• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.435 films
  • 12.317 series
  • 34.174 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.415 gebruikers
  • 9.401.793 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Wat ik er van begrijp is overigens het enige verschil wat Cruijff voor zich ziet dat de jeugd weer ENORM goed wordt. Want ze gaan op techniek trainen. Wat ze nu kennelijk totaal niet doen (nogal logisch als het mondiale voetbal steeds meer op fysiek wordt gespeeld, maar soit)

Dus kennelijk is het zo eenvoudig dat we dus over wat? 5 jaar? 10 jaar? weer enorm veel talentjes hebben die stuk voor stuk de Europese top kunnen halen, of zo. Dat die tegenwoordig al weggekocht worden voordat ze het eerste halen doet er kennelijk niet toe. .

Maar toch wordt Ajax dan enorm succesvol. En het is de moeite waard om daarvoor de hele club op z'n kop te zetten inclusief allerhande ruzies en je als club compleet voor lul zetten naar de buitenwereld en alles in de handen van 1 persoon te leggen.

Niemand die weet wat er moet gebeuren mocht die persoon toevallig weer weggaan...

Het kan aan mij liggen maar waar moet je uit dit verhaal nou precies enthousiast van worden? Ik mis het een beetje?

Is dat nou echt het enige wat er zo boeiend is aan Cruijffs ideetjes?

Cruijff ziet bij Ajax de middelmaat regeren. Modale aankopen, modale doorbraak van modale jeugdspelers, modale resultaten de laatste 10 jaar. Gek zeg dat hij hier wat mee wil doen.

Zijn visie richt zich niet alleen op de jeugd, maar ook op de organisatie van Ajax. Oa bv dat een TD overbodig is omdat er al een technisch hart is. En ook omdat een TD vaak voor de trainer wil gaan oordelen omdat zo iemand er zelf ook wat van weet.

Van Gaal denkt dat spelers beter worden door zich op het teamproces te richten, Cruijff denkt dat het kan door ze individueel beter te maken. Het boeit niet dat Jong Ajax 10x verliest, zolang ze maar jaarlijks spelers van niveau in het eerste krijgen.

Bij Ajax zijn te veel kampen, hij probeert weer een eensgezind Ajax te krijgen dat achter 1 doel staat, Ajax weer beter maken. Wat er nu zit waait gewoon met alle winden mee. Iemand als Danny Blind lijkt me ook niet meer zo betrouwbaar. Steekt nu oud ploegmaten en trainers een mes in de rug door voor de RvC te gaan werken omdat hij TD kan worden, toch functieverbetering. Nu snap ik ook waarom Cruijff zulke lieden wil ontslaan.

En je punt dat jeugdspelers weggekocht kunnen worden klopt, maar ik verwacht dat daar wel regels voor gaan komen. En..als Ajax waar aan kan haken bij de Europese top (of a la Porto, Lyon, Zenit etc net daaronder) dan zullen die talenten echt niet zomaar vertrekken omdat er genoeg met Ajax dan te winnen valt.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

rep_robert schreef:

Jammer dat er in de jeugd al sinds de zomer wordt gewerkt op een nieuwe manier. Wat dat betreft was zijn "visie" al in werking gezet. Deze (grote) namen liepen eerst namelijk niet rond in de jeugd allemaal. Zijn allemaal mensen met een specifieke kwaliteit en waarbij de jeugd ook echt iets kan leren. Vooral omdat ze naam hebben werkt alleen maar in hun voordeel.

Prima! doe dat dan. Wat zit ie dan te miepen over directeuren etc. ???!!! ga lekker die jeugd aansturen dan. Nee, zn egootje is te groot om niet in de bovenste echelons van de club te zitten. .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ik kraak hem helemaal niet af, niks mis met Cruijff, ik moet altijd wel om hem lachen.

Om hem serieus te gaan nemen is echter een tweede.

Mhow, jij hebt echt wel wat tegen de persoon Cruijff, genoeg gelezen waarin je dat bevestigde. Sterker, tot aan nu heb ik je eigenlijk nooit wat over zijn inhoud horen zeggen, meestal was de kritiek op de man zelf gericht.

Overigens prima dat je tegen zijn werk bent, ik lees graag meerdere standpunten zolang ze normaal worden gebracht.

