• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.897 films
  • 12.627 series
  • 34.958 seizoenen
  • 658.252 acteurs
  • 200.659 gebruikers
  • 9.484.216 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Scheelt dat jij op het gebied van Ajax en Johan Cruijff (Barca man) geen enkele nuance kent, dus lekker boeiend.

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

Nee, je kunt je beter als slaafse lemmingen achter de op tijd wegduikende Jopie in een ravijn storten. .

Ik haat Peter R. maar die denkt tenminste na hoorde ik zojuist.

Hoe weinig moet je eigenlijk van voetbal weten om te denken dat een Bergkamp of Jonk serieus een betere technisch directeur dan pakweg een Adriaanse zou zijn. .

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Nee, je kunt je beter als slaafse lemmingen achter de op tijd wegduikende Jopie in een ravijn storten. .

Ik haat Peter R. maar die denkt tenminste na hoorde ik zojuist.

Hoe weinig moet je eigenlijk van voetbal weten om te denken dat een Bergkamp of Jonk serieus een betere technisch directeur dan pakweg een Adriaanse zou zijn. .

Als je het niet volgt, zeg dan niks. Niemand heeft het over Jonk of Bergkamp als TD.

En Adriaanse is niet eens genoemd in dit verhaal. Die zit in het kamp van Gaal, die werken niet met Cruijff.

Je bent bang denk ik dat Ajax er weer bovenop gaat komen

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Is vd Boog al weg?

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

otherfool schreef:

Kijken of Randcrimineel Rikkie nu nog durft te blijven zitten...

Van den Boog ziet geen aanleiding zijn functie neer te leggen. “Wij gaan gewoon door met onze werkzaamheden zolang de huidige rvc er zit”, meldt hij.

"Er gebeuren momenteel zoveel goede dingen bij Ajax. We kwalificeerden ons dit seizoen voor de Champions League, wonnen vorig jaar de KNVB-beker en zijn financieel gezond.”

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

Ik lach me rot om al dat volk dat zich massaal bij de neus laat nemen door zo'n figuur als Cruijff, hahah.

En dan Barcelona als referentiekader nemen. Die media die steeds geforceerd proberen te bewijzen dat Cruijff het succes van Barcelona heeft veroorzaakt zijn dezelfde als diegen die zeggen dat Vleminckx nu zoveel scoort door Kluivert. . Onnozelaars.

Cruijff gaat niets dan ellende brengen, alles wat hij wil weet iedereen al lang en de directies al helemaal maar is niet implementeerbaar en voor de lange termijn geschikt voor een club als Ajax die zich financieel moet behelpen in een internationale markt.

Conclusie: 7 jaar frustratie die culmineert in de grootste blinde clubfout ooit.

Ik wacht al jaren op dit moment, maar juist nu heb ik mijn bedenken. Ik vind het allemaal erg rigoureus overkomen en de plannen zijn nog niet eens concreet. Ik zou liever zien dat het stap voor stap wordt geïmplementeerd. Supporters kunnen op dit moment enkel kiezen tussen zwart of wit, een keuze die ik op dit moment niet kan maken.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik me ook maar een klein beetje achter VD Boog schaar. Invloed van Cruijff ja graag, maar ik zie dat liever op een andere wijze ingevuld. Ik ben ook erg benieuwd wat De Boer hier allemaal van vind.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je bent bang denk ik dat Ajax er weer bovenop gaat komen

Geef je eindelijk toe dat het niet goed gaat met Ajax?

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Geef je eindelijk toe dat het niet goed gaat met Ajax?

Ieder titelloos seizoen is een seizoen dat het niet goed gaat met Ajax.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

De Boer lijkt Blind te willen houden, gaat lastig worden.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

Wel heerlijk om te horen als je thuis komt van een late schooldag en je hoort dat het bestuur al opstapt

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

kos schreef:

Ik lach me rot om al dat volk dat zich massaal bij de neus laat nemen door zo'n figuur als Cruijff, hahah.

En dan Barcelona als referentiekader nemen. Die media die steeds geforceerd proberen te bewijzen dat Cruijff het succes van Barcelona heeft veroorzaakt zijn dezelfde als diegen die zeggen dat Vleminckx nu zoveel scoort door Kluivert. . Onnozelaars.

Cruijff gaat niets dan ellende brengen, alles wat hij wil weet iedereen al lang en de directies al helemaal maar is niet implementeerbaar en voor de lange termijn geschikt voor een club als Ajax die zich financieel moet behelpen in een internationale markt.

