• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.434 films
  • 12.317 series
  • 34.173 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.414 gebruikers
  • 9.401.646 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Net op de maastribune dus, heb je misgelopen gelukkig .

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2375 stemmen

Het is dat ik er niet meer liep, Kos...

kos

• 46726 berichten
  • 8880 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Oké, als jij het zegt.

Kunnen jullie niet beter Schöne nemen? . Dat heb ik veeeel liever.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2375 stemmen

Haha, daar ben ik ook een beetje op uitgekeken.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

kos schreef:

(quote)

Volgens mij haal je (zoals heel veel Ajax supporters) weer eens de voorzitter en de algemeen directeur door elkaar.

Reinbo komt telkens met die andere namen hoor. Loopt er trouwens wel eens een AD bij een club als Twente rond? Desalniettemin word zo'n club wel geleid door iemand die verstand heeft van beiden. Hoe behandel je een club en haar supporters en hoe zorg ik dat de club financieel gezond wordt en blijft. Bij iemand als vd Boog werd het eerste nog wel is vergeten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lijkt me dat Munsterman bij Twente gewoon de baas is, welk naampje ze daar op plakken is me om het even. Gaat er gewoon om dat de persoon die de lijnen uitzet niet per se verstand van het voetbalspel moet hebben. Wel moet hij natuurlijk feilloos aanvoelen wat er allemaal speelt in de organisatie en bij de supporters, maar dat lijkt me een verreiste voor elke goede bestuurder.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Pfff, kijk die actie van Messi op 1:28....pure kunst....

Sport 1 - Multimedia - vod.player.sport1.nl

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

De laatste keer dat ik zo´n subtiele passeerbeweging zag was die van Bergkamp tegen een of andere Engelse club. Alleen hij deed t met z´n rug naar de goal en tegenstander en wist uiteindelijk ook te scoren.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Ik noem het voetbalballet.. En ja, het doet sterk denken aan dat moment ja. Newcastle uit?

stfuympos

• 13363 berichten
  • 731 stemmen

Newcastle idd. zou men toch moeten weten, voor mij de mooiste goal ooit overigens.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

YouTube - Bergkamp Goal Newcastle Un?ted Indeed it was. Al is deze een stuk lastiger en moet Bergkamp nog wat fysiek in de strijd gooien.

stfuympos

• 13363 berichten
  • 731 stemmen

Je heb hem ook vanuit een andere camera punt komt ie veel beter tot zn recht.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

stfuympos schreef:

Newcastle idd. zou men toch moeten weten, voor mij de mooiste goal ooit overigens.

Beetje jammer dat het tegen Newcastle was .

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Komisch moment in de Deense competitie

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Belachelijk dat zo'n klein Nederlandje de beste speler, beste goal, beste opleidingen, beste trainers, beste keeper al in huis heeft

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

schram101 schreef:

(embed)

Komisch moment in de Deense competitie

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Het meest tragische is natuurlijk dat als er 1 persoon in Nederland geen 'voetbalverstand' heeft het Jopie Cruyff wel is. De man vond Van Nistelrooy een speler van niks, in navolging van zijn alom falende protegé maffe Marco van Basten de huistuinenkeukenkabouter Nicky Hofs beter dan mister Europacup Clarence Seedorf, hij dacht dat de zojuist Europees Kampioen geworden Foppe de Haan er geen bal van snapte en vond het wereldveroverende Ajax van Van Gaal niet om aan te gluren.

De beste man schopte 40 jaar terug aardig tegen een balletje, maar tegenwoordig is het een verzuurde bejaarde geworden die zich bemoeit met zaken die de zijne niet zijn en voor de hoofdstedelijke voetbaltrots meer kwaad dan goed doet. Spijtig te zien dat de grote speler van weleer nu zijn oude cluppie ter eigen eer en glorie kapot probeert te maken. Datzelfde geldt tevens voor Van Hanegem; ook zo'n zuurpruim die hoognodig achter de geraniums moet maar de spotlights niet kan missen. Maar ze voegen niks meer toe; de wereld en ook 'het spelletje' is veel te snel geworden voor deze dino's. Wie brengt deze Waldorf & Statler naar huize Weltevree?

Ik zal een keer nog op je in gaan, hopelijk heb je het fatsoen om inhoudelijk terug te reageren zonder troll gedrag en offtopic gelul hier om heen.

Cruijff is zeer sterk bezig met mensen die hij als vrienden ziet te verdedigen. Daarmee zit hij soms best fout (ik zie ook weinig in Ling) en zijn opmerkingen om van Basten te verdedigen waren ook niet even best. Het zal ook niet zo zijn dat hij Hofs de betere vind van Seedorf, maar hij wilde hier vooral Seedorf mee onderuit halen. En volgens mij zei hij niet zo heel veel geks over van Nistelrooij. Ik meende dat hij hem een beperkte speler noemde, maar wel een goede spits. Daar is toch niet zo veel aan gelogen? Van Nistelrooij is meer een Shevchenko dan een Kluivert qua spel. Verder weet ik niet meer wat hij in de jaren 90 over van Gaal zijn Ajax zei. Misschien wil je dit verder uitleggen? Hij zal best details aangemerkt hebben, maar zal vast niks over resultaat en manier van spelen hebben geklaagd.

Verder is je vergelijking met van Hanegem een manke. Itt Willem is Cruijff wel van deze tijd qua opvattingen. Van Hanegem is inderdaad verzuurd en wil nog te graag over vroeger praten, toen alles beter was. Komt omdat Willem al vele jaren nog weinig in te brengen heeft, buiten een jaartje Utrecht. Cruijff wordt nog steeds als een enorme kenner en het grote voetbalboegbeeld van Nederland gezien. Blatter wil hem een rol bij de Fifa geven en bij Ajax lopen de meeste mensne met Cruijff weg. Dan zal de man wel geen onzin praten he? Cruijff praat soms onzin over zaken, maar nooit over het spelletje zelf. Dat ziet hij nog steeds heel goed, net als dat hij goed opgemerkt heeft dat de jeugdopleiding van Ajax niet meer zo goed in elkaar zit. Ook daar worden nu eenheidsworsten a la Ebecilio geproduceerd ipv de nieuwe Sneijder of vd Vaart. Cruijff staat nog volledig in de schijnwerpers en weet waar hij over praat. Cruijff praat ook bijna nooit over het verleden, maar over nu. Itt Willen van Hanegem, die rancuneus lijkt te zijn dat mensen hem inderdaad niet meer zo heel serieus nemen. Ik lees zijn stukje op maandag altijd, meestal trapt hij open deuren in. En toch heeft Nederland naast Cruijff ook van Hanegem nodig. Durft wel zijn mening te geven.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Verder is je vergelijking met van Hanegem een manke. Itt Willem is Cruijff wel van deze tijd qua opvattingen. Van Hanegem is inderdaad verzuurd en wil nog te graag over vroeger praten, toen alles beter was. Komt omdat Willem al vele jaren nog weinig in te brengen heeft, buiten een jaartje Utrecht. Cruijff wordt nog steeds als een enorme kenner en het grote voetbalboegbeeld van Nederland gezien.

Sorry hoor, maar afgezien dat Willenm een zuurpruim is slaat dit natuurlijk nergens op. Cruijff heeft al bijna 20 jaar geen officlele functie meer gehad, terwijl Willem in die tijd nog vollop actief is geweest als trainer. Dat Cruijff als een kenner wordt gezien kan je wel roepen en dat doet iedereen elkaar na, maar bewijs dat dat echt zo is, is er niet, want de laatste functie waar hij actief in was kreeg hij ruzie met zijn collega's en werd hij weggestuurd. Dus de feiten spreken hem tegen op dit vlak..... Verder geef ik Cruijff ook wel het voordel van de twijfel, maar schat hem als kenner van het spel echt niet hoger in dan Van Hanegem. Ze zijn beide uit vroeger tijden...... En schreef Cruijff niet zelf dat het tijd werd het stokje over te dragen aan de jongeren....

Ajax&Litmanen1 schreef:

Blatter wil hem een rol bij de Fifa geven

Dat lijkt me juist een enorm minpunt dat die crimineel hem voor zijn karretje wil spannen. De man omringt zich immers graag met zwijgzame ja-knikkers....

Ajax&Litmanen1 schreef:

en bij Ajax lopen de meeste mensne met Cruijff weg.

Vooral Coronel en Ten Have.... En volgens mij is hij gewoon met 17 -5 weggestemd. (Sowieso was het juist erg verdeeld)

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Cruijff is natuurlijk wel heel wat intelligenter vergeleken met van Hanegem die eigenlijk nooit wat zegt. Zie hem wel eens bij Sport 1 of eerder bij VI, maar hij zucht dan veel en praat in termen als ''die gozert kan er geen hout van'', maar echt inhoudelijk hoor je hem niet.

Cruijff is natuurlijk in de laatste 15 (tot halverwege jaren 90 was hij gewoon nog coach, op een niveau van van Hanegem nooit bereikt heeft (coachniveau bedoel ik dus) jaar nog heel erg bij het voetbal betrokken geweest, maar niet meer in functie nee. Alhoewel hij ook bondscoach van Catalonie is

Dat lijkt me juist een enorm minpunt dat die crimineel hem voor zijn karretje wil spannen. De man omringt zich immers graag met zwijgzame ja-knikkers....

Iedereen die Cruijff kent weet dat hij geen ja knikker is.

Vooral Coronel en Ten Have....

Die schoppen ze dan hopelijk ook snel eruit. Weet niet wie van de 2 een hardere schop onder het hol verdiend. Die Coronel is een enorme achterbakse lul. Probeerde maandag nog te regelen dat Cruijff bij vertrek ook niet meer als adviseur welkom zou mogen zijn. Gelukkig ging niemand op die ongein in.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Die schoppen ze dan hopelijk ook snel eruit. Weet niet wie van de 2 een hardere schop onder het hol verdiend. Die Coronel is een enorme achterbakse lul. Probeerde maandag nog te regelen dat Cruijff bij vertrek ook niet meer als adviseur welkom zou mogen zijn. Gelukkig ging niemand op die ongein in.

