- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik zie otherfool en kos hier wel telkens anti-Cruijff zijn, maar waar is dat op gebaseerd als ik vragen mag? Geef mij eens een paar argumenten wat Cruijff verkeerd heeft gedaan als commissaris. Hij heeft namelijk niks tot weinig verkeerd gedaan. Wat de overige 4 hebben gedaan is pas schandalig. Contenu lekken en achter iedereen zn rug om mensen aanstellen. Ik snap nog steeds niet dat mensen zo blind zijn dat ze het nog steeds niet doorhebben. Ten Have zegt eerst dat ze Cruijff hebben geïnformeerd en Römer zegt vervolgens van niet ZE LIEGEN. Ten Have wil Cruijff behouden, Römer zegt verzoekt vervolgens of Cruijff meekan met Sinterklaas naar Spanje, hieruit blijkt dat Römer Cruijff kwijt wilt. ZE LIEGEN. Zijn jullie nou nog steeds zo blind? Haal die bord eens voor je kop man.
Daarnaast een prima beslissing. Cruijff adviseur laten worden en weer verder gaan. Scholletje weg en Van Gaal behouden mits hij wil meewerken aan het plan-Cruijff.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Wij hebben geen verstand van bedrijven AjaxRulezzz. Volgens kos is het doodnormaal dat je dikke eikels in een RvC hebt die een bedrijf inclusief aanhang om zeep proberen te helpen 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
UPDATE Ajax-erelid Uri Coronel heeft tijdens de ledenraadvergadering van gisteravond getracht om Johan Cruijff compleet buitenspel te zetten en buiten de club te houden.
Coronel, voormalig Ajax-voorzitter en -bestuurslid en een fervent Louis van Gaal-adept, zou volgens de Telegraaf hebben voorgesteld om Cruijff niet alleen als commissaris te ontbinden, maar ook niet meer als adviseur bij de club te betrekken.
Dat laatste werd niet door de meerderheid van de ledenraad gesteund. Cruijff is wel definitief uit zijn rol als commissaris gezet.
Bij de stemming kreeg het ingeperkte voorstel van Arie van Os om het vertrouwen in de voltallige RvC op te zeggen vervolgens een ruime meerderheid van 17 stemmen tegen 5. (Redactie)
Het is nu wel duidelijk wie hier de rat is.
29 november 2011 Auteur: Tim van Boxtel
Tags: Ledenraad, Marjan Olfers, Paul Römer
Marjan Olfers en Paul Römer, beiden lid van de Raad van Commissarissen van Ajax, hebben tegenover BNR Nieuwsradio laten weten niet op te stappen. “Je kunt niet zomaar alles uit je handen laten vallen.”
Vanochtend lieten Römer en Olfers weten dat er formeel niets is gebeurd tijdens de ledenraadvergadering. Ze benadrukten dat er niet ‘bij grote meerderheid’ is besloten de vijf leden van de RvC te verzoeken om af te treden. “Wij wachten de officiële mededeling van de ledenraad af. Dit is nu alleen nog een bericht in de media”, aldus Olfers.
Römer zei tegen BNR tijd nodig te hebben om na te denken. “Dat kan een dag tot een week duren, je kunt als commissaris niet ineens alles uit je handen laten vallen.”
Wanneer de vijf commissarissen niet uit eigen beweging opstappen kan de aandeelhoudersvergadering de raad naar huis sturen. Op 12 december staat er een gepland. De ledenraad komt volgende week nogmaals bijeen om te bepalen hoe de vereniging Ajax als meerderheidsaandeelhouder (73 procent van de stukken) dan gaat stemmen.
Zucht. Rot gewoon op, jullie hebben niks gepresteerd. Alleen laten zien hoe achterbaks en onbeschofd jullie zijn. En ook nog eens Ajax in de fik gestoken, snel oprotten dus...