Conclusie: 7 jaar frustratie die culmineert in de grootste blinde clubfout ooit.

Tsjah, je kan Cruijff nu wel belachelijk gaan maken, maar denk er eerst maar is over na hoe het de afgelopen 10 jaar is gegaan onder een incompetent bestuur

kos schreef:

Zondag om 10 uur 's ochtends verzamelen voor een ritje van 20 minuten .

Buscombi's, zucht. Zal overigens ook geen 20 minuten worden. Denk dat jullie via Apeldoorn of zo zullen moeten reizen Valt geen touw aan vast te knopen met die buscombi's. De Ajax buscombi naar Groningen is ook belachelijk. Eerst drie rondjes over de ringweg om vervolgens via die tussendoor weg naar Hoogezand(langs de scheepswerf) helemaal richting de Euroborg te rijden

En dan alsnog een uur te vroeg bij het stadion aankomen Waarom die vroege instaptijden zijn is me ook altijd een raadsel

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Zo enorm is dat verschil helemaal niet.

Wat ik wel weet is dat er in België moeilijker gescoord wordt dan in Nederland.

Tuurlijk doet Belgie wel zwaar onder voor Nederland. Weet niet wat je jezelf probeert wijs te maken hoor. Er zijn ongeveer 3 clubs met iets wat je niveau noemt in Belgie. En die kan een Ajax uit vorm al niet eens verslaan, moet je nagaan. Onder die top 3 is het echt niks hoor, schat ik ploegen als AZ, Groningen, ADO, Roda etc. (op dit moment) toch stukken hoger in.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Er zijn ongeveer 3 clubs met iets wat je niveau noemt in Belgie. En die kan een Ajax uit vorm al niet eens verslaan, moet je nagaan.

Tja, als je op die manier gaat redeneren is het einde zoek. Dan wil ik ook nooit meer horen dat de Eredivisie niet veel onderdoet voor de Russische competitie. Kan ik ook roepen dat de Russische 20 klassen beter is want een Spartak zonder wedstrijdritme speelt de grootste club van Nederland zomaar van de mat.

Niets mis met wat gezonde arrogantie, maar je hebt echt geen enkele reden om zo neerbuigend te doen over de Belgische competitie. Is echt niet zo zwak als jij wil denken.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

Ik ben niet neerbuigend, gewoon de waarheid. Ik dacht echt serieus dat het meeviel, maar Anderlecht was zo'n deceptie dat ik niets anders dan negatief kan zijn. De Russische competitie stelt eigenlijk ook geen zak voor nee. Is eigenlijk net zoals Schotland. Een paar olieclubjes die het goed doen maar voor de rest is het echt om te janken. Al is het niveau verschil in Belgie natuurlijk niet zo groot.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Anderlecht was zo'n deceptie dat ik niets anders dan negatief kan zijn.

Ik vond Anderlecht ook schandalig. Maar dat is een momentopname. Ik heb vrienden die al 20 jaar een seizoenskaart bij Anderlecht hebben en zij praten over het slechtste Anderlecht sinds jaren.

Dit jaar is trouwens de allereerste keer dat Anderlecht verloor tegen een Nederlandse club.

Verder ben ik het wel met je eens dat de Eredivisie wat beter is, maar echt groot vind ik het verschil niet.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

Denk dat in Nederland qua nivellering beter in verhouding is dan vele andere competities. Portugal, Rusland, Schotland, Turkije, Belgié en dergelijke heb je bovenin een aantal prima clubs, maar daaronder is het wat meer behelpen.

Niks mis met RSCA verder, leuke club

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Kai schreef:

De Boer lijkt Blind te willen houden, gaat lastig worden.

Ach, daar komen ze wel uit. Ik ben het overigens met Cruijff eens (al zegt Cruijff dit niet letterlijk) dat Blind niet betrouwbaar overkomt. En hij heeft in een hoop Ajax functies al niet zo denderend werk afgeleverd. Maar toch hoop ik dat hij mag blijven, blijft een Ajax icoon en die behandel je altijd, ongeacht wie het is, met respect. Als de Boer hem als assistent wil houden, dan moet Cruijff daarmee gewoon akkoord gaan. Gelukkig zijn De Boer en Cruijff qua visie 2 handen op 1 buik, dus die praten dit wel uit.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

kos schreef:

En dan vergeet je natuurlijk zomaar dat Cruijff ook jeugdtrainer was geweest en dat er talentjes als Bergkamp doorbraken. Daarbij heeft Cruijff het op dezelfde manier bij Barça gedaan, alleen deed het bestuur toen wel wat hij zei. En kijk waar Barça nu staat. Ga jij maar lekker huilen. Mijn dag kan niet meer kapot.

