• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.433 films
  • 12.317 series
  • 34.173 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.412 gebruikers
  • 9.401.499 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat mag Ieder zijn voetbalvisie. Ik vind Elia niet echt denderend. Het is niet dat een ploeg nou echt beter wordt met hem erbij. Dat zie ik wel als bv Robben erin komt. Of bij Ajax Boerrigter. Niet dat ik wat tegen Elia heb hoor, heb hem in het verleden goede dingen zien doen. Maar dat dateert wel van een jaar of 2 terug.

Maar onder dat voorbehoud (dat ie z'n oude vorm weer terugvind) vorm ik mijn mening ook.

Het zal een beetje tussen Elia, Lens en Boerrigter en Babel gaan wie er mee mag als de rest fit is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Maar onder dat voorbehoud (dat ie z'n oude vorm weer terugvind) vorm ik mijn mening ook.

Het zal een beetje tussen Elia, Lens en Boerrigter en Babel gaan wie er mee mag als de rest fit is.

Tsja, vraag het me af. Sowieso dit seizoen denk ik niet meer. Juventus doet het ook goed, dus weinig reden om Elia erbij te zetten in wedstrijden.

Lens vind ik sowieso niet echt een optie. Lens is niet echt een buitenspeler. En daarnaast is hij een rechteraanvaller, geen linker. Lens is geen concurrent voor Elia of Boerrigter.

Ik sluit serieus niet uit dat Boerrigter mee gaat. Ga maar na. Elia speelt niet, Afellay mist het EK of is net op tijd fit, maar zal dan ritme missen en heel veel meer opties heb je niet. Of je moet Huntelaar in de spits zetten en van Persie vanaf links. Maar dan nog zou er plek zijn achter hem en Afellay voor Boerrigter. Het verbaast me enorm hoe gemakkelijk hij het niveau van Ajax aan kan (geen flauwe grappen graag ) en dat hij ook nog eens een uitblinker is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Aardig potje vanavond trouwens, Napoli-Juventus. Momenteel 3-2 en nog bezig.

Barcelona na 50 minuten ook al op 4-0, ze moeten toch weer eens een paar keer gaan winnen, wil je het Real niet heel makkelijk gaan maken.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Het is met Boerrigter natuurlijk ook nog afwachten. Is spetterend begonnen maar heeft ook z'n wedstrijden gehad dat hij onzichtbaar was en kampt nu al een tijdje met een blessure aan de rug wegens overbelasting. Er staan natuurlijk nog wel wat wedstrijden op papier voor Ajax dus maar even afwachten hoe hij zich houdt in z'n eerste seizoen op dit niveau.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, hopelijk is hij niet te blessuregevoelig. Maar als hij erbij komt dan heb je wel een wapen. Zag ik bij Ajax-NAC ook, knalde hij meteen na een paar minuten de 2-0 binnen (laten we het over de minuten daarna maar niet hebben). Je hebt gelijk, even afwachten hoe het verder verloopt maar hij stemt me erg tevreden. En het is ook positief voor Oranje, want zoveel specifieke buitenspelers hebben we niet meer.

PS Juventus maakt 3-3.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Dan schakelen we maar even over wat Chelsea - Liverpool is wel gespeeld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Opvallend trouwens, hele avond al geen ruzies in dit topic

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Het kan wel.

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Zaakwaarnemer Drogba:

"[iets over hét grote geld verdienen:] 'Dat kan in de Verenigde Staten, Rusland, Qatar of ergens anders in Azië zijn', weet Seydi. 'Als je in de dertig bent dan moet je naar een club waar je zeker bent dat je je rekeningen kan betalen.'"

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Pique pakt een opzettelijke gele kaart. Kijken wat de Spaanse tuchtcommissie gaat doen!

Filmpje1

• 1291 berichten
  • 1029 stemmen

Jammer dat city op 1-0 komt had toch wel gehoopt dan Arsenal eens ging winnen van city dit seizoen

Respekked

• 6286 berichten
  • 1231 stemmen

De young Guns hadden het ook zeker verdiend.. Karig.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

depri83 schreef:

Pique pakt een opzettelijke gele kaart. Kijken wat de Spaanse tuchtcommissie gaat doen!

Daarna maakt hij een schwalbe waarvoor hij gewoon een tweede gele kaart hoort te krijgen.

En dan als scheids geen rood durven te trekken bah! wat een gemiste kans...

