• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.840 films
  • 12.623 series
  • 34.941 seizoenen
  • 658.207 acteurs
  • 200.650 gebruikers
  • 9.483.096 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

timbo_ schreef:

Ook prima reactie van Rutten. Niet teveel gezeik over scheids maar gewoon eigen schuld. Kunnen ze bij andere clubs nog wat van leren

Tsjah, heel veel te zeiken viel er eigenlijk ook niet lijkt me. Aan beide kanten misschien een rode kaart kunnen zien. Voor de rest wel aardig gefloten. Vooral de laatste 2 goals zouden menig scheidsrechters voor die duels fluiten. Puur slap en niet mans genoeg verdedigen noem ik het verder.

kos

• 36230 berichten
  • 8951 stemmen

Grappige ontknoping maar verder 1 van de slechtste westrijden van het seizoen.

En met dat punt schieten we ook geen kont op verder.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

rep_robert schreef:

Bal is weg, hij slide door en haalt door met zijn andere voet in de lucht. Tsjah, ik snap de scheidsrechter wel hoor.

Nou ja. Ik laat de discussie dit keer maar mooi passeren. Maar laten we het er op houden dat als je in deze situaties een rode kaart nog terecht vindt dat ik me wel kan voorstellen dat je als Ajacied je vaak bestolen voelt.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

rep_robert schreef:

Tsjah, heel veel te zeiken viel er eigenlijk ook niet lijkt me. Aan beide kanten misschien een rode kaart kunnen zien. Voor de rest wel aardig gefloten. Vooral de laatste 2 goals zouden menig scheidsrechters voor die duels fluiten. Puur slap en niet mans genoeg verdedigen noem ik het verder.

Je kunt als verliezend coach (want die vergeten altijd onterechte beslissingen in voordeel, zie rode kaart AZ tegen Twente of vandaag rode kaart Willem II) klagen over geen rood voor Vleminx, geen penalty Wuytens en overtreding Zomer bij goal. Munitie genoeg. Nee uitstekend van Rutten. Zoals gezegd. Had menig trainer anders opgelost.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Nou ja. Ik laat de discussie dit keer maar mooi passeren. Maar laten we het er op houden dat als je in deze situaties een rode kaart nog terecht vindt dat ik me wel kan voorstellen dat je als Ajacied je vaak bestolen voelt.

Ach ja, weet je wat het is. Het is ook geen keiharde overtreding, maar wel een extreem domme en onnodige. Ik kan de scheidsrechter wel begrijpen en dat is vaak wel anders eigenlijk.

Ik vind het geen schande of zo.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Je kunt als verliezend coach (want die vergeten altijd onterechte beslissingen in voordeel, zie rode kaart AZ tegen Twente of vandaag rode kaart Willem II) klagen over geen rood voor Vleminx, geen penalty Wuytens en overtreding Zomer bij goal. Munitie genoeg. Nee uitstekend van Rutten. Zoals gezegd. Had menig trainer anders opgelost.

Misschien, maar ik vind het geen overtreding. Manolev gaat niet eens het duel aan bij die 2-2, komt geen enkel moment in de lucht. Dan is het logisch dat de tegenstander dan wel wat in je rug hangt. Ik noem het gewoon extreem zwak verdedigen, zo duwde Lens ook met zijn ellebogen de tegenstander opzij bij de 2-1(commentator zegt schouder, maar dat is natuurlijk onzin). Je kan het een overtreding noemen, of gewoon veel sterker het duel in gaan dan de zwakke verdediger. Ik vind het in beide gevallen iig geen overtreding. Aanvallers gaan gewoon veel beter het duel in. En die Wuytens penal heb ik niet waargenomen eigenlijk, volgens mij viel ie ook wel erg graag. Is er wel eens een herhaling van geweest?

Ach, Rutten kan niemand anders dan zijn eigen ploeg de boel kwalijk nemen. Want die arrogantie en dat slakkengangetje voorin bij de 1-2 voorsprong was gewoon schrijnend.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

rep_robert schreef:

Misschien, maar ik vind het geen overtreding. Manolev gaat niet eens het duel aan bij die 2-2, komt geen enkel moment in de lucht.

