- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mij boeit het allemaal niet meer zoveel. Ik hoop dat het snel goedkomt en dat Cruijff bij Ajax betrokken blijft en verder zoeken ze het maar uit. Hopelijk vliegt Hiddink met Turkije uit de play offs, dat zou de ideale sterke man voor Ajax zijn. Maar al die rellen, ruzies, commotie en gênante vertoningen met het uitlekken van informatie, man man man.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De Arno Vermeulen 'imitatie' van Johan Derksen 
Precies zoals ik ook over die Vermeulen denk: 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Haha, heerlijke reactie van Verbeek over Vink: "Nou, dat zal ook wel weer twee weken Jupiler League worden." 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Wel interessante dingen die Derksen en (ik ben zijn naam even kwijt) vertelde over de situatie rondom Ajax.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Wat een stomme uitzending was het weer zeg. Zat eerst beetje te kankeren op van der Gijp, omdat hij gewoon te leuk wilde zijn. Maar eigenlijk merk ik wel dat je hem echt mist. Het ging helemaal nergens over, hele uitzending alleen maar Ajax en beker voetbal gelul.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Vind het vooral SAAIE dingen die Derksen over de situatie rondom Ajax zegt. Dat hele achter de schermen gedoe met Cruijf kan me gestolen worden. VI besteed er nu al een tijdje elke uitzending een kwartier tot half uur aan, en dat maakt de uitzending vaak erg saai.
Overigens wel toppie van Sport 1 dat ze Zondag de playoff wedstrijd NY Red Bulls-La Galaxy uitzenden
. Leuk dat er ook in Nederlands steeds meer aandacht voor MLS komt.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Vind het vooral SAAIE dingen die Derksen over de situatie rondom Ajax zegt. Dat hele achter de schermen gedoe met Cruijf kan me gestolen worden. VI besteed er nu al een tijdje elke uitzending een kwartier tot half uur aan, en dat maakt de uitzending vaak erg saai.
Overigens wel toppie van Sport 1 dat ze Zondag de playoff wedstrijd NY Red Bulls-La Galaxy uitzenden
. Leuk dat er ook in Nederlands steeds meer aandacht voor MLS komt.
Klopt en eerlijk gezegt begrijp ik geen hout meer van dat hele conflict met Cruyff. Overigens beschuldigd Derksen mensen ervan om tegen Cruyff the zijn, maar Derksen kruipt zo diep in het hol van Cruyff dat hij er nooit meer uitkomt. Echt waar, Cruyff kan niks verkeerds doen bij Derksen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
maar Derksen kruipt zo diep in het hol van Cruyff dat hij er nooit meer uitkomt. Echt waar, Cruyff kan niks verkeerds doen bij Derksen.
´Cruijf is een ongeleid projectiel die naar niemand luistert en zich met andere zaken buiten het voetbal om niet moet bemoeien´.
Om maar even Derksen te quoten over Cruijf vanavond. Dus zulke kontenkruiper is het ook weer niet.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Kom op joh, je kan niet ontkennen dat hij een Cruyff dickrider eerste klas is.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
NOS Sport - Reactie Cruijff op brief RvC
Dit maakt ook weer heel wat duidelijk. Te triest voor woorden hoe Ten Have en co een clubicoon als Cruijff behandelen. Schandalig.
Inmiddels is brief 2 uitgelekt, echt triest.
Het is een kwestie van het ene woord tegen het andere. Waarom zou dit wel waar zijn en het andere verhaal niet. Of vica versa? Beetje raar om daar nu meteen in mee te gaan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Iets wat Twente-PSV vanavond overschaduwd:
Het vreselijke nieuws van de familie Broers uit Enschede heeft ook de redactie van AjaxF-side.nl bereikt. Nadat in 2010 de tweejarige zoon Tristen, vijf weken nadat zijn ziekte bekend werd, overleed aan neuroblastoom, een vorm van kanker, leidt nu ook dochter Bibi aan dezelfde ziekte. Daar waar één op de honderdduizend kinderen hierdoor wordt getroffen, heeft het gezin nu al het tweede kind die aan deze vreselijke ziekte lijdt.
