- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
ja Zweden ik snap het, geweldige hoogstandjes 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat vind ik dan meer vechtvoetbal, en Zweedse vrouwen. Visueel ook makkelijk te behappen
.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Wel het hoogste niveau uiteraard, daar buiten zakt het niveau wel drastisch helaas.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lastig te vergelijken omdat het hier om vrouwen gaat maar qua amusementswaarde vind ik dit genietbaarder dan de meeste wedstrijden in de eredivisie. De kwaliteit is lastig te vergelijken aan de mannentak. Veldspel is zeer goed, balcirculatie, combinatiespel. Allemaal dik in orde. Gewoon er voor gaan zitten dit weekend Apo, USA vs Japan
. Ik ben ook zeer verrast dit toernooi, zal er ook best voor naar het stadion gaan eerlijk gezegd als er hier een kampioenschap wordt gehouden.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk geen vrouwensport. Op het incidentele tennispotje na dan. 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2263 stemmen
Ben maar weer Zweden - Japan aan het kijken in de re-run en wat een geweldige pot was het weer. Goede goals, mooie technische hoogstandjes (vooral bij Japan) en gewoon een zeer vermakelijke wedstrijd. Ik waardeerde het al, maar ben nu toch wel een fan geworden van het vrouwenvoetbal. Wel het hoogste niveau uiteraard, daar buiten zakt het niveau wel drastisch helaas. Nahomi Kawasumi
Ik ben ook positief verbaast door dat vrouwenvoetbal nadat ik de wedstrijd Amerika-Brazilië gezien heb. Dat was één van de meest epische wedstrijden die ik heb gezien. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik denk zelfs dat de finalsisten van het vrouwenvoetbal gewoon onderaan zouden staan in de topklasse. Ik heb zelf in de B1 van een simpele derdeklasser tegen een hoofdklasser damesvoetbal geoefend (destijds het hoogste landelijke niveau, de eredivisie bestond toen nog niet) en we wonnen die wedstrijd gewoon. Fysiek en op snelheid troef je een vrouw in een contactsport als man zijnde vrij eenvoudig af.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dacht het ook. En een hoofdklasser (in Nederland nog wel, waar de eerste fatsoenlijke vrouwelijke voetballer nog geboren moet worden) vergelijken met de wereldtop die nu bezig is. Ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden je gezien hebt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben ook positief verbaast door dat vrouwenvoetbal nadat ik de wedstrijd Amerika-Brazilië gezien heb. Dat was één van de meest epische wedstrijden die ik heb gezien.
Mooiste wedstrijd van het toernooi. Episch dekt de lading perfect, en ken ook weinig wedstrijden die hier aan konden tippen. Binnenkort maar weer eens herzien. Eerst de finale!
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
"Drenthe wil terug naar Feyenoord"
Voor Feyenoord is er weinig tot niets mogelijk op de transfermarkt en dus is het maar de vraag hoe realistisch het is, maar volgens AS wil Royston Drenthe terugkeren naar De Kuip. De Spaanse sportkrant meent dat de Rotterdammer een overgang naar Benfica heeft afgewezen en bereid is om het nodige salaris in te leveren om een rentree te vieren bij Feyenoord.
Real Madrid wil dat Drenthe vertrekt uit de Spaanse hoofdstad, waar hij geen toekomst meer heeft. De linksback annex linkermiddenvelder had al concurrentie van bijvoorbeeld Marcelo en Fábio Coentrao is er ook nog eens bijgekomen. Benfica had Drenthe op het oog als vervanger voor de Portugees international, maar lijkt verder te moeten zoeken.
Volgens AS heeft Drenthe laten weten dat er voor hem maar twee opties zijn: of hij blijft bij Real, of hij keert terug naar Feyenoord. De eenmalig international vertrok in 2007 uit zijn geboortestad en ziet een terugkeer als een ideale mogelijkheid om zijn loopbaan nieuw leven in te blazen. Het is echter niet bekend of de wens van Drenthe wel haalbaar is.
===
Jammer dat op zijn positie totaal geen prioriteit ligt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hij kan op heel de linker flank terecht en de links back bvb is nou ook niet overbezet. Zal 'm graag terug zien.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Martins Indi en Nelom. Daarnaast genoeg middenvelders en als Ryo blijft ook 3 linkervleugelspelers.
Die gaat niet komen. Zou wel mooi zijn. Stukken beter en dynamischer dan Martins Indi.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Indi en Nelom heb je inderdaad, maakt Drenthe nog meer welkom. Je hebt gelijk dat de voorkeur ergens anders ligt al zal ik zeker voor 'm gaan. Koop je gelijk ook een hele boel inzet in.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Linksback zal Roystone niet willen, misschien 5 wedstrijden in een seizoen. Ik zie hem wel graag terugkomen, hele goeie speler en een echte Rotterdammer, en bovendien als hij komt schuift Ryo gewoon naar rechts.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Maar je weet zelf ook wel dat hij niet gaat komen. Kan Feyenoord ook niet maken. Of hij moet echt een kwart van zijn huidige salaris vragen... Dan nog.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk van niet maar ik weet niets zeker. Fingers crossed
.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als Drenthe komt, komt Ryo niet. Die is toch al geen prioriteit bij Van Geel.
Laat maar komen. Kan hij iedereen uitleggen dat je niet te vroeg moet weggaan bij Feyenoord. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat te vroeg weggaan was met een reden, en begrijpelijk. Daar hoeft ie nu niet meer aan te denken, als ie komt gaat ie nooit meer weg.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Ja haha en over twee jaar nog een keer verkopen voor 13 miljoen
Centhe!