Dat is ook juist de overtreding. Doordat hij bovenop hem hangt kan die niet de lucht in.

Maar nogmaals als ze gewoon de 3-1 erin schoppen is al deze ongein geen punt van discussie.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

rep_robert schreef:

Ach ja, weet je wat het is. Het is ook geen keiharde overtreding, maar wel een extreem domme en onnodige. Ik kan de scheidsrechter wel begrijpen en dat is vaak wel anders eigenlijk. Ik vind het geen schande of zo.

Zou mij niet verbazen als die wordt vrijgesproken of anders max 1 duel krijgt.

En het is natuurlijk totaal niet te verkopen dat Vleminx en Pieters met geel wegkomen en die speler van Willem II met rood er af moet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Haha gele kaart Berg. En die reactie van keeper. Had ik net even gemist maar is wel een hele slechte schwalbe.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

PSV wint die gewoon

PSV zou vandaag ook ''gewoon'' winnen. En uit bij Excelsior zouden ze ook ''gewoon'' winnen. En Willem II, ADO....ook gewoon. Maar winnen ze die ook gewoon? Wordt best lastig voor PSV, al zijn ze natuurlijk wel favoriet.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

VVV had minstens een puntje verdiend zie ik in de samenvatting.

kos

• 36230 berichten
  • 8951 stemmen

Hahahah, wat een rode kaart weer voor Willem 2

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Uitwedstrijden win je zelden 'gewoon'. Alleen bij een superdag (zoals bij AZ) of een wel heel zwakke tegenstander (zoals VVV) heb je als PSV zijnde een makkie. Zet de uitwedstrijden van de grote 3 maar eens op een rij. Hoeveel uitpotjes hebben PSV, Twente en Ajax overtuigend en simpeltjes gewonnen?

Een klein onderzoekje:

Heerenveen - PSV 1-3

Willem II - PSV 2-4

Vitesse - PSV 0-2

Roda JC Kerkrade - PSV 1-3

VVV-Venlo - PSV 0-3

AZ PSV 0-4

Vitesse FC Twente 0-3

Willem II FC Twente 1-3

NEC FC Twente 2-4

De Graafschap Ajax 0-5

Heracles Almelo Ajax 1-4

NAC Breda Ajax 0-3

Willem II Ajax 1-3

VVV-Venlo Ajax 0-2

PSV 6x een verschil van min. 2 goals, Twente 3x en Ajax 5x. De rest van de potjes was minimaal spannend of leverde zelfs puntverlies op.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Toch gewoon een prima spits die Castagnos.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

PSV zou vandaag ook ''gewoon'' winnen. En uit bij Excelsior zouden ze ook ''gewoon'' winnen. En Willem II, ADO....ook gewoon. Maar winnen ze die ook gewoon? Wordt best lastig voor PSV, al zijn ze natuurlijk wel favoriet.

Ja dat eerste maak jij er weer van. Heb vorige week al gezegd dat Ajax en PSV het deze week moeilijk zouden krijgen.

timbo_ schreef:

Ajax en PSV hebben volgende week allebei nog niet zomaar gewonnen. Zie de topploegen maar heel weinig uitwedstrijden makkelijk winnen dus verwacht dat ook volgende week zeker één van de twee het lastig krijgt.

Kortom ik neem maar 1 gewoon mijn rekening en dat is die van thuis tegen Utrecht. De rest probeer jij me in de mond te leggen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Reinbo schreef:

Toch gewoon een prima spits die Castagnos.

Begint de laatste weken inderdaad wat van zijn kwaliteiten te laten zien. Zou ik het dan toch verkeerd hebben gezien?

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Zou mij niet verbazen als die wordt vrijgesproken of anders max 1 duel krijgt.

En het is natuurlijk totaal niet te verkopen dat Vleminx en Pieters met geel wegkomen en die speler van Willem II met rood er af moet.

