- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
De Barcelona hype is juist enorm overdreven. Bijna iedereen loopt massaal achter die club aan.
Daar zijn de prestaties ook naar he, qua prijzen en qua voetbal. Barcelona vernedert net zo hard Real en Arsenal als Sporting Gijon of Atletico Madrid...
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Hoezo overdreven? Het is een feit dat Barça het beste voetbal op deze planeet speelt. Dat is gewoon zo, dat kan zelfs een baby zien.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Mourinho is een topper, maar buiten Porto heeft hij niks opzienbarends gedaan. Mocht bij Chelsea een half miljard investeren en won er 2 landstitels mee. Wauw. Dat was elke coach denk ik gelukt. Kampioen worden met Inter idem. Inter was voor hem geloof ik al 4 jaar kampioen. De CL winnen met Inter was behoorlijk netjes, maar Inter heeft natuurlijk wel een selectie vol wereldspelers he. Sneijder, Etoo, Zanetti, Maicon, Cambiasso, Milito..daar staat nogal wat.
Niet alleen CL ook kampioen en beker dat jaar. Die drie prijzen in één jaar is simpelweg een fantastische prestatie. Porto was natuurlijk bijna absurd en hoe vaak is Chelsea kampioen geworden nadat Mourinho ging?
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Niet alleen CL ook kampioen en beker dat jaar. Die drie prijzen in één jaar is simpelweg een fantastische prestatie. Porto was natuurlijk bijna absurd en hoe vaak is Chelsea kampioen geworden nadat Mourinho ging?
Inter won al een paar jaar de titel en soms de beker. De CL was hun obsessie en daar hielp hij Inter vanaf. Knap, maar niet onmogelijk.
En Chelsea is vorig jaar nog kampioen geworden. Concurrentie in Engeland is hoog, maar Man Utd en Arsenal hadden toen ook wel erg zwakke jaren.
United net trouwens gewonnen met 1-0, goal in de laatste minuut. Arsenal maakte een 2-0 achterstand goed tot 2-2.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik dacht dat wij elkaar niet meer zouden quoten om verdere problemen te voorkomen. Maar goed, maakt niet uit. Zolang als we maar vriendelijk blijven.
Mourinho is een topcoach, zoals van Gaal, Ferguson, Guardiola en Wenger dat ook zijn.
En Wenger mag ook eens prijzen beginnen te pakken. Allemaal leuk en aardig dat spelen met een jong team en 'mooi voetbal' proberen te spelen. Maar als het erop aankomt dan faalt die club telkens terwijl hij er toch al jaren de tijd heeft gehad om een kampioenenploeg op te bouwen.
Doet Real Madrid ook en die winnen ook zeer weinig prijzen. Maar het maakt ze nog wel met afstand de grootste en beste club van Spanje.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6151 stemmen
NAC - Groningen moet toch wel een van de slechtste en meest saaie wedstrijden van het seizoen zijn. Ongelooflijk hoe ver die twee clubs m.n. na de winterstop zijn afgegleden.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Landstitel wordt wel moeilijk voor Groningen ja. Daar ging het immers al bijna over 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
En Chelsea is vorig jaar nog kampioen geworden.
Maar dat vroeg ik niet. Ik vroeg hoe vaak nadat Mourinho ging. En dat is precies 1x in 4 jaar. Aangezien volgens jou iedereen met Chelsea kampioen zou worden hebben die andere trainers het toch wel erg slecht gedaan.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ik bekijk nu de VI uitzending van gisteren, maar wat een geneuzel van Vitesse over Van Gaal en dan ook nog met een stalen gezicht zeggen als directeur dat Ferrer zijn werk goed doet 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
NAC - Groningen moet toch wel een van de slechtste en meest saaie wedstrijden van het seizoen zijn. Ongelooflijk hoe ver die twee clubs m.n. na de winterstop zijn afgegleden.
VVV - Willem II is anders ook op zijn zachtst gezegd niet best.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Verwachtte je daar dan wel een leuke wedstrijd? 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Geen goede maar een leuke had op zich best gekund.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Ik dacht dat wij elkaar niet meer zouden quoten om verdere problemen te voorkomen. Maar goed, maakt niet uit. Zolang als we maar vriendelijk blijven.
En Wenger mag ook eens prijzen beginnen te pakken. Allemaal leuk en aardig dat spelen met een jong team en 'mooi voetbal' proberen te spelen. Maar als het erop aankomt dan faalt die club telkens terwijl hij er toch al jaren de tijd heeft gehad om een kampioenenploeg op te bouwen.
Ik zit dan alleen met de vraag, waarom zou Guardiola eigenlijk weggaan? Lijkt me een extreem relaxte trainer om onder te spelen/trainen. Hoor nooit van incidenten in de groep of bij de club. Ik denk dat hij echt goed met mensen om kan gaan. Ook als deze lichting passé is zou hij denk ik wel succes kunnen hebben. Ik zie het zomaar gebeuren dat hij nog veel jaren bij Barcelona trainer zal zijn.
Wenger's aanpak valt te prijzen, alleen zoals je zegt is met een jong en getalenteerd team spelen ook niet alles. Je mist eigenlijk echte ervaring in zo'n elftal. Wie geeft er leiding vanaf het middenveld? Ik vind Fabregas daar niet het type voor. Dat is eigenlijk al jaren het probleem bij Arsenal sinds Henry en Bergkamp weg zijn bij de club.
