• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.897 films
  • 12.627 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.251 acteurs
  • 200.656 gebruikers
  • 9.483.981 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik geef alleen mijn mening op hoe ik de wedstrijd zag. Inter speelde tactisch sterk tegen Barca, maar dat ze superieur waren en zo is grote onzin. Doelpunt was buitenspel en dan was Barca gewoon doorgegaan over 2 potjes. Ze zijn simpelweg genaaid toen. Als jullie dat niet willen zien hebben jullie net zo goed een Inter-brilletje op.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Je mag het opzoeken; die quotes zijn niet selectief en je eerste 2 na (inderdaad) de heenwedstrijd. De terugwedstrijd was door de vroege uitsluiting geen wedstrijd meer, maar een lesje overlevingsdrang.

timbo_ schreef:

Als toch alle Nederlandse bronnen en ook nog de Engelse schrijven dat Inter superieur was en dik verdiend won is het toch wel erg onnozel om het tegendeel te gaan beweren. Af en toe slaan mensen echt door in Barca verheerlijking. Ik doe er graag aan mee maar uitwedstrijd in Milaan was natuurlijk één van die weinigen wedstrijden vorig seizoen waar Barca helemaal niets te vertellen had.

Eindelijk objectiviteit. En ook ik ben een geweldige liefhebber van het spel van Barca, maar als ze eens terecht verliezen moet je dat gewoon toe kunnen geven.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ach ja, dat soort wedstrijden wordt 1 op de 10 keer heroïsch en onverdiend overleeft. De volgende keer al is het 11 tegen 11 wint Barcelona gewoon weer duidelijk van Inter. De finale dit jaar wordt dan ook Barcelona-Inter. Dan gaan we de 2e ronde beleven, ben benieuwd.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Van voetbalzone.nl:

Inter begon al direct goed aan haar thuiswedstrijd. De ploeg van Mourinho probeerde favoriet Barcelona direct naar achteren te drukken en leek in de tiende minuut de eerste kans te krijgen, maar Milito werd onterecht afgefloten wegens buitenspel.

Tja. Dat zat dan weer niet in je clippie mafketel...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ok nou je hebt mijn filmpje net met naaierij naar Barca gezien, dus het had over die 2 wedstrijden iets van 6-3 voor Barca moeten worden. Inter was beter dan Barca thuis, geef ik toe, maar dat je niet eens wil toegeven dat Inter in Barca volledig werd weggespeeld en alleen nog maar met een handbalverdediging kon ballen is jammer.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

moviemafketel schreef:

maar dat je niet eens wil toegeven dat Inter in Barca volledig werd weggespeeld en alleen nog maar met een handbalverdediging kon ballen is jammer.

Dat geef ik grif toe. Puur overleven, had niks meer met voetbal te maken. Passing 674-55 ofzo. 3-1 voorstaan met 10 man tegen Barca en jij verwacht nog flitsend flankenspel?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nee, Barca is 1 van de weinige teams die Inter weliswaar met 10 man bijna de hele wedstrijd naar achteren kan drukken. Dat was al imponerend. Als het 2 of 3-0 voor barca was geworden had ook niemand kunnen klagen. Dit was gewoon 1 van die wedstrijden wat Gijpie ook wel eens zegt dat ze nog 100 minuten hadden kunnen spelen. Het mocht gewoon een keer niet. Vreemde krachten in de sport houden we het maar op.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Maar het gaat me helemaal niet om die 2e wedstrijd, maar om de 1e. Werkelijk elke bron noemt de overwinning van Inter dik- en dikverdiend, zelfs op het kennersforum van moviemeter.nl, maar een jaartje later is het opeens:

The Oceanic Six schreef:

Barca was in Milaan een aardige tijd gewoon de betere.

Geschiedsvervalsing.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Vreemde krachten in de sport houden we het maar op.