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Reinbo schreef:

Ik snap die overdreven hang naar een AD met een voetbal achtergrond niet. Van Den Herik, Van Raay en Van Praag en hadden dat ook niet en waren de beste directeurs die er de afgelopen 30 jaar geweest zijn. Je moet gewoon een goede ondernemer op die plek zetten. Voetbalkennis kan je dan inkopen.

Lichtelijk eens, maar het is wel belangrijk dat je weet hoe je een voetbalclub moet runnen. BIj een club als Heracles gaat dat namelijk wel perfect. Dus ik snap wel waarom er wel een soort van voetbal achtergrond vereist wordt bij de nieuwe AD. Zolang er in ieder geval iemand zit die verstand heeft van het wereldje. Wat je nu ook weer merkt en de afgelopen 10 jaar ook is toch dat er zakenlieden aan het roer zijn die de ballen verstand hebben van het voetbalwereldje. Iedereen weet dat dit fout gaat en daarom zijn er ook altijd problemen. Kunnen we allemaal wel Cruijff en consorten belachelijk gaan maken, maar alles wijst erop dat deze zakenlui de club ook niet op een normale manier kunnen leiden. Je hoeft alleen maar naar het verleden te kijken en dan weet je al dat het slechts een kwestie van tijd is dat het dan weer fout gaat.

En ja, ook de voetbalvisie van Cruijff is niet bijster bijzonder, maar het is wel een eerlijke en duidelijke visie dat gericht is op de toekomst en het voetbal. Laat dan a.u.b. die andere mannetjes zich er niet mee bemoeien en gewoon zorgen dat de centjes binnen blijven komen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Bij Twente gaat het ook goed zonder een ad met voetbalkennis. PSV idem, net als AZ.... Dan hebben we de top 3 gehad....

Visie van Cruijff is prima, maar wat Bosz bij Feyenoord heeft neergezet (met Hoekstra heeft. Hij de jeugdopleiiding geprofesionaliseerd. Dat deed hij wel goed.) werpT ook zijn veuchten af. Heb je dus niet perse een Cruijff voor nodig.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Misschien niet, maar het gaat nu eigenlijk ook meer om de integriteit van deze RvC en die is bijzonder negatief uitgevallen de afgelopen weken.

Maar ook Cruijff valt onder deze maatregel van de Ledenraad.

En over die AD's die jij opnoemt, iemand als Munsterman leidt de voetbalclub ook op een voetbalwaardige manier. Ondanks dat hij geen "voetbalkennis"(heeft hij natuurlijk wel omdat hij Twente supporter) weet hij wel hoe hij met een club en haar supporters moet omgaan. Dat is ook erg belangrijk. Alle facetten worden goed beheerst door deze man. Dat kan ik van veel mensen bij Ajax de afgelopen jaren niet zeggen die continu de supporters tegen zich in het harnas jagen.

Gelukkig zijn die mensen er nog, anders was er niks meer van de voetbalclub Ajax overgebleven.

De supporters worden wat dat betreft ook erg onderschat, zij zijn er eigenlijk vooral om de clubcultuur te bewaken. Jammer dat veel mensen dit niet inzien en supporters enkel als eencellige hooligans zien...

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

(quote)

Haha, die paar woordjes richting een voorzitter en alla Ajaxsupporters denken dat Johan verantwoordelijk is voor het huidige Barcelona. Nou succes er mee jongens! .

Niet helemaal toevallig dat Johan nooit een officiële of bestuurlijke functie bij Barcelona heeft gehad zoals ze hier willen doen, die Catalanen zijn ook weer niet ZO gek.

Die hadden zoiets van 'geef die mafkees maar een ceremoniële functie, Erepresident of whatever, dan zijn we daar tenminste ook van af'

Ja, ze zullen hem ook echt als mafkees hebben gezien daar, degene die een voetbalsensatie was bij de club jarenlang en ze voor het eerst de CL heeft bezorgd, daahaag nitwit

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Het meest tragische is natuurlijk dat als er 1 persoon in Nederland geen 'voetbalverstand' heeft het Jopie Cruyff wel is. De man vond Van Nistelrooy een speler van niks, in navolging van zijn alom falende protegé maffe Marco van Basten de huistuinenkeukenkabouter Nicky Hofs beter dan mister Europacup Clarence Seedorf, hij dacht dat de zojuist Europees Kampioen geworden Foppe de Haan er geen bal van snapte en vond het wereldveroverende Ajax van Van Gaal niet om aan te gluren.

