- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Sorry hoor, maar ik vind dit soort uitspraken toch wel erg dictatoriaal. Zo ga je toch geen samenwerking aan....
'Dan hebben we bonje, waar halen jullie in godsnaam de moed vandaan om een oordeel over dit rapport te hebben. Het is slikken of wegwezen of het wordt een grote vechtpartij.'
Deze directie bepaalt niet wie er mogen blijven. Anders is het bonje: het bestuur gaat niet bepalen wie wel of niet blijft.''
De directie/bestuur die er niet over gaat? Hoe verzin je het? Het begrip samenwerken is Cruijff volledig vreemd....
Het blijft maar zeer de vraag of dit zo gegaan is. Derksen wist het wat dat betreft prima te nuanceren vond ik.
Ik ga van 1 ding uit en dat is dat Cruijff acteert uit 100% clubliefde. Zelfs al maakt hij daarbij 40 inschattingsfouten, ik kan er bergen meer begrip voor opbrengen dan voor ijdeltuiten Coronel en vd Boog die hun gezicht proberen te redden, desnoods ten koste van Ajax.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik ben het 100% eens met Johan Derksen. Gewoonweg schandalig wat het bestuur heeft gedaan.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Lekker PR bureau heeft die vd Boog voor zichzelf ingeschakeld zeg 
Burson-Marsteller - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
O.a. de Nigeriaanse regering, Videla(ex-dictator van Argentinie), Ceausescu(ex-dictator Roemenie), de koninklijke familie van Saudi-Arabie etc.
En die geven vd Boog het idee om alle rotzooi te lekken om onrust te veroorzaken.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Het rapport van Cruijff, gelekt door Coronel, vd Boog en consorten:
http://www.fd.nl/csFdArtikelen/4619862/4624770/y2011/m04/d01/21822037
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het blijft maar zeer de vraag of dit zo gegaan is. Derksen wist het wat dat betreft prima te nuanceren vond ik.
Ik ga van 1 ding uit en dat is dat Cruijff acteert uit 100% clubliefde. Zelfs al maakt hij daarbij 40 inschattingsfouten, ik kan er bergen meer begrip voor opbrengen dan voor ijdeltuiten Coronel en vd Boog die hun gezicht proberen te redden, desnoods ten koste van Ajax.
Kom op zeg, als er een iemand hoofdijdeltuit is, is het wel Cruijff.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Als Cruijff een ijdeltuit was die dit allemaal alleen voor zichzelf deed, dan had hij wel 1 of ander erebaantje genomen bij Ajax om regelmatig in de media te komen. Johan doet dit puur om Ajax te helpen, zijn allergrootste liefde. Hij steekt nu zijn nek uit. Hij weet ook dat als dit mislukt, hij zijn mond maar beter kan houden want dan heeft hij zelf hard gefaald.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hij doet het niet voor zichzelf, maar hij is wel een ijdeltuit die geen enkele andere mening duldt. Maar met Van de Boog hebben jullie natuurlijk ook wel een slinkse topcrimineel in huis. Een boeiende strijd.....
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Echt jongens, die soap rondom Ajax, GTST is er niets bij - sterker GTST is van een hoger niveau.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Hij doet het niet voor zichzelf, maar hij is wel een ijdeltuit die geen enkele andere mening duldt. Maar met Van de Boog hebben jullie natuurlijk ook wel een slinkse topcrimineel in huis. Een boeiende strijd.....
Je bent toch geen ijdeltuit als je je eigen mening goed vind? Da's de verkeerde benaming. Zeg dan dat hij paardekleppen voor heeft. Dat hij ziet wat hij wil zien.
Het is geen frisse zaak nee. Vd Boog moet gewoon opstappen, dan kan er een nieuwe organisatie ingericht worden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Niet ijdel qua uiterlijk, maar wel geestelijk ijdel. (Niet zo gek als iedereen je al jaren naar de mond praat.) En vd Boog stap niet uit zich zelf op, de boef. Daarnaast heeft hij wel een punt dat de directie over een aantal zaken gaat. Maar misschien als de harde kern van Ajax zijn dochters van school haalt dat hij inbindt.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen

(zag hem net bij VI)
Maar misschien als de harde kern van Ajax zijn dochters van school haalt dat hij inbindt.