Komt natuurlijk ook omdat het verschillende scheidsrechters zijn he. Dan krijg je gewoon dit soort geouwehoer altijd.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Uitwedstrijden win je zelden 'gewoon'. Alleen bij een superdag (zoals bij AZ) of een wel heel zwakke tegenstander (zoals VVV) heb je als PSV zijnde een makkie. Zet de uitwedstrijden van de grote 3 maar eens op een rij. Hoeveel uitpotjes hebben PSV, Twente en Ajax overtuigend en simpeltjes gewonnen?

Een klein onderzoekje:

Heerenveen - PSV 1-3

Willem II - PSV 2-4

Vitesse - PSV 0-2

Roda JC Kerkrade - PSV 1-3

VVV-Venlo - PSV 0-3

AZ PSV 0-4

Vitesse FC Twente 0-3

Willem II FC Twente 1-3

NEC FC Twente 2-4

De Graafschap Ajax 0-5

Heracles Almelo Ajax 1-4

NAC Breda Ajax 0-3

Willem II Ajax 1-3

VVV-Venlo Ajax 0-2

PSV 6x een verschil van min. 2 goals, Twente 3x en Ajax 5x. De rest van de potjes was minimaal spannend of leverde zelfs puntverlies op.

Helder overzicht

Resterende uitduels:

Excelsior-Twente

Graafschap-Twente

ADO-Twente

Ajax-Twente

Twente-PSV

Heracles-PSV

Feyenoord-PSV

Groningen-PSV

ADO-Ajax

NEC-Ajax

Heerenveen-Ajax

Tel uit je winst.

Twente heeft nog 2 en met Excelsior (altijd lastig) 3 taaie uitduels. PSV heeft gewoon 4 hele zware uitduels en Ajax met ADO nog 1.

Neemt niet weg dat andere duels ook rare winnaars op kunnen leveren overigens.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Oee Twente PSV...heerlijk zo'n onderling duel.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ajax met ADO nog 1.

Zie Ajax geen 6 punten pakken in Heerenveen en NEC. Heerenveen denk ik zelfs dat ze verliezen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax - Twente zou wel eens de allesbeslissende kunnen worden.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Mwoah, dan zijn wij al uitgelopen op hun A&L, vergeet je de thuisduels van Twente ook niet te vermelden? VOlgens mij hebben ze in eigen stadion meer moeite dan in de uitwedstrijden. Echt moeizaam die wedstrijden in de Grolsch Veste hoor.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Dat is het charme van de Eredivisie. Iedereen kan het daar een ander moeilijk maken. Vanmidag heeft Willem II het Ajax bijvoorbeeld de eerste helft knap lastig gemaakt. VVV maakte het Twente zelfs nog wel lastiger. De wedstrijden in deze competitie zijn gewoon niet te voorspellen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kan Twente weer zo'n mooie rit nar huis maken nadat ze in de Arena gewonnen hebben.

Denk dat Ajax de beste papieren heeft, al was het maar omdat ze Europees waarschijnlijk zijn uitgespeeld. Twente is zeker door en PSV geef ik meer dan 50% kans

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Zie Ajax geen 6 punten pakken in Heerenveen en NEC. Heerenveen denk ik zelfs dat ze verliezen

Uiteraard. Ik denk zelfs dat Ajax 0 punten pakt tot het einde van 't seizoen.

PSV en Twente gaan ook alles verliezen. Dus de eindstand is bekend.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Resterende uitduels:

Excelsior-Twente

Graafschap-Twente

ADO-Twente

Ajax-Twente

(Drie keer winst en 1 gelijk (tegen Ado)

Twente-PSV

Heracles-PSV

Feyenoord-PSV

Groningen-PSV

(Twente uit winnen we. Heracles gelijk, Feyenoord nipte zege. Groningen ligt beetje aan stand op dat moment)

ADO-Ajax

NEC-Ajax

Heerenveen-Ajax

(ADO wordt echt sleutelduel. Als Ajax volgende week daar wint zie ik ze kampioen worden, al denk ik dat ze thuis tegen Twente niet winnend het veld afgaan)

Als ik op basis van dit programma moet zeggen. Twente weer kampioen. En had ik voordat ik programma zag eigenlijk niet in mijn hoofd zitten.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

Mwoah, dan zijn wij al uitgelopen op hun A&L, vergeet je de thuisduels van Twente ook niet te vermelden? VOlgens mij hebben ze in eigen stadion meer moeite dan in de uitwedstrijden. Echt moeizaam die wedstrijden in de Grolsch Veste hoor.

