- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Zo, die Sturkenboom zorgt er toch maar hoogstpersoonlijk voor dat de fluwelen revolutie op het trainingsveld doorgang kan vinden.
Wat een flapdrol!
Jonk mag vooral heel blij zijn dat de echte voetbalregels daar niet gelden. Anders was het einde van Jonk al daar geweest.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vertonghen is alleen aanvallend goed. Verdedigend nog steeds enorm slecht. Tegengoal Madrid was daar weer uitstekend voorbeeld van.
Niks van gemerkt in potjes als tegen Lyon. Vertonghen heeft 1 probleem en dat is dat hij soms te nonchalant speelt terwijl hij het echt wel kan. Genoeg wedstrijden met hem de laatste jaren gezien waarin hij defensief echt gigantisch goed was. Als Vertonghen niet kan verdedigen, dan had Ajax de voorgaande 2 seizoenen ook niet de minst gepasseerde achterhoede van de competitie gehad en in de CL de laatste 7 duels 5x de 0.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Geen idee, ik hoor telkens van Ajaxfans, die Ten have cs weten niks van voetbal etc etc en daardoor gaat Ajax kapot, net als toen Van de Boog bijvoorbeeld. Voor het gemak ga ik er dan maar even vanuit dat ze dus 'voetbalkenners' in al die bestuurlijke functies willen anders is het einde een beetje zoek bij mij...
Je leest weer eens alleen wat je wil lezen.
De RvC moet Cruijff lekker de voetbalzaken laten doen. Dus de mensen aanstellen die Cruijff daar nodig acht. Er was hem toegezegd dat hij een AD (toch iemand die de voetbalbeslissingen ook uit moet voeren) mocht zoeken. Maar hij wordt met alles tegengewerkt. Cruijff zal echt niet inbreng eisen op gebied van oa financien, juridisch, commercie en andere bureaucratische zaken.
Het is allemaal heel logisch wat hij eist, maar jij blijft net zo lang de boel verdraaien totdat je weer onterecht je punt denkt te maken.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Positioneel, zeker als de ruimtes wat groter worden, is Vertonghen natuurlijk niet een sterke verdediger, Jari.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Positioneel, zeker als de ruimtes wat groter worden, is Vertonghen natuurlijk niet een sterke verdediger, Jari.
Valt wel mee, Vertonghen is een snelle speler. Maar hij kan wel beter iemand naast zich hebben die vooraf defensief denkt. Daarom is Alderweireld-Vertonghen een uitstekend koppel.
Ik zie in Vertonghen meer een speler als Pique qua spel. Maar daarmee kan je wel ver komen, ook als verdediger. Zijn opbouwende kwaliteiten zijn immers best zeldzaam in Europa.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Snelheid heeft daar niet zoveel mee te maken. Gaat om inzicht.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Geen idee, ik hoor telkens van Ajaxfans, die Ten have cs weten niks van voetbal etc etc en daardoor gaat Ajax kapot, net als toen Van de Boog bijvoorbeeld. Voor het gemak ga ik er dan maar even vanuit dat ze dus 'voetbalkenners' in al die bestuurlijke functies willen anders is het einde een beetje zoek bij mij...
Trouwens grappig om de hele Ajax bestuurcasus eens te bezien vanuit het oogpunt van mensen die er zowaar verstand van hebben:
Met name de (volledig objectieve) rol die een Commissaris zou moeten hebben alsmede deskundigheid en transparantie lijken me redelijk hilarisch in dit geval.
Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er in de nabije toekomst met die 'voetbalkenners' in bestuurlijke zaken allerhande zaken mislopen en voor de rechter komen.:
Het probleem is dat jij alleen maar aan het speculeren bent over de "voetballers" en ze op voorhand al afkraakt zonder dat ze een kans krijgen. De zogenaamde mensen met "bestuurlijk verstand" maken er keer op keer een potje van bij Ajax de laatste 15 jaar. Gek genoeg steun jij die mafkezen wel. Leg dat is uit?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Het probleem is dat jij alleen maar aan het speculeren bent over de "voetballers" en ze op voorhand al afkraakt zonder dat ze een kans krijgen. De zogenaamde mensen met "bestuurlijk verstand" maken er keer op keer een potje van bij Ajax de laatste 15 jaar. Gek genoeg steun jij die mafkezen wel. Leg dat is uit?