De kracht van The Special One.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja, maar het gaat in de CL om de heen en terugwedstrijd toch? Over 2 wedstrijden had Barcelona gewoon door moeten gaan. Zo'n buitenspel-goal kun je niet even makkelijk wegzetten als het is niet gezien dus geldige goal. Het was geen geldige goal en dan was Barca gewoon doorgegaan. Dus de bewieroking van Mourinho over deze 2 wedstrijden begrijp ik gewoon niet. Begrijp me niet verkeerd, want vind het een geweldige trainer, maar zelfs met 10 Mourinho's had Barcelona het over 2 wedstrijden gewoon verdiend om door te gaan. Net als Bayern afgelopen week had moeten doorgaan. Maar dat is het mooie aan sport, de mindere kan toch doorgaan. Zou anders ook wel erg saaie tv worden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
De kracht van The Special One.

Hij was wel bevriend met die scheids in de 1e wedstrijd geloof ik ja. Mysterieuze krachten.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Hij was wel bevriend met die scheids in de 1e wedstrijd geloof ik ja.

Geloof je dat echt of zou het een fabeltje zijn? Ik (en Mourinho ook) kom liever met feiten zoals het verhaal rond Rijkaard en Frisk. Niet voor niets dat Frisk zijn carrière voortijdig afsloot.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ach, is toch leuk om dat soort dingen te lezen? hier bijvoorbeeld. Altijd mooi dat soort complottheorieën. Waar rook is is vuur denk ik dan.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Kan leuk zijn, maar het is nergens op gebaseerd. Verzinsels van verzuurde Spanjaarden die het niet kunnen verkroppen dat hun clubje in de prak is gespeeld door Mourinho's tactiek.

Deze scheidsrechter fluit toch nog vrolijk verder, geen enkele reden om te denken dat hij niet zuiver op de graat zou zijn. In een gemiddeld weekend in de Eredivisie gebeuren al tal van zaken die veel dubieuzer zijn dan bij de Champions League wedstrijd vanvorig jaar.

Bij een Frisk die praatjes gaat maken met Rijkaard stel ik wel vraagtekens. Die man heeft zijn fluitje niet voor niets aan de haak gehangen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

En ook dat was een wildwestverhaal. Zie hier

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

De Lama is wel de laatste die ik geloof. Die gaat natuurlijk niet toegeven dat hij het gezellig had met Frisk. Ik blijf erbij, als Frisk zuiver was had ie gewoon doorgefloten. Mooi excuus is dat om je door bedreigingen te laten afschrikken. Hij had gewoon schrik dat de waarheid boven water zou komen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Tsja, dat is gewoon weer jouw mening en geen feit.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wel een feit dat hij gestopt is.

Bedreigingen? Ach, dan had Cristiano Ronaldo ook moeten stoppen toen hij Rooney een rode kaart aansmeerde. Die werd toen ook met de dood bedreigd.

Ik ben dus sneller geneigd om het schandaal van Frisk te geloven dan een verzinsel van een paar Spaanse fanboys die net een wedstrijd verloren hebben.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het zal beiden wel onzin zijn met een vleugje waarheid.

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Met flitsend aanvalsspel werd Barca thuis ondanks een vroege achterstand opgerold, afgeschminkt en weggespeeld. In de uitwedstrijd moest Inter in no-time met 10 man verder, maar gaf het toch vrijwel geen kans weg. Een huzarenstukje zoals zelden eerder vertoond. Ik ben er van overtuigd dat The Special One als het eenmaal zover is weer met iets unieks op de proppen komt. Hij staat boven alle partijen, en is zoals gezegd de enige die Barca kan stoppen. Mijn adoratie van de man kent geen grenzen, het spijt me.

Het blijft komisch die teksten hoor. En leg nu is uit wat de uberspeciale tactiek was behalve goed voetballen in de eerste wedstrijd? Vergeet de buitenspelgoal van Inter niet en die onterecht afgekeurde goal van Barca in de terugwedstrijd ook niet he, een wedstrijd waar Inter niet eens 1x bij Valdes in de buurt was geweest.

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

timbo_ schreef:

Inter - Barca was toch dik verdiende overwinning voor Inter. Veel beter. Ook maar eens even BBC verslag even bekeken over die wedstrijd:

Inter produced a performance of which Barcelona would be proud; pressing high up the pitch and hitting Barca on the break with pace and incisiveness when they won the ball back.