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Wij hebben geen verstand van bedrijven AjaxRulezzz. Volgens kos is het doodnormaal dat je dikke eikels in een RvC hebt die een bedrijf inclusief aanhang om zeep proberen te helpen

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat kunnen deze drollen voor visie hebben op technisch gebied? .
Daar willen ze Van Gaal en Danny Blind over laten gaan.
Cruijff zou de voetbaltechnische zaken regelen en zij de financiële/zakelijke dingetjes. Elk hun eigen kwaliteiten. Wanneer je als complete nobody op voetbaltechnisch gebied Cruijff constant aan het tegenwerken bent heb je gewoon gefaald in je functie en ben je ongeloofwaardig. Cruijff was al bezig op de toekomst en ook dat is nu verziekt dankzij deze oplichters.
Ze zaten Cruijff op voetbaltechnisch vlak niet in de weg, maar hij hen wel op bestuurlijk vlak, door constant met Ling aan te komen en de deal met Van Basten te rekken.
Dus toen kozen ze ervoor hem maar opzij te schuiven, omdat zij het bestuur van de club belangrijker vonden. 'Maar dat is logisch' zou Cruijff zeggen, dat was immers hun pakkie aan.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Ik zie dat geval toch echt andersom. Cruijff komt met namen als van Basten en La Ling. La Ling wordt op voorhand afgeknald zonder reden en bij van Basten wilde Cruijff niet dat Marco enkele mensen meenaam. Daarnaast is een technisch directeur een overbodige functie die in de visie van Cruijff niet bestaat.
Wie werkt wie nou tegen Reinbo?
Deze aanstellingen zijn puur bedoeld als pesterijen. Daarnaast zijn alle dingen die in de media zijn gelekt de afgelopen weken te kansloos voor woorden en horen niet bij mensen in een dusdanige functie. FAIL. Het is toch te zielig voor woorden dat iemand als Cruijff zich telkens op televisie moet verdedigen door alle zwartmakerij van de mensen uit het "andere kamp".
Overigens bekijk ik het anders. Ik kijk puur en alleen naar de RvC nu en wat zij allemaal hebben geflikt kan gewoon niet. En daar heeft van Gaal of Cruijff verder niks mee te maken.
Ach zie ook maar wat jij wilt zien, de Ledenraad en duizenden supporters snappen wel wat belangrijker is. Vooral de Ledenraad acht ik toch wel slimmer dan kos, otherfool of jij.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Over 'lekken' naar de pers.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wie werkt wie nou tegen Reinbo?
Waar twee partijen zijn, hebben altijd twee partijen schuld. Uiteindelijk is het gewoon terug te voeren op een visie verschil. Cruijff denkt vanuit het voetbal (en laten we wel wezen zijn visie op het werken aan de individuele capaciteiten van spelers vond ik nu niet zo heel wereldschokken. Lijkt me niet meer dan logisch, maar schijnbaar lopen ze in de voetbalwereld nog achter op dat gebied) en de overige RvC denkt vanuit bestuursorganisatie. Daar valt ook wat voor te zeggen.
Neemt niet weg dat ze Cruijff een vuil kunstje hebben geflikt, maar het werd ook wel tijd dat er weer een algemeen directeur kwam. En Met Van Gaal hadden ze natuurlijk wel de ideale kandidaat. Ware het niet dat Cruijff dan dwars zou gaan liggen.....
Overigens bekijk ik het anders. Ik kijk puur en alleen naar de RvC nu en wat zij allemaal hebben geflikt kan gewoon niet. En daar heeft van Gaal of Cruijff verder niks mee te maken.
Ach zie ook maar wat jij wilt zien, de Ledenraad en duizenden supporters snappen wel wat belangrijker is. Vooral de Ledenraad acht ik toch wel slimmer dan kos, otherfool of jij.