Barcelona speelt natuurlijk nog geen tien jaar dit buitenaardse voetbal en Real heeft met het galactico elftal de eerste helft van deze eeuw toch ook hoge ogen gegooid. Maar zijn nu volgens mij ook al 3 jaar geen kampioen meer geweest.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Geen goede maar een leuke had op zich best gekund.
Hmm, zou kunnen. Ik verwacht eerder een fouten festijn. Ik weet niet in hoeverre ik daar gelijk in heb?
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Nou, vooruit, omdat het hier zo wordt gewaardeerd: haha Hoerenveen!
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Nou, vooruit, omdat het hier zo wordt gewaardeerd: haha Hoerenveen!
Ben ook niet echt bang voor Heerenveen-Ajax meer nee. Zoals Groningen-Ajax ook een eitje wordt 
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Dezed quote van je toch even bewaard Ajax&Litmanen1, ik kom er nog mee terug 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Dezed quote van je toch even bewaard Ajax&Litmanen1, ik kom er nog mee terug
I know. En anders komen archiefspitters otherfool en timbo er wel mee 
Ajax-Heracles lijkt me trouwens nog wel knap lastig vallen. Blijft toch wel een enorm lastige ploeg dat Heracles. Al presteren ze thuis wel vele malen beter in vergelijking met uit.
PS: Willem II heeft nog 20 minuten om waarschijnlijk degradatie te voorkomen. Nog 0-0 uit bij VVV.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Zoals Groningen-Ajax ook een eitje wordt
We hebben uit toch al tegen Groningen gespeeld? Was dat niet de eerste wedstrijd van het seizoen?
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Willem II stukkie sterker zie ik in de samenvatting, jammer dat ze die 3 punten niet hebben gepakt.
Wel bijna alle kansen in de wedstrijd komen uit dode spelmomenten.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Ajax heeft al in Groningen gespeeld. Twee keer El Hamdaoui, supporter van Groningen op het veld, daarna nog 2-2 geworden. Ajax - Groningen staat voor 10 april op de kalender.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Interessant, ik ontdekte vandaag dat Messi eigenlijk het liefdeskind is van:

speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Hoezo overdreven? Het is een feit dat Barça het beste voetbal op deze planeet speelt. Dat is gewoon zo, dat kan zelfs een baby zien.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Willem II stukkie sterker zie ik in de samenvatting, jammer dat ze die 3 punten niet hebben gepakt.
Wel bijna alle kansen in de wedstrijd komen uit dode spelmomenten.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Interessant, ik ontdekte vandaag dat Messi eigenlijk het liefdeskind is van:
(afbeelding)
(afbeelding)
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Barça en Real winnen, AC Milan verliest
(Novum) - FC Barcelona en Real Madrid hebben zaterdag geen fout gemaakt in de Primera Division. Barça won met 2-1 van Getafe, Real won de Madrileense derby met dezelfde cijfers van Atletico Madrid. In Italië ging koploper AC Milan onderuit bij Palermo. Het werd 1-0 voor de Sicilianen.
Barcelona kwam tegen Getafe via Dani Alves in de eerste helft op voorsprong. Vlak na rust zorgde Bojan voor een ruimere marge, maar Getafe deed in de slotfase nog iets terug. Manu del Moral scoorde namens de middenmoter.
De wedstrijd van Real Madrid kende een vergelijkbaar verloop. Treffers van Karim Benzema en Mesut Özil zorgden ervoor dat de Koninklijke na iets meer dan een half uur op 2-0 voorstond op bezoek bij de stadgenoot. Laat in de wedstrijd bracht Atletico de spanning terug. Een slotoffensief leidde wel tot de aansluitingstreffer van Kun Aguero, maar een gelijkmaker zat er niet in.
In de Serie A verloor AC Milan van Palermo. De Rossoneri, met Clarence Seedorf en Mark van Bommel in de basis, liepen na tien minuten tegen een treffer aan. De Roemeen Dorin Goian tekende daarvoor. Door de nederlaag kan nummer twee Internazionale het gat met Milan tot twee punten terugbrengen. Dan moet de landskampioen zondag thuis van Lecce winnen.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Het ontslaan van The Special One is de grootste blunder uit de geschiedenis van Chelsea.
Toen die Rus binnenkwam zat Raineri er en die werd binnen een jaar eruit gewipt. Wat iedereen wel verwacht had. Mourinho had ook een veel betere selectie tot zijn beschikking, dan Raineri. Na Mourinho hebben ze ook nog de FA cup (met Hiddink) en de Premier League (met Ancelotti) gewonnen. Dus andere trainers kunnen ook kampioen worden met Chelsea.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Ik had dit niet verwacht, maar Ajax tikt ADO echt helemaal weg in de eerste twintig minuten. Alleen de goal ontbreekt nog 
Enoh speelt zelfs aardig met goede openingen op rechts de hele tijd. Ajax lijkt continue een man meer te hebben op het middenveld.
ADO publiek is echt origineel zeg na 5 jaar dezelfde spreekkoren over Verhoeven 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.