• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.517 films
  • 12.330 series
  • 34.196 seizoenen
  • 650.479 acteurs
  • 199.454 gebruikers
  • 9.404.971 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

kos schreef:

Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er in de nabije toekomst met die 'voetbalkenners' in bestuurlijke zaken allerhande zaken mislopen en voor de rechter komen.

Welke kenners in welke bestuurlijke zaken?

stinissen (crew films & series)

• 23575 berichten
  • 77122 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ja dat kan eigenlijk al niet, maar dan ook nog zo'n irritante lesbo aan tafel maakt het helemaal compleet. Snap niet dat zij uitgenodigd wordt.

dat valt wel mee hoor en daar komt nog eens bij dat ze echt wel een beetje verstand van het spelletje heeft.

kos

• 46733 berichten
  • 8888 stemmen

Van de Cruijffs en/of Van Gaals en vrindjes tot aan alle 'mensen die tenminste kennis hebben van het spelletje ( )' die ze willen gaan aanstellen als directeurs en commissarissen.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Chucky92 schreef:

Trouwens, die zogenaamde geweldige spelers toen van Utrecht deden het vorig jaar tegen Feyenoord veel slechter, namelijk 0-4 verliezen, tegen een Feyenoord dat toen slechter was dan nu. Mertens is overgewaardeerd en je kunt zien dat die bij PSV goed begon, maar nu helemaal niks is. Strootman heeft een goede wedstrijd voor Utrecht gespeeld, van Wolfswinkels potentie kwam er niet uit, lag deels aan hem zelf en deels aan de trainer. Silberbauer was te wisselvallig en Vorm was echt uitgeleerd bij Utrecht.

Raar dat je het Utrecht van vorig jaar in 1 wedstrijd vergelijkt met het Utrecht van vorig jaar. Als je de hele eerste seizoenshelft van Utrecht vergelijkt met dat van vorig seizoen, kun je concluderen dat Utrecht een stuk slechter presteert zonder de spelers, die je noemt.

Mertens heeft een kleine terugval, maar was ook afgelopen weekend weer belangrijk door de enige treffer te maken. Daarnaast zie ik genoeg potentie in Mertens. Hij is een momentenvoetballer, maar er gaat toch altijd wel dreiging van hem uit.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

dat valt wel mee hoor en daar komt nog eens bij dat ze echt wel een beetje verstand van het spelletje heeft.

Wanneer laat ze dat eens blijken dan?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

Zij heeft er net zoveel verstand van als Ajax & Litmanen, dat zegt dus genoeg....

...niet te serieus nemen he A&L

• 23575 berichten
  • 77122 stemmen

Om te begiinen moet Ajax eerst een vervanger aantrekken voor Van der Wiel in de naam Jan Maat dat is een prima rechtervleugelspeler en nog eens groot en sterk. En een kopsterke spits ,met lengte in de naam van Luuk De jong en een rechterspits Narsing van Heerenveen zou een prima speler zijn (die kun je ruilen met Mickey) Een ervaren laatste man ivm vertrek Jan plus die laatste man van Groningen Virgil van Dijk

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Raar dat je het Utrecht van vorig jaar in 1 wedstrijd vergelijkt met het Utrecht van vorig jaar. Als je de hele eerste seizoenshelft van Utrecht vergelijkt met dat van vorig seizoen, kun je concluderen dat Utrecht een stuk slechter presteert zonder de spelers, die je noemt.

Mertens heeft een kleine terugval, maar was ook afgelopen weekend weer belangrijk door de enige treffer te maken. Daarnaast zie ik genoeg potentie in Mertens. Hij is een momentenvoetballer, maar er gaat toch altijd wel dreiging van hem uit.

Utrecht was vorig jaar ook niet goed en dit jaar ook niet. Maar mensen moeten niet doen alsof Utrecht vorig seizoen zo'n wereldselectie had, want dat was echt niet het geval. Zoals ik eerder al melden, Utrecht wordt wel erg veel benadeeld door de scheids en als er gewoon goed gefloten zou worden had Utrecht minimaal 6 punten meer gehad. Dan had je gewoon gedeeltelijk 8e gestaan en dan had je niemand horen klagen.

Voordat ik weer voorbeelden moet noemen, meest recente voorbeelden AZ en PSV uit. Maar er zijn er wel meer.

• 23575 berichten
  • 77122 stemmen

En laten we aub ook Vermeer verkopen bv aan de Graafschap dat zal nooit een topper worden hij is veel en veel te klein.

kos

• 46733 berichten
  • 8888 stemmen

stinissen schreef:

Om te begiinen moet Ajax eerst een vervanger aantrekken voor Van der Wiel in de naam Jan Maat dat is een prima rechtervleugelspeler en nog eens groot en sterk. En een kopsterke spits ,met lengte in de naam van Luuk De jong en een rechterspits Narsing van Heerenveen zou een prima speler zijn (die kun je ruilen met Mickey) Een ervaren laatste man ivm vertrek Jan plus die laatste man van Groningen Virgil van Dijk

Janmaat??? dat meen je toch niet.

