• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.501 films
  • 12.329 series
  • 34.194 seizoenen
  • 650.452 acteurs
  • 199.452 gebruikers
  • 9.404.623 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Heeft iemand de goal van V. Persie tegen Everton al geplaatst?

(embed)

Dat er nog mensen zijn die twijfelen tussen hem of Klaas-Jan. Haha.

In voorgaande seizoenen was hij vaak geblesseerd. Nu hij fit is, speelt hij echt de sterren van de hemel.

Huntelaar scoorde vorige week nog met een mooie hakbal. Huntelaar scoorde vrijdag nog en is daarmee in zijn eentje topscorer van Duitsland. Dan komen Huntelaar fans toch ook niet hun gelijk hier halen?

Lees maar wat Jeroen zegt. Als RvP dit in Oranje kan, dan zal je niemand, incl mij horen dat hij niet onze spits moet zijn. Maar aangezien hij constant opzichtig faalt in het Oranje zal die discussie blijven. Geef mij dan maar de wat beperkte Huntelaar die ze er wel voor zijn land in schiet.

Overigens is van Persie een schitterende voetballer, ik hoop nog altijd dat hij zijn niveau eens voor Oranje gaat halen. Dan ben je aanvallend bijna niet meer te stoppen als van Persie, Sneijder, Afellay, Robben en vd Vaart een hoog niveau in Oranje shirt halen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

"Als zijn been vast had gestaan had hij nooit meer kunnen voetballen"? Als, als, als.... daar blijft het bij, want wees eens reëel.

Ik heb zelf ook voetbal gespeeld en gelukkig zie je zulke acties als speler vrij snel aankomen waardoor je (meestal) tijdig kunt springen/duiken. Maar het gaat hier niet alleen om een carrière die beëindigd wordt. Er zijn gevallen zat van spelers die door zulke tackles benen breken en een jaar aan de kant staan. Oké, voetbal is een mannensport (wat is dat trouwens, een mannensport?), maar dat is nog geen vrijbrief om bewust op de man te gaan spelen uit frustratie. Echte mannen kunnen zich beheersen, ook als het wat minder gaat.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Guidetti Wat een held!

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Guidetti.

1 minuut 34 sec.

kos

• 46733 berichten
  • 8888 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Haha wat heerlijk zeg. Ik heb de wedstrijd niet gezien

Dat blijkt.

(afbeelding)

. . Heerlijk.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Hahah

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Guidetti.

1 minuut 34 sec.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Hoezo wordt die Nilson er nu al uitgehaald? Geen blesure toch?

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Guidetti.

1 minuut 34 sec.

Zou mooi zijn als Feyenoord 2e wordt achter Twente

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Ik teken ervoor, Vascago.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

jordandejong schreef:

Hoezo wordt die Nilson er nu al uitgehaald? Geen blesure toch?

Je vergeet een paar s'jes, Jordan.

Denk dat Wouters alles behalve tevreden is over het begin van Utrecht en Nilsson.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Toch wel knap van Guidetti hoor: 8 uit 10 en een kwart (ook al zitten daar 4 penals bij).

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Heerlijke actie van 410, allemaal ballen op het veld gooien vanaf de lange zijde en dan opeens allemaal spandoeken tevoorschijn halen. Origineel en niemand die er last van heeft

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Bovenberg. Uit het niets.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Lekker verdedigd door Leerdam

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Feyenoord had het al af moeten maken in de eerste 20 minuten. Nu krijg je straks een goed lopend Utrecht, door kracht en inzet. Dat moet Feyenoord juist niet hebben... Pffff.

Wakker worden!

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Jawaddedadde schreef:

En tja, Ronaldo vs Messi. De eerste scoort misschien meer, maar de tweede is toch een stuk bepalender.

Ja 50 om 49, wat is Messi slecht Al zal Messi wel veel meer assists hebben en is hij ook bepalender inderdaad.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

rep_robert schreef:

Heerlijke actie van 410, allemaal ballen op het veld gooien vanaf de lange zijde en dan opeens allemaal spandoeken tevoorschijn halen. Origineel en niemand die er last van heeft

Wat erger is is dat dat het hoogtepunt is van 35 minuten voetbal. Dit Ajax doet echt pijn aan de ogen. En die start Niet voor het eerst dat je je het eerste kwartier laat afbluffen, puur op inzet. Alle geluk van de wereld dat je niet (wederom) achter komt.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Ben het nu met je eens, armoedig potje voetbal. Het begon al met die waardeloze bal van Blind na 3 minuten. Maar zo is voetbal wel leuker, nu kan je het Ajax zelf kwalijk nemen en staan er geen corrupte lui langs de zijlijn of op andere velden.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Tegen Madrid kon je het Ajax toch ook kwalijk nemen? Ze hadden gewoon alles op de verdediging moeten gooien en Real op een 0-0 moeten proberen te houden. Makkelijk praten achteraf, maar ook tijdens de wedstrijd had de score van Lyon veel eerder overgebracht moeten worden aan de spelers.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Heeft iemand de goal van V. Persie tegen Everton al geplaatst?

(embed)

Dat er nog mensen zijn die twijfelen tussen hem of Klaas-Jan. Haha.

In voorgaande seizoenen was hij vaak geblesseerd. Nu hij fit is, speelt hij echt de sterren van de hemel.