With Lionel Messi subdued, Inter cashed in on their supremacy in devastating style and the Italian champions now stand on the brink of a first appearance in the final since 1972

Als toch alle Nederlandse bronnen en ook nog de Engelse schrijven dat Inter superieur was en dik verdiend won is het toch wel erg onnozel om het tegendeel te gaan beweren. Af en toe slaan mensen echt door in Barca verheerlijking. Ik doe er graag aan mee maar uitwedstrijd in Milaan was natuurlijk één van die weinigen wedstrijden vorig seizoen waar Barca helemaal niets te vertellen had.

Het is alleen een beetje vervelend dat alleen die eerste wedstrijd erbij wordt gepakt. Inter was in Barcelona gewoon een laffe ploeg wat eigenlijk meer tegengoals had moeten krijgen. Waarom plakken Otherfool en jij die verslagen niet dan

Maar deze discussie gaat weer he-le-maal nergens over. Het begon allemaal met een paar teksten van speranza en otherfool die het hadden over meesterlijke tactieken. Dat is natuurlijk pure bullshit. Zo ingewikkeld is voetbal niet(je gaat aanvallen of verdedigen). Ik heb het idee dat speranza en otherfool de trainers teveel onderschatten. Zoals Genee en Derksen altijd zeggen, spelers bewijzen regelmatig dat een trainer eigenlijk maar overbodig is.

Nu we het dan toch over trainers hebben.

Jammer dat niemand het eigenlijk ook altijd over Guardiola heeft, als je Mourinho zo ophemelt mag iemand als Guardiola ook wel is de credits krijgen voor dit voetbal....ik ga nu even zoeken naar de naam Guardiola en hoevaak zijn naam is gevallen in dit topic.

Want iedereen heeft het altijd maar over Mourinho en zo, maar wie hoor ik over Guardiola praten? Helemaal niemand... dat vind ik eigenlijk belachelijk.

edit: geteld...10 berichten met zijn naam. 3 normale over Barca-Arsenal, 6 Barcelona nieuwsberichtjes en 1x in deze post van mij.

Wat een grap eigenlijk dat deze trainer zo onderbelicht blijft.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Zo gek is het helemaal niet dat Guardiola amper genoemd wordt. Wat heeft ie bewezen? Barcelona heeft een sterke kern en was al een ingespeeld team dat goed draaide. Het is dus niet zo dat Guardiola zo geweldige dingen heeft gedaan. Laat Guardiola zich eerst maar eens bewijzen bij andere teams. Net zoals Rijkaard, bij Barça was het allemaal goed en destijds werd hij ook de hemel ingeprezen maar wat heeft ie daarvoor en daarna gedaan?

Mourinho presteert altijd en overal. Bij zijn ploegen zie je duidelijk de hand van de trainer.

rep_robert schreef:

een wedstrijd waar Inter niet eens 1x bij Valdes in de buurt was geweest.

Maar wat verwacht je als je met 10 man in een uitwedstrijd een voorsprong moet verdedigen.

The Special One heeft het verdedigen bij Inter tot een kunst verheven. Zoals eerder al hier gezegd, hij heeft het catenaccio opnieuw uitgevonden.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Inter - Barca was toch dik verdiende overwinning voor Inter. Veel beter. Ook maar eens even BBC verslag even bekeken over die wedstrijd:

Inter produced a performance of which Barcelona would be proud; pressing high up the pitch and hitting Barca on the break with pace and incisiveness when they won the ball back.

With Lionel Messi subdued, Inter cashed in on their supremacy in devastating style and the Italian champions now stand on the brink of a first appearance in the final since 1972

De adoratie van Barcelona kent hier nu eenmaal geen grenzen. Mensen willen de feiten niet onder ogen zien. Laat ze maar.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Ach ja, dat soort wedstrijden wordt 1 op de 10 keer heroïsch en onverdiend overleeft. De volgende keer al is het 11 tegen 11 wint Barcelona gewoon weer duidelijk van Inter. De finale dit jaar wordt dan ook Barcelona-Inter. Dan gaan we de 2e ronde beleven, ben benieuwd.

