- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Ja, dan snap je er dus weinig van.
Als iemand een Ajax speler niet super top geweldig ongelooflijk amazing (!!!!) vindt, snapt degene het niet. Net als toen met Enoh.
Vanaf pakweg 2006 tot 2009 keepte hij prima, alleen maakte hij toen nog wel soms een foutje en was hij wat zwak op hoge ballen. Daarin is hij verbeterd, daarom noemen we hem nu wereldklasse. Maar in die jaren daarvoor was hij echt wel goed hoor, gewoon Europese subtop. Ajax had voor de periode Jol een gigantisch matige achterhoede. Zeker een goal of 40 per seizoen tegen gehad een jaar of 3 op rij. Zonder hem waren het er jaarlijks zeker 20 meer geweest.
Waar zeg ik dat hij slecht was? Ik vond hem destijds niet geweldig, that's all. Hij heeft een enorme sprong gemaakt vanaf het seizoen 2009/2010. Als dat niet te begrijpen valt, houdt het op.
Als hij niet bijzonder keepte tot 2009, dan had Ajax hem allang verhuurd of verkocht in die jaren. Het is geen speeltijd bij Ajax.
Hoezo? Fred Grim heeft toch ook 101 wedstrijden voor Ajax gekeept? En wat dacht je van Stanley Menzo? 249! 
De Steek had tot 2009 gewoon het niveau van de Eredivisie. Dan mag je gewoon blijven, hoor.
tplstrltj
-
- 69 berichten
- 125 stemmen
Waar het om gaat: vond hem voor het seizoen 2009/2010 niet geweldig keepen. Het talent was er al een tijdje, maar kwam er maar sporadisch uit.
Als hij echt van wereldklasse zou zijn, had Man. United hem allang gekocht.
Manchester heeft voor De Gea gekozen, maar die zit nog niet op het niveau van stekelenburg. Meer talent dat wel, maar hij moet zich echt nog gaan bewijzen. Zit toch wel een beetje risico aan, vooral om hem nu al als 1e keeper te halen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Dat was in augustus, toen Jol er net was. Stekelenburg ging bij 2 vrije trappen inderdaad niet vrijuit. Dat was de laatste keer dat hij een opvallende fout voor Ajax maakte. Keepers zijn ook niet foutloos, maar een topkeeper is wel constant.
Gaan we die doelpunten nu toeschrijven aan het falen van Stekelenburg? Dat waren twee fantastische vrije trappen van Dzsudzsák die maar heel weinig keepers gepakt zouden hebben.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
In 2009 verknalde hij nog een potje in Eindhoven. Wel de periode waarin hij de rug rechtte. Dat wel. Daarvoor kon je hem misschien niet op blunders betrappen, maar wel vaak op momentjes waarvan je kon denken dat hij er meer uit had kunnen halen.
Ben wel benieuwd wat er met de opbrengst(en) gaat gebeuren. Tot nu toe is er eindelijk weer eens fatsoenlijk ingekocht.
Dat was inderdaad zijn minste wedstrijd van het seizoen. Alhoewel ik met name de tweede van Doedelzak meer een geluksgoal vond. Het ziet er heel knullig uit, maar zo'n bal gaat er maar eens in de 100ox in en als keeper reken je daar gewoon niet op. (Afgelopen seizoen was ie weergaloos in Eindhoven trouwens).
Rond zijn blessures was ie soms wat minder zeker, maar in de regel vond ik hem erg betrouwbaar de afgelopen 4 jaar, wat toch een van de belangerijkste eigenschappen is voor een keeper. Ik hou niet zo van die Campos en Bhartez types op de goal. Dat is meteen ook een van de bezwaren tegen Vermeer. Veel te onrustig.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hoezo? Fred Grim heeft toch ook 101 wedstrijden voor Ajax gekeept? En wat dacht je van Stanley Menzo? 249!
Vergeet Jeroen 'beter als Isaksson' Verhoeven niet!
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Menzo was een held, hè. 
Gaan we die doelpunten nu toeschrijven aan het falen van Stekelenburg? Dat waren twee fantastische vrije trappen van Dzsudzsák die maar heel weinig keepers gepakt zouden hebben.
Zo ongeveer mijn punt, ja. Bedankt.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Jij mag vinden wat je wil joh. Je vind Fer ook een enorm goede speler, dat zegt weer genoeg.
Ajax levert bijna elk jaar wel spelers aan de wereldtop af.
Jij zei dit:
Als je dat echt meent, dan snap je er geen biet van. Dan heb je hem gewoon niet gevolgd. Hij is al jaren uitstekend, laatste 2, 3 jaar alleen zelfs ook wereldniveau.
Wat is je punt? Grim was overigens tot 2002 eeuwige reserve.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
maar in de regel vond ik hem erg betrouwbaar de afgelopen 4 jaar, wat toch een van de belangerijkste eigenschappen is voor een keeper. Ik hou niet zo van die Campos en Bhartez types op de goal. Dat is meteen ook een van de bezwaren tegen Vermeer. Veel te onrustig.