De beste man schopte 40 jaar terug aardig tegen een balletje, maar tegenwoordig is het een verzuurde bejaarde geworden die zich bemoeit met zaken die de zijne niet zijn en voor de hoofdstedelijke voetbaltrots meer kwaad dan goed doet. Spijtig te zien dat de grote speler van weleer nu zijn oude cluppie ter eigen eer en glorie kapot probeert te maken. Datzelfde geldt tevens voor Van Hanegem; ook zo'n zuurpruim die hoognodig achter de geraniums moet maar de spotlights niet kan missen. Maar ze voegen niks meer toe; de wereld en ook 'het spelletje' is veel te snel geworden voor deze dino's. Wie brengt deze Waldorf & Statler naar huize Weltevree?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Van Henegem is idd een zuurpruim, maar die term is totaal niet van toepassing op Cruijff die is altijd erg opgewekt met enkel zichzelf bezig. Verder is het natuurlijk volslagen onzinnig (maar zo kennen we je ) om te beweren dat Cruijff geen voetbalverstand heeft. Alsof je beweerd dat Einstein op latere leeftijd niets meer van natuurkunde begreep.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

otherfool schreef:

Het meest tragische is natuurlijk dat als er 1 persoon in Nederland geen 'voetbalverstand' heeft het Jopie Cruyff wel is. De man vond Van Nistelrooy een speler van niks, in navolging van zijn alom falende protegé maffe Marco van Basten de huistuinenkeukenkabouter Nicky Hofs beter dan mister Europacup Clarence Seedorf, hij dacht dat de zojuist Europees Kampioen geworden Foppe de Haan er geen bal van snapte en vond het wereldveroverende Ajax van Van Gaal niet om aan te gluren.

De beste man schopte 40 jaar terug aardig tegen een balletje, maar tegenwoordig is het een verzuurde bejaarde geworden die zich bemoeit met zaken die de zijne niet zijn en voor de hoofdstedelijke voetbaltrots meer kwaad dan goed doet. Spijtig te zien dat de grote speler van weleer nu zijn oude cluppie ter eigen eer en glorie kapot probeert te maken. Datzelfde geldt tevens voor Van Hanegem; ook zo'n zuurpruim die hoognodig achter de geraniums moet maar de spotlights niet kan missen. Maar ze voegen niks meer toe; de wereld en ook 'het spelletje' is veel te snel geworden voor deze dino's. Wie brengt deze Waldorf & Statler naar huize Weltevree?

Gedeeltelijk met je eens, maar je kan Cruijff niet ontzeggen dat hij geen verstand van voetbal heeft (alleen o.b.v. het feit dat hij het niet zag in Van Nistelrooij), uiteraard is het spelletje door de jaren heen vele malen sneller geworden, maar ik denk dat 'm dat niet ontgaan is, de bal blijft rond he .

Ik vind ook dat Cruijff egocentrisch is en niet geschikt is voor een vaste functie bij Ajax, hij is nl. niet te leiden. Daarom zullen LvG en JC nooit door een deur kunnen, hun ego's zijn te groot.

Uiteraard is Cruijff een fantastische voetballer geweest (hij heeft ons helaas nooit het WK kunnen bezorgen), maar doordat velen hem zo hoog hebben zitten, kijken een hoop mensen door een gekleurde bril naar hem en denken dat hij alles kan en dat kan gevaarlijk zijn.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Voetbalzone - Piqué moet na opzettelijke kaart vrezen voor duel met Real Madrid

Opvallend dat er nu ook spelers van de Catalanen worden aangepakt hiervoor. Waar eerder enkel spelers van The Special One's eenheid werden gestraft hiervoor.

Overigens blijf ik het raar vinden dat hier een extra straf op staat.

En waar waarom zouden clubs dit eigenlijk op deze amnier spelen? Laat Pique dan gewoon op de tribune plaatsnemen dan kan ie toch ook gewoon spelen tegen Real..?

Joy4ever

• 4626 berichten
  • 1849 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Aardig potje vanavond trouwens, Napoli-Juventus. Momenteel 3-2 en nog bezig.