Johan Cruijff!!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Cruijff en Barcelona

Als het aan Cruijff lag zou Van Basten nu dus trainer zijn bij Barcelona.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Volgens mij snappen mensen niet helemaal dat je Barcelona en Ajax niet op 1 lijn kan zetten. Los van de grote vraag wat seniele Jopie daar nou helemaal heeft gedaan. (edit: wat Nomak zegt)

Maar goed, veel belangrijker: http://www.vi.nl/Nieuws-item/197910/Trainerscarriere-De-Haan-na-lopend-seizoen-ten-einde.htm

Een man die eruditie, vakkennis, didactische kwaliteiten en sociale vaardigheden samensmeedde en er overal succes mee had. Een ongekende sieraad voor het Nederlandse voetbal, een oase in de voetbalwoestenij, een held. Misschien wel de beste coach ooit op de Nederlandse velden.

Foppe, bedankt!

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

lol

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Wat een gezeur allemaal hier zeg. Geef Cruijff lekker zijn kans.

In het ergste geval flopt alles en gaat het weer slecht. Dat gaat het al vanaf 2004, dus dat boeit niet. Ik geloof in de visie van Cruijff. Ik hoop dat hij de goede mensen aan gaat stellen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ach, daar komen ze wel uit. Ik ben het overigens met Cruijff eens (al zegt Cruijff dit niet letterlijk) dat Blind niet betrouwbaar overkomt. En hij heeft in een hoop Ajax functies al niet zo denderend werk afgeleverd.

Dat is me al jaren duidelijk.

Als de Boer hem als assistent wil houden, dan moet Cruijff daarmee gewoon akkoord gaan. Gelukkig zijn De Boer en Cruijff qua visie 2 handen op 1 buik, dus die praten dit wel uit.

De Boer heeft gezegd Blind niet kwijt te willen, dus als hij een beetje man is dan houdt hij woord. In dat geval kan er weleens een onwerkbare situatie ontstaan na alles wat er de afgelopen week gezegd is. Ik begin overigens sterk te twijfelen aan die 2 handen op 1 buik. De Boer is altijd meer op Van Gaal gesteld geweest en ik vind dat De Boer zich erg stil houdt. Alleen vandaag heeft hij zich uitgesproken en dan ook nog eens tegen een voorstel van Cruijff.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

NOS Sport - "Dit is jammer voor Ajax"

LOL, hij spaced em wel op het einde hoor. 'Het moet weer over voetbal gaan'. Om vervolgens zelf weer over financiële cijfertjes te beginnen. Zucht...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2278 stemmen

kos schreef:

En waarom is het dan niet implementeerbaar?

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

otherfool schreef:

Volgens mij snappen mensen niet helemaal dat je Barcelona en Ajax niet op 1 lijn kan zetten.

Mee eens, Barca heeft een andere structuur dan Ajax. Dat Cruijff daar slaagde wil niet zeggen dat het 'm bij Ajax gaat lukken. Echter, zoals het bij Ajax nu gaat m.b.t. tot het dagelijkse bestuur etc. kan ook niet langer, dus er moet een wind van verandering doorheen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kom net thuis, lees dat de soap aan het escaleren is? Vd Boog denkt vast, over twee maanden haakt Cruijff weer af, dus effe volhouden...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hahaha die quotes van Cruijff, kan zo meedoen in de Sopranos. en dan ook nog ontkennen en geen idee hebben..... Sterk. Not!

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

Kijk maar naar Barcelona, hoor je steeds. Daar heeft Cruijff het bewezen. Dat weergaloze voetbal en die fantastische opleiding, met een paar pennenstreken heeft Johan het allemaal neergezet daar. Tenminste, dat is het verhaal in Nederland.

Onze correspondent Edwin Winkels, sinds jaar en dag wonend en werkend in Barcelona, zet morgen in deze krant (ad) uiteen dat het allemaal heel erg meevalt, met de feitelijke impact van Cruijff op het huidige succes van Barça.

Eindelijk, morgen in het AD Edwin Winkels, Barcelona kenner bij uitstek, over de daadwerkelijke invloed van Cruijff op het succes van Barcelona.

Is kennelijk vooral in Nederland een mythe. In Barcelona weet niemand daar iets van, buiten dat hij een soort 'filosofie' heeft voorgestaan. Allemaal meer symbolisch dan wat anders.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

Ga niet fucken met Edwin Winkels kos

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.