Maar volgens mij valt er weinig over zijn visie te klagen. Je kan hoogstens zeggen dat Cruijff elke vorm van tact mist, wat ook klopt.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Cruijff ziet bij Ajax de middelmaat regeren. Modale aankopen, modale doorbraak van modale jeugdspelers, modale resultaten de laatste 10 jaar. Gek zeg dat hij hier wat mee wil doen.

Het enige dat ie hier aan kan doen is zn geld naar de club brengen.

Want als er in de jeugd spelers zitten die beter zijn dan die 'middelmaat' die hij kan kopen zijn ze al weg voordat ie ze kan opstellen, of niet dan?

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Mhow, jij hebt echt wel wat tegen de persoon Cruijff, genoeg gelezen waarin je dat bevestigde. Sterker, tot aan nu heb ik je eigenlijk nooit wat over zijn inhoud horen zeggen, meestal was de kritiek op de man zelf gericht.

.

Nope, altijd inhoudelijk.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

kos schreef:

(quote)

Prima! doe dat dan. Wat zit ie dan te miepen over directeuren etc. ???!!! ga lekker die jeugd aansturen dan. Nee, zn egootje is te groot om niet in de bovenste echelons van de club te zitten. .

Ook die mensen worden al maanden getreiterd, als je Wim Jonk mag geloven bijvoorbeeld.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En je punt dat jeugdspelers weggekocht kunnen worden klopt, maar ik verwacht dat daar wel regels voor gaan komen. En..als Ajax waar aan kan haken bij de Europese top (of a la Porto, Lyon, Zenit etc net daaronder) dan zullen die talenten echt niet zomaar vertrekken omdat er genoeg met Ajax dan te winnen valt.

Dit is dus de ENIGE reden waardoor ik de Ajax-supporters zou kunnen begrijpen. Wat mij betreft is dat wel een erg voorbarige 'eerder hoop dan realiteit' illusie.

Sterker nog, het ziet er eerder tegenovergesteld uit.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

kos schreef:

Wat ik er van begrijp is overigens het enige verschil wat Cruijff voor zich ziet dat de jeugd weer ENORM goed wordt. Want ze gaan op techniek trainen.

Dat is onderdeel van de uitvoering. Wat daarboven hangt is een verandering van mentaliteit op de Toekomst bij iedereen die daar werkzaam is.

kos schreef:

Visie is niets, lege tekst. Het gaat er om hoe een visie wordt geïmplementeerd en omgezet in daadwerkelijk dagelijks beleid...

Inderdaad, dat is het! Het kon niet mooier aansluiten op het vorige. Chapeau!

Filmpje1

• 1291 berichten
  • 1029 stemmen

(afbeelding)

Lol.

Ik zeg; kerel waar heb je je verstand?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3876 stemmen

%%%%%% schreef:

Hopen dat we Elm in de winter-stop kunnen behouden,want United wordt waarschijnlijk serieus in de winterstop.

Als ik Fletcher daar zie spelen kan Elm ook zeker met het niveau mee .Hij is op dit moment met 2 vingers in de neus de beste middenvelder van de Benelux !

Strootman is al een klasse beter.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Elm is zeker niet de beste middenvelder nee. Ken wel een paar betere spelers. Zijn vrije trap is wel ongeevenaard.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

kos schreef:

Jij snapt er werkelijk hé-lé-maal niks van. Cruijff wil dat de filosofie van Ajax weer de filosofie van het oude Ajax wordt. (Lees:Filosofie Cruijff). Ik ga je niet helemaal uitleggen wat de filosofie van Cruijff is, daarvoor kan je die column lezen. Om dat te bereiken heeft hij een technisch beleid opgesteld en ook de nodige mensen aangesteld. Hij wil echter wel zeker weten dat iedereen die werkzaam is bij de club wel gelooft in zijn beleid en het ook uitvoert. Dat is toch volkomen logisch? Dat is het enige wat Cruijff vraagt, iemand die zijn beleid uitvoert. Als je Louis van Gaal aanstelt als AD, die een totaal andere filosofie heeft over voetbal, dan vraag je om problemen. Iedereen in de club moet ermee eens zijn, anders heb je er niks aan. Net zoals dat rapport van Coronel, een dag nadat het geschreven werd, werd het weggegooid. Je moet wel mensen in dienst hebben die bereid zijn het beleid uit te voeren.

kos

• 46726 berichten
  • 8881 stemmen

Laat maar, dit is wat mij betreft echt totale onzin.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Wat een baggerwedstrijd van AZ tot nu toe, ik kan beter naar mijn muur gaan kijken, is spannender.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

kos schreef:

Laat maar, dit is wat mij betreft echt totale onzin.