Uiteindelijk 3-3 geworden. Juventus nog steeds ongeslagen. Wel een beetje raar dat Conte Del Piero in de 91e minuut in het veld brengt. Tikje respectloos. Aan de andere kant doet Del Piero er dan weer niet moeilijk over, dat siert hem.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Reinbo schreef:

maar wat Bosz bij Feyenoord heeft neergezet (met Hoekstra heeft. Hij de jeugdopleiiding geprofesionaliseerd. Dat deed hij wel goed.) werpT ook zijn veuchten af. Heb je dus niet perse een Cruijff voor nodig.

Je vergeet Stanley Brard.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Klopt ja, die was daar ook belangrijk in.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

"Feyenoord richt pijlen op Goossens"

Achter de schermen legt Feyenoord contact met spelers die over een aflopende verbintenis beschikken. Na Ruud Vormer, die zelf graag Roda Jc wil inruilen voor een avontuur in Rotterdam, is ook John Goossens nadrukkelijk in beeld. De linksbenige middenvelder heeft een verleden met Van Geel. In 2007 werd hij onder trainer Henk ten Cate vanuit de jeugd naar de A-selectie van Ajax overgeheveld. Van Geel was destijds nog technisch directeur in de Arena. Een doorbraak van voormalig Jong Oranje-speler Goossens in Amsterdam bleef echter uit waarna Nec de speler naar de Goffert lokte.

Goossens, die de afgelopen maanden kampte met veel blessureleed, heeft in Nijmegen nog een half jaar contract. En dus is hij een serieuze optie voor Feyenoord, dat ondanks de sterk verbeterde financiële situatie nog altijd erg zuinig met de centen moet blijven omgaan.

---

Daar sta ik nou niet om te springen, al zal Feyenoord zich - op een spits na wellicht - wel op transfervrije spelers MOETEN richten.

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Lichtelijk eens, maar het is wel belangrijk dat je weet hoe je een voetbalclub moet runnen. BIj een club als Heracles gaat dat namelijk wel perfect. Dus ik snap wel waarom er wel een soort van voetbal achtergrond vereist wordt bij de nieuwe AD. Zolang er in ieder geval iemand zit die verstand heeft van het wereldje. Wat je nu ook weer merkt en de afgelopen 10 jaar ook is toch dat er zakenlieden aan het roer zijn die de ballen verstand hebben van het voetbalwereldje. Iedereen weet dat dit fout gaat en daarom zijn er ook altijd problemen. Kunnen we allemaal wel Cruijff en consorten belachelijk gaan maken, maar alles wijst erop dat deze zakenlui de club ook niet op een normale manier kunnen leiden. Je hoeft alleen maar naar het verleden te kijken en dan weet je al dat het slechts een kwestie van tijd is dat het dan weer fout gaat.

Wat hebben een van der Boog etc dan precies gedaan organisatorisch gezien dat slecht was?

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

Nicolage Rico schreef:

"Feyenoord richt pijlen op Goossens"

Achter de schermen legt Feyenoord contact met spelers die over een aflopende verbintenis beschikken. Na Ruud Vormer, die zelf graag Roda Jc wil inruilen voor een avontuur in Rotterdam, is ook John Goossens nadrukkelijk in beeld. De linksbenige middenvelder heeft een verleden met Van Geel. In 2007 werd hij onder trainer Henk ten Cate vanuit de jeugd naar de A-selectie van Ajax overgeheveld. Van Geel was destijds nog technisch directeur in de Arena. Een doorbraak van voormalig Jong Oranje-speler Goossens in Amsterdam bleef echter uit waarna Nec de speler naar de Goffert lokte.

Goossens, die de afgelopen maanden kampte met veel blessureleed, heeft in Nijmegen nog een half jaar contract. En dus is hij een serieuze optie voor Feyenoord, dat ondanks de sterk verbeterde financiële situatie nog altijd erg zuinig met de centen moet blijven omgaan.

---

Daar sta ik nou niet om te springen, al zal Feyenoord zich - op een spits na wellicht - wel op transfervrije spelers MOETEN richten.

Goossens zou perfect zijn voor Feyenoord.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2374 stemmen

Oké, als jij het zegt.

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

rep_robert schreef:

En over die AD's die jij opnoemt, iemand als Munsterman leidt de voetbalclub ook op een voetbalwaardige manier. .

Volgens mij haal je (zoals heel veel Ajax supporters) weer eens de voorzitter en de algemeen directeur door elkaar.

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

Dit was trouwens na overwinning in de Kuip laatst

(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.