- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Kijk, dat zijn nou realistische bedragen.
Voor iemand met zijn klasse niet, voor iemand met een 1 jarig contract wel ja. Doodzonde, maar we hebben een behoorlijke opvolger en ik gun Stekelenburg een transfer. Zal altijd een clubheld blijven. Wel jammer dat de keepersmarkt vast zit en dat hij, met alle respect, bij AS Roma en de Serie A uit komt.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Zou voor Maarten een geweldige transfer zijn. Mooiere club. Uitstraling, de tifosi. Spelen in een team met oa Totti en De Rossi. En dat alles in één van de mooiste steden ter wereld.
Roma is als club wel mooi ja. Maar uitstraling? Dat heeft AS Roma ook weer niet echt. Tifosi? Ik denk niet dat hij met dat agressieve volk te maken wil hebben. Spelen met Totti? Ik las dat hij in de winter misschien Roma ging verlaten. Totti is sowieso over the hill. De stad Rome is natuurlijk wel schitterend om in de buurt bij te wonen.
Toch overheerst er bij mij het gevoel dat Stekelenburg veel beter zou moeten kunnen krijgen.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
maar we hebben een behoorlijke opvolger.
Wie komt er dan?
Joy4ever
-
- 4628 berichten
- 1852 stemmen
Een keeper van het kaliber Stekelenburg zou ik ook eerder linken aan wat grotere topclubs. Het rijtje wat na Real Madrid, Barcelona en Man United komt zeg maar. Maar goed, ik romantiseer het wellicht iets teveel. Ik heb nu eenmaal een zwak voor (bepaalde) Italiaanse clubs. Zelf had ik Maarten graag naar Turijn zien gaan maar Buffon gaat nog effe door. Ook geen verkeerde
.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
vermeer wordt 1e keeper natuurlijk
Dat begrijp ik.
Maar A&L had het over een behoorlijke opvolger. 
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Wie komt er dan?
De keeper die ons door de allesbepalende fase van het seizoen heen heeft gekeept en daardoor kampioen werd. Maar het is uiteraard geen klasbak als Erwin Mulder 
Een keeper van het kaliber Stekelenburg zou ik ook eerder linken aan wat grotere topclubs. Het rijtje wat na Real Madrid, Barcelona en Man United komt zeg maar. Maar goed, ik romantiseer het wellicht iets teveel. Ik heb nu eenmaal een zwak voor (bepaalde) Italiaanse clubs. Zelf had ik Maarten graag naar Turijn zien gaan maar Buffon gaat nog effe door. Ook geen verkeerde
.
Daar zou hij zeker passen qua niveau, maar de meeste topclubs hebben een heel behoorlijke keeper. Alleen Arsenal, Milan en Inter (die Cesar is tegenwoordig slecht zeg) zouden hem best kunnen gebruiken.
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Dat begrijp ik.
Maar A&L had het over een behoorlijke opvolger.
Vermeer?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ook de altijd politiek correcte AFCA heeft wat over de mogelijke overgang van Stekelenburg te melden, iets wat op verschillende sites alweer gemeld wordt.
Ik snap niet dat dat soort randfiguren altijd nog de aandacht krijgen. Ik dacht dat ze datkrediet (na dat shirt mbt Feyenoord) wel verspeeld hadden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Rare jongens snappen ook niet dat Rome natuurlijk 100 keer aantrekkelijker is dan Amsterdam. Zowel qua stad, als competitie, als qua sfeer. Verder hebben ze daar ook de euro.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
De AFCA vereniging moet je helemaal niet serieus nemen. Is ook geen officieel door Ajax erkende vereniging.
Ze hebben af en toe best goede punten, maar ze brengen ze zo overdreven dom en kansloos dat je het bij voorbaat niet serieus kan nemen.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
De keeper die ons door de allesbepalende fase van het seizoen heen heeft gekeept en daardoor kampioen werd. Maar het is uiteraard geen klasbak als Erwin Mulder 
Tja, zo heeft ene Charisteas Griekenland eens Europees kampioen gemaakt.
Typisch dat je Erwin Mulder er bij haalt. Wat heeft hij ermee te maken?
Nu we het er toch over hebben: ik vind Erwin Mulder verre van een goede keeper, maar zoveel beter is Vermeer niet. Vermeer komt op veel vlakken jammerlijk tekort. Na een seizoen Vermeer kom je waarschijnlijk wel tot de "Enoh-conclusie".
Daar zou hij zeker passen qua niveau, maar de meeste topclubs hebben een heel behoorlijke keeper. Alleen Arsenal, Milan en Inter (die Cesar is tegenwoordig slecht zeg) zouden hem best kunnen gebruiken.
