• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.501 films
  • 12.329 series
  • 34.194 seizoenen
  • 650.479 acteurs
  • 199.453 gebruikers
  • 9.404.633 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Niet alleen in de spitspositie hebben we een luxeprobleem hoor. Is er wel eens iemand die AS Roma kijkt? Schijnt dat Stekelenburg maar weinig punten voor z'n team pakt, en dat hij bij een aantal goals er ook niet erg goed uitzag. Krul en Vorm doen het echter uitstekend bij hun teams.

Van Marwijk zal nu toch een beetje gaan twijfelen.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Dat weet ik helemaal niet. Van Persie haalt nog niet het niveau dat hij nu en afgelopen seizoen bij Arsenal haalt, maar als hij fit blijft, zie ik niet in waarom hij niet zou presteren in Oranje. Net of Huntelaar zo geweldig speelt in Oranje. Hij tikt ze er lekker in, tegen kleine landjes. Van Persie heeft ook zijn momenten gehad, maar te weinig. Ik vind Persie overigens een stuk sterker geworden na het W.K. - mede door zijn constante fitheid.

Huntelaar scoort gewoon altijd en overal, maakt niet uit tegen wie. Dat hij op het WK geen kans heeft gekregen is natuurlijk niet zijn probleem. Al scoorde hij daar i.t.t. van Persie wel als hij erin kwam.

Het gaat er eigenlijk om dat dit systeem niks voor van Persie als centrumspits is. Dan kan je wel over vorm e.d. gaan beginnen, maar dat is allemaal niet van belang als Oranje dit systeem speelt.

Oranje speelt met twee buitenspelers en heeft daarom in het centrum een statische spits nodig die de ballen erin moet knallen. Van Persie is een bewegende spits die in een opstelling als dit vaak uit de 16 meter verdwijnt en ballen ophaalt van het middenveld, het gevolg is dat je dan niemand meer in het centrum hebt staan. Wanneer Oranje een ander systeem speelt kan hij ook meer floreren. Ik blijf het een typische 4-4-2 spits vinden die om een statische spits als KJH heen moet spelen.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Ja hoor, we hebben een statische spits nodig.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

jordandejong schreef:

Niet alleen in de spitspositie hebben we een luxeprobleem hoor. Is er wel eens iemand die AS Roma kijkt? Schijnt dat Stekelenburg maar weinig punten voor z'n team pakt, en dat hij bij een aantal goals er ook niet erg goed uitzag. Krul en Vorm doen het echter uitstekend bij hun teams.

Van Marwijk zal nu toch een beetje gaan twijfelen.

Hij speelt gewoon bij een waardeloos elftal, ik zei al vanaf het begin dat Roma een duidelijke stap omlaag is t.o.v. Ajax, maar een paar hardnekkige leden hier beweerden anders. Wanneer je een pauper verdediging/elftal voor je hebt staan is er ook als keeper geen houden meer aan. Ook Krul en Vorm doen het ondanks goede momenten eigenlijk best matig aangezien ook bij hun de goals om de oren vliegen, wat je dus ook automatisch krijgt als je een minder elftal voor je hebt staan.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Belangrijker: Feyenoord volkomen onnodig achter.

Potverdomme, Clasie ook nog geblesseerd. Hopelijk kan hij zich herstellen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Zeer matig Ajax. Jammer ook dat er door al die blessures nauwelijks nuttige wisselmogelijkheden zijn. Ajax snakt naar de winterstop. Dit winnen en ADO verslaan (en hopen dat Feyenoord-Twente en Heerenveen-PSV 2x winst thuisploeg volgende week is) en je kan nog wat positief rusten.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Hij speelt gewoon bij een waardeloos elftal, ik zei al vanaf het begin dat Roma een duidelijke stap omlaag is t.o.v. Ajax, maar een paar hardnekkige leden hier beweerden anders. Wanneer je een pauper verdediging/elftal voor je hebt staan is er ook als keeper geen houden meer aan. Ook Krul en Vorm doen het ondanks goede momenten eigenlijk best matig aangezien ook bij hun de goals om de oren vliegen, wat je dus ook automatisch krijgt als je een minder elftal voor je hebt staan.

Zal het niet gewoon zijn doordat je tegen sterkere teams speelt dan in de Eredivisie?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ja hoor, we hebben een statische spits nodig.