Waarom heb je uitleg nodig? Ajacieden hier steunen Cruijff en dus is kos tegen Cruijff. Kos moet Cruijff sowieso al niet, link met Barcelona is te duidelijk he.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ieder team wordt wel benadeeld. Beetje een non-argument. Het heeft ook weinig zin om per wedstrijd te vergelijken. Iedereen kan zien dat Utrecht er hard op achteruit is gegaan t.o.v. het vorige seizoen. Tuurlijk wordt iedere ploeg wel eens benadeeld, maar niet zoals bij Utrecht bijna elke wedstrijd en fouten die een grote invloed hebben op de wedstrijd.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Ik probeer het beschaafd te houden A&L
Maar er zal op voorhand al weinig gaan kloppen van kos zijn argumentatie inderdaad.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Even wat anders, in de VI deze week een verhaal over de Duitser Hans-Georg Schwarzenbeck. Kende hem niet eens, maar hij was zeg maar de Enoh van het gouden Bayern van de jaren 74-76 toen ze 3x op rij de EC wonnen. Echt een fantastisch verhaal om te lezen zeg. De ultieme anti held die nauwelijks kon voetballen scoorde in de 119e minuut van de EC1 finale 1974 de 1-1 en dwong daarmee nog een 2e duel af die Bayern daarna ruim won. Erg sympathieke man als ik alles zo lees.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik weet ook wel dat het eigenlijk een cv is, maar als rb bij Ajax zou hij ook mee kunnen komen.
stinissen (crew films & series)
-
- 23575 berichten
- 77122 stemmen
Even wat anders, in de VI deze week een verhaal over de Duitser Hans-Georg Schwarzenbeck. Kende hem niet eens, maar hij was zeg maar de Enoh van het gouden Bayern van de jaren 74-76 toen ze 3x op rij de EC wonnen. Echt een fantastisch verhaal om te lezen zeg. De ultieme anti held die nauwelijks kon voetballen scoorde in de 119e minuut van de EC1 finale 1974 de 1-1 en dwong daarmee nog een 2e duel af die Bayern daarna ruim won. Erg sympathieke man als ik alles zo lees.
Kende jij die niet dan hoe oud ben jij dan als ik vragen mag?
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik weet ook wel dat het eigenlijk een cv is, maar als rb bij Ajax zou hij ook mee kunnen komen.
Nee dat kan hij niet. Neem aan dat je wel snapt wat er bij Ajax van een RB wordt gevraagd.
-
- 23575 berichten
- 77122 stemmen
En inderdaad een mooi verhaal. ( maar die kende ik al) ook leuk om te lezen is het verhaal van Paul Caiscoine
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Kende jij die niet dan hoe oud ben jij dan als ik vragen mag?
Nog een paar jaar onder de 30, dus toch geen schande dat ik de beste man niet ken? 
-
- 23575 berichten
- 77122 stemmen
Klopt maar ik heb me altijd in de Duitse voetballers verdiept met als helden 'Der Bomber' Gerd Müller en Wolfgang Overath en later Klaus Fisher.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik zou dat soort lui nou geen helden noemen 
1974 is toch wel een smet op de Nederlandse voetbalhistorie.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Niks van gemerkt in potjes als tegen Lyon. Vertonghen heeft 1 probleem en dat is dat hij soms te nonchalant speelt terwijl hij het echt wel kan. Genoeg wedstrijden met hem de laatste jaren gezien waarin hij defensief echt gigantisch goed was. Als Vertonghen niet kan verdedigen, dan had Ajax de voorgaande 2 seizoenen ook niet de minst gepasseerde achterhoede van de competitie gehad en in de CL de laatste 7 duels 5x de 0.
