat eindigen in hun carriere. Mag iedereen me aan vastpinnen. Ik reken Stekelenburg al niet meer mee tot de kern, maar die komt hopelijk nog bij de wereldtop uit.
Vermeer - Europese subtop
Vd Wiel - '' subtop
Alderweireld - subtop
Vertonghen - wereldtop
Boilesen - wereldtop
Janssen - nationale top
Anita - subtop
Eriksen - wereldtop
Sulejmani - subtop
Sigthorsson - even afwachten, vooralsnog subtop
Ebecilio/Boerrigter - nationale top
Slechts 3 die ik op dit moment bij de wereldtop zie eindigen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Anita subtop? Het is dat de Tour zo begint maar daar heb ik nog wel wat quotejes van staan 
Jantje 'de beste middenvelder van de eredivisie' Verdomme wereldtop is overigens ook lachwekkend. Op welke positie dan wel? En wie is Boilesen?
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Anita subtop? Het is dat de Tour zo begint maar daar heb ik nog wel wat quotejes van staan
Dat mag. Heeft zich de laatste 2 jaar geweldig ontwikkeld. Ben een groot liefhebber van zijn spel geworden. Lekker fel en voetballend zeer sterk. Moet nog een jaar of 2 hier blijven, maar dan zit er een mooie club als HSV of Everton in.
Jammer dat je weer zo doet. Hij is al een paar jaar inschuivende verdediger. Op die functie blijft hij wereldtop. Zit er nu al dicht tegenaan.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hoehahoewat Europese subtop? Ik dacht dat je eindelijk bij zinnen was gekomen en er Nederlandse subtop van had gemaakt. Had ik al 'de nieuwe Youssef Hersi' gezegd?
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Dat bedoel ik, makkelijke uitspraak. Ik vind het een beetje zielig als ik lees dat mensen hier quotes van 6 jaar geleden aanhalen over een uitspraak van iemand die niet blijkt te kloppen. Dan heeft diegene ongelijk, big deal! Kunnen jullie wel met waarschijnlijk, misschien aankomen maar dat vind ik dus makkelijk.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jammer dat je weer zo doet. Hij is al een paar jaar inschuivende verdediger. Op die functie blijft hij wereldtop. Zit er nu al dicht tegenaan.
Is geen centrale verdediger, gaat hem nooit worden. Je zag hem falen tegen Heerenveen, niet te filmen. Misschien op de linksback, daar heeft zelfs Giovanni het tot de top gebracht.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Jantje 'de beste middenvelder van de eredivisie' Verdomme wereldtop is overigens ook lachwekkend. Op welke positie dan wel? En wie is Boilesen?
Jantje komt natuurlijk gewoon bij een club als Arsenal of Liverpool uit als centrale verdediger. Miscchien deze transferperiode nog wel. Anita zal het nog lastig krijgen om langere tijd in de basis van Ajax te vertoeven, laat staan een transfer af te dwingen. Had woensdag ook weer een paar pupillen denkingsfouten.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Hoehahoewat Europese subtop? Ik dacht dat je eindelijk bij zinnen was gekomen en er Nederlandse subtop van had gemaakt. Had ik al 'de nieuwe Youssef Hersi' gezegd?
Nee, dan had ik er nationale subtop neergezet.
Je onderschat hem en dat mag. Maar over 2, 3 jaar wil ik excuses van je hebben dat je fout zat en ik niet.
Is geen centrale verdediger, gaat hem nooit worden. Je zag hem falen tegen Heerenveen, niet te filmen. Misschien op de linksback, daar heeft zelfs Giovanni het tot de top gebracht.
What about Heerenveen? Heb je Ajax-Twente gezien? Als we toch individuele potjes op gaan noemen. Koning Vertonghen was de beste van het veld.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jantje komt natuurlijk gewoon bij een club als Arsenal of Liverpool uit als centrale verdediger.
