• 16.048 nieuwsartikelen
  • 179.159 films
  • 12.283 series
  • 34.120 seizoenen
  • 649.637 acteurs
  • 199.337 gebruikers
  • 9.394.401 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Quido schreef:

Gingen Waterreus, Rutten (en de media) ook zo los toen die 2e goal van Ajax werd afgekeurd tegen Twente?

Even Studio Voetbal van die week teruggekeken. Ja, toen gingen ze daar nog veel harder van leer. Studio Voetbal's conclusie was gisteren juist dat het wel een rode kaart was dus beetje rare opmerking. Overigens zou het ook raar zijn als Rutten iets over afgekeurde Ajax goal ging zeggen. De Boer gaat nu toch ook niet over rood Strootman beginnen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Quido schreef:

Interessante analyse van Van Halst over Twente - PSV, jammer dat ie steeds maar zo weinig momenten per uitzending kan laten zien.

Van Halst zou net als bij Match of the Day analyse moeten gaan doen op zondagavond. Zou grote meerwaarde zijn, echt een uitstekende analist.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Het moet toch niet gekker worden!

Voorstel van 2 duels schorsing (waarvan 1 voorwaardelijk) voor Strootman. Volledig terecht in beroep gegaan.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Lijkt er dan toch op dat ze Blom op idiote wijze in bescherming nemen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nu hopen op een zwaardere straf. Triest om in beroep te gaan.

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Schorsingen worden bijna altijd gebaseerd op de waarneming van de scheidsrechter. Vaak volgt vrijspraak pas na een beroep.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nu hopen op een zwaardere straf. Triest om in beroep te gaan.

Wat is er precies triest aan? Als je het er totaal niet mee eens bent ga je in beroep. Lijkt me nogal logisch. Erg rare opmerking

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Kans bestaat natuurlijk ook dat de KNVB er na hoger beroep een wedstrijd bij doet. Blom zijn mening zal natuurlijk een belangrijke zijn in dit alles. Wat Rutten en Strootman vinden is niet zo relevant verder.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Even Studio Voetbal van die week teruggekeken. Ja, toen gingen ze daar nog veel harder van leer. Studio Voetbal's conclusie was gisteren juist dat het wel een rode kaart was dus beetje rare opmerking. Overigens zou het ook raar zijn als Rutten iets over afgekeurde Ajax goal ging zeggen. De Boer gaat nu toch ook niet over rood Strootman beginnen.

Nogmaals: neem het allemaal niet zo letterlijk. Ik gebruik smileys zelden, dus als ik het doe, weet je dat het met een korreltje zou genomen moet worden. Zoals ik al zei ga ik Piet Paulusma ook niet vragen iets over politiek te zeggen (liever ook niet over het weer, maar dat terzijde).

Probleem van die rode kaart van Strootman is niet eens zozeer dat ie gegeven is - want rood geven is te verdedigen -, maar eerder de inconsequentie waarmee dat (niet) gebeurt. Dit soort tackles worden te vaak niet bestraft.

Btw; heb de uitzending nu ook maar even teruggekeken, en zo hard ging men niet van leer. Vermeulen en Mulder zeiden even iets (22.05-22.42, maarliefst 37 seconden), om snel weer over de wedstrijd zelf te praten. Dus dat valt ook wel mee. Ook al was mijn vraag niet eens serieus bedoeld, wilde het n.a.v. je opmerking toch even ook zelf checken.

De beeldvorming was nu duidelijk pro-Strootman, met titels als 'arbitrale blunder kost PSV zege' en reportages als deze: NOS Sport - In de catacomben bij Twente-PSV. Ik heb niemand aan het woord gehoord die de kaart terecht vond, terwijl die personen ook vast te vinden waren. Gelukkig vond het gros gister bij Studio Voetbal de kaart wel verdedigbaar, want laten we nu net doen of Blom hier iets onbegrijpelijks gedaan heeft. Maar nogmaals: het probleem is dat dit soort overtredingen nooit consequent aangepakt worden.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Kans bestaat natuurlijk ook dat de KNVB er na hoger beroep een wedstrijd bij doet. Blom zijn mening zal natuurlijk een belangrijke zijn in dit alles. Wat Rutten en Strootman vinden is niet zo relevant verder.

Dat is meestal zo bij schorsingen en in beroep gaan he..

