- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik zou wel eens willen weten waarom van Gaal een topkandidaat is.
Verstand van voetbal, verstand van organisatie, veel ervaring (in de voetbalwereld), groot netwerk.
Gelukkig is het ook een lompe boer die snel ruzie krijgt. Dus perfect is die ook niet. Gelukkig. Maar lijkt me in ieder geval meer geschikt dan Ling of Van Basten.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Verstand van voetbal, verstand van organisatie, veel ervaring, groot netwerk.
Gelukkig is het ook een lompe boer die snel ruzie krijgt. Dus perfect is die ook niet. Gelukkig.
Volgens mij zijn deze niet echt van toepassing.
Van Gaal heeft nog nooit lang in zo een organisatie gewerkt en leiding gegeven, laat staan succesvol.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Prima wat er gister bij Ajax besloten is. Beste voor iedereen. Fijn dat die 4 mafkezen mogen vertrekken, al sputteren er nu wel een paar tegen. Hopelijk kunnen en zullen zij dat niet te lang rekken.
Nu zorgen dat de juiste mensen worden aangetrokken (Theo van Duijvenbode anyone? Was gister op AT5 echt goed bezig, lijkt me een heel verstandige man) en dat deze zooi snel voorbij is.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Om de club op magistrale wijze te redden van de ondergang door de complete nobody Louis van Gaal alsnog te vervangen door de aimabele en capabele topper Tscheu La Ling.
Dat van Gaal een goede trainer is, wil niet zeggen dat hij een goede AD is. Zeker niet als hij een plan van Cruijff moet uitvoeren. Daarbij komt nog dat hij zich ongetwijfeld met het eerste elftal zal gaan bemoeien. Dat van Gaal geen goede directeur is, heeft hij al bewezen bij Ajax in 2004, toen heeft hij compleet gefaald. Nee, ik wil niet nog een keer spelers als Yannis Anastasiou, Mans Sörensson, Felipe, Mauro Rosales, Gaston Sangoy en Hans Vonk, die allen gehaald zijn onder van Gaal.
Ga je mening is onderbouwen met argumenten, want dat doe je namelijk zelden
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Overigens lijken die 4 idioten me ook weinig bijzonders, vooral die Römer haat ik al jaren intens, achterbaks ventje, maar da's wat anders dan je hele club dan maar over te laten aan de zegeningen van gekke Jopie lijkt me.
Er zit bij Ajax genoeg knowhow om de mensen op de goede plek te krijgen, maar dan moet het kamp Cruijff wel die kans krijgen.
Al hoop ik niet dat Ling erbij komt, daar zie ik persoonlijk weinig in. Al waren de beschuldigen van de RvC aan zijn adres wel schofterig. Preken over omkoping, maar niks hard kunnen maken. Falers.
Cruijff moet als dit achter de rug is ook eens volwassen zijn en met van Gaal gaan praten. Louis lijkt me de ideale AD, mits hij niet de hele visie van Cruijff opzij schuift. Scheelt dat hij natuurlijk ook een goede verstandhouding zal hebben met mensen als de Boer en Bergkamp.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij zijn deze niet echt van toepassing.
Van Gaal heeft nog nooit lang in zo een organisatie gewerkt en leiding gegeven, laat staan succesvol.
Ling of Van Basten wel dan.....
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ling wel, dat moet je hem nageven.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Nee, daarom ben ik dan ook een grote voorstander van Van Basten. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ling wel, dat moet je hem nageven.
Een of ander oostblokclubje dat je kunt vergelijken met RKC? Dan sla ik mijnheer Mandemakers hoger aan. En Van Gaal ook, die herft toch bij Bayern en Barca kunnen rondkijken. Bovendien lijkt me dat een prima bestuurder. Of hij bij Ajax al die ego's in toom kan houden is een rweede.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat is wat anders, maar hij heeft wel die bestuurlijke ervaring. Verder weet ik te weinig van dat AS Trecin project van hem in Slowakije om te zeggen of hij er gefaald heeft. Volgens mij heeft hij een failliete club weer aardig opgebouwd, maar zijn ze daarom wel weer gedegradeerd met hem aan het roer.
Ook ik vind hem niet de geschikte kandidaat. Ik zou graag van Gaal zien, mits Cruijff met pruimt. Louis weet wel goed hoe hij een organisatie naar zijn hand kan zetten, zie oa Ajax jaren 90 en AZ. Maar als hij geen optie is dan moeten ze maar eens door gaan zoeken. Overmars doet het bij Go Ahead keurig, maar ik zou hem niet aanraden om meteen bij Ajax de AD te worden. Al zou ik het best willen zien.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik snap die overdreven hang naar een AD met een voetbal achtergrond niet. Van Den Herik, Van Raay en Van Praag en hadden dat ook niet en waren de beste directeurs die er de afgelopen 30 jaar geweest zijn. Je moet gewoon een goede ondernemer op die plek zetten. Voetbalkennis kan je dan inkopen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Slechte ervaringen met voorgangers Jaakke en vd Boog, alhoewel die laatste het nog best aardig heeft gedaan, maar ook volledig verkeerd reageerde toen Cruijff zich ermee ging bemoeien.