Afgelopen zomer hebben wij ook een oproep gedaan voor een ziek meisje genaamd Noa. Noa is een driejarig meisje uit Hoogeveen. Ze heeft neuroblastoom, een agressieve vorm van kinderkanker die per jaar slechts 25 kindjes in Nederland treft. Op woensdag 25 mei speelde Lucky Ajax een bijzonder benefietduel op de Toekomst. Het team vol prominente ex-Ajacieden speelde een wedstrijd tegen vv Hoogeveen ten bate van de zieke Noa uit Hoogeveen.
Noa heeft door de vele steun haar reis naar Philadelphia kunnen maken en is daar behandeld tegen de neuroblastoomcellen, en met succes. Deze behandeling wordt gegeven in het CHOP, Children Hospital of Philadelphia. Dit is een bijzonder groot ziekenhuis waar veel expertise aanwezig is op het gebied van kinderkanker en neuroblastoom. Noa is inmiddels weer thuis en heeft de oneerlijke strijd gewonnen. Nu treft de rotziekte weer een klein kind namelijk Bibi. Ook bij haar is neuroblastoom vastgesteld. De ziekte van van de nog maar zevenjarige Bibi zit momenteel in stadium vier. Dit houdt in dat zij een zogenaamd hoog risico neuroblastoom heeft. De tumor bevindt zich bij Bibi in haar buik vanuit haar bijnier. Er zijn uitzaaiingen in het beenmerg, lymfeklieren, hals en achter de longen. Tachtig procent van de kinderen, die aan deze ziekte lijden, zal uiteindelijk overlijden.
Ook voor Bibi is de enige oplossing om behandeld te worden in Philadelphia, en dat kost geld, veel geld. De behandeling duurt tussen de twee en de vijf maanden en kost in het duurste geval vijfhonderdduizend euro. De stichting streeft een bedrag van 550.000 euro na. Op Trib4bibi.nl kunt u een donatie achterlaten om het zieke meisje te helpen. Ook is hier het laatste nieuws rondom Bibi en een blog van haar te bekijken.
Ook Vak P, de supporterstak van FC Twente, geeft hulp aan de familie. Samen met andere supportersgroepen van de Tukkers is Vak P bezig met de verkoop van Bibi-sjaals. Tienduizend exemplaren werden er eerst besteld, maar die vlogen de schappen uit. Hierdoor zijn er nogmaals tienduizend sjaals bijgekomen. Een sjaal kan aangeschaft worden voor een bedrag van vijf euro. Ook bedrijven kunnen hun steentje bijdragen aan het streefbedrag van iets meer dan een half miljoen. Er is een mogelijkheid voor bedrijven om hun naam op een spandoek te zetten. Dit spandoek wordt getoond tijdens de topper van dit weekeinde, tussen FC Twente en PSV. In de rust zal er aandacht worden besteed aan Bibi. De opbrengst gaat naar de eerdergenoemde stichting. Tot nu toe hebben de bedrijven 35.000 euro opgehaald voor Bibi. "En dat is nog maar het begin!", wordt er gedacht.
Ook andere clubs helpen een handje. Zo heeft Bibi steun gekregen uit Duitsland van Schalke 04. Ook de komende opponent van FC Twente, PSV, laat van zich spreken. De supporters van de Eindhovense club die meereizen naar Enschede zullen geld ophalen voor en tijdens de busreis en dit bedrag doneren aan de stichting.
De inkomsten die wij als redactie van AjaxF-side.nl genereren investeren wij direct terug in de site en supporterszaken. Daarnaast doneren wij jaarlijks een bedrag aan een goed doel. In 2007 was dat de stichting Spieren voor Spieren, in 2008 het Ronald McDonald fonds, in 2009 Stichting Kika en in 2010 Stichting Bijzonder Gewoon. Waarom? Omdat het gewoon zeer belangrijk is dat deze doelen ondersteund worden.
- Jaarlijks worden circa 25 kinderen getroffen door neuroblastoom.
- 1 op 100.000 kinderen wordt door neuroblastoom getroffen.
- Dit is 15% van alle kinderen met kinderkanker.
- 80% van deze kinderen overlijdt aan de ernstigste vorm van neuroblastoom.
Noa heeft de strijd gewonnen. Laten wij Bibi ook deze kans geven en stort, ook al is het maar een kleine bijdrage, op 57.81.17.878 t.n.v Stichting Trib4bibi. Ook kun je een sms sturen met de tekst Bibi naar 2211. De kosten hiervan bedragen €1,50 en komt direct ten goede aan de stichting. Kinderen met kanker worden liever gisteren beter dan vandaag, en daar kunnen wij onze bijdrage aan leveren.
