- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Russische competitie begint weer nu ja. Lag sinds november stil. Zenit won vorige week nog de Russische supercup.
Waarom verliest Ajax volgens jou?
Gewoon, lijkt me leuk. 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8516 stemmen
Ik ben optimistisch, zitten die russen niet in hun winterstop?
Ajax-Spartak Moskou 1-2
PSV-Rangers 2-0
Twente-Zenit 2-0
Ja, maar toch zijn er de vorige ronde drie Russische en 2 Oekraïense clubs doorgekomen inclusief Championsleague.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Alsjeblieft niet zeg. Gewoon Ajax-systeem met buitenspelers houden tot in de eeuwigheid. Zou echt op Ajax afknappen willen ze zoals PSV gaan spelen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nou, bij de kans van Bendter (had gewoon moeten hangen) werd het anders nog knap spannend. Sowieso, als een team maar 1 doelpunt nodig heeft, hangt er spanning.
Misschien omdat het mij sowieso weinig kon schelen. Heb met beide ploegen weinig op. Zag graag Barca eruit gaan, zodat het weer spannend zou worden wie er de CL wint. Niets zo saai als een gedoodverfde winnaar die ook nog wint.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Sorry, maar dan kijk je echt met een Ajax-bril.
Ajax speelt al zo'n jaar of 12 geen Ajax-voetbal meer. Dat moeten ze ook niet meer willen. Ze moeten het roer omgooien, dan worden ze misschien nog een keer kampioen.
Als het elftal goed gesmeed kan worden zie ik niet in waarom dit niet zou kunnen. Matige spelers als Pedro en Adriano bij Barca draaien ook simpel mee omdat ze het spelletje kennen. Is puur een kwestie van routine en trainen, trainen en nog is trainen. Op een lager niveautje zou dit ook bij Ajax kunnen.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen

Je zegt net nota bene dat v Persie het fluitje wel degelijk had gehoord. En nu zeg je dat die ene seconde veel te weinig tijd daartussen was?
Wat is je mening nu?
Als je gewoon eens ff goed leest.
Of is het een uitlokkertje zodat ik het tóch weer over heb? 
Van Persie gebruikte de smoes dat hij het fluitsignaal niet hoorde, door het lawaai van het publiek. Dat was natuurlijk onzin. Maar het was een belachelijke kaart, omdat hij in 1 seconde tijd nooit kan reageren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Alsjeblieft niet zeg. Gewoon Ajax-systeem met buitenspelers houden tot in de eeuwigheid. Zou echt op Ajax afknappen willen ze zoals PSV gaan spelen.
Kut he, kampioen worden. 
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Misschien omdat het mij sowieso weinig kon schelen. Heb met beide ploegen weinig op. Zag graag Barca eruit gaan, zodat het weer spannend zou worden wie er de CL wint. Niets zo saai als een gedoodverfde winnaar die ook nog wint.
Dan kan zo'n wedstrijd op voorhand al niet aan jouw eisen voldoen, als het geen reet interesseert.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Sorry, maar dan kijk je echt met een Ajax-bril.
Ajax speelt al zo'n jaar of 12 geen Ajax-voetbal meer. Dat moeten ze ook niet meer willen. Ze moeten het roer omgooien, dan worden ze misschien nog een keer kampioen.
Wat een onzin. Ik kijk heel neutraal naar Ajax. Ik verwacht wel dat ze spelen zoals Ajax hoort te spelen. Aanpassingen mogen, maar laten we bidden dat ze nooit gaan spelen zoals PSV, ongeacht of je er wat mee kan winnen.
Ajax kan wel degelijk weer prijzen winnen met Ajax spel. De laatste 10 jaar is er enorm wanbeleid gevoerd. Ik heb het idee dat dit bestuur nu verstandiger is dan wat besturen in de voorgaande 10 jaar deden. En met de Boer heb je natuurlijk een Cruijff-adept als trainer.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Als het elftal goed gesmeed kan worden zie ik niet in waarom dit niet zou kunnen. Matige spelers als Pedro en Adriano bij Barca draaien ook simpel mee omdat ze het spelletje kennen. Is puur een kwestie van routine en trainen, trainen en nog is trainen. Op een lager niveautje zou dit ook bij Ajax kunnen.
Pedro matig? 
Lijkt me logisch dat mindere voetballers beter presteren als er rond hen heen bijzonder goede voetballers lopen.
Het lukt Ajax al 12 jaar niet - zelfs langer. Waarom zou het de komende tijd wel lukken?
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Pedro matig? 
Lijkt me logisch dat mindere voetballers beter presteren als er rond hen heen bijzonder goede voetballers lopen.
Het lukt Ajax al 12 jaar niet - zelfs langer. Waarom zou het de komende tijd wel lukken?
