• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.435 films
  • 12.317 series
  • 34.174 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.414 gebruikers
  • 9.401.741 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Wacht maar af. Als Cruijff eindelijk een keer carte blanche krijgt bij Ajax, zul je zien dat we weer tot de Europese top zullen behoren.

Kan je lang wachten, hij is net weggestuurd.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Gelukkig voor Twente bemoeit Munsterman zich niet met het voetbaltechnische gedeelte, maar laat hij dat over aan mensen die wel verstand van voetbal hebben.

Exact mijn punt. Voetbal kennis kun je inkopen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

Wel nog van belang natuurlijk. Als groepshoofd ontloop je toch de CL ploegen? Ik heb liever geen Man City of Valencie/Man Utd.

Voor mij als niet PSV supporter boeit het me weinig wat PSV doet vanavond. Ik hoop voor de puntenlijst dat ze winnen, meer niet. Malmo-AZ is nog erg belangrijk, aangezien AZ zich nog moet kwalificeren.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Reinbo schreef:

Kan je lang wachten, hij is net weggestuurd.

Hij is niet weggestuurd. Dat is hem alleen geadviseerd. Hij zal denk ik uiteindelijk ook wel weggaan, maar het beleid zal hopelijk jarenlang volgens zijn plan gaan.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ten Have: "Dit kan bijna niet waar zijn"

Steven ten Have heeft vol ongeloof kennis genomen van het bericht van de ledenraad van Ajax. Het orgaan zegde maandagavond het vertrouwen in de raad van commissarissen op.

Ten Have werd diep in de nacht gebeld door Rob Been junior, voorzitter van de ledenraad. "Het was een nogal rommelig telefoontje, een rommelige mededeling", vertelt hij in het Algemeen Dagblad. "Daarna bleef het tot nu toe doodstil. Het was buitengewoon bizar. Ik bedoel, ik verbeeld me niks, maar zo gaat dit toch niet?"

Been was een paar maanden geleden nog voorzitter van de benoemingscommissie, die inderdaad de huidige commissarissen heeft benoemd. "Deze Rob Been belt me en vraagt na een onsamenhangend verhaal of 'wij de eer aan onszelf willen houden'. Dat kan bijna niet waar zijn."

Dat verzoek kwam niet helemaal als een verrassing, erkent Ten Have. "Het ligt eraan hoe je dat bekijkt. Gegeven de ambiance niet helemaal, ik ben niet naïef. Maar kijk je naar de feiten, dan wel."

"De club was bestuurlijk op koers, daar was kei- en keihard aan gewerkt door verstandige mensen met een enorme betrokkenheid bij de gehele club. De commissarissen hebben twee goede directies geproduceerd, eentje met Marco van Basten en eentje met Louis van Gaal. En dat in vier maanden tijd. Aan de mensen die dat werk geleverd hebben, wordt even gevraagd de eer aan zichzelf te houden", aldus de rvc-preses.

Wat dacht hij dan? Dat de ledenraad zich 100% achter de rvc zou scharen na al dat moddergooien en achterbakse gedoe?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

VEB: 'Niet aan regels gehouden' - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

RvC zal snel genoeg nokken, dit houden ze niet vol.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Reinbo schreef:

Lijkt me dat Munsterman bij Twente gewoon de baas is, welk naampje ze daar op plakken is me om het even. Gaat er gewoon om dat de persoon die de lijnen uitzet niet per se verstand van het voetbalspel moet hebben.

De wens van een AD met een voetbalachtergrond heeft te maken met het verdwijnen van de functie TD. De AD zou op het gebied van voetbalzaken dusdanig onderlegd moeten zijn dat hij in ieder geval mee kan praten met dat zgn. technische hart. Althans, zo is dat gecommuniceerd, als ik me niet vergis. Verder zal het als een soort waarborg moeten functioneren voor de ingezette (voetbal)koers, want daar gaat het bij Ajax, in tegenstelling tot die andere clubs, natuurlijk al jaren fout. Met elk nieuw gezicht, op een kantoorstoel of op de bank, wordt weer voor andere richting gekozen, die vervolgens net zo gemakkelijk weer wordt afgeschoten.

Het gaat volgens mij niet zozeer om Cruijff, van Gaal of wie dan ook, maar meer om visie met in het verlengde daarvan technisch beleid plus steun en uitvoering. Daar ontbreekt het consequent aan. Van Gaal's schrijfsel is in de prullenbak beland, rapport Coronel werd niet nageleefd en Cruijff's opvattingen staan ook alweer onder druk. Wie je er ook neerzet, wat je ook neerpent, het is allemaal gedoemd te mislukken zolang 'men' zich niet onvoorwaardelijk achter een persoon of visie schaart. Bij Twente is vertrouwen in Munsterman, bij AZ vertrouwt men op beleid. Bij Ajax heerst wantrouwen dat zich stoelendansend in stand houdt.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Wacht maar af. Als Cruijff eindelijk een keer carte blanche krijgt bij Ajax, zul je zien dat we weer tot de Europese top zullen behoren.

Dit vind ik eigenlijk het enige echte sneue aan de hele situatie. Al die mensen die weer zo teleurgesteld gaan worden als nooit tevoren.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

Overigens, als die RvC al vertrekt betekent dat nog helemaal niks. Dit is allemaal nog voortraject en daar barst het al van de problemen, moet je nagaan als ze het beleid daadwerkelijk moeten uitschrijven en implementeren wat dat nog allemaal gaat worden. Triljoen mogelijkheden voor Jopie om er weer uit te kunnen stappen, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Waarom hebben ze niet een keer van, we geven die Cruijff carte blanche en als dat niet werkt dan zijn we ook van dat gezeik af. Toch??? Nee, zo mans zijn ze natuurlijk niet. Cruijff wordt hier wel altijd afgeschoten, maar de zakelijke wijze heeft de afgelopen tien jaar al bewezen dat het niet werkt op de oude manier. Waarom Cruijff dan afschieten?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dit vind ik eigenlijk het enige echte sneue aan de hele situatie. Al die mensen die weer zo teleurgesteld gaan worden als nooit tevoren.

Net of jij medelijden hebt met Ajacieden

En hij verwoord het niet goed. Met Cruijff zijn plan wordt een poging gedaan om weer aan te haken bij de top. Ze willen het ieder geval proberen, omdat het op andere manieren de laatste 10 jaar niet gelukt is. Lijkt me een prima streven.

En je andere post is weer onzin. Waarom zou Cruijff opstappen als hij mensen bij Ajax krijgt die zijn visie uitvoeren? Cruijff heeft de laatste maanden genoeg mogelijkheden gehad om te kappen en wat deed hij? Schouders eronder en non harder knokken voor zijn club. Dat waardeer ik enorm.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Reinbo komt telkens met die andere namen hoor. Loopt er trouwens wel eens een AD bij een club als Twente rond? Desalniettemin word zo'n club wel geleid door iemand die verstand heeft van beiden. Hoe behandel je een club en haar supporters en hoe zorg ik dat de club financieel gezond wordt en blijft. Bij iemand als vd Boog werd het eerste nog wel is vergeten.

En hoe gaan Cruijff en co met hun supporters om dan?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Fantastisch natuurlijk Maar Cruijff wordt op voorhand altijd al afgeschoten terwijl hij de kans niet eens krijgt. Ja, zo kan ik ook wel kritiek geven op hem.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En je andere post is weer onzin. Waarom zou Cruijff opstappen als hij mensen bij Ajax krijgt die zijn visie uitvoeren? Cruijff heeft de laatste maanden genoeg mogelijkheden gehad om te kappen en wat deed hij? Schouders eronder en non harder knokken voor zijn club. Dat waardeer ik enorm.

Omdat ie nooit anders gedaan heeft. Er is altijd wel ergens iets waar iemand het per ongeluk misschien een keertje hele kort niet met hem eens is, en ja, dan heb je al heibel in de tent natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

En hoe gaan Cruijff en co met hun supporters om dan?

Voorlopig geven zij de supporters wat ze heel graag willen. Supporters staan bijna allemaal achter JC.

PS: Extra VI vanavond om 21.00 uur, dus wie weet meer Ajax nieuws.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

rep_robert schreef:

Fantastisch natuurlijk Maar Cruijff wordt op voorhand altijd al afgeschoten terwijl hij de kans niet eens krijgt. Ja, zo kan ik ook wel kritiek geven op hem.

Waarom zou je uberhaupt iemand die er de ballen verstand van heeft de hel;e club laten leiden . Ik zie de reden daartoe niet echt. Laat hem lekker trainer of Technisch Directeur worden (al twijfel ik daar ook al heel erg aan) en verder zn smoel houden over de rest waar ie niks van af weet.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Zijn natuurlijk geen lichte dingen waarover hij tegengehouden wordt. Paar jaar geleden vonden van Basten en co de jeugdopleiding wel best (dan houdt het al snel op als je als enige de jeugdopleiding anders wilt hebben) en nu wordt hij continu door een stel wolven tegengewerkt. Tsjah, je vat het wel erg licht op.

En Cruijff heeft altijd gezegd, van economische zaakjes heb ik geen verstand. Laat dat de anderen maar doen. Laat mij de voetbaltechnische zaken nou regelen. Nou als ze zelfs daarin nooit het volledige vetrouwen geven aan hem zou ik er ook doodziek van worden als ik Cruijff was.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Omdat ie nooit anders gedaan heeft. Er is altijd wel ergens iets waar iemand het per ongeluk misschien een keertje hele kort niet met hem eens is, en ja, dan heb je al heibel in de tent natuurlijk.

Valt wel mee. Wanneer liep hij weg dan? Er zijn verhalen dat hij bondscoach wilde worden, maar dat Michels dat onmogelijk heeft gemaakt. Oud spelers kunnen dat bevestigen, zij wilden hem toen heel graag.

Enige wat ik hem verweet was zijn opstappen in 2008 bij Ajax. Dat viel me ook tegen. Maar momenteel lijkt hij enorm standvastig.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Voorlopig geven zij de supporters wat ze heel graag willen. Supporters staan bijna allemaal achter JC.

PS: Extra VI vanavond om 21.00 uur, dus wie weet meer Ajax nieuws.

Supporters die geen enkel idee hebben wat ie precies gaat doen en hoe de vork in de steel zit maar zonder enige kritiek hun idool van 30 jaar geleden ophemelen. Nou poeh he, is dat even overtuigend...

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

En jij kraakt hem bij elke gelegenheid af, jij bent wel lekker objectief

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Waarom zou je uberhaupt iemand die er de ballen verstand van heeft de hel;e club laten leiden . Ik zie de reden daartoe niet echt. Laat hem lekker trainer of Technisch Directeur worden (al twijfel ik daar ook al heel erg aan) en verder zn smoel houden over de rest waar ie niks van af weet.

Zoveelste keer, hij wil de club niet zelf leiden. Hij wil daar andere mensen met kwaliteiten voor aanstellen. Dus waarom je zegt dat hij het zelf wil...

Hij heeft een visie, anderen moeten die uitvoeren als ze het daarmee eens zijn.

Cruijff moet gewoon adviseur worden bij een pro Cruijff getint Ajax waar zowel de directie als de RvC als de mensen die in de jeugd en het eerste werken zich kunnen vinden in die visie. Maar nu heb je gewoon een ordinaire oorlog. Binnen de club lopen velen met hem weg, maar er zitten nu eenmaal wat mensen in de leiding die Cruijff als grote bedreiging ervaren. Coronel en de RvC voorop.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Supporters die geen enkel idee hebben wat ie precies gaat doen en hoe de vork in de steel zit maar zonder enige kritiek hun idool van 30 jaar geleden ophemelen. Nou poeh he, is dat even overtuigend...

Supporters die geloven in zijn visie en zijn aangestelde mensen. Dat is ook het mooie, op zijn jeugdplan heeft bijna niemand kritiek dus dat werkt prima. Maar er zitten wat baantjesgeile mannetjes....en 1 vrouwtje....die bang zijn dat ze niks meer te zeggen krijgen.

Supporters zijn niet gek, zij zien dat er nu mensen zitten die er niet voor Ajax, maar voor zichzelf zitten. Cruijff zit er voor Ajax, daar zal niemand aan twijfelen. En Cruijff heeft in het verleden bewezen dat zijn visie werkt.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

Wat ik er van begrijp is overigens het enige verschil wat Cruijff voor zich ziet dat de jeugd weer ENORM goed wordt. Want ze gaan op techniek trainen. Wat ze nu kennelijk totaal niet doen (nogal logisch als het mondiale voetbal steeds meer op fysiek wordt gespeeld, maar soit)

Dus kennelijk is het zo eenvoudig dat we dus over wat? 5 jaar? 10 jaar? weer enorm veel talentjes hebben die stuk voor stuk de Europese top kunnen halen, of zo. Dat die tegenwoordig al weggekocht worden voordat ze het eerste halen doet er kennelijk niet toe. .

Maar toch wordt Ajax dan enorm succesvol. En het is de moeite waard om daarvoor de hele club op z'n kop te zetten inclusief allerhande ruzies en je als club compleet voor lul zetten naar de buitenwereld en alles in de handen van 1 persoon te leggen.

Niemand die weet wat er moet gebeuren mocht die persoon toevallig weer weggaan...

Het kan aan mij liggen maar waar moet je uit dit verhaal nou precies enthousiast van worden? Ik mis het een beetje?

Is dat nou echt het enige wat er zo boeiend is aan Cruijffs ideetjes?

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Hopen dat we Elm in de winter-stop kunnen behouden,want United wordt waarschijnlijk serieus in de winterstop.

Als ik Fletcher daar zie spelen kan Elm ook zeker met het niveau mee .Hij is op dit moment met 2 vingers in de neus de beste middenvelder van de Benelux !

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Zoveelste keer, hij wil de club niet zelf leiden. Hij wil daar andere mensen met kwaliteiten voor aanstellen. Dus waarom je zegt dat hij het zelf wil...

wat is het verschil? Of ie nou marionetten aan de touwtjes trekt of er zelf zit maakt geen hol uit.

Hij heeft een visie, anderen moeten die uitvoeren als ze het daarmee eens zijn.

Visie is niets, lege tekst. Het gaat er om hoe een visie wordt geïmplementeerd en omgezet in daadwerkelijk dagelijks beleid...

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Kos, het verschil is dat de spelertjes tegenwoordig vol hanger met apparatuur en er allerlei onnodige zaken gemeten worden. Echt de goede Ajax techniek wordt niet meer goed beheerst. Weinig spelers die uit zichzelf een mannetje kunnen uitspelen en snel combinatievoetbal is ook een van die dingen waar de nadruk niet meer op lijkt te liggen. Maak de basistechniek beter, dan volgt de rest automatisch. Nu lijkt het alsof zelfs een bal aannemen niet meer lukt bij die spelers.

Voetbal kan zo simpel zijn, maar er wordt veel te moeilijk over gedacht.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

rep_robert schreef:

En jij kraakt hem bij elke gelegenheid af, jij bent wel lekker objectief

Ik kraak hem helemaal niet af, niks mis met Cruijff, ik moet altijd wel om hem lachen.

Om hem serieus te gaan nemen is echter een tweede.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

kos schreef:

(quote)
wat is het verschil? Of ie nou marionetten aan de touwtjes trekt of er zelf zit maakt geen hol uit.

(quote)

Visie is niets, lege tekst. Het gaat er om hoe een visie wordt geïmplementeerd en omgezet in daadwerkelijk dagelijks beleid...

Jammer dat er in de jeugd al sinds de zomer wordt gewerkt op een nieuwe manier. Wat dat betreft was zijn "visie" al in werking gezet. Deze (grote) namen liepen eerst namelijk niet rond in de jeugd allemaal. Zijn allemaal mensen met een specifieke kwaliteit en waarbij de jeugd ook echt iets kan leren. Vooral omdat ze naam hebben werkt alleen maar in hun voordeel.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

rep_robert schreef:

Kos, het verschil is dat de spelertjes tegenwoordig vol hanger met apparatuur en er allerlei onnodige zaken gemeten worden. Echt de goede Ajax techniek wordt niet meer goed beheerst. Weinig spelers die uit zichzelf een mannetje kunnen uitspelen en snel combinatievoetbal is ook een van die dingen waar de nadruk niet meer op lijkt te liggen. Maak de basistechniek beter, dan volgt de rest automatisch. Nu lijkt het alsof zelfs een bal aannemen niet meer lukt bij die spelers.

Voetbal kan zo simpel zijn, maar er wordt veel te moeilijk over gedacht.

Ik geloof er weinig van, waarom zijn er dan spelers als Sneijder en van der Vaart die telkens aangeven zo veel aan de 'Ajaxmanier van trainen' gehad te hebben?

Is er uberhaupt ooit 1 jonge speler of ex-speler (je weet wel, de enigen die er over kunnen oordelen) geweest die geroepen heeft dat ze niet goed meer trainen bij Ajax?

Nee, iedereen is er lyrisch over.

Echter, tegenwoordig zijn er ook andere clubs die scouten, jonge spelers overal weghalen etc en je kunt ze zelf niet meer zo lang behouden als ze goed zijn, that's all. Dus hou je in de breedte minder goede spelers over.

Dat is pas simpel, er wordt te moeilijk over gedacht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.