Voetbalzone - Resterend competitieprogramma van FC Twente, PSV en Ajax

Hier vind je alles.

Denk dat Ajax ook thuis een redelijk makkelijk programma heeft tegen Groningen, Heracles en Excelsior. Alleen Twente is echt zwaar. Groningen is uitgeblust, Excelsior is te zwak uit en Heracles zal wel lastig worden, maar niet extreem moeilijk.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

Resterende uitduels:

Excelsior-Twente

Graafschap-Twente

ADO-Twente

Ajax-Twente

(Drie keer winst en 1 gelijk (tegen Ado)

Twente-PSV

Heracles-PSV

Feyenoord-PSV

Groningen-PSV

(Twente uit winnen we. Heracles gelijk, Feyenoord nipte zege. Groningen ligt beetje aan stand op dat moment)

ADO-Ajax

NEC-Ajax

Heerenveen-Ajax

(ADO wordt echt sleutelduel. Als Ajax volgende week daar wint zie ik ze kampioen worden, al denk ik dat ze thuis tegen Twente niet winnend het veld afgaan)

Als ik op basis van dit programma moet zeggen. Twente weer kampioen. En had ik voordat ik programma zag eigenlijk niet in mijn hoofd zitten.

Waarom zou Twente van Ajax winnen?

Waarom zou PSV uit bij Twente winnen? Twente won uit in Eindhoven en gooide jullie al uit de beker.

Ben het wel met je eens over ADO-Ajax. Allesbepalend komend weekend. Liever uit de EL vliegen en ADO uit winnen dan andersom.

Hoe kut uit Europa vliegen ook is, misschien kan Ajax daarmee wel de titel pakken aangezien PSV en Twente waarschijnlijk doorbekeren.

rep_robert

• 27552 berichten
  • 4173 stemmen

Twente en ADO zijn nog de duels waar het echt lastig kan worden. Al is Heerenveen uit ook nog een raadsel voor mij, het kan of heel makkelijk worden of we gaan daar de boot in.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Als ik nu een totale prognose zou maken:

PSV

za 19-3 19.45 PSV - FC Utrecht

za 2-4 18.45 FC Twente - PSV

vr 8-4 20.45 PSV - SC Heerenveen

za 16-4 20.45 Heracles Almelo - PSV

zo 24-4 14.30 Feyenoord - PSV

zo 1-5 14.30 PSV - Vitesse

zo 15-5 14.30 FC Groningen - PSV

PSV wint van Utrecht, verliest van Twente, wint van Heerenveen, speelt gelijk tegen Heracles, speelt gelijk tegen Feyenoord, wint van Vitesse en wint van Groningen.

Totaal: +14

FC TWENTE

20-03-2011 (Zo) Excelsior - FC Twente -

02-04-2011 (Za) FC Twente - PSV -

10-04-2011 (Zo) FC Twente - Roda JC Kerkrade

17-04-2011 (Zo) De Graafschap - FC Twente

22-04-2011 (Vr) ADO Den Haag - FC Twente

01-05-2011 (Zo) FC Twente - Willem II

15-05-2011 (Zo) Ajax - FC Twente

Twente wint van Excelsior, wint van PSV, speelt gelijk tegen Roda, wint van de Graafschap, pakt een punt bij ADO, wint van Willem II en verliest van Ajax.

Totaal +14

AJAX

20-03-2011 ADO Den Haag - AFC Ajax

03-04-2011 AFC Ajax - Heracles Almelo

10-04-2011 AFC Ajax - FC Groningen

17-04-2011 NEC - AFC Ajax

24-04-2011 AFC Ajax - Excelsior

01-05-2011 SC Heerenveen - AFC Ajax

15-05-2011 AFC Ajax - FC Twente

Ajax speelt gelijk tegen ADO, wint van Heracles, Groningen, NEC, Excelsior, Heerenveen en Twente.

Totaal: +19

Dan wordt PSV kampioen op doelsaldo zie ik

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.