Ik nuanceer het wel even, matig in vergelijking met die andere giganten
Ik zeg overigens ook niet dat het lukt. Belangrijk is gewoon een keer dat er structuur komt en om de 1 of andere reden heb ik met de Boer wel dat gevoel. Elke trainer is telkens binnen anderhalf jaar vertrokken, zodat de ander weer met diens aankopen zat opgescheept en zeurde om anderen. Blegh.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Ik kijk heel neutraal naar Ajax.
Sorry, maar 
Ik verwacht wel dat ze spelen zoals Ajax hoort te spelen. Aanpassingen mogen, maar laten we bidden dat ze nooit gaan spelen zoals PSV, ongeacht of je er wat mee kan winnen.
Het hoeft toch niet persé hetzelfde te zijn als PSV? Twente voetbalt al een stukje aantrekkelijker.
Ajax kan wel degelijk weer prijzen winnen met Ajax spel. De laatste 10 jaar is er enorm wanbeleid gevoerd. Ik heb het idee dat dit bestuur nu verstandiger is dan wat besturen in de voorgaande 10 jaar deden. En met de Boer heb je natuurlijk een Cruijff-adept als trainer.
Naja, ik verheug me alweer op weer 5 jaar geen kampioenschap voor Ajax. Mij zul je er niet mee hebben. 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Pedro is natuurlijk een geweldige voetballer he.
En als je ook nog eens met Shakira naar bed mag, dan heb je het wel gemaakt in je leven 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
De Hunter trouwens in de belangstelling van Ajax.
Klaas-Jan Huntelaar keert komende zomer mogelijk terug bij Ajax. De clubleiding van Schalke 04 is ontevreden over de prestaties van de spits en de Amsterdamse club ziet in de aanvaller de ideale nummer 9 voor het Ajax-systeem van Frank de Boer.
Volgens News of the World vertrekt Mounir El Hamdaoui voor 5 miljoen euro naar het Engelse Fulham. Daar zou Jol komende zomer gaan werken.
Aangezien Ajax naarstig op zoek is naar een centrumspits en Huntelaar al maandenlang niet meer scoort voor de Duitsers zouden de Duitsers bereid zijn om de Oranje-international voor 12 miljoen euro van de hand te doen.
Ajax zou 10 miljoen euro willen betalen, aldus de geruchten.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Hoezo voetbalt Twente eigenlijk aantrekkelijk. Heb je wel naar Twente zitten kijken dit seizoen NR? Dat ze degelijk spelen en goed staan zegt niet dat ze aantrekkelijk spelen hoor 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Hoezo voetbalt Twente eigenlijk aantrekkelijk. Heb je wel naar Twente zitten kijken dit seizoen NR? Dat ze degelijk spelen en goed staan zegt niet dat ze aantrekkelijk spelen hoor
Hij zegt dat Twente aantrekkelijker speelt dan PSV doet. En dat klopt. Is overigens niet lastig, aantrekkelijker dan PSV spelen hehe.
Overigens is Twente ook niet heel veel aan om naar te kijken.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Dit seizoen is het minder. Maar vorig jaar was het jaar dat ze kampioen werden. En toen voetbalden ze bij vlagen best leuk. Met het zakelijke gecombineerd. Zo word je kampioen.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Die Jol heeft echt een enorm bord voor z'n kop, dat hij El Hamdaoui steeds meeneemt. Ongelooflijk.
Denk niet dat Huntelaar terug wil naar Ajax. Maar ben benieuwd wie hem anders wil hebben. 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
En als je ook nog eens met Shakira naar bed mag, dan heb je het wel gemaakt in je leven
Zelfs Dennis Weening heeft wat seksuele handelingen met haar verricht.
Ben jaloers.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen

Wat een goals 
Die 1e is een geniale individuele goal van de beste speler ter wereld en die 2e goal laat zien dat Barca ook als team van ongekend niveau is!
kos
-
- 36230 berichten
- 8951 stemmen
Prima goals hoor, maar dat zwaar overdreven orgastische gaat uiteraard nergens over. Heb alleen dit weekend al mooiere goals in de Jupiler League gezien.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6147 stemmen
Volgens mij wordt Spartak hier toch best wel onderschat, hoor. Lepe ploeg.
kos
-
- 36230 berichten
- 8951 stemmen
Vind het ook lachwekkend dat enkele leden hier trouwens zo kritisch op de scheids waren. Leefde gewoon regels na en buiten die discutabele rode kaart deed hij sowieso geen rare dingen. Hij had v Persie alleen in de 1e helft al rood kunnen geven.
*Abidal had sowieso rood moeten hebben.
*De tackle in de 1ste helft op Nasri van (ik meen) Dani Alves was op zn minst geel en ook nog van achteren en op een redelijk doorgebroken speler.
*De Franse verdediger van Arsenal kreeg voor iets onzinnigs uiteraard wel geel.
*Alle vrij trappen en ingooien gingen de eerste 20 minuten al onterecht richting Barcelona.
*Sagna kreeg al geel na 20 minuten voor werkelijk totaal niks.
*Iedereen mocