- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ajax-bestuur is in feite strafbaar

Zo zie je maar weer wat voor een smerig spelletje het Ajax-bestuur speelt.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3313 stemmen
Is er nu echt geen betere optie dan Berg daar? Wat vermoeiend die man bezig te zien.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Je hebt natuurlijk gigantisch mazzel met de handsbal van Lens maar verder PSV stuk sterker eerste helft en ook paar enorme kansen.
Maar is wel erg vaak dit seizoen. Uitstekende eerste helft. Kansen genoeg maar geen goal om vervolgens in tweede helft ver weg te zakken. Hopen dat, dat vandaag beter gaat.
edit: Twente nog erg gevaarlijk laatste paar minuten voor rust. Met standaardsituaties zijn we kwetsbaar.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Nou, topvoetbal is het niet.
PSV voetballend de baas, Twente uit corners eigenlijk de gevaarlijkste. Berg is een hoopje ellende, De Jong voorlopig MotM. Die doet echt niks fout en had een pingel verdiend.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3313 stemmen
Kan Isaksson niet praten of zo? Slechte communicatie bij die kans van Twente. Komen we goed weg.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Beste een leuke wedstrijd, al wordt de eis van Otherfool niet ingewilligd. Fc Twente is zonder bal behoorlijk zwak, maar PSV mist creativiteit op het middenveld.
Luuk de Jong speelt weer geweldig.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Vind het een wat tegenvallend potje, maar dat had ik verwacht omdat die 2 ploegen tegen elkaar meestal behoudend spelen. Beste kansen voor PSV, Twente is een strafschop ontnomen.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Real Madrid - Sporting Gijon is 10 minuten voor tijd zojuist 0-1 geworden

otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
WAT!?
Gaat The Special One na 9 jaar thuis verliezen?
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Oja, verhip!
Nou, ze hebben nog een paar minuten, maar het is wel 0-1.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Nog snel even dan, voor de geschiedenisboeken:
Porto 36-2-0
Chelsea 46-14-0
Internazionale 29-9-0
Real 14-0-0
Precies 150 wedstrijden met 125-25-0. Het is mooi geweest.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Twente is een 100% strafschop ontnomen. Ik snap niet hoe de arbitrage dit over het hoofd heeft kunnen zien, maarja.
Toch weer over Ajax:
Na dat interview van Coronel, dacht ik Ai Cruijff, je had niet zo'n uitspraken moeten doen. Naarmate de tijd vorderde en er steeds meer naar buiten kwam, kom ik tot de conclusie dat Coronel dit flink heeft opgeblazen. Lees de mails maar, er worden misschien 2 discutabele uitspraken gedaan. Daarnaast heeft het bestuur het bij mij nu volledig verspeeld, na wat er allemaal buiten is gekomen. Een vertrouwelijke vergadering opnemen, terwijl de tegenpartij dit niet weet, allerlei statuten negeren, Cruijff ten onrechte zwart proberen te maken (hij heeft nooit gezegd dat Danny niet te vertrouwen is, dat is uit de duim gezogen door onze lieve heer Coronel), en al helemaal door een rapport te publiceren wat niet het eind-rapport is. Het is de presentatie van de heren, er staat ook: Presentatie rapport Cruijff. Daarnaast zijn de blaadjes omgedraaid waardoor je er meer op kan zetten, er zijn ook steekwoorden gebruikt en veel plaatjes. Duidelijk een presentatie dus. En dan dat bureau, ze geven adviezen aan allerlei dictators en nu Ajax. Ze hebben geadviseerd om maar alles uit te lekken en zo uit te lekken om Cruijff zwart te maken. Triest. Dan hoor je ene Yves Gijrath, ik zou niet weten wie dat is. Hij geeft lekker het rapport en wat blijkt later? Hij is naar voren geschoven door dat bureau en is een vriend van Rikkie (Hij wou TEG nog overkopen zodat ze niet failliet zouden gaan). Dat zegt me genoeg lijkt me. Echt triest, men wil de man die zoveel heeft betekent voor het voetbal, en niet alleen het voetbal maar ook voor gehandicapten met zijn Foundation en voor (ex-)topsporters met zijn Academy wil men zwart maken. Er worden zelf termen gebruikt als dictator, wie hier werkelijk de dictator is, is het Ajax-bestuur. Meneer Coronel, die twee andere met de directie heeft zich ontpopt als de Mafia, te zielig voor woorden. Allerlei feiten omdraaien voor je eigen hachje. Coronel heeft de bom laten ontploffen in de Arena en hij heeft het voor elkaar gekregen, er is een onwerkbare situatie op De Toekomst. En nu maar hopen dat El Salvador het waarmaakt, dat hij de mond snoert van die Maffiozen. Dat hij (en de andere Ajacieden) van Ajax weer een warme club maakt, een club waar men smult van het voetbal en waar men weer jaarlijks mee doet met de titel. Een Ajax die misschien wel weer kans heeft in de CL. Laten we het hopen. Want eerlijk gezegd, welke Ajacied wil dit niet?
Zo dat moest er uit, en terwijl ik dit schrijft schiet Bajrami op de paal. Hoeveel geluk heeft PSV wel niet...
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Twente raakt de paal! Maar dankzij Isaksson werd het geen 1-0.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Afgelopen! 
Mourinho's recordreeks voorbij, Barcelona kampioen 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3313 stemmen
Blom heeft de beelden in de rust gezien en maakt zijn fout nu goed, zo lijkt het. Helaas, dit zie ik niet meer goedgemaakt worden.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6151 stemmen
Hij houdt 'm vast, hoe je het ook wendt of keert. Maar inderdaad; Luis had geel gekregen voor een schwalbe.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Schwalbe van Ruiz, penalty voor Twente en Jansen maakt de 1-0. Weer een cruciale fout van Blom.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Twente raakt weer de paal. Dit keer Landzaat.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3457 stemmen
Vond het geen schwalbe hoor, gewoon vastgehouden. Twente 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Twente speelt een goede 2e helft. 2x de paal, 1x een penalty. Netjes.
Twente is denk ik ook de sterkste ploeg van Nederland, dus een 2e titel voor Twente zou verdiend zijn.
Voor Ajax zou winst Twente het slechtste scenario zijn vanavond.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Schwalbe van Ruiz, penalty voor Twente en Jansen maakt de 1-0. Weer een cruciale fout van Blom.
Schwalbe is overdreven. Hij heeft hem even vast. Maar op moment dat hij besluit te gaan liggen al lang niet meer. Je kunt hem geven maar heel veel scheidsrechters hadden hem ook niet gegeven denk ik.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Schwalbe is overdreven. Hij heeft hem even vast. Maar op moment dat hij besluit te gaan liggen al lang niet meer. Je kunt hem geven maar heel veel scheidsrechters hadden hem ook niet gegeven denk ik.
Scheelt weer, Twente had in de 1e helft al een penalty verdiend. Zo is het wel gecompenseerd.
PSV mist vanavond stootkracht. Balasz speelt waardeloos, Lens ook niet best en Berg was lachwekkend.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
O-my-god. Theo Janssen, absoluut briljant 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.