Een AD is toch een visitekaartje van de club. Jullie hebben Gudde, daarmee kan je toch niet aankomen bij gerenommeerde clubs? Neem Bayern Munchen eens, kijk eens wie daar in de directie zitten. Alleen maar oud toppers. Ik vind dat een AD zeker voetbalverstand moet hebben. Er gaan immers ook genoeg bestuurlijke beslissingen over voetbal en dan is het handig dat je er wat vanaf weet.
Overigens, kijk eens hoe het afliep met vd Herik en van Raaij. De 1e is weggewerkt en de 2e leek geweldig, maar heeft er een financiele zooi van gemaakt in Eindhoven. Zo zie je maar dat een echt goede AD vinden zeer moeilijk is. van Praag sr was voor Ajax wel een goede (zijn zoon ook wel hoor), maar hoevaak vind je zo iemand?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
VD Boog was een crimineel, dat wist iedereen, behalve die gasten daar bij Ajax, want die denken dat het normaal is je zaak leeg te trekken en 'm te laten klappen. En ook bedrijfsgeheimen lekken doen ze daar nog steeds.... 
En die Jaakke vond ik altijd al een wereldvreemde snuiter. Was ook geen ondernemer, maar een jurist en consultant. Net zo'n vreselijk type van Ter Have.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Klopt, maar de overeenkomst was wel dat ze een nobody waren in de voetbalwereld en er niks van wisten. Vd Boog leek lange tijd best oke, maar is daarna wel genadeloos boven komen drijven als zeer treurig mens. Toch jammer, leek me lange tijd een prima kerel.
Jaakke was een echte bobo, praatte ook met een aardappel in de keel. Vreselijke move dat hij ooit de baas was. Jaakke was overigens geen onaardige man, maar paste er gewoon niet.
Ach, sowieso moet je als AD altijd hopen dat Ajax wint op het veld. Zo niet, dan gaat op den duur het publiek toch eisen dat je vertrekt. Behalve als je een echte Ajax man bent, ook daarom zou een oudtopper als van Gaal of Overmars fijn zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Echte Ajax mannen verdwijnen ook als de resultaten uitblijven.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Gister heb ik VI expres gemist, omdat ik bang was dat de hele uitzending over Ajax zou gaan. Heb ik enigzins gelijk gekregen?
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Louis weet wel goed hoe hij een organisatie naar zijn hand kan zetten, zie oa Ajax jaren 90
Tegen het einde van z'n bewind was er juist niet zo gek veel meer van over. Scouting/aankoopbeleid en doorstroming lieten vooral te wensen over. Morten Olsen moest zwaar inkopen om nog tot een stuiptrekking te komen. De clubcoach van Gaal is van buitencategorie, maar op de momenten dat z'n hand wat verder dan dat reikte, was het lang niet allemaal rozengeur en manenschijn. Zijn periode als TD was, zoals The Almighty al aangeeft, ook allesbehalve een pretje. Meneer lag binnen de kortste keren met Jan en alleman (binnen en buiten de organisatie) overhoop.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Echte Ajax mannen verdwijnen ook als de resultaten uitblijven.
Maar ze houden het wel langer vol. De Boer heeft ook gewoon dik voordeel dat hij heel veel krediet heeft, want de resultaten zijn dit seizoen bedroevend. Elke andere trainer was allang ontslagen, ook al is dat niet terecht. Ik hoop overigens dat de Boer nog jaren blijft, maar niet elke supporter denkt aan de langere termijn.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tegen het einde van z'n bewind was er juist niet zo gek veel meer van over. Scouting/aankoopbeleid en doorstroming lieten vooral te wensen over. Morten Olsen moest zwaar inkopen om nog tot een stuiptrekking te komen. De clubcoach van Gaal is van buitencategorie, maar op de momenten dat z'n hand wat verder dan dat reikte, was het lang niet allemaal rozengeur en manenschijn. Zijn periode als TD was, zoals The Almighty al aangeeft, ook allesbehalve een pretje. Meneer lag binnen de kortste keren met Jan en alleman (binnen en buiten de organisatie) overhoop.
Er zit ook zeker risico aan Louis de baas maken, dat heb ik nooit ontkend. Maar hij wordt AD, geen TD (die functie heeft Blind nu, maar die functie bestaat eigenlijk niet eens meer in Cruijff zijn visie) waarbij hij niet over aan en verkopen gaat. Al zal hij, hem kennende, zich er best mee bemoeien. Dat is dan ook het gevaar, dat je een AD krijgt die te graag ook voetbalbeslissingen wil nemen. Vraag me af of Louis daar afstand van kan nemen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Elia weer niet in de basis bij Juve, wat is daar in godsnaam aan de hand? Zal wel een mentale kwestie zijn, omdat bij Elia bij HSV ook niet meer aan het voetballen kwam. Denk dat hij in de winterstop alweer verkocht wordt. Zo lijkt het erop dat Juve er geen probleem van zou maken als hij weggaat en ik kan mij voorstellen dat Elia alweer weg wilt (met het oog op het EK).