Stekelenburg zit net onder de echte top waarschijnlijk. Waarschijnlijk, omdat hij nog niet op topniveau heeft gekeept. Op het W.K. na, waar hij het goed deed, maar wel een grote blunder maakte. Moet je bij Manchester United twee x doen. Sta je er meteen naast.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Omdat je nogal denigrerend over Vermeer doet. Gewoon een prima keeper. Heeft nog wat ervaring nodig, maar is verder een redelijk complete speler. Het is geen Stekelenburg, maar wel 1 van de beste alternatieven.
Stekelenburg heeft overigens al een paar seizoenen CL gekeept (ook in de periode Koeman), is al een jaar of 5 international, waarvan nu 3 jaar vaste keeper met oa een gekeept WK tot in de finale. Heeft 9 jaar Eredivisie ervaring. Dan kan je toch wel wat. Hij maakte op het WK 1 blunder, tegen Diego Forlan. Nou, dat moet kunnen. Vd Sar heeft bij Man Utd ook fouten gemaakt. Dat hoort bij het vak. Het gaat erom dat je verder wel een constant niveau haalt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Vermeer komt op veel vlakken jammerlijk tekort.
Om te beginnen 20 centimeter.
A&L noemde hem al 'beter dan Stekelenburg' maar ook 'een clown die je punten kost' dus het kan weer eens alle kanten op.
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Qua talent vind ik vermeer beter da Stekelenburg, ik kan me nog ee jeugd wk herinnere waar vermeer zijn klasse toonde. Het probleem voor vermeer is alleen dat Stekeleburg wat ouder en verder is da hij waardoor hij altijd 1e keus is geweest. Vermeer heeft wedstrijdervaring nodig en dan wordt het ook een hele goede.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Omdat je nogal denigrerend over Vermeer doet.
Denigrerend omdat ik hem geen goede keeper vind? Zo heb jij hem ooit eens de sterren in geschreven, om hem vervolgens een clown te noemen en nu is hij weer een behoorlijke opvolger. Daar heb ik geen excel-bestandjes voor nodig.
edit: ik zie wel dat otherfool me voor was in de tijd dat ik dit aan het schrijven was. 
Gewoon een prima keeper. Heeft nog wat ervaring nodig, maar is verder een redelijk complete speler. Het is geen Stekelenburg, maar wel 1 van de beste alternatieven.
Beste alternatief ja, omdat er bij Ajax niks beters rondloopt met die Verhoeven en Graafland. Vermeer is absoluut niet het niveau waar Ajax naar zou moeten streven.
Stekelenburg heeft overigens al een paar seizoenen CL gekeept (ook in de periode Koeman), is al een jaar of 5 international, waarvan nu 3 jaar vaste keeper met oa een gekeept WK tot in de finale. Heeft 9 jaar Eredivisie ervaring. Dan kan je toch wel wat. Hij maakte op het WK 1 blunder, tegen Diego Forlan. Nou, dat moet kunnen. Vd Sar heeft bij Man Utd ook fouten gemaakt. Dat hoort bij het vak. Het gaat erom dat je verder wel een constant niveau haalt.
Stekelenburg keept pas vanaf het seizoen 2009/2010 goed. Daarvoor stond hij bij Oranje, omdat hij zeker niet slecht waar, maar ook omdat Oranje weinig goede alternatieven had. Het is armoede wat keepers betreft in Nederland de laatste jaren, op v/d Sar na. En nu dus Stekelenburg. Maar hij mist wmb nog de échte klasse die een topkeeper nodig heeft. Laat hem eerst nog een paar jaar op goed niveau blijven.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ze moeten Stekelenburg er een half miljoentje per jaar bij geven en proberen of ie daarvoor bij wil tekenen met een gelimiteerde transfersom. Ik vrees ook dat een jaar Vermeer ons zal gaan bezuren. Al kan niemand ontkennen dat ie het de laatste fase vorig seizoen erg goed heeft gedaan. Met de BigMac op goal was Ajax nooit kampioen geworden.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Graafland is allang weer weg bij Ajax. En als Ajax het niet in Vermeer zag zitten, dan hadden ze wel een nieuwe keeper gekocht. Vorm ofzo.