VI bracht dit gister ook al onder de aandacht. Laten we hopen dat ze in hemelsnaam die kleine meid nog kunnen redden.
Op andere sites las ik al een hoop boze reacties in de trend van: Er worden honderden miljarden naar Griekenland gestuurd, maar deze ouders moeten het zelf maar oplossen. En zo is. Schande.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Kom op joh, je kan niet ontkennen dat hij een Cruyff dickrider eerste klas is.
Hij zit natuurlijk wel in het kamp van Cruijff, maar dat is niet eens zo onlogisch als je alle verhalen de afgelopen week hebt gehoord. Ook dit Ajax bestuur probeert blijkbaar weer op een kansloze manier een spelletje te spelen. Anyway, Johan is nog altijd wel Johan genoeg om ook het karakter van Cruijff te kunnen analyseren.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
VI bracht dit gister ook al onder de aandacht. Laten we hopen dat ze in hemelsnaam die kleine meid nog kunnen redden.
Op andere sites las ik al een hoop boze reacties in de trend van: Er worden honderden miljarden naar Griekenland gestuurd, maar deze ouders moeten het zelf maar oplossen. En zo is. Schande.
Inderdaad goed. Mijn moeder geeft op een hoogniveau stijldans les
(jij gaat denken wat moet ik hiermee) maar die ging les geven in het ziekenhuis, waar die doktoren voor betaalde en gingen toch paar honderd euro naar filla joep ofzo. Een of andere stichting voor een speciaal soort kanker. Is inderdaad goed dat er even stil bij wordt gestaan. Ik kanker nog wel eens, maar je denkt ooh maakt niet uit, totdat je het zelf krijgt denk ik. Mijn opa is dood gegaan aan prostaat kanker en me oma heeft borstkanker gehad, dus ik vind het echt goed dat hier aandacht aan wordt besteed. 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Hij zit natuurlijk wel in het kamp van Cruijff, maar dat is niet eens zo onlogisch als je alle verhalen de afgelopen week hebt gehoord. Ook dit Ajax bestuur probeert blijkbaar weer op een kansloze manier een spelletje te spelen. Anyway, Johan is nog altijd wel Johan genoeg om ook het karakter van Cruijff te kunnen analyseren.
Om eerlijk te zijn begrijp ik echt niets meer van het hele conflict tussen Cruyff en Ajax, ik wil het ook niet meer weten want ik vind het echt niet te volgen. Maar het valt mij gewoon op dat Derksen koste wat het kost Johan verdedigt. Wilfred brengt dan nog wel een kritiek puntje, en Derksen weet dan niet hoe snel hij Cruyff moet verdedigen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Er worden honderden miljarden naar Griekenland gestuurd, maar deze ouders moeten het zelf maar oplossen. En zo is. Schande.
Goedkope demagogie.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Goedkope demagogie.
Het blijft natuurlijk enorm wrang, dat het geld met vliegtuigen vol naar Griekenland wordt gestuurd, omdat ze daar zichzelf niet kunnen redden, terwijl hier ook enorm veel mensen het geld voor menselijke doelen nodig hebben.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Het blijft natuurlijk enorm wrang, dat het geld met vliegtuigen vol naar Griekenland wordt gestuurd, omdat ze daar zichzelf niet kunnen redden, terwijl hier ook enorm veel mensen het geld voor menselijke doelen nodig hebben.
Het blijft raar dat je geld blijft pompen in dat Griekenland wat toch failliet gaat en dat je zelf niks meer van dat geld terug ziet. En maar miljarden bezuinigen. Zorg er eerst eens voor dat de problemen in eigen land wordt opgelost. Ik vind het veel erger dat mensen doodgaan aan kanker dan dat Griekenland failliet gaat met al die corrupte politici.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Om eerlijk te zijn begrijp ik echt niets meer van het hele conflict tussen Cruyff en Ajax, ik wil het ook niet meer weten want ik vind het echt niet te volgen. Maar het valt mij gewoon op dat Derksen koste wat het kost Johan verdedigt. Wilfred brengt dan nog wel een kritiek puntje, en Derksen weet dan niet hoe snel hij Cruyff moet verdedigen.