Mits Real Madrid wordt uitgeschakeld. Nadeel voor Barcelona is dat ze die ploeg ook op andere fronten ontmoeten. José Mourinho is toch geen ezel. Die vind echt wel een oplossing. Maar goed. Ook dat gelooft hier niemand. En mocht Barcelona de finale wel bereiken hebben ze echt nog niet van Intger gewonnen. Zeker niet als heel belangrijke spelers als Diego Milito er dan weer bij zijn.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Hihi wat een zure druifjes daar bij Barca. En dan die muziek erbij. Een topclub onwaardig.

(embed)

Over deze beelden ga ik vannacht dromen

Ik ook otherfool Deze man heeft voor Inter historie geschreven!

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Hij was wel bevriend met die scheids in de 1e wedstrijd geloof ik ja. Mysterieuze krachten.

Dat is een complot theorie.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Wat een geinige discussie Inter beter dan Barcelona, waar sommigen het blijven halen. Het zou fantastisch zijn moest Barcelona zowel het laffe Inter als Real kruisen in de Champions League. En ditmaal gaan we voor de 10-0.

De loting:

Real Madrid - Tottenham

Chelsea - Man. United

Barcelona - Shaktar

Inter - Schalke 04

Barcelona kan zowel Real als Inter nog kruisen deze Champions League. 2 interessante affiches, Real tegen Tottenham, en de Engelse topper Chelsea - Man United. Vooral benieuwd naar Tottenham, zou een fantastische prestatie voor hun zijn als ze de halve finale kunnen bereiken.

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Mits Real Madrid wordt uitgeschakeld. Nadeel voor Barcelona is dat ze die ploeg ook op andere fronten ontmoeten. José Mourinho is toch geen ezel. Die vind echt wel een oplossing. Maar goed. Ook dat gelooft hier niemand. En mocht Barcelona de finale wel bereiken hebben ze echt nog niet van Intger gewonnen. Zeker niet als heel belangrijke spelers als Diego Milito er dan weer bij zijn.

Toch blijf ik het maar prietpraat vinden. 'Hij vindt wel een antwoord" , 'hij zal een speciale tactiek bedenken om Barca te verslaand' etc.

Waarom verloren ze die eerste wedstrijd geheel kansloos met 5-0 dan. Of gold die regel een paar maanden geleden niet?

Denk eigenlijk dat Barca misschien die bekerfinale wel aan Real overlaat, de drie andere fronten gaan ze echt geen gekke dingen doen.

rep_robert

• 27554 berichten
  • 4175 stemmen

Nomak schreef:

Zo gek is het helemaal niet dat Guardiola amper genoemd wordt. Wat heeft ie bewezen? Barcelona heeft een sterke kern en was al een ingespeeld team dat goed draaide. Het is dus niet zo dat Guardiola zo geweldige dingen heeft gedaan. Laat Guardiola zich eerst maar eens bewijzen bij andere teams. Net zoals Rijkaard, bij Barça was het allemaal goed en destijds werd hij ook de hemel ingeprezen maar wat heeft ie daarvoor en daarna gedaan?

Mourinho presteert altijd en overal. Bij zijn ploegen zie je duidelijk de hand van de trainer.

(quote)
Maar wat verwacht je als je met 10 man in een uitwedstrijd een voorsprong moet verdedigen.

The Special One heeft het verdedigen bij Inter tot een kunst verheven. Zoals eerder al hier gezegd, hij heeft het catenaccio opnieuw uitgevonden.

Dat bedoel ik. Je moet niet vergeten dat Mourinho overal waar hij heeft gewerkt alleen maar topteams heeft gehad en ze stuk voor stuk op een vieze manier heeft laten voetballen. Ben wel benieuwd hoe het de komende tijd met Real zal gaan, aangezien hij simpelweg geen catenaccio voetbal kan en mag spelen bij Real.

'Een trainer is zo goed als zijn elftal'

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Maar bij de teams waar Mourinho mee gewerkt heeft, hebben toptrainers als Ancelotti en Benitez toch vrij weinig resultaat gehaald. Of je hem nu mag of niet, of je het voetbal dat hij speelt nu goed vind of slecht, Mourinho is een fenomeen!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.