De andere spelers zullen wel wat toevoegen ja. Al kost een Luuk de Jong een godsvermogen neem ik aan en die Van Dijk mag nog wel een jaartje of 2 rijpen.

Denk ook zeker niet dat Narsingh een betere speler is dan Sulejmani (mits je die op een fatsoenlijke positie zet)

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ajax moet gewoon proberen om Zuiverloon of Boulahrouz te halen voor de rb positie.

• 23575 berichten
  • 77122 stemmen

En dat opbouwen van achter uit wat een opdracht van de Boer is daar moeten ze echt mee ophouden, telkens weer brengt bv Vermeer zijn achterhoede in problemen , Ajax moet dan maar voor de 2de bal gaan omdat ze op het middenveld een lengte hebben van 1 meter 50...

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

kos schreef:

Je kunt er de klok op gelijk zetten dat er in de nabije toekomst met die 'voetbalkenners' in bestuurlijke zaken allerhande zaken mislopen en voor de rechter komen.:

Ja, want in de gloriejaren van Ajax was er natuurlijk helemaal geen voetbalverstand. Nee, we waren toen een beursgenoteerd bedrijf met louter mensen met verstand van bestuurlijke zaken. Volgens mij zie jij echt niet in dat Ajax (lees: mensen met verstand van bestuurlijke zaken) de afgelopen 15 jaar gefaald heeft. En zoals al 1000000000x is aangegeven door Cruijff, hij wil zich niet bemoeien met zaken waar hij geen verstand van heeft, zoals financiën. Maar ach, jij verteld alleen halve waarheden, want dat komt jouw goed uit.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Chucky92 schreef:

Ajax moet gewoon proberen om Zuiverloon of Boulahrouz te halen voor de rb positie.

Zuiverloon is niks joh.

• 23575 berichten
  • 77122 stemmen

kos schreef:

(quote)

Janmaat??? dat meen je toch niet.

De andere spelers zullen wel wat toevoegen ja. Al kost een Luuk de Jong een godsvermogen neem ik aan en die Van Dijk mag nog wel een jaartje of 2 rijpen.

Denk ook zeker niet dat Narsingh een betere speler is dan Sulejmani (mits je die op een fatsoenlijke positie zet)

Sterker nog ik vind Janmaat de beste rechtsachter die er in Nederland rond loopt (ga er eens opletten Kos) en wat Sulejmani aangaat die is geen spits of buitenspeler maar komt het beste tot zijn recht in een 2 spitsen systeem dus die rechtsbuiten van Heerenveen komt daar veel beter uit. En een speler als Eriksen moet je nu heel erg snel verkopen misschien krijg je er nu nog een hoop geld voor , iedereen heeft het maar over talent maar hij mag de veters van van der Vaart of Sneider of nog beter Litmanen niet vast maken.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

kos schreef:

Van de Cruijffs en/of Van Gaals en vrindjes tot aan alle 'mensen die tenminste kennis hebben van het spelletje ( )' die ze willen gaan aanstellen als directeurs en commissarissen.

Alleen voor de functie van AD werd een voetbalachtergrond gevraagd en dat was wegens het verdwijnen van de functie TD. Daar is geen sprake van meervoud. Waar komen al die vriendjes/kenners dan te zitten volgens jou?

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Chucky92 schreef:

Utrecht was vorig jaar ook niet goed en dit jaar ook niet. Maar mensen moeten niet doen alsof Utrecht vorig seizoen zo'n wereldselectie had, want dat was echt niet het geval. Zoals ik eerder al melden, Utrecht wordt wel erg veel benadeeld door de scheids en als er gewoon goed gefloten zou worden had Utrecht minimaal 6 punten meer gehad. Dan had je gewoon gedeeltelijk 8e gestaan en dan had je niemand horen klagen.

Voordat ik weer voorbeelden moet noemen, meest recente voorbeelden AZ en PSV uit. Maar er zijn er wel meer.

Feit is dat Utrecht vorig seizoen een stuk beter presteerde en betere spelers had. Vergeleken met nu kon je dat best een wereldselectie noemen.

Ieder team wordt wel benadeeld. Beetje een non-argument.

Het heeft ook weinig zin om per wedstrijd te vergelijken. Iedereen kan zien dat Utrecht er hard op achteruit is gegaan t.o.v. het vorige seizoen.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

Sterker nog ik vind Janmaat de beste rechtsachter die er in Nederland rond loopt (ga er eens opletten Kos) en wat Sulejmani aangaat die is geen spits of buitenspeler maar komt het beste tot zijn recht in een 2 spitsen systeem dus die rechtsbuiten van Heerenveen komt daar veel beter uit. En een speler als Eriksen moet je nu heel erg snel verkopen misschien krijg je er nu nog een hoop geld voor , iedereen heeft het maar over talent maar hij mag de veters van van der Vaart of Sneider of nog beter Litmanen niet vast maken.

Janmaat gaat niet naar Ajax joh. Dat is een Feyenoordsupporter.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

stinissen schreef:

En dat opbouwen van achter uit wat een opdracht van de Boer is daar moeten ze echt mee ophouden, telkens weer brengt bv Vermeer zijn achterhoede in problemen , Ajax moet dan maar voor de 2de bal gaan omdat ze op het middenveld een lengte hebben van 1 meter 50...