Ja hallo, ik kies helemaal geen partij. Vermaak me kostelijk met dit gehannes. Hoop dat zowel Cruijff als van Gaal en alle jeugdtrainers afhaken. Blind for President! 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wij hebben geen verstand van bedrijven AjaxRulezzz.
Tja, het 'kamp Cruyff' inclusief haar seniele leider komt niet echt over als een groep die al te veel van de materie snapt en het liefst in vetgedrukte Telegraaf-koppen denkt.
Ik zie otherfool en kos hier wel telkens anti-Cruijff zijn, maar waar is dat op gebaseerd als ik vragen mag?
Oh jee laat mij aub buiten de kampen, het is echt niet te kiezen tussen achterbakse intellectuelen en een wat dommige oud-voetballer. Voor, of liever gezegd tegen, beide valt genoeg te bepleiten.
Haha wat is dat nou weer voor bijgoochem 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Daar willen ze Van Gaal en Danny Blind over laten gaan.
Ze zaten Cruijff op voetbaltechnisch vlak niet in de weg, maar hij hen wel op bestuurlijk vlak, door constant met Ling aan te komen en de deal met Van Basten te rekken.
Dus toen kozen ze ervoor hem maar opzij te schuiven, omdat zij het bestuur van de club belangrijker vonden. 'Maar dat is logisch' zou Cruijff zeggen, dat was immers hun pakkie aan.
Cruijff zat hun bestuurlijk helemaal niet in de weg. Ik weet niet of je AT5 hebt gekeken gisteravond, maar daar zei Theo van Duivenbode uitstekend waarom een AD voetbalverstand moet hebben. Theo van Duivenbode zit overigens in geen enkel kamp, hij is een man die verstand heeft van voetbal én van besturen. Zijn argumentatie was dat een AD niets kan zeggen als hij geen verstand heeft van voetbal. Bij transfers kan hij namelijk inhoudelijk nooit meediscussiëren, hij kan alleen zeggen 'we hebben niet genoeg geld' of 'we hebben zat geld'. Om die reden heb je een AD nodig die én verstand heeft van voetbal én verstand heeft van een bedrijf runnen (Ling). Cruijff kwam dan ook met een kandidaat die het op het gebied van voetbal én bestuurlijk goed heeft gedaan bij Trencin. Hij wordt geweigerd. Nou, dat is geen ramp. Maar Cruijff wil natuurlijk wel weten waarom. Wat blijkt? De heren hebben geen reden en hebben niet of nauwelijks met hem gesproken. Daarnaast spreekt Ten Have van omkopingen die Ling zou hebben gedaan, maar hij kan dit volgens eigen zeggen niet bewijzen. Ja, dan ben je geloofwaardig. Daarom is het ook goed dat Ling een rechtzaak tegen hem aanspant, zodat de waarheid boven water komt. Oké dat is dan Ling. Dan komt Cruijff met Hiddink en Overmars, helaas weigeren beide. Vervolgens komt hij met Van Basten. Alle 5 de leden waren het unaniem eens met Van Basten als AD. Cruijff gaat golven in Engeland en hoort opeens dat Van Basten nu zijn vriend Dennis Heijn wil meenemen. Na die week is hij terug en oppert hij rust. Ze moeten even alles stapje voor stapje doen. Die Dennis Heijn moeten ze eens spreken, beoordelen of het wel een geschikte man is (wat logisch is dat je dat wil doen) en Van Basten moet met Bergkamp en Jonk om tafel gaan om zeker te weten dat hij het technische plan omarmt. Cruijff schijnt het niet eens te zijn geweest om Dennis Heijn mee te nemen, Van Basten zag ervan af. Wie werkt nou wie tegen? Je moet je wel bij de feiten houden he
Het schijnt zelfs dat de overige 4 al met Van Gaal bezig waren, terwijl ze met Van Basten bezig waren. Over smerig gesproken...