Verder lachwekkend als je zegt dat Stekelenburg pas vanaf 2009-2010 goed keepte. Daarvoor is hij zelfs al verkozen tot Ajacied van het jaar en daarvoor was hij ook al behoorlijk. Vanaf pakweg 2006 is hij behoorlijk aardig gaan keepen. Laatste 2, 3 jaar is hij alleen wereldklasse. Dat zagen Ajacieden allang, maar omdat vd Sar nog voor hem in Oranje stond en Ajax geen CL speelde had de rest dat niet door.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Denigrerend omdat ik hem geen goede keeper vind? Zo heb jij hem ooit eens de sterren in geschreven, om hem vervolgens een clown te noemen en nu is hij weer een behoorlijke opvolger. Daar heb ik geen excel-bestandjes voor nodig.
edit: ik zie wel dat otherfool me voor was in de tijd dat ik dit aan het schrijven was. 
Beste alternatief ja, omdat er bij Ajax niks beters rondloopt met die Verhoeven en Graafland. Vermeer is absoluut niet het niveau waar Ajax naar zou moeten streven.
Stekelenburg keept pas vanaf het seizoen 2009/2010 goed. Daarvoor stond hij bij Oranje, omdat hij zeker niet slecht waar, maar ook omdat Oranje weinig goede alternatieven had. Het is armoede wat keepers betreft in Nederland de laatste jaren, op v/d Sar na. En nu dus Stekelenburg. Maar hij mist wmb nog de échte klasse die een topkeeper nodig heeft. Laat hem eerst nog een paar jaar op goed niveau blijven.
Ik kan bijna in alles mee gaan, behalve het laatste. Stekelenburg heeft de laatste drie a vier seizoenen vrijwel foutloos gekeept. Graafland is trouwens al weg als ik me niet vergis.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Ze moeten Stekelenburg er een half miljoentje per jaar bij geven en proberen of ie daarvoor bij wil tekenen met een gelimiteerde transfersom. Ik vrees ook dat een jaar Vermeer ons zal gaan bezuren. Al kan niemand ontkennen dat ie het de laatste fase vorig seizoen erg goed heeft gedaan. Met de BigMac op goal was Ajax nooit kampioen geworden.
Stekelenburg zit allang met zijn hoofd bij een andere club. Die wil een stapje hogerop. Dat is AS Roma, al zou hij nog wel een stapje hoger kunnen maken.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Graafland is allang weer weg bij Ajax. En als Ajax het niet in Vermeer zag zitten, dan hadden ze wel een nieuwe keeper gekocht. Vorm ofzo.
Verder lachwekkend als je zegt dat Stekelenburg pas vanaf 2009-2010 goed keepte. Daarvoor is hij zelfs al verkozen tot Ajacied van het jaar en daarvoor was hij ook al behoorlijk. Vanaf pakweg 2006 is hij behoorlijk aardig gaan keepen. Laatste 2, 3 jaar is hij alleen wereldklasse. Dat zagen Ajacieden allang, maar omdat vd Sar nog voor hem in Oranje stond en Ajax geen CL speelde had de rest dat niet door.
Laat ik het zo zeggen, wat ik bedoelde: de laatste 2 seizoen is hij echt goed gaan keepen. Daarvoor was hij best goed. Wereldklasse is hij nog niet. Hoewel, er zijn momenteel weinig echte topkeepers.
In het seizoen ervoor heeft hij maar 12 wedstrijden gekeept, dus waar hebben we het over? In het seizoen onder van Basten, ook al was van Basten hier ook medeverantwoordelijk voor, keepte Stekelenburg erg wisselvallig. Vandaar dat Vermeer plaats nam onder de lat. En toen Steek weer, omdat Vermeer er maar weinig van kon.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Zou voor Maarten een geweldige transfer zijn. Mooiere club. Uitstraling, de tifosi.
Rare jongens snappen ook niet dat Rome natuurlijk 100 keer aantrekkelijker is dan Amsterdam. Zowel qua stad, als competitie, als qua sfeer. Verder hebben ze daar ook de euro.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Laat ik het zo zeggen: de laatste 2 seizoen is hij echt goed gaan keepen. Daarvoor was hij best goed. Wereldklasse is hij nog niet. Hoewel, er zijn momenteel weinig echte topkeepers.
In de laatste 2 jaar is zijn podium vergroot en liet hij zien ook uit te kunnen blinken voor Nederland en in de CL. Maar iedereen die Ajax een beetje volgde de laatste 4, 5 jaar zag hoe goed die jongen aan het worden was. Hij is al een jaar of 5 een goede keeper en een jaar of 3 een steengoede keeper. Dat van Basten hem op de bank zette was iets wat niet logisch was. Hij raakte toen geblesseerd in oktober en toen hij fit was ging het minder met Ajax, waardoor hij heel snel zonder 1 oefenduel alweer in de basis kwam. Maakte toen door gebrek aan ritme wat fouten en werd eruit gezet. Overigens had ik me toen wel vergist in Vermeer. Was er toen helemaal nog niet klaar voor, dus otherfool hoeft ook niet elke keer meer die teksten op te zoeken. Tegenwoordig is Vermeer verder en heb ik vertrouwen in hem.