Ik ben het wel met je eens dat Vermeer het vaak overdrijft, hij weet niet goed wanneer hij wel moet opbouwen en wanneer dat juist niet kan. Soms moet je die bal gewoon een peer geven, niks mis mee. Maar ik vind wel dat je moet blijven proberen op te bouwen van achteruit, als het kan.

• 23575 berichten
  • 77122 stemmen

Met een Blind , Anita en Enoh is dat zelfmoord en kan dus niet.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

400 Bad Request - rtvnh.nl

Reactie van Cruijff

Overigens schreef hij weer een prima stukje: http://www.telegraaf.nl/telesport/columns/johan_cruijff/article11103124.ece

Logisch toch? De jeugd beter opleiden, het zegt niks dat we 10 Anita's in het eerste hebben. Daar schiet je namelijk niks me op.

Davids zegt dat benoemingscommissie niet op hoogte was van de 1,1 miljoen euro die Ajax voor hem als voorziening heeft getroffen.

Ja, lekker handig...

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Zaal reageert furieus op weigering Ten Have om op te stappen. 'Mijnheer Ten Have, wat bent u glad, gadverdamme', zegt wethouder Peter Sertons, tevens aandeelhouder.

bron: ajaxshowtime

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

stinissen schreef:

(quote)

Ik neem aan dat je het wel me eens bent , toch?( Dit waren de 11 tegen RKC) Ik bedoel mijn bericht en niet die van Chucky92

Vermeer - 6

Anita - 5

Blind - 3

Wiel - 6.5

Vertonghen - 7

Enoh - 6

Aissatti - 5.5

Eriksen - 6

Ebecillio - 2

Sulejmani 6.5

Lodeiro 6.

Eigenlijk horen hier er maar 3 in de selectie (Verthongen, Sulejmani en Van der Wiel) en de rest zo snel mogelijk verkopen en aub geen dwergen meer kopen , bij de goede spelers horen Toby , Theo en Derk en in mindere mate Siem ook bij de goede spelers en die Kolbeinn Sigþórsson loop ik ook niet warm voor ik ben bang dat deze speler erg vaak wat zal mankeren, gisteren was wel het diepte punt kwa spel, het was niet om aan te zien...... Het zegt wel genoeg dat een speler uit de eerste divisie namelijk Derk Boerrigter met afstand de beste speler van deze selectie is.

Ja met je cijfers wel eens, op Sulejmani na. Ben een fan van hem, maar hij was zondag heel slecht. Een 3. De rest klopt wel. Ebecilio is de slechtste Ajacied die ik in Ajax 1 heb zien spelen sinds Kennedy Bakircioglu.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Zij heeft er net zoveel verstand van als Ajax & Litmanen, dat zegt dus genoeg....

...niet te serieus nemen he A&L

Ach, in mijn ogen sta jij qua voetbalkennis nog achter Barbara Barend, dus ik weet wie het zegt

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

En dit bevestigt het weer.

Boulahrouz is geen rechtsback. Kan niet opbouwen, is niet snel, heeft geen drang naar voren en laat zich nog wel eens voorbij lopen. Is wel een behoorlijke CV.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

stinissen schreef:

Met een Blind , Anita en Enoh is dat zelfmoord en kan dus niet.

Ja, maar je hoeft de bal niet altijd naar Blind, Anita of Enoh te spelen. Je hebt idd gelijk dat deze drie spelers het niveau Ajax onwaardig zijn.

kos

• 46733 berichten
  • 8888 stemmen

Insignificance schreef:

(quote)

Alleen voor de functie van AD werd een voetbalachtergrond gevraagd en dat was wegens het verdwijnen van de functie TD. Daar is geen sprake van meervoud. Waar komen al die vriendjes/kenners dan te zitten volgens jou?

Geen idee, ik hoor telkens van Ajaxfans, die Ten have cs weten niks van voetbal etc etc en daardoor gaat Ajax kapot, net als toen Van de Boog bijvoorbeeld. Voor het gemak ga ik er dan maar even vanuit dat ze dus 'voetbalkenners' in al die bestuurlijke functies willen anders is het einde een beetje zoek bij mij...

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Oh, je hebt het over supporters.. Laat dan maar.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Bericht voor oa kos en anderen die beweren dat de filosofie en invloeden van Cruijff niet in die van Barcelona meer verwerkt zou zitten.

Voetbalzone - 'Cruijff heeft de meeste invloed op mij gehad'

Aye dan moet je toch wel een Van Gaal hater zijn want die heeft meeste invloed op Mourinho gehad. Bovendien is dit natuurlijk een wel heel magere quote om te concluderen dat Cruijff's filosofie daar nog heerst.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Vertonghen is gewoon al wekenlang weer erg sterk, dus wat een onzin met je 5. Alderweireld een 5 is ook lachwekkend, maar ik heb je als het om Ajax gaat al vaker onzin zien roepen.

Vertonghen is alleen aanvallend goed. Verdedigend nog steeds enorm slecht. Tegengoal Madrid was daar weer uitstekend voorbeeld van.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.