Dus jij vind het logisch als een club een bepaald beleid voert en dat de AD of een andere belangrijke positie wordt ingevuld door iemand die het helemaal niet eens is met het beleid?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wat speelt AZ kut zeg. Maar Austria Wien staat nu ook 2-1 achter, dus AZ kan zich zo kwalificeren. Mag aannemen dat ze tegen dit Malmo wel een goal nog maken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

True or false?:

El Hamdaoui met Feyenoordtas gespot - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Stom rund. Eigenlijk verbazend dat dit soort spelers nog nooit buiten het veld op hun kop zijn getimmerd. Natuurlijk belachelijk mocht het gebeuren, maar er zijn genoeg snuivende idioten die er toe in staat zijn.

Edit: False blijkbaar; foto alweer verwijderd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Who cares, maak je druk zeg. Hopen dat ie van de winter oprot. Verder geen woorden an vuil maken.

En misschien hield hij wel voor die fan zijn tas vast, weet jij het.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dan nog. Hij weet als geen ander hoe weinig krediet hij heeft bij ons. Stomme zet om dan online gevonden te worden met zoiets in je hand, ongeacht met welke intentie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wat boeit het hem nou nog wat Ajax supporters van hem vinden? Zijn krediet is 0 en hij zal niet meer voor de club spelen, waarschijnlijk ook van de winter al weg.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

kos schreef:

Overigens, als die RvC al vertrekt betekent dat nog helemaal niks. Dit is allemaal nog voortraject en daar barst het al van de problemen, moet je nagaan als ze het beleid daadwerkelijk moeten uitschrijven en implementeren wat dat nog allemaal gaat worden. Triljoen mogelijkheden voor Jopie om er weer uit te kunnen stappen, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

Deze post geeft aan dat jij het werkelijk HELEMAAL NIET gevolgd hebt. Hou je mond dan ook gewoon, zou ik zeggen. Cruijff zijn beleid is JUIST WEL uitgevoerd op de meeste vlakken. Op De Toekomst gaat het zoals Cruijff het wil en iedereen is positief gestemd over hoe het gaat op De Toekomst zelf die kale. Het enige punt was nog de positie AD, dat is nog het enige. Voor de rest heeft Cruijff al gedaan wat hij wilde en dat heeft hij prima gedaan. Leuk geprobeerd om Cruijff weer onderuit te halen, maar hou je dan wel bij de feiten en volg het. Zoniet, hou dan gewoon je mond over deze levende legende.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

'Ons' is meer dan alleen de supporters. Heb op z'n minst respect voor je collega's en de werkgever, die elk jaar 1.6 miljoen op je rekening stort.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

AZ 0-0, heel matig zeg. Sowieso, in deze kutpoule had AZ allang door moeten zijn. Nu moeten ze het thuis tegen Metalist afmaken. AZ speelt echt waardeloos in de EL.

En wat is die Altidore een waardeloze kutspeler zeg

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

AZ 0-0, heel matig zeg. Sowieso, in deze kutpoule had AZ allang door moeten zijn. Nu moeten ze het thuis tegen Metalist afmaken. AZ speelt echt waardeloos in de EL.

En wat is die Altidore een waardeloze kutspeler zeg

Tsjah, die soort wedstrijden geeft hoop voor de competitiestrijd. Maar dat dacht ik na de vorige wanvertoning van Az in Europa ook.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wow, Maribor-Brugge na drie kwart wedstrijd 3-0. En dan wint Brugge nog met 3-4, winnende goal Donk in de slotminuut als ik het zo lees

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Goede oude Donk! Heb nog fijne herinneringen aan die jongen:P

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12902 stemmen

Toch maar mooi gedaan door de boerkes van Brugge

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hahaha dat interview met Verbeek, wat is die man soms een zielige loser zeg. Maar was weer prachtige tv.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2327 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wow, Maribor-Brugge na drie kwart wedstrijd 3-0. En dan wint Brugge nog met 3-4, winnende goal Donk in de slotminuut als ik het zo lees

Geniaal!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.