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Ik heb de echte wereldklasse van Stekelenburg wel al een paar keer gezien, op het wk bijvoorbeeld, maar ook in die cl wedstrijd tegen real. Zo zijn er nog wel meer wedstrijden. Veel Hoger dan AS Roma is er ook weer niet, dan zou hij naar Engeland moeten gaan omdat dat de beste competitie is. Voor een keeper geldt hoe beter de club hoe minder hij heeft te doen. Als hij nou naar Bologna ging had die meer van zijn klasse kunnen tonen dan bij as Roma, maar dan zou er geen CL bijzitten.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Waar het om gaat: vond hem voor het seizoen 2009/2010 niet geweldig keepen. Het talent was er al een tijdje, maar kwam er maar sporadisch uit.
Als hij echt van wereldklasse zou zijn, had Man. United hem allang gekocht.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Stekelenburg heeft de laatste drie a vier seizoenen vrijwel foutloos gekeept.
In 2009 verknalde hij nog een potje in Eindhoven. Wel de periode waarin hij de rug rechtte. Dat wel. Daarvoor kon je hem misschien niet op blunders betrappen, maar wel vaak op momentjes waarvan je kon denken dat hij er meer uit had kunnen halen.
Ben wel benieuwd wat er met de opbrengst(en) gaat gebeuren. Tot nu toe is er eindelijk weer eens fatsoenlijk ingekocht.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Waar het om gaat: vond hem voor het seizoen 2009/2010 niet geweldig keepen. Het talent was er al een tijdje, maar kwam er maar sporadisch uit.
Ja, dan snap je er dus weinig van. Vanaf pakweg 2006 tot 2009 keepte hij prima, alleen maakte hij toen nog wel soms een foutje en was hij wat zwak op hoge ballen. Daarin is hij verbeterd, daarom noemen we hem nu wereldklasse. Maar in die jaren daarvoor was hij echt wel goed hoor, gewoon Europese subtop. Ajax had voor de periode Jol een gigantisch matige achterhoede. Zeker een goal of 40 per seizoen tegen gehad een jaar of 3 op rij. Zonder hem waren het er jaarlijks zeker 20 meer geweest.
Als hij niet bijzonder keepte tot 2009, dan had Ajax hem allang verhuurd of verkocht in die jaren. Het is geen speeltijd bij Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
In 2009 verknalde hij nog een potje in Eindhoven. Wel de periode waarin hij de rug rechtte. Dat wel. Daarvoor kon je hem misschien niet op blunders betrappen, maar wel vaak op momentjes waarvan je kon denken dat hij er meer uit had kunnen halen.
Dat was in augustus, toen Jol er net was. Stekelenburg ging bij 2 vrije trappen inderdaad niet vrijuit. Dat was de laatste keer dat hij een opvallende fout voor Ajax maakte. Keepers zijn ook niet foutloos, maar een topkeeper is wel constant.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Als hij echt van wereldklasse zou zijn, had Man. United hem allang gekocht.
Haha wat een argument. Ferguson heeft wel vaker fouten met keepers gemaakt. Barthez, Bosnich...clowns. Ferguson heeft er nu nog spijt van dat hij vd Sar in 1999 niet meteen bij Ajax weghaalde. Heeft hij meerdere malen gezegd.
Dat ze daar voor de Gea kiezen heeft te maken met dat ze nu iemand hebben met naast enorm veel talent ook veel groeipotentie. Die jongen kan nog 15 jaar mee. Stekelenburg is 28, bijna 29. De Gae heeft al een paar jaar in de Primera Division gekeept, niet slecht op die leeftijd. Gewoon ook een zeer goede keeper.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb ook 5 jaar in Amsterdam gewoond (en er ook nog een paar jaar gewerkt, ken de stad op m'n duimpje) en op nog heel wat andere plekken, dus weet redelijk wat er te koop is. Weet wel dat je een stad met 3 miljoen inwoners en 2000 jaar geschiedenis niet kunt vergelijken met een stad met 700.000 inwoners en een paar oude grachtenpanden. Gaat ook weinig boven herfst, winter en lente in Amsterdam zal ik maar zeggen..... Rome Brrrrr.
Maar ach, Amsterdammers denken dat het het middelpunt van de wereld is....Laat ze vooral, zo denkt de rest.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.