Beetje jammer dat je dit soort dingen zit te insinueren.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het een sluit het ander toch niet uit? Ik ben er zeker van dat Cruijff dit liever niet had willen doen. Dan had het goed gegaan met Ajax en had hij nu rustig tapa's kunnen eten met Danny in Barcelona. Hij voelt zich nu moreel verplicht.
Ik ben er overigens niet zeker van dat Cruijff het redt, maar alles beter dan die idioten die er al 7 jaar lang een zooitje van maken. En dan bedoel ik niet alleen het mislopen van de titels.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Moet wel zeggen dat dit bestuur wel veel heeft moeten saneren, omdat de periode Jaakke nog vele malen slechter was. Financieel is Ajax weer gezond geworden (ook buiten de Suarez transfer) en dat vind ik wel knap. Maar dit bestuur heeft sportieve successen niet op de 1e plek staan en dat is kwalijk.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Als ik de berichten lees over Coronel en consorten moet ik bijna kotsen. Gadverdamme, wat spelen zij een vies spelletje. Het is gewoon pure demagogie wat zij doen. Ze proberen een waarheid te creeëren door citaten en feiten selectief te gebruiken. Er wordt geformuleerd op een manier waarbij onbewezen zaken voor waarheid worden aangenomen.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, Cruijff is zakelijk veel te naief, wordt toch wel erg beschadigd door deze lastercampagne...
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Het rapport van Cruijff, gelekt door Coronel, vd Boog en consorten:
http://www.fd.nl/csFdArtikelen/4619862/4624770/y2011/m04/d01/21822037
Heldere taal, sommige flowcharts zijn erg onoverzichtelijk door de hoeveelheid connecties, dit probeert Cruijff waarschijnlijk ook duidelijk te maken, maar dit document lijkt gescand en het is daardoor nog lastiger te lezen.
Wat zou er gestaan hebben op de plek waar ze de tekst van balken hebben voorzien?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Sport1 hele maand april gratis trouwens.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Moet wel zeggen dat dit bestuur wel veel heeft moeten saneren, omdat de periode Jaakke nog vele malen slechter was. Financieel is Ajax weer gezond geworden (ook buiten de Suarez transfer) en dat vind ik wel knap. Maar dit bestuur heeft sportieve successen niet op de 1e plek staan en dat is kwalijk.
Ik zou bijna zeggen ondanks het feit dat ze bakken over de balk hebben gesmeten. ik zal het rijtje maar niet herhalen. Alleen het voorbeeld Jol-> Tainio -> Raiola is al voldoende om het wanbeleid te onderstrepen. vd Boog is gewoon een ijdele prutser.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2278 stemmen
Ik vind dat Cruijff het voordeel van de twijfel moet krijgen. Wat al eerder is gezegd: zijn motieven zijn in ieder geval integer want het is volledig uit clubliefde. Cruijff is misschien iemand die nogal temperamentvol is en zijn mening kan uiten op een nogal onconventionele manier, maar één ding is zeker en dat is dat hij 100% het beste met Ajax voor heeft. Ook al pakt het niet uit zoals het de bedoeling is.
Een club zoals Ajax, en zelfs Feyenoord, hoort altijd tot het laatste speelweekend mee te doen voor het kampioenschap. Alles daaronder is voor mij even slecht, of het nou de derde plaats is of de 15e plaats.
Dus vanuit dat opzicht is er weinig te verliezen. Ajax is immers al 7 jaar geen kampioen meer geworden, en dat is voor zover ik weet nog nooit voorgekomen in pakweg de afgelopen 60 jaar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je ziet hoeveel Cruyff op het spel zet voor Ajax dan weet je dat zijn motieven idd integer zijn. Zelfs zijn imago wil hij op het spel zetten. Tuurlijk wordt Cruyff door het slijk gehaald door wat hoge piefjes die beter willen worden van de club. Je wil niet weten bij hoeveel clubs dat het geval is en die schaamteloos kunnen doen wat ze willen. Cruyff weigert dat, een geschenk uit de hemel. De bijnaam van Cruyff is El Salvador, dat kan geen toeval zijn
.