Als Bas Dost al 6x vrij mag inkoppen wens ik hem veel succes in de Premier League. De duels tegen Amauri staan me ook nog op het netvlies; het is gewoon geen verdediger.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Als je het een beetje hebt gevolgd kun je niet ontkennen dat Vertonhen bij uitstek de sterkhouder was van Ajax afgelopen seizoen. Een aantal belangerijke goals ook nog. Zelf Vermaelen heeft het zijn eerste seizoen bij Arsenal uitstekend gedaan. Vertonghen schat ik nog wat hoger in.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Vergeet je de half lege stadions en de corruptie niet? Verschrikkelijke competitie die met het jaar zwakker wordt. Daarnaast blijf ik erbij dat Roma onder het niveau van Steek ligt, totaak geen verbetering t.o.v. Ajax. Zonde dat een speler die zo lang voor ons heeft gekeept zo via de achterdeur mijn mooie club verlaat en dat voor een subtopper. Ik schaar me dan ook voor de volle 100% achter afca.nl. Stekelenburg onwaardig dit. Enige verbetering id de financiele en hij is al miljonair. Zucht.....
Een keeper van het kaliber Stekelenburg zou ik ook eerder linken aan wat grotere topclubs. Het rijtje wat na Real Madrid, Barcelona en Man United komt zeg maar. Maar goed, ik romantiseer het wellicht iets teveel. Ik heb nu eenmaal een zwak voor (bepaalde) Italiaanse clubs.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Vertonghen mist de meedogenloosheid van een echte verdediger. Zal daarom ook geen wereldtop worden. Voetballend is het als verdediger wel een hele goede maar er zijn niet veel coaches in de Europese top die daarop verdedigers selecteren.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Dus je bent 5 jaar voor Ajax geweest? Want jij bent toch zo'n aanhanger van support your locals
.
!!!!!! 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Als Bas Dost al 6x vrij mag inkoppen wens ik hem veel succes in de Premier League. De duels tegen Amauri staan me ook nog op het netvlies; het is gewoon geen verdediger.
Tegen Amauri heb je gelijk. Dat was zeer zwak. Inmiddels is hij weer twee jaar ervarener en sterker. Vergeet niet dat ie pas 24 is (en destijds dus 22). Er zijn niet zoveel jonge centrale verdedigers die foutloos zijn. Mannen als Maldini en de Boer begonnen ook als linksback. Centrale verdedigers zijn over het algemeen pas rond 27-28 echt top (en kunnen vaak ook relatief lang mee).
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als je het een beetje hebt gevolgd kun je niet ontkennen dat Vertonhen bij uitstek de sterkhouder was van Ajax afgelopen seizoen. Een aantal belangerijke goals ook nog. Zelf Vermaelen heeft het zijn eerste seizoen bij Arsenal uitstekend gedaan. Vertonghen schat ik nog wat hoger in.
Hoho, sterkhouder, absoluut. Lekker passjes strooien, middenveld instappen, dat kan-ie wel. Maar verdedigend zakt-ie door de mand, die zie ik nevernooit centraal achterin spelen in de PL.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Lockerz.com .:. MichelDanique 's Photos - Toivonen in dienst van Ajax
Asjeblieft niet!!!
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Hoho, sterkhouder, absoluut. Lekker passjes strooien, middenveld instappen, dat kan-ie wel. Maar verdedigend zakt-ie door de mand, die zie ik nevernooit centraal achterin spelen in de PM.
Zelfs de Belgische bondscoach zet hem niet als CV in. Die zet daar liever Lombaerts van Zenith neer naast Kompany.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Vertonghen mist de meedogenloosheid van een echte verdediger. Zal daarom ook geen wereldtop worden. Voetballend is het als verdediger wel een hele goede maar er zijn niet veel coaches in de Europese top die daarop verdedigers selecteren.
Klopt, meedogenloos is hij niet echt, al wordt dat wel beter. Heeft zich de laatste 2 jaar erg goed ontwikkeld en verliest steeds minder duels. Al heb je altijd wel een potje waarbij het wat minder gaat.
Vertonghen zou goed bij Arsenal of Barcelona passen qua spel. Niet bij pakweg Juventus of Liverpool. Hopelijk kijkt hij goed naar wat zijn volgende club wordt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.