Beetje jammer dat je wekelijks met dit statement probeert te komen, terwijl KJH de topscorer in Duitsland is en ook wekelijks (mooie) doelpunten maakt. Het is nu al tig keer bewezen dat Robin in Oranje gewoon waardeloos is als centrumspits.

Maar wie plaatste laatst die 4-4-2 opstelling met KJH en Van Persie als zwervende spits eromheen? Dat was wel een plausibele opstelling met alle toppers erin.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Tegen Madrid kon je het Ajax toch ook kwalijk nemen? Ze hadden gewoon alles op de verdediging moeten zetten en op een 0-0 moeten proberen te houden. Makkelijk praten achteraf, maar ook tijdens de wedstrijd had de score van Lyon veel eerder overgebracht moeten worden.

Ajax moet het nooit op de verdediging zetten, vooral als Blind en Anita gedwongen op de achterste lijnen moeten staan. Ajax is een aanvallend ingesteld elftal dat op z'n zachtst gezegd al jaren niet kan verdedigen Op een verdwaald half seizoentje bij Martin Jol na.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Wekelijks. Haha. De 2e keer, na goede optredens van v. Persie. Hij is momenteel misschien wel de beste spits ter wereld - zoals hij nu bezig is.

Huntelaar presteert op een lager niveau. Prima. Een goede back-up voor van Persie dus.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3606 stemmen

Doelpunt RKC. Helaas in de verkeerde goal

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

Ik zag het ja. En dan zeuren de Ajacieden dat Feyenoord een rode kaart voor een RKC-speler nodig had.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

Duitse competitie vind ik geen laag niveau..

Leuk en aardig wat je probeert recht te lullen, maar in Oranje is het al jaren anders en dat weet jij ook. Het systeem dat oranje speelt is gewoon niks voor Robin en ik heb eerlijk gezegd niet weer zin in een eindtoernooi met een compleet onzichtbare spits. Want hij is al vanaf het begin fantastisch bezig bij Arsenal en dit is echt geen unicum.

Zoveel gevallen in het verleden van voetballers die bij hun club fantastisch spelen en bij Oranje niet bepalend kunnen zijn.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Niet verrassend dat Ajax het moeilijk heeft bij RKC. Iedereen heeft het daar moeilijk en daarbij komt dat als je met een opstelling speelt waarmee Ajax dat nu doet, je gedurende het seizoen eigenlijk mee zou spelen om plek 4-6.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

En mensen maar raar vinden dat Ajax niet even 90 minuten Real Madrid van de mat ging spelen woensdag hehe. Allemaal bank en tribuneklanten in de basis op dit moment inderdaad.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

rep_robert schreef:

Duitse competitie vind ik geen laag niveau..

Lager niveau. Het niveau in Duitsland is overigens niet heel hoog. Er zijn een aantal teams die duidelijk sterker zijn, maar het voetbal an sich is niet om over naar huis te schrijven. Ook van Schalke niet.

Leuk en aardig wat je probeert recht te lullen, maar in Oranje is het al jaren anders en dat weet jij ook.

Dat weet ik helemaal niet. Van Persie haalt nog niet het niveau dat hij nu en afgelopen seizoen bij Arsenal haalt, maar als hij fit blijft, zie ik niet in waarom hij niet zou presteren in Oranje. Net of Huntelaar zo geweldig speelt in Oranje. Hij tikt ze er lekker in, tegen kleine landjes. Van Persie heeft ook zijn momenten gehad, maar te weinig. Ik vind Persie overigens een stuk sterker geworden na het W.K. - mede door zijn constante fitheid.

Het systeem dat oranje speelt is gewoon niks voor Robin en ik heb eerlijk gezegd niet weer zin in een eindtoernooi met een compleet onzichtbare spits. Want hij is al vanaf het begin fantastisch bezig bij Arsenal en dit is echt geen unicum.

Valt wel mee. Er is een duidelijk verschil tussen de huidige van Persie en de van Persie in de eerste seizoenen bij Arsenal. Daarnaast is hij nogmaals langdurig fit. Niet geheel onbelangrijk. Hij kwam vlak voor het W.K. terug van een langdurige blessure. Niet ideaal. Daarnaast was het voetbal van Oranje naar voren niet al te best. Niet alles is af te rekenen op van Persie. Sneijder schoot ze er het liefst zelf in.

Zoveel gevallen in het verleden van voetballers die bij hun club fantastisch spelen en bij Oranje niet bepalend kunnen zijn.

Valt ook wel mee. Seedorf en van Nistelrooij zijn voorbeelden. Er is ook een groot verschil met presteren in een heel seizoen bij een club (zo'n 40 - 50 competitiewedstrijden per jaar - incl. Europacupvoetbal) of op een eindtoernooi van landteams (3 tot ? wedstrijden).

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2376 stemmen

rep_robert schreef:

En mensen maar raar vinden dat Ajax niet even 90 minuten Real Madrid van de mat ging spelen woensdag hehe. Allemaal bank en tribuneklanten in de basis op dit moment inderdaad.

Ik geloof niet dat er iemand was die daadwerkelijk dacht dat Ajax zou winnen.

RKC kan overigens frank en vrij voetballen - die hebben niets te verliezen tegen clubs als Feyenoord, Ajax, AZ, Twente en PSV.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.