Wat dan wel weer vreemd is dat dat weer naar buiten komt. Er zullen dus wel meer mensen lekken dan alleen 'de vier'.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Wat dan wel weer vreemd is dat dat weer naar buiten komt. Er zullen dus wel meer mensen lekken dan alleen 'de vier'.

Ik heb het niet over lekken, maar over stelselmatig de boel tegenwerken. Coronel stopte begin dit jaar in zijn functie als voorzitter, maar bleef wel aan in een interim rol. En in die rol is hij levensgevaarlijk, werkt achter de schermen Cruijff met alles tegen. Hij haat Cruijff. En hij heeft helaas best invloed binnen Ajax. Tijd dat die ouwe zak naar buiten gegooid wordt. Bedoel dus Coronel

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik heb het niet over lekken, maar over stelselmatig de boel tegenwerken. Coronel stopte begin dit jaar in zijn functie als voorzitter, maar bleef wel aan in een interim rol. En in die rol is hij levensgevaarlijk, werkt achter de schermen Cruijff met alles tegen. Hij haat Cruijff. En hij heeft helaas best invloed binnen Ajax. Tijd dat die ouwe zak naar buiten gegooid wordt. Bedoel dus Coronel

Ik weet dat jij het niet over lekken hebt, daar begin ik over. Omdat dat ook regelmatig als reden wordt aangehaald waarom de RVC niet te vertrouwen is. Het blijkt dus wel dat dit over alle kanten gebeurd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ow, ik zeg ook niet dat alleen zij lekken. Maar zij doen er wel verontwaardigd worden als anderen dit doen (zie Romer bij DWDD), terwijl ze zelf net zo erg zijn.

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in dit alles. Hoop dat het snel voorbij. Ik support een club niet voor bestuurlijke geneuzel, maar voor het voetbal spelletje wat ik zo leuk vind.

stfuympos

• 13363 berichten
  • 731 stemmen

Het is om te janken idd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jep.

Gelukkig vanavond weer een leuke voetbalavond.

Ik ga om 19.00 uur Malmo-AZ kijken en daarna VI.

Legia-PSV geloof ik wel om 21.05, PSV is toch al door.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Reinbo schreef:

Bij Twente gaat het ook goed zonder een ad met voetbalkennis. PSV idem, net als AZ.... Dan hebben we de top 3 gehad....

Visie van Cruijff is prima, maar wat Bosz bij Feyenoord heeft neergezet (met Hoekstra heeft. Hij de jeugdopleiiding geprofesionaliseerd. Dat deed hij wel goed.) werpT ook zijn veuchten af. Heb je dus niet perse een Cruijff voor nodig.

Bij Twente was Jan van Halst AD

Is er wat mis met je toetsenbord?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3876 stemmen

Wel nog van belang natuurlijk. Als groepshoofd ontloop je toch de CL ploegen? Ik heb liever geen Man City of Valencie/Man Utd.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

otherfool schreef:

Het meest tragische is natuurlijk dat als er 1 persoon in Nederland geen 'voetbalverstand' heeft het Jopie Cruyff wel is. De man vond Van Nistelrooy een speler van niks, in navolging van zijn alom falende protegé maffe Marco van Basten de huistuinenkeukenkabouter Nicky Hofs beter dan mister Europacup Clarence Seedorf, hij dacht dat de zojuist Europees Kampioen geworden Foppe de Haan er geen bal van snapte en vond het wereldveroverende Ajax van Van Gaal niet om aan te gluren.

De beste man schopte 40 jaar terug aardig tegen een balletje, maar tegenwoordig is het een verzuurde bejaarde geworden die zich bemoeit met zaken die de zijne niet zijn en voor de hoofdstedelijke voetbaltrots meer kwaad dan goed doet. Spijtig te zien dat de grote speler van weleer nu zijn oude cluppie ter eigen eer en glorie kapot probeert te maken. Datzelfde geldt tevens voor Van Hanegem; ook zo'n zuurpruim die hoognodig achter de geraniums moet maar de spotlights niet kan missen. Maar ze voegen niks meer toe; de wereld en ook 'het spelletje' is veel te snel geworden voor deze dino's. Wie brengt deze Waldorf & Statler naar huize Weltevree?

Wacht maar af. Als Cruijff eindelijk een keer carte blanche krijgt bij Ajax, zul je zien dat we weer tot de Europese top zullen behoren.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Reinbo schreef:

Lijkt me dat Munsterman bij Twente gewoon de baas is, welk naampje ze daar op plakken is me om het even. Gaat er gewoon om dat de persoon die de lijnen uitzet niet per se verstand van het voetbalspel moet hebben. Wel moet hij natuurlijk feilloos aanvoelen wat er allemaal speelt in de organisatie en bij de supporters, maar dat lijkt me een verreiste voor elke goede bestuurder.

Gelukkig voor Twente bemoeit Munsterman zich niet met het voetbaltechnische gedeelte, maar laat hij dat over aan mensen die wel verstand van voetbal hebben.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Bij Twente was Jan van Halst AD

Is er wat mis met je toetsenbord?

Jan van Halst was in Enschede commercieel directeur.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.