• 16.050 nieuwsartikelen
  • 179.172 films
  • 12.285 series
  • 34.123 seizoenen
  • 649.664 acteurs
  • 199.341 gebruikers
  • 9.394.683 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ajax-Feyenoord

Vitesse-PSV

Groningen-Twente

AZ-Roda

Roda-Ajax

Twente-PSV

Heracles-AZ

http://www.vi.nl/Achtergronden/Club-in-het-nieuws/209255/Cijfers-defensie-Ajax-nemen-dramatische-vormen-aan.htm

Dit begint wel zorgelijk te worden

Gelukkig is zondag de Klassieker, daar houden we makkelijk de 0 dus dan eindigen we de rampreeks.

En anderen van grootspraak betichten . Van wat ik dit weekend heb gezien schat ik Ajax iets hoger in dan Feyenoord, maar dan ook niet veel meer. Conclusie is wel weer dat het Nederlandse voetbal van erbarmelijk laag niveau is zeg. Als je schakelt tussen Sport1 en Eredivisie Live schrik je je wezenloos van het kwaliteitsverschil.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ouch. Lawyered!

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Klote pot. .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En opeens loopt het. Waarom begin je sowieso niet met zo'n instelling. onvoorstelbaar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nog eentje en we zijn ook op doelgemiddelde Ajax voorbij.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Wat een grootspraak weer. Ajax heeft het altijd lastig bij Roda uit en de klassieker hebben ze ook niet zomaar binnen. Begint er steeds meer op te lijken dat de titel afgelopen seizoen een incident was.

Feyenoord thuis wordt een eitje, durf ik vergif op in te nemen. Typisch een potje waarmee Ajax uit het dal klimt. Met wat geluk hadden we ook Twente en AZ verslagen. Het kan niet altijd tegen blijven zitten.

Komende week keren Serero en vd Wiel weer terug en waarschijnlijk Ozbiliz, Ebecilio en Boilesen ook weer snel. Dan hebben weer meer opties.

Ik zeg overigens niet dat Roda uit een makkie wordt. Maar het is wel makkelijker dan tegen PSV, Twente of AZ.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

En anderen van grootspraak betichten . Van wat ik dit weekend heb gezien schat ik Ajax iets hoger in dan Feyenoord, maar dan ook niet veel meer. Conclusie is wel weer dat het Nederlandse voetbal van erbarmelijk laag niveau is zeg. Als je schakelt tussen Sport1 en Eredivisie Live schrik je je wezenloos van het kwaliteitsverschil.

Een andere conclusie is ook dat ons voetbal enorm vermakelijk is. Kostelijk vermaakt bij Ajax-AZ en NEC-Vitesse. Het is niet groots, het is wel erg leuk. Ik ontken geloof ik ook nooit dat de Eredivisie ver afgezakt is. Allang geaccepteerd. Maar het neemt niet weg dat onze clubs af en toe Europees wel kunnen stunten.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

We hebben een geweldige competitie. Iedereen kan van iedereen winnen. Al sta je 10 punten achter, er is altijd weer terug te komen. Ajax heeft wel erg zware potjes achter de rug. Zal ook wel weer een periode komen dat we 5 volle winsten op rij pakken of zo en de rest flink punten laat liggen. Geloof ook nog steeds dat Ajax gewoon kampioen wordt!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

We hebben een geweldige competitie. Iedereen kan van iedereen winnen. Al sta je 10 punten achter, er is altijd weer terug te komen. Ajax heeft wel erg zware potjes achter de rug. Zal ook wel weer een periode komen dat we 5 volle winsten op rij pakken of zo en de rest flink punten laat liggen. Geloof ook nog steeds dat Ajax gewoon kampioen wordt!

Het gat moet alleen niet groter worden. Die goal van Janssen gister was wel enorm bepalend. Of 6 of 9 punten op AZ achter. Ik neem AZ nog steeds niet serieus als titelkandidaat, maar 9 punten inhalen zou wel enorm lang duren.

Maar eerst dinsdag een potje tegen Zagreb. Benieuwd of Ajax weer eens een uitwedstrijd kan winnen.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

moviemafketel schreef:

De competitie is ook leuk, maar dat kan de Zwitserse ook zijn. Punt is dat je Europees nog wel een beetje mee wil doen, toch? Zeker na een periode te hebben gekend waar dat niet meer dan gewoon was. Het Nederlandse voetbal lijkt de laatste tijd helemaal nergens op.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

De competitie is ook leuk, maar dat kan de Zwitserse ook zijn. Punt is dat je Europees nog wel een beetje mee wil doen, toch? Zeker na een periode te hebben gekend waar dat niet meer dan gewoon was. Het Nederlandse voetbal lijkt de laatste tijd helemaal nergens op.

Vroeger gingen alleen goede spelersh un heil ergens anders voetballen maar nu kunnen de mediocre spelers hun heil zoeken in een betere competitie. Mede omdat het niveau erg is gedaald. Als Nederlandse lcub krijg je voor potentiele aankopen ook steeds minder allure.

Vermakelijk is het zeker, maar dat vind ik ook van onze lokale vierdeklasser.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Ajax zal niet van Real Madrid winnen, maar tegen de subtop uit die landen plus lagere competities maak je heus wel kans.