Dat is precies de reden waarom hij zo is gegroeid de laatste jaren (2009/2010 dus).
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Vergeet Jeroen 'beter als Isaksson' Verhoeven niet!
Daar sta ik nog altijd achter. Alles beter dan die stijve houthakker uit Zweden. Ik zou zelfs nog liever Erwin Mulder opstellen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Daar sta ik nog altijd achter.
ik bedoel maar 
Trouwens, als Stekelenburg al 3 jaar wereldtop is vraag ik me af waarom 2 mensen op deze aardbol begin 2009 hem uit het doel van Ajax wilden. De ene was maffe Marco, die andere... effe nadenken...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Je moet wel reeel blijven A&L. BigMac was en is een enorme aanfluiting.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Ik heb ook 5 jaar in Amsterdam gewoond en op nog heel wat andere plekken, dus weet redelijk wat er te koop is. Weet wel dat je een stad met 3 miljoen inwoners en 2000 jaar geschiedenis niet kunt vergelijken met een stad met 700.000 inwoners en een paar oude grachtenpanden. Maar ach, Amsterdammers denken dat het het middelpunt van de wereld is....Laat ze vooral, zo denkt de rest.
AskMen.com's Top 29: Best Cities To Live In - 2009 Edition - uk.askmen.com
Top 29: Best Cities To Live In - 2010 Edition - AskMen - uk.askmen.com
News Release: 2010 Mercer Quality of Living survey
Om maar een paar te noemen. En zeker als Nederlander heb je toch niks in Rome te zoeken?
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
ik bedoel maar 
Trouwens, als Stekelenburg al 3 jaar wereldtop is vraag ik me af waarom 2 mensen op deze aardbol begin 2009 hem uit het doel van Ajax wilden. De ene was maffe Marco, die andere... effe nadenken...
We gaan clown Bassie nu toch niet serieues nemen opeens otherfool? Die beslissing was natuurlijk ridicuul.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
ik bedoel maar 
Je kan ook even de reacties in dit topic teruglezen van het laatste uur. Daarin heb ik uitgelegd hoe dat hele wisselverhaal in elkaar stak.
Wel ontzettend jammer dat jij alleen meedoet in dit topic als je mensen af kan branden. Wanneer ga je zelf eens wat toevoegen aan een voetbaldiscussie? Beetje mensen op de plek zetten met oude quotes is wel wat zielig aan het worden.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Jij mag vinden wat je wil joh. Je vind Fer ook een enorm goede speler, dat zegt weer genoeg.
Kijk, dan ga je weer woorden in iemands mond leggen. Ik vind Fer een talent, met potentie. Veel meer nog niet. Als hij bij Ajax had gespeeld, had hij niet voor minder dan 20 miljoen weg gemogen en zou hij zeker te weten binnen 2 jaar - pin me er op vast - geschitterd in de PL.
Stekelenburg keept pas vanaf het seizoen 2009/2010 goed.
Waarna ik daarna al zei dat ik bedoelde dat hij echt beter aan het keepen was dan in de seizoenen daarvoor, waar hij niet eens een zekerheid was onder de lat.
Tuurlijk. Hij was groots. Hij hield iedere wedstrijd de 0. Maakte geen fouten. Had een geweldige uitstraling. Kwam altijd goed uit zijn goal. Foutloos. Erg zeker vooral. Eigenlijk was hij toen al van grote wereldklasse. Beter dan Sar!
Wat is je punt? Grim was overigens tot 2002 eeuwige reserve.
Zoals je kon lezen: Steek keepte goed genoeg voor Eredivisietermen.
Maar nu heeft de Steek wel genoeg aandacht gehad, dacht ik zo. Die gaat naar Italië. Ik gun hem veel succes. Vooral bij Oranje. Dat hij maar zo goed wordt als v/d Sar.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
We gaan clown Bassie nu toch niet serieues nemen opeens otherfool? Die beslissing was natuurlijk ridicuul.
Uiteraard was die beslissing ridicuul. Des te grappiger dat A&L daar toen zo achterstond.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Je moet wel reeel blijven A&L. BigMac was en is een enorme aanfluiting.
Vergeet nou eens zijn postuur en kijk naar prestaties. Excelsior uit, Willem II uit (ondanks dat hij een fout maakte bij de 1-0)...gewoon goed gekeept. Hij is dan ook niet voor niets derde keeper. Iets wat Isaksson ook zou moeten zijn. En ik wilde met die vergelijking alleen maar aangeven dat ik Isaksson vooral helemaal niks vind. Dat vinden de meeste PSVers overigens ook, als je op PSV Netwerk leest.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dat is precies de reden waarom hij zo is gegroeid de laatste jaren (2009/2010 dus).
Die periode daarvoor keepte hij vooral ook erg goed in de wat "kleinere" wedstrijden waardoor het voor de niet volgers wat minder opviel. Hij pakte toen ook nog eens vijf pingels op rij tegen ploegen als Heracles enzo. Anyway, een discussie of het nou 3 of 4 jaar een topkeeper is is ook weer niet zo relevant.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Feit is wel dat Stekelenburg destijds verre van goed keepte en (erg) onzeker overkwam.