Had trouwens nooit naar Italië moeten gaan, vind hem echt een speler voor een club als Valencia, Villareal, Atl Madrid of Sevilla.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Niet in de basis? Elia heeft pas 45 minuten voor Juventus gespeeld, bizar.
Domme keuze van hem, maar zeker ook van Juventus. Waarom halen als je hem niet wil inzetten?
Ik zit er verder niet mee. Goede kans dat Boerrigter dan wel mee naar het EK kan.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Het gaat niet om Ajax op dat EK hè. Elia in goede doen is nog wel wat beter dan Boerrigter dus hopen dat hij een andere club vindt of dat hij bij Juve meer gaat spelen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Het gaat niet om Ajax op dat EK hè. Elia in goede doen is nog wel wat beter dan Boerrigter dus hopen dat hij een andere club vindt of dat hij bij Juve meer gaat spelen.
Inderdaad, Elia was bij HSV in die vorm een van mijn favorieten. Hij heeft inderdaad maar 45 minuten gespeeld, dus er zal wel wat achter zitten. Hopen dat hij naar een goede subtopper in Duitsland of Spanje vertrekt in de winter, misschien dat hij zich dan nog in de kijker van van Marwijk kan spelen.
Ben trouwens ervan overtuigd dat als Elia speelt, hij gewoon weer bij Oranje zit. Ik denk dat Boerrigter bij Oranje halen gewoon een signaal was aan hem dat hij maar een moet gaan spelen.
Zoals depri zegt, een Elia in vorm is echt beter dan een Boerrigter in vorm.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind Elia zeker niet beter. Hij is wat creatiever, maar doet veel te weinig met dat talent. Ik heb liever een linksbuiten die een actie maakt, mannetje passeert en een voorzet op maat geeft. Zeker als Robben weer inzetbaar is, want anders heb je 2 van zulke onvoorspelbare spelers op de flanken.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Liever een onvoorspelbare speler die het in de bundesliga (en hopelijk straks ook in de serie A) heeft laten zien dan een speler die net een jaartje in de eredivisie speelt.
Je zag aan Strootman hoeveel moeite spelers hebben met het verschil in tempo tussen Eredivisie en top Europa.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik vind Elia zeker niet beter. Hij is wat creatiever, maar doet veel te weinig met dat talent. Ik heb liever een linksbuiten die een actie maakt, mannetje passeert en een voorzet op maat geeft. Zeker als Robben weer inzetbaar is, want anders heb je 2 van zulke onvoorspelbare spelers op de flanken.
Ik vind Elia in vorm de beste flankspeler voor Oranje (naast Robben). Wat Elia zo goed maakt is dat hij razendsnel is en makkelijk een mannetje passeert. Hij moet echter wel in vorm zijn, als hij niet in goede doen is heb je helemaal niks aan hem.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Liever een onvoorspelbare speler die het in de bundesliga (en hopelijk straks ook in de serie A) heeft laten zien dan een speler die net een jaartje in de eredivisie speelt.
Je zag aan Strootman hoeveel moeite spelers hebben met het verschil in tempo tussen Eredivisie en top Europa.
In de Bundesliga laten zien? Hij kreeg daar bakken met kritiek over zich heen. Zijn start daar was erg goed, maar uiteindelijk heeft hij er veel te weinig laten zien. En dat hij voor Juventus 3 kwartier heeft mogen spelen in een bijna half seizoen zegt ook wel een hoop.
Verder is Elia noch Boerrigter een EK basisspeler, dus we praten hoogstens over een wisselspeler. Ik zou liever Boerrigter brengen tegen een vermoeide tegenstander.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Dan kunnen we concluderen dat we het daar niet over eens zijn.
Iets anders:
Chelsea - Liverpool houdt qua niveau niet over. Veel wisselspelers en Liverpool dat weer een penalty mist (Carroll dit keer).
Instantedit: En 0-1 Maxi.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Dan kunnen we concluderen dat we het daar niet over eens zijn.
Iets anders:
Chelsea - Liverpool houdt qua niveau niet over. Veel wisselspelers en Liverpool dat weer een penalty mist (Carroll dit keer).
Ik lees op vz reactie's dat Lukaka niet best presteerd. Jammer voor die jongen. Ik ken zijn financiele positie thuis niet, dus ik kan niet oordelen of het over het algemeen stom van hem is om maar Chelsea te gaan. Maar voor zijn sportieve toekomst is het echt niet handig.
Had beter een of twee jaar bij Anderlecht kunnen blijven, dan een paar jaar naar een goede subtopper en dan naar een echte topper.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dan kunnen we concluderen dat we het daar niet over eens zijn..
Dat mag
Ieder zijn voetbalvisie. Ik vind Elia niet echt denderend. Het is niet dat een ploeg nou echt beter wordt met hem erbij. Dat zie ik wel als bv Robben erin komt. Of bij Ajax Boerrigter. Niet dat ik wat tegen Elia heb hoor, heb hem in het verleden goede dingen zien doen. Maar dat dateert wel van een jaar of 2 terug.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.