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Tja, het 'kamp Cruyff' inclusief haar seniele leider komt niet echt over als een groep die al te veel van de materie snapt en het liefst in vetgedrukte Telegraaf-koppen denkt.
Oh jee laat mij aub buiten de kampen, het is echt niet te kiezen tussen achterbakse intellectuelen en een wat dommige oud-voetballer. Voor, of liever gezegd tegen, beide valt genoeg te bepleiten.
Haha wat is dat nou weer voor bijgoochem
Niks van de materie snapt? Uit deze opmerking merk ik wel dat jij TOTAAL niet weet waar dit overgaat. Doei otherfool, ik ga hier zelfs niet verder op in. Te triest voor woorden, jouw argumentatie.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Cruijff zat hun bestuurlijk helemaal niet in de weg. Ik weet niet of je AT5 hebt gekeken gisteravond, maar daar zei Theo van Duivenbode uitstekend waarom een AD voetbalverstand moet hebben. Theo van Duivenbode zit overigens in geen enkel kamp, hij is een man die verstand heeft van voetbal én van besturen. Zijn argumentatie was dat een AD niets kan zeggen als hij geen verstand heeft van voetbal. Bij transfers kan hij namelijk inhoudelijk nooit meediscussiëren, hij kan alleen zeggen 'we hebben niet genoeg geld' of 'we hebben zat geld'. Om die reden heb je een AD nodig die én verstand heeft van voetbal én verstand heeft van een bedrijf runnen (Ling).
Waarom is er dan voor gekozen om geen technisch directeur meer aan te stellen (omdat die altijd in conflict kwam met de trainer) en vervolgens wil je een AD aanstellen mét voetbalkennis?
Dan hou je toch hetzelfde probleem.
En voor die technische zaken zijn er toch Jonk, Bergkamp en de trainer die daarover moeten beslissen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3876 stemmen

Hoeveel argumenten heeft hij wel niet opgevoerd waarom Cruijff de enige is geweest die volgens de spelregels heeft gespeeld? Je kan al zijn argumenten nachecken en dan kom je tot de conclusie dat hij gelijk heeft.
De uitkomst van de ledenraadvergadering van gister was wel te verwachten en is logisch. Hoewel je Cruijff eigenlijk niet veel kan verwijten. Hij is niet degene die achter iemands rug om een beslissing neemt, hij is niet degene die tegen het beleid gaat die een paar maanden geleden is ingezet, hij is niet degene die brieven laat uitlekken, hij is niet degene die leugens vertelt. Dat zijn die andere vier, die hebben het smerig gespeeld en allerlei misselijkmakende trucjes gebruikt. Nou maar hopen dat heel de rvc opstapt en Cruijff terugkomt als adviseur.
Cruijff is inderdaad een heilige. Ik zou zeggen lees eens een keer een objectief boek over de materie voordat je blind Derksen en De Telegraaf begint na te blaten, dan praten we verder. Overigens geldt hetzelfde voor de AD en NOS nablatende mensen.
Je gelooft toch niet echt dat het allemaal zo zwart wit ligt als Derksen wekelijks verkondigt. Hoe naief kun je zijn.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Doei otherfool, ik ga hier zelfs niet verder op in.
Een heel verlies voor de schone kunst van het betogen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Waarom is er dan voor gekozen om geen technisch directeur meer aan te stellen (omdat die altijd in conflict kwam met de trainer) en vervolgens wil je een AD aanstellen mét voetbalkennis?
En voor die technische zaken zijn er toch Jonk, Bergkamp en de trainer die daarover moeten beslissen.
Jonk, Bergkamp en de trainer hebben niets te zeggen over de financiën. Dat is juist het punt. Als je AD bent heb je iets te zeggen over de financiën, wanneer ze een speler willen kopen kan je wel zeggen we hebben genoeg geld. Maar je moet ook een beetje verstand hebben van de materie, zodat je kan beoordelen of de speler dat geld en de salaris die je wilt aanbieden wel waard is. Het is altijd nuttig om meer kennis te hebben én al helemaal als je moet bepalen hoeveel je ervoor betaalt en wat de speler zijn salaris wordt.