In een 4-3-3 systeem heb je geen spits nodig die nooit in de 16 meter te vinden is nee. Iemand moet de voorzetten vanaf de zijkant erin kunnen koppen natuurlijk. Al heb je met Kuijt, Robben en Elia niet heel vaak de mogelijkheid hiervoor. Maar op papier is het gewoon zo.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Wat een schande dit, ook vandaag een zuivere Ajax goal nu afgekeurd voor buitenspel, wat in de verste verte geen buitenspel is. Wat een schande.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Whahahahahah wat een lachertje die grens. Lodeiro staat ongeveer 2 meter geen buitenspel. Waar slaat dit &*^& nou weer op? Die Portugese grens is er niks bij.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Clasie eruit.

Dit wordt niks meer vandaag.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Haha, het stadion is voor het eerst sinds de verbouwing volledig uitgekocht. Uiteraard tegen Ajax

Maar kom, grensrechter. WISSEL!!!!!!!

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Hoe kan je nou in 2 duels 3 maal onterecht een goal affluiten bij Ajax zeg. Zucht.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Cabral voor Cissé is ook geen win-situatie.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Cabral vind ik sowieso een overhypte speler. Zie er niks in.

Feyenoord zal het nog wel winnen, dit seizoen zit het allemaal redelijk mee voor jullie.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Statement omtrend de ballenactie.

Nooit te nimmer zal de bal van ons worden afgepakt! Het voetbal behoort aan hen die elke zondag op de tribune staat. Door weer en wind, in binnen- en buitenland. Die daar zijn kleuren verdedigt en vol trots zijn liederen zingt. Seizoen in, seizoen uit. Week in, week uit.

Constant worden wij als supporters in de maling genomen, als crimineel behandeld en uitgemolken. Het is hoog tijd dat de bal weer in ons bezit komt.

Vandaag hebben wij het balletje opgegooid. Om tot bezinnen te komen. Half 1 wedstrijden, combiregelingen, clubcards, stadionverboden, lege uitvakken, pyroverbod, betaaltelevisie, alcoholvrijbier, de UEFA, dure tickets, camera’s. Vanwaar al die serieusheid? Commerciële belangen? Fuck dat. Het enige wat moet blijven rollen in het voetbal is de lederen knikker.

Doordeweeks werken wij de ballen uit onze broek om te dure tickets te betalen. Om 90 minuten op de tribune te staan, om onze trots te zien winnen. Wij blijven strijden. Voor de club, de kleuren en onze idealen. Onze clubliefde is niet af te nemen, niet zonder consequenties. Laat het balletje maar rollen…

ULTRAS VAK410

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ah, Utrecht 2-1 voor zie ik.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Feyenoord zal het nog wel winnen, dit seizoen zit het allemaal redelijk mee voor jullie.

Dit seizoen zit het mee? Dat valt reuze mee. Volgens mij heeft Feyenoord geen 1 x onterecht gewonnen. Wel een aantal maal pech gehad en onnodige punten verspeelt tegen o.a. AZ, Ajax en N.E.C.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Kun je dit vaker zeggen?

CAAAABRAAAAAAAL!!!

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Godver, mist Ajax de penalty.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Ach, rood voor Bandjar. Lijkt me wel gespeeld.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Cabral voor Cissé is ook geen win-situatie.

foutje ?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dit seizoen zit het mee? Dat valt reuze mee. Volgens mij heeft Feyenoord geen 1 x onterecht gewonnen. Wel een aantal maal pech gehad en onnodige punten verspeelt tegen o.a. AZ, Ajax en N.E.C.

En tegen oa RKC, PSV en Heerenveen had je weer minder kunnen krijgen....

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Cabral zal het niet fijn vinden, maar hij begint onze super-sub te worden!

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

foutje ?

Klopt.

Al ging hij voor zijn doelpunt slecht met alle ruimte om.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Godver, mist Ajax de penalty.

En nu gaat Castaignos voor 1-1 zorgen denk ik

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ach, rood voor Bandjar. Lijkt me wel gespeeld.

Mag het hopen. Toch wel weer pech en dom. 0-2 onterecht afgekeurd en een penalty gemist.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Jammer van de penal, maar rood was toch terecht. De commentator dacht dat hij de bal speelde, maar dat lijkt me lastig als je van links iemand onderuit haalt en de bal rolt ook naar de links.

Lodeiro is toch een heerlijk voetballertje hoor, lekker balvast en kan mannetjes uitspelen. Daarnaast ook een aardig spelinzicht op de 10 positie.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

En tegen oa RKC, PSV en Heerenveen had je weer minder kunnen krijgen....

Tegen PSV en RKC was Feyenoord beter, tegen Heerenveen had Feyenoord moeten winnen tegen 9 man, en heb je weinig aan een gelijkspel.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Vascago schreef:

(quote)

En nu gaat Castaignos voor 1-1 zorgen denk ik

Is hij verhuurd door Inter dan? Had ik 'm liever bij Feyenoord teruggezien.

Foutje?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.