rep_robert
-
- 27556 berichten
- 4175 stemmen
Hoezo moet Feyenoord eigenlijk altijd meestrijden voor de titel ThaMovieVoter? Dat hebben ze nooit consequent gedaan hoor
Dat ze te laag staan is een feit, maar ze zijn vaker derde en vierde(of lager) geëindigd. de laatste 30 jaar dan 2e of 1e.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Omdat Feyenoord in potentie de grootste achterban heeft (in ieder geval de trouwste en fanatiekste) en sowieso het mooiste en sfeervolste stadion heeft. Ook historisch gezien is dat zo. Zou niet weten waarom je niet verder terug zou moeten kijken dan 30 jaar. (of waarom geen 6
) Bovendien is Feyenoord de enige club die deze eeuw europees nog iets gewonnen heeft.
Onderhond
-
- 87710 berichten
- 13114 stemmen
Echt jongens, die soap rondom Ajax, GTST is er niets bij - sterker GTST is van een hoger niveau.
Veel gejank bij gebrek aan beter nieuws lijkt het me. Kunnen ze hun 6 sport-praatprogrammatjes op TV ook weer vullen.
Wil je een voetbalsoap, schakel over naar de Belgische competitie.
schram101
-
- 16758 berichten
- 2370 stemmen
Er staat iets over in de VI van deze week. Heb het stuk nog niet gelezen, maar in ieder geval zag ik een foto van een stadion met 3 bijna lege tribunes..
Tijdens de wedstrijd ja. Ging over de beroerde bezoekersaantallen e.d.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4778 stemmen
Wat gebeurd daar dan?
Rechtzaken. Eupen diende een klacht in tegen Lierse omdat zij in een gewonnen match tegen KV Mechelen een niet-speelgerechtigde speler hadden opgesteld. Als Eupen gelijk kreeg zouden zij in plaats van Lierse zeker in eerste blijven, waarna Lierse de play-down tegen Charleroi moet afwerken. Tevens zou KV Mechelen alsnog nog play-off 1 gaan en Standard naar play-off 2 zakken.
Eupen heeft ondertussen van een Eupense rechter gelijk gekregen waardoor zowel Eupen als Lierse hun eerste wedstrijd van play-offs eigenlijk niet mogen spelen. De voetbalbond heeft daarna beslist dat ze toch MOETEN spelen en anders volgt er een forfait. De dwangsom die vasthangt aan het "toch spelen van die wedstrijden" bedraagt 500 000 euro en zal dus door de voetbalbond worden opgehoest indien in beroep (van een andere rechtbank) dezelfde uitspraak volgt. Vind het wel vreemd dat Standard en KV Mechelen dan wél mogen spelen van de rechtbank aangezien ook zij niet zeker zijn van hun plaats.
Verder was er ook wat commotie rond Anderlecht-Standard van dit weekend. Standard wou de match spelen op zaterdag (om zo meer rust te hebben voor de volgende match, zij zitten ook nog in de beker) maar toen diende Gent een klacht in omdat zij dat voordeel niet krijgen en ook met een zeer zwaar schema zitten. Ondertussen heeft de burgemeester van Brussel de wedstrijd op zaterdag verboden omdat er op zo een korte tijd de veiligheid niet gegarandeerd kon worden.
Tevens verdient vooral Club Brugge wel een soap volledig opgedragen aan hun dit seizoen. Denk niet dat er een week voorbij ging waarin er niets extra-sportief gebeurde.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Aha, maar ik geloof toch dat ik het moddergevecht tussen Nederlands grootste voetballer en zijn oude club olv van witte boorden crimineel vd Boog leuker vind.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4778 stemmen
Leuker zeker en vast. Zo leuk vind ik die hele polemiek rondom die play-offs niet. Neemt niet weg dat ze tot voor kort serieus op de helling stonden en nu nog steeds is er geen zekerheid of alles wel normaal zal kunnen doorgaan.
Was er een beetje op aan het hopen na het wanbeleid van onze incompetente voetbalbond.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.