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Je kan eeuwenlang blijven discussieren of het rood of geel is, maar feit blijft dat het gewoon een grove charge vanaf de flank op L. de Jong was. Bal was weg, met gestrekt been (lees:) inkomen, vol op de enkel raken. Genoeg ingrediënten voor op z'n minst een dikke gele kaart.

Als hij z'n poot gebroken had (wat goed mogelijk is met zulke lompe tackle) was het land te klein geweest.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

Als hij z'n poot gebroken had (wat goed mogelijk is met zulke lompe tackle) was het land te klein geweest.

Populistische retoriek. De manier waarop hij inkwam (studs down en helemaal niet met gestrekt been) had nooit kunnen leiden tot een beenbreuk. En dat bleek wel, want De Jong heeft verder ook niks.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Doet me denken aan de rode kaart van Anita, vorig seizoen tegen Excelsior:

YouTube - Rode kaart Vurnon Anita (Excelsior - Ajax)

(0.35 seconden)

Kaart werd geseponeerd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Wat is er precies triest aan? Als je het er totaal niet mee eens bent ga je in beroep. Lijkt me nogal logisch. Erg rare opmerking

Omdat (a de waarneming van de arbiter het leeuwendeel van het referentiekader is en (b de beslissing gewoon plausibel was. Erg onzinnig om dan in beroep te gaan. Dat je het zelf onterecht vindt doet niet zo ter zake.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dokter Depri knows it all.

YouTube - Samenvatting FC Twente-PSV

Frame voor frame gaan op 4.51 en 4.52. Inkomen met gestrekt been (wel met de noppen down). Maar interessanter vond ik hoe op 4.52 de linkervoet van de Jong finaal dubbel klapt dankzij het inkomen van Strootman zijn rechtknie. En zeg nu niet dat je het niks vindt, of dat je het niet ziet want dan is het voortzetten van deze discussie zinloos. Als je voet op die manier inklapt is een gebroken voet (of in dit specifieke geval), een gescheurde enkelband goed mogelijk.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Doet me denken aan de rode kaart van Anita, vorig seizoen tegen Excelsior:

YouTube - Rode kaart Vurnon Anita (Excelsior - Ajax)

(0.35 seconden)

Kaart werd geseponeerd.

En dan raakt Anita hier nota bene vol het standbeen en Strootman raakt niet eens een been.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

En dan raakt Anita hier nota bene vol het standbeen en Strootman raakt niet eens een been.

Maar niet met zijn voet. Zijn onderbeen raakt de voet van die speler.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Klopt ja, was ook zeker geen rood.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

Dokter Depri knows it all.

YouTube - Samenvatting FC Twente-PSV

Frame voor frame gaan op 4.51 en 4.52. Inkomen met gestrekt been (wel met de noppen down). Maar interessanter vond ik hoe op 4.52 de linkervoet van de Jong finaal dubbel klapt dankzij het inkomen van Strootman zijn rechtknie. En zeg nu niet dat je het niks vindt, of dat je het niet ziet want dan is het voortzetten van deze discussie zinloos. Als je voet op die manier inklapt is een gebroken voet (of in dit specifieke geval), een gescheurde enkelband goed mogelijk.

Dokter depri83 knows best indeed want De Jong loopt vrolijk rond zonder een breuk, scheur of verrekking.

En ik heb al aangegeven dat het een gele kaart was.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het had heel slecht af kunnen lopen. Ook dat moet meetellen. Vind het maar een kulargument van "maar hij raakt 'm toch niet".

Spetie

• 38871 berichten
  • 8242 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het was onbeholpen en een harde overtreding maar vind het wat overroepen. Dit soort zaken kunnen gebeuren op het veld, rode kaart en schorsingen. Zolang een tackle toegestaan is in het voetbal niet te buitensporig worden met de sancties voor een slecht uitgevoerde tackle. Laten we de betutteling maar stoppen, bij de vrouwen MLS lopen nog grotere bikkels. Laten we maar eens een voorbeeld nemen aan de PL. Stop whining, let's play some football.

Hier zeg je heel wat anders.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Stom van v. Persie om zo te juichen, tuurlijk bedoelde hij niet met het juichen de hitlergroet. Maar hij maakte de hitlergroet wel gewoon, hoop dat de FA hem straft.

Voetbalzone - 'AC Milan verkoopt Pato om Eriksen en Casemiro te halen'

Stom, Pato blijf ik het grootste spitsentalent vinden te wereld...