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dacht het ook. En een hoofdklasser (in Nederland nog wel, waar de eerste fatsoenlijke vrouwelijke voetballer nog geboren moet worden) vergelijken met de wereldtop die nu bezig is. Ik ben benieuwd hoeveel wedstrijden je gezien hebt.
Dat is de zelfde vergelijking als een B elftal van een simpele derdeklasser versus een seniorenelftal in de topklasse. Ik heb paar delen van wedstrijden gezien. USA - Brazilie was nog wel aardig, maar de rest is nog altijd waardeloos. Tot aan het in de handen pakken in de 16 en het niet fluiten van een scheids daarvoor aan toe. De motoriek van crouwen is gewoon ongeschikt om op een fatsoenlijke manier te voetballen. Tel daarbij het fysiek en gebrek aan snelheid en mijn inschatting is zo beroerd nog niet.
Meer een gevalletje: " In het land der blinden is eenoog koning" dat USA en Brazilie er nog een beetje uit zien. Het door jou zo bewierrookte Japan heb ik niet gezien moet ik eerlijkheidshalve toegeven.
Toen Nederland in de halve finale van het EK stond deden een hoop mensen ook alsof het iets voorstelde, maar dat niveau was (en is) natuurlijk gewoon dramatisch. 4e klasse zaterdag als je geluk hebt.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Feyenoord is op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer na het vertrek van Mario Been. Leon Vlemmings is aangesteld als interim-coach, maar hij heeft aangegeven de taken enkel voorlopig te willen overnemen. Huub Stevens ziet Feyenoord in ieder geval wel zitten: “Feyenoord is een mooie club waar juist nu veel trainers een uitdaging in kunnen zien”, zegt hij.
De voormalig coach van onder meer PSV en Roda JC Kerkrade zit zonder club sinds zijn vertrek bij Red Bull Salzburg. “Ik ben niet benaderd dus hoef ik me niet uit te spreken of ik wel of niet bij Feyenoord wil werken”, zegt Stevens in het Algemeen Dagblad. “Maar ik draai er niet omheen. Feyenoord is een mooie club waar juist nu veel trainers een uitdaging in kunnen zien. Ik ook, zeker wel. Wie mij kent, weet dat dit een club is die me aanspreekt, da's geen nieuws.”
“Feyenoord is een club vergelijkbaar met de ambiance van Schalke 04, een club voor gewone, hartstochtelijke mensen”, vervolgt Stevens. “Ik ben geen type voor een club waar de elite elkaar bij thuiswedstrijden treft. Feyenoord is een club die bij gewone mensen diep in het hart zit. En, niet vergeten, er loopt een jonge lichting rond waarmee veel te winnen valt.”
Goede trainer voor Feyenoord?
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Denk niet dat hij past bij Feyenoord. Wel een trainer met veel ervaring, maar iemand met een Duitse mentaliteit die het niet echt goed heeft gedaan in Nederland.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Kompel Huub wordt binnen een week weggestemd. 16 tegen 2.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Iemand die discipline en werklust hoog in het vaandel heeft staan, iets wat hard nodig is gebleken. Huub Hitler kan dat wel 
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Ik las vanmorgen in de krant dat toen gister uitkwam wie tegen Been hebben gestemd er 1 uit die groep er zo in paniek over is geraakt dat hij heeft laten weten dat het niet zijn bedoeling was dat het zo zou lopen 
Haha, lekker over nagedacht die stemming
Wat hadden ze dan verwacht? Dat Been er hartelijk om zou lachen en weer verder zou gaan trainen met hun?
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Denk niet dat hij past bij Feyenoord. Wel een trainer met veel ervaring, maar iemand met een Duitse mentaliteit die het niet echt goed heeft gedaan in Nederland.
Huub zou juist prima bij Feyenoord passen. Eindelijk iemand die keihard de baas is over die snotneuzen. En daarnaast is Huub een prima coach.
Wel opvallend, aangezien hij nooit meer in Nederland wilde werken.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2378 stemmen
Huub zou juist prima bij Feyenoord passen. Eindelijk iemand die keihard de baas is over die snotneuzen. En daarnaast is Huub een prima coach.
Net zoals Verbeek? Hoewel toen de vedetten geen zin meer in 'm hadden. Ik heb het meer over zijn mentaliteit en zijn doen en laten. Persoonlijk vind ik hem ook geen sympathieke man. Hoewel dat sportief gezien niets uitmaakt, uiteraard.
Wel opvallend, aangezien hij nooit meer in Nederland wilde werken.
Voor Feyenoord wil iedereen wel een uitzondering maken.
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
Toen waren het vooral de oudere spelers meen ik.
Maar als je kijkt wat dit Feyenoord zoekt (een oudere coach met veel ervaring, die de groep strak regisseert en die niet over zich heen laat lopen) dan is Stevens een prima optie.
Overigens is Stevens best een leuke man hoor. Hangt regelmatig bij Voetbal International op tv aan de telefoon, meestal lachen, gieren en brullen met hem. Alleen is hij zakelijk gezien wel een harde. Maar dat lijkt me niet slecht.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik denk dat nu ook wel helder wordt dat Verbeek op een onbeschofte manier geslachtofferd is en dat Feyenoord zijn handen had moeten samenknijpen met een dregelijke trainer. Veel van de supporters zouden hem misschien zelfs wel weer graag bij de club willen zien?
The Oceanic Six
-
- 60509 berichten
- 4107 stemmen
FC Twente (Ned) - FC Vaslui (Roe)
Benfica (Por) - Trabzonspor (Tur)
Dynamo Kiev (Oek) - Rubin Kazan (Rus)
Odense BK (Den) - Panathinaikos (Gri)
Derde kwalificatieronde voor de CL.
Kiev-Rubin is toch wel opvallend. Daar zal een topploeg uit het oosten al sneuvelen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.