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
Komt meneertje "ik ben zo slim en ik heb verstand van bedrijven" weer aankakken hoor.
LOL
Wat voor wolven? Die weten waar ze mee bezig zijn bedoel je? Dat Ajax-fans nu eenmaal graag hun kop in t zand steken dat ze een bedrijf zijn moet je mij niet verwijten.
Je baalt gewoon dat mensen die mijn mooie club ruïneren moeten oprotten. Jij zou ze liever zien blijven zitten en onze club verder de vernieling in helpen. Helaas voor jou...
Denk eerder dat Cruijff en blinde meelopers de club gaan slopen, maar wat jullie willen hoor.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Wat moet je met een algemeen directeur die verstand heeft van voetbalzaken als je al een TD hebt. TD lijkt me toch echt een overbodige functie..heb je straks drie mensen die erover aan het beslissen zijn. Vooral als je van Gaal boven Blind hebt lijkt Blind mij erg nutteloos.
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
Maar met zo'n compleet onberekenbaar figuur als Cruijff die geen tegenspraak duldt, ook al snapt ie geen reet van organisaties en met een trackrecord van hier tot Tokyo van op allerhande momenten er opeens mee stoppen en het hazenpad te kiezen heb je inderdaad een heeeeeel stabiele factor voor je lange termijn beleid.
.
Overigens lijken die 4 idioten me ook weinig bijzonders, vooral die Römer haat ik al jaren intens, achterbaks ventje, maar da's wat anders dan je hele club dan maar over te laten aan de zegeningen van gekke Jopie lijkt me.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Jonk, Bergkamp en de trainer hebben niets te zeggen over de financiën. Dat is juist het punt. Als je AD bent heb je iets te zeggen over de financiën, wanneer ze een speler willen kopen kan je wel zeggen we hebben genoeg geld. Maar je moet ook een beetje verstand hebben van de materie, zodat je kan beoordelen of de speler dat geld en de salaris die je wilt aanbieden wel waard is. Het is altijd nuttig om meer kennis te hebben én al helemaal als je moet bepalen hoeveel je ervoor betaalt en wat de speler zijn salaris wordt.
En dan krijg je dus precies de situatie die de reden was om de functie van TD af te schaffen, omdat die dus vaak in de problemen kwam met de technische staf en de rest over mogelijke aankopen.
Wat moet je met een algemeen directeur die verstand heeft van voetbalzaken als je al een TD hebt. TD lijkt me toch echt een overbodige functie..heb je straks drie mensen die erover aan het beslissen zijn. Vooral als je van Gaal boven Blind hebt lijkt Blind mij erg nutteloos.
Precies, al je al Jonk, Bergkamp, (nu) De Boer en de scouting hebt die over een aankoop beslissen heb je toch ook niet nog de invloed van een AD met voetbalkennis nodig. Het lijkt mij dat een AD vooral verstand moet hebben van een goede bedrijfsvoering en niet zozeer verstand van voetbal moet hebben.
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
Het is bij Ajax wachten tot Cruijff een boekhouder als trainer gaat aanstellen, een grootaandeelhouder als Technisch Directeur en Winston Bogarde als financieel directeur.
Ik zou er niet van op kijken.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Winston Bogarde als financieel directeur.