Op een goede dag kan Ajax ook van Benfica en dat soort teams nog winnen.

Weet je, paar jaar terug vond ik dit enorm vervelend, nu niet meer. Ik wacht lekker af tot de zeepbal kapot knalt in Spanje en Engeland en de verhoudingen weer wat normaler worden op financieel en dus sportief gebied.

Tot die tijd vermaak ik me kostelijk met de Eredivisie. Ik heb geen Sport 1, kijk af en toe via streams buitenlands voetbal maar het doet me weinig. Gister Liverpool-Man Utd gezien, afgrijselijk. Daarna Ajax-AZ gezien, absoluut briljante wedstrijd voor de neutrale kijker. Het is maar wat je liever ziet. Schaakvoetbal of echt voetbal.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik maak me geen illusies. Alle echt grote spelers worden snel weggekocht en wat overblijft is middelmaat. Niks tegen te doen. 3 buitenlandse spelers per club en Ajax etc. kunnen gewoon weer volledig meedoen om de CL-titel. Als het zo blijft als nu zullen we misschien nog wel een keertje ver kunnen komen, maar dat is dan meer een toevalstreffer. Het is niet anders. Voorlopig maar gewoon genieten van de Eredivisie. Amusementswaarde vaak top!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Die conclusie trekken op basis van één wedstrijd. Knap zeg. De echte voetballiefhebber kijkt natuurlijk liever BPL. Misplaatste sneer wat dat betreft.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Het is maar wat je liever ziet. Schaakvoetbal of echt voetbal.

Over het algemeen is het andersom natuurlijk. Ook qua tempo doet de eredivisie vaak onder voor de PL.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

De snelheid is veel hoger bij Liv-Utd, hoe afgrijselijk de wedstrijd ook is. Dat tempo kan Ajax niet aan. Punt is vooral dat wanneer beide ploegen een goede of slechte dag hebben Ajax gewoon 90% kans heeft op verlies. Vermakelijk is de Eredivisie zeker, maar meer op komisch niveau.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

dutchtuga schreef:

De snelheid is veel hoger bij Liv-Utd, hoe afgrijselijk de wedstrijd ook is. Dat tempo kan Ajax niet aan. Punt is vooral dat wanneer beide ploegen een goede of slechte dag hebben Ajax gewoon 90% kans heeft op verlies. Vermakelijk is de Eredivisie zeker, maar meer op komisch niveau.

Zei mijn maat gister nog toen we sport1 keken, de nummer laatst van de BPL wordt gewoon landskampioen hier.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Over het algemeen is het andersom natuurlijk. Ook qua tempo doet de eredivisie vaak onder voor de PL.

Tempo zegt niks over het niveau van amusement.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Zei mijn maat gister nog toen we sport1 keken, de nummer laatst van de BPL wordt gewoon landskampioen hier.

Die kans zit er serieus is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Complete onzin, echt volslagen flauwekul. Weet je zelf ook wel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat interesseert mij die premier league nu.... Al die buitenlandse competities kunnen me geen bal interesseren. Hoe hoog het niveau daar ook mag zijn. Ben enkel geinteresseerd in wat de clubs doen waar ik een emotionele binding mee hebt. Helaas valt daar de afgelopen jaren weinig lol aan te beleven, maar het zei zo. Mijn tijd ga ik niet verdoen met het kijken naar twee teams uit een ver land waar ik niks mee heb.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Cabral moet echt eens leren om de bal af te spelen. Nu al 10 situaties gezien waar hij voor eigen succes wil gaan en zijn trukendoos veel te ver doorvoert. Erger ik me kapot aan, zelfzuchtige spelers.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Een ploeg als Wolverhampton schat ik op hetzelfde niveau als Vitesse, minimaal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Complete onzin, echt volslagen flauwekul. Weet je zelf ook wel.

Nee hoor, zijn absoluut titelkandidaat. Maarja, hoe moet je dat iemand uitleggen die het bijna nooit kijkt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Bij Ajax ligt het ook maar aan de vorm. In slechte vorm kan iedereen winnen, in goede vorm kunnen ze ook in Europa een tijdje meedoen.

En dat jij de Eredivisie komisch vind moet je zelf weten. Dat vind ik weer van de Portugese nationale ploeg. Laat iedereen lekker genieten van wat hij of zij leuk vind. Als Ajax echt zo kut was dan hadden we vorig jaar niet van ploegen als Milan, Dynomo Kiev of Auxerre gewonnen. En had Franse topclub Lyon wel in Amsterdam simpel de punten opgehaald.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Ik zie een Norwich of Swansea geen kampioen worden hier, maar ze zouden vast leuk in de subtop meedoen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Nee hoor, zijn absoluut titelkandidaat. Maarja, hoe moet je dat iemand uitleggen die het bijna nooit kijkt.

Gewoon complete onzin. Als je straks uit je provocatie modus bent dan zal je dat ook vast wel beamen. Onze top wint nog regelmatig van de subtop uit toplanden, laat staan dat laagvliegers uit die landen hier even de titel komen opeisen. Gewoon bullshit met een dikke b.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

Ik zie een Norwich of Swansea geen kampioen worden hier, maar ze zouden vast leuk in de subtop meedoen.

Norwich niet? Als ik een ploeg verrassend goed vindt, is het Norwich wel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.