Niet dat je zekerder wordt bij het wisselbeleid van clown Bassie, daar niet van.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Uiteraard was die beslissing ridicuul. Des te grappiger dat A&L daar toen zo achterstond.

Echt waar zeg. Over hoe verdraai je alles totdat je toch wel gelijk krijgt. Hey, pak er gewoon wat oude teksten bij, verdraai ze een beetje en je hebt weer een Nicolage Rico die je geweldig vind!
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Vergeet nou eens zijn postuur en kijk naar prestaties. Excelsior uit, Willem II uit (ondanks dat hij een fout maakte bij de 1-0)...gewoon goed gekeept.
Noem je 2 wedstrijden op waarin hij 3 grote fouten maakte. 
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Rond zijn blessures was ie soms wat minder zeker, maar in de regel vond ik hem erg betrouwbaar de afgelopen 4 jaar, wat toch een van de belangerijkste eigenschappen is voor een keeper.
En bezetenheid/verbetenheid. Hulde aan van Basten. 
Dat heb ik ook, maar we zullen het wel zien. Er is jaren in die jongen geïnvesteerd. Ben allang blij dat ze niet gaan voor zomaar een keeper die komt aanwaaien.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Vergeet nou eens zijn postuur en kijk naar prestaties. Excelsior uit, Willem II uit (ondanks dat hij een fout maakte bij de 1-0)...gewoon goed gekeept. Hij is dan ook niet voor niets derde keeper. Iets wat Isaksson ook zou moeten zijn. En ik wilde met die vergelijking alleen maar aangeven dat ik Isaksson vooral helemaal niks vind. Dat vinden de meeste PSVers overigens ook, als je op PSV Netwerk leest.
Ik vrees dat we het daar niet eens zijn. Ik vind de wedstrijden tegen Den Haag en Spartak veel maatgevender dan die 20 minuten tegen excelsior (waar hij het inderdaad aardig deed). In die beide wedstrijden kost ie je gewoon 4 goals die zowel steek als waarschijnlijk Vermeer gewoon hadden gehad.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Steek werd pas goed nadat bassie hem op de bank heeft gezet, daarvoor heeft hij ook nooit punten gepakt en zelfs blunders gemaakt die zelfs kampioenschappen in feite heeft gekost hoewel ik dat natuurlijk niet alleen de keeper aansprakelijk voor stelt.
En bassie zetten hem op de bank omdat vermeer het toendertijd heel goed deed na eerst een blesure en daarna geloof ik dat hij ziek was geworden en bassie vond dat vermeer het gewoon heel goed deed waar ik het mee eens was en steek terecht op de bank zetten.
Maar steek is nadien duidelijk de betere en vermeer gaat ons veel punten kosten de komende seizoenen aangezien gebleken is dat hij alles behalve goed is alleen een wel een goede periode heeft gekend.
En AS Roma is natuurlijk een goede club voor steek alleen de competitie is een beetje en verval geraakt maar van daaruit kan hij alsnog een top transfer maken natuurlijk.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen

Echt waar zeg. Over hoe verdraai je alles totdat je toch wel gelijk krijgt. Hey, pak er gewoon wat oude teksten bij, verdraai ze een beetje en je hebt weer een Nicolage Rico die je geweldig vind!
Ach gut. Goessie goessie.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Feit is wel dat Stekelenburg destijds verre van goed keepte en (erg) onzeker overkwam.
Niet dat je zekerder wordt bij het wisselbeleid van clown Bassie, daar niet van.
Ook aan jou, lees mijn post van 13.37 uur eens.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Noem ze eens zou ik zeggen.
Zeker uit bij Excelsior voorkwam hij 3x in 10 minuten dat Excelsior de wedstrijd nog won.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
En pizza is natuurlijk gewoon lachwekkend. 
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Steek werd pas goed nadat bassie hem op de bank heeft gezet, daarvoor heeft hij ook nooit punten gepakt en zelfs blunders gemaakt die zelfs kampioenschappen in feite heeft gekost hoewel ik dat natuurlijk niet alleen de keeper aansprakelijk voor stelt.
En bassie zetten hem op de bank omdat vermeer het toendertijd heel goed deed na eerst een blesure en daarna geloof ik dat hij ziek was geworden en bassie vond dat vermeer het gewoon heel goed deed waar ik het mee eens was en steek terecht op de bank zetten.
Maar steek is nadien duidelijk de betere en vermeer gaat ons veel punten kosten de komende seizoenen aangezien gebleken is dat hij alles behalve goed is alleen een wel een goede periode heeft gekend.
En AS Roma is natuurlijk een goede club voor steek alleen de competitie is een beetje en verval geraakt maar van daaruit kan hij alsnog een top transfer maken natuurlijk.

Een objectieve ajacied. Ze zijn er nog. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.