Is prima te verklaren. Als Ajax fatsoenlijk voetbalt hoeft het namelijk nauwelijks te verdedigen. Als je zoals Barca 80% balbezit hebt moet je minder goed kunnen verdedigen (hebben dan ook geen bijzondere verdediging) dan wanneer je maar 30% balbezit hebt.
-
- 23575 berichten
- 77122 stemmen
Daar heb ik het niet over ik bedoel de vele goals van Gerd Müller CarrièreIn het seizoen 1963/64 maakte Müller bij Nördlingen in 31 wedstrijden 46 goals. Daarmee dwong hij een transfer naar Bayern München af. In München maakte Müller al in zijn eerste jaar 35 goals in 32 wedstrijden. In de jaren die volgden bleef hij aan de lopende band scoren. In de 441 wedstrijden, die hij voor Bayern speelde, kwam Müller tot 401 goals, wat hem de bijnaam "Der Bomber" opleverde.
In het seizoen 1978/79 kwam er een einde aan het Gerd Müller-tijdperk in München. De trefzekere spits vertrok naar de Verenigde Staten, om daar voor Fort Lauderdale Sun uit te komen. Bij die club speelde toen ook George Best. Na het tweede jaar (1980) stopte Müller met voetballen. Hij had toen 477 goals gescoord in 490 wedstrijden.
Voor de nationale ploeg, (destijds nog West-Duitsland), kwam Müller 62 keer uit. Daarin scoorde hij 68 keer. Met 'Die Mannschaft' werd Müller Europees Kampioen in 1972 en twee jaar later bracht hij Duitsland in eigen land de wereldtitel, door in de finale tegen Nederland de beslissende treffer (2-1) te maken.
-
- 23575 berichten
- 77122 stemmen
Dat is een spits 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Over Enoh gesproken. Ik snap niks van deze speler. In de competitie is het waardeloos en ook tegen RKC raakte hij geen pepernoot. Maar in de CL speelt hij fantastisch. Vond hem tegen Real Madrid veruit de sterkste man op het veld bij Ajax.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Jonk mag vooral heel blij zijn dat de echte voetbalregels daar niet gelden. Anders was het einde van Jonk al daar geweest.
Wat heeft hij verkeerd gedaan dan?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Geen idee maar normaal is twee keer geel al rood. Bij Ajax blijkbaar pas de derde keer.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Wat een kinderachtig idee ook joh, die gele kaarten geven (en dat nog bij iemand met een voetbalverleden als Jonk
) Je hoort ze denken 'dat is een mooie manier om bestuur en voetbal te combineren'
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Over Enoh gesproken. Ik snap niks van deze speler. In de competitie is het waardeloos en ook tegen RKC raakte hij geen pepernoot. Maar in de CL speelt hij fantastisch. Vond hem tegen Real Madrid veruit de sterkste man op het veld bij Ajax.
Nou in de competitie doet Enoh het de laatste weken ook prima hoor. Laatste weken is hij vaak zelfs de beste man. Werkt als een paard en verzaakt nooit. Speelt wel eens een foute pass, maar hij corrigeert het vaak ook. Vond hem tegen RKC samen met Vertonghen onze beste man.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Wat een kinderachtig idee ook joh, die gele kaarten geven (en dat nog bij iemand met een voetbalverleden als Jonk
) Je hoort ze denken 'dat is een mooie manier om bestuur en voetbal te combineren'
Waarschijnlijk zit Coronel hierachter. Sturkenboom zit er via Coronel en Jonk is het kamp Cruijff. Dus dan is het makkelijk om hem proberen eruit te werken.
Maar het is dieptriest. Die Sturkenboom is een interim. Dagtaken uitvoeren en verder bek houden. Al helemaal niet beleidsbepalers voor de langere termijn wegwerken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Balotelli 0-1. Wat een beest
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.