Derksen is een Cruijff aanhanger, algemeen bekend. Maar hij is wel iemand die nuances daarbij zet. Gister zei hij nog dat Cruijff een lastig persoon is waar bijna niet meer samen valt te werken (ofwel, geef hem op technisch vlak carte blanche).
Ik snap wel dat die man helemaal gek wordt van mensen die Ajax puur als bedrijf zien. Om die reden presteert Ajax al 15 jaar regelmatig onder niveau. Cruijff ziet Ajax als een voetbalclub, waar hij ieder geval het voetbalgedeelte wil beheersen zodat het daar weer beter mee gaat. Op bestuurlijk vlak heeft hij nauwelijks interesse, maar dat laat hij ook weten. Hij haat vergaderen en heeft niks met al die bobo's. Als Ten Have zich nou eens richt op de bestuurlijke kant, dan kan Cruijff het voetbalgedeelte van de club eens gaan hervormen. Moet je kijken welke mensen er regelmatig bij Ajax lopen: Cruijff, Blind, F. en R. de Boer, Stam, Roy, Overmars, Jonk, Bergkamp en ga maar door. Allemaal mensen die het topvoetbal kennen en weten wat er moet gebeuren. Laten zij dat lekker onder leiding van Cruijff uitvoeren en laat de rest zich lekker met andere zaken bezig houden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het blijft raar dat je geld blijft pompen in dat Griekenland wat toch failliet gaat en dat je zelf niks meer van dat geld terug ziet. En maar miljarden bezuinigen. Zorg er eerst eens voor dat de problemen in eigen land wordt opgelost. Ik vind het veel erger dat mensen doodgaan aan kanker dan dat Griekenland failliet gaat met al die corrupte politici.
Het probleem ligt natuurlijk wel dieper. Als Griekenland failliet gaat, dan zal je van al het geïnvesteerde geld sowieso geen cent meer terug zien. Dat ga je hier ook voelen, gaat om enorme bedragen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Het probleem ligt natuurlijk wel dieper. Als Griekenland failliet gaat, dan zal je van al het geïnvesteerde geld sowieso geen cent meer terug zien. Dat ga je hier ook voelen, gaat om enorme bedragen.
Ik hoorde dat als je Griekenland geen geld geeft, dat die banken omvallen omdat zij nog schulden hebben bij die banken. Ahjoh niemand gaat wat van dat geld zien. De banken niet, Nederland niet heel Europa niet. Maar nu komt mijn Wilders gedachte naar boven en ik denk niet dat iedereen erop zit te wachten. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Geweldige Arsenal aanval en koel afgewerkt via Gervinho en van Persie. 1-1 bij Chelsea.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ja, dat Arsenal is defensief echt lachwekkend slecht met als dieptepunt die Andre Santos. Die kan er echt he-le-maal niks van.
Maar het tempo is wel verschroeiend zeg. Heerlijk.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Het is net zo wrang dat 550.000 euro wordt uitgetrokken om misschien 1 persoon te kunnen helpen terwijl je met dat geld duizenden mensen van een zekere hongersnood kunt redden.
Ik hoop net zo hard dat dat meisje weer beter kan worden maar spaar me de onderbuikpraatjes.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Nu zitten andere meisjes of jongetjes +ouders met dezelfde ziekte te kijken en die ook geen geld hebben. Zal je zuur zijn als je ziet dat een ander meisje dan wel geholpen wordt dankzij de media. Sympathieke actie, alleen het selectieve gebeuren stoort me wel is.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Schrijnende van deze zaak is alleen wel dat de ouders van Bibi al een zoontje hebben verloren aan dezelfde ziekte.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha de allerslechtste van het veld maakt de 2-2 voor Arsenal, Andre Santos.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ghehe en Walcott met de 2-3 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Zelfs al overleef je dat neuroblastoom wat dat meisje heeft, dan nog ga je een leven vol ziekte tegemoet. Weinig prettig vooruitzicht lijkt me. Wat dat overigens met Griekenland te maken heeft ontgaat me volledig.
Vond verder de goedkope sneer van Derksen naar Wilders toe nog veel demagogischer en veel meer tenenkrommend dan aandacht vragen voor een ziek meisje. Laat ik dan ook ff demagogisch doen: als we die Afrikaanse klaploper een enkeltje Angola geven, kunnen we dat geld goed gebruiken om dat meisje te genezen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.