Voetbalzone - 'PSV en clubs uit Ligue 1 en Serie A denken ook aan Van Wolfswinkel'

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Dokter depri83 knows best indeed want De Jong loopt vrolijk rond zonder een breuk, scheur of verrekking.

En ik heb al aangegeven dat het een gele kaart was.

Jouw 1e zin is natuurlijk niet relevant. Het gaat om de intentie, niet om wat er echt is gebeurd. Een slaande beweging maken is ook al voldoende voor rood, hoef je de speler niet eens echt voor te slaan.

Ik vond het wel een lompe overtreding van Strootman. Kwam ruw in, maar dat was natuurlijk geen rood. Geel had wel gemogen.

Probleem is dat de arbitrage erg selectief is dit seizoen. Enoh tikt iemand aan bij Ajax-AZ en meteen krijgt hij zijn 2e geel. Marcellis ramt de pezen van Boerrigter er na 2 minuten bijna uit met een trap van achter en krijgt daar niet eens een kaart voor, waar rood op zijn plaats was.

Toevallig maar een voorbeeldje.

Vd Wiel krijgt tegen Groningen rood bij hands (kwam een penalty uit), Fer haalt bij Twente-ADO een speler in de 16 neer, veroorzaakt een penalty en hij krijgt niet zijn 2e geel (hij had al geel daarvoor gepakt).

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het had heel slecht af kunnen lopen. Ook dat moet meetellen. Vind het maar een kulargument van "maar hij raakt 'm toch niet".

Ik vind het omgekeerde juist kul. Hij raakt hem en ondanks dat het er vrij stevig uit ziet raakt De Jong niet zodanig geblesseerd dat hij er iets aan overhoudt. Daarnaast heeft Strootman ook niet de intentie om De Jong te blesseren maar om de bal te raken.

Als we bij elke overtreding van het slechtst mogelijke scenario uit gaan staat er binnen de kortste tijd niemand meer op het veld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

Stom van v. Persie om zo te juichen, tuurlijk bedoelde hij niet met het juichen de hitlergroet. Maar hij maakte de hitlergroet wel gewoon, hoop dat de FA hem straft.

Voetbalzone - 'AC Milan verkoopt Pato om Eriksen en Casemiro te halen'

Stom, Pato blijf ik het grootste spitsentalent vinden te wereld...

Voetbalzone - 'PSV en clubs uit Ligue 1 en Serie A denken ook aan Van Wolfswinkel'

Voor 35 miljoen mogen ze Eriksen ophalen van de zomer. Anders oprotten.

En dat 2e lijkt me complete onzin, aangezien PSV Matavz al heeft en met Reis weer bezig is. En PSV speelt geen 442, dan zou het nog kunnen. Maar van Wolfswinkel is onbetaalbaar geworden voor NLse ploegen. Clubs als Man Utd zitten zelfs al achter hem aan.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Zie het moment van Strootman nu pas. Absoluut geen rode kaart.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Waarom zou Wolfswinkel nou ooit naar PSV willen.. die wordt groot in Europa.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Nou nou... overdrijven is ook een vak.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Voor 35 miljoen mogen ze Eriksen ophalen van de zomer. Anders oprotten.

En dat 2e lijkt me complete onzin, aangezien PSV Matavz al heeft en met Reis weer bezig is. En PSV speelt geen 442, dan zou het nog kunnen. Maar van Wolfswinkel is onbetaalbaar geworden voor NLse ploegen. Clubs als Man Utd zitten zelfs al achter hem aan.

Eriksen 35 miljoen? Vind je dat niet een beetje overdreven? Denk dat je in je handjes mag knijpen als ze rond de 15 miljoen betalen. Groot talent, maar heeft zeker nog niks bewezen. Voor Suarez werd dacht ik 20 miljoen betaald.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Tonypulp schreef:

Waarom zou Wolfswinkel nou ooit naar PSV willen.. die wordt groot in Europa.

PSV heeft hem niet nodig met Matavz en een Reis die misschien terugkomt. Hoe ver v. Wolfswinkel gaat komen is niet te zeggen. Met de spitsenpositie voor Nederland zit het echt heel goed met Luuk de Jong, v. Wolfswinkel en Castaignos. Denk dat Castaignos het meest talent heet en echt een wereldtopper kan worden, alleen jammer dat hij een verkeerde keuze met Inter heeft gemaakt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.