Maar dan wel alleen omdat-ie...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Cruijff zat hun bestuurlijk helemaal niet in de weg. Ik weet niet of je AT5 hebt gekeken gisteravond, maar daar zei Theo van Duivenbode uitstekend waarom een AD voetbalverstand moet hebben. Theo van Duivenbode zit overigens in geen enkel kamp, hij is een man die verstand heeft van voetbal én van besturen. Zijn argumentatie was dat een AD niets kan zeggen als hij geen verstand heeft van voetbal. Bij transfers kan hij namelijk inhoudelijk nooit meediscussiëren, hij kan alleen zeggen 'we hebben niet genoeg geld' of 'we hebben zat geld'. Om die reden heb je een AD nodig die én verstand heeft van voetbal én verstand heeft van een bedrijf runnen (Ling). .
van Gaal lijkt me dan ook een prima AD. En laten we wel wezen. Wat zijn Ling zijn credentials. Heeft een een of andere onbekende oostblok club. Alsof hij van RKC komt.
Het schijnt zelfs dat de overige 4 al met Van Gaal bezig waren, terwijl ze met Van Basten bezig waren. Over smerig gesproken...
Dat het smerig is ontken ik ook niet. Past zelfs uitstekend bij die club. Werd eens tijd dat anderen dat ook gaan zien... 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het is bij Ajax wachten tot Cruijff een boekhouder als trainer gaat aanstellen, een grootaandeelhouder als Technisch Directeur en Winston Bogarde als financieel directeur.
Bij Barcelona heeft dat namelijk ook zo slecht uitgepakt ja 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Krol spreekt fatsoenlijke taal:
http://www.vi.nl/Nieuws-item/211829/Ajax-had-Ling-het-voordeel-van-de-twijfel-moeten-geven.htm
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Volgens mij is door Barcelona deskundige Edwin Winkels al vrij duidelijk geworden dat de rol van Cruijff bij Barca marginaal was.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Cruijff's rol bij Barcelona valt zeker te betwisten. Maar het is geen geheim dat Laporta een goede vriend van Cruijff was, al jaren voordat hij voorzitter werd. Dus het is niet ondenkbaar dat hij veel met Cruijff heeft gesproken en diens visie heeft overgenomen toen hij bij Barcelona aan de slag ging. Ik denk dus dat Cruijff indirect wel degelijk invloed heeft gehad op het succes van Barcelona.
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
Haha, die paar woordjes richting een voorzitter en alla Ajaxsupporters denken dat Johan verantwoordelijk is voor het huidige Barcelona. Nou succes er mee jongens!
.
Niet helemaal toevallig dat Johan nooit een officiële of bestuurlijke functie bij Barcelona heeft gehad zoals ze hier willen doen, die Catalanen zijn ook weer niet ZO gek.
Die hadden zoiets van 'geef die mafkees maar een ceremoniële functie, Erepresident of whatever, dan zijn we daar tenminste ook van af'
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2262 stemmen
Haha, die paar woordjes richting een voorzitter en alla Ajaxsupporters denken dat Johan verantwoordelijk is voor het huidige Barcelona. Nou succes er mee jongens!
.
Niet helemaal toevallig dat Johan nooit een officiële of bestuurlijke functie bij Barcelona heeft gehad zoals ze hier willen doen, die Catalanen zijn ook weer niet ZO gek.
Die hadden zoiets van 'geef die mafkees maar een ceremoniële functie, Erepresident of whatever, dan zijn we daar tenminste ook van af'
Zo goed geïnformeerd als jij bent is natuurlijk niemand. Dat weten we inmiddels ook wel. 
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
En Met Van Gaal hadden ze natuurlijk wel de ideale kandidaat.
Ik zou wel eens willen weten waarom van Gaal een topkandidaat is.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Jij gooit al net zo met modder als die RvC. Dit is helemaal nergens op gebaseerd. De namen van Cruijff waren allemaal zo gek nog niet. Je doet nu alsof Cruijff een blind paard is. Terwijl hij specifiej ook heeft gezegd dat hij alleen de technische(dus voetbal) zaken wilde regelen en dat deed hij. Niks meer en niks minder. Jij doet niets anders dan afgeven op Cruijff en het verdedigen van van die RvC die blunder na blunder maken en ook nog is mensen in de rug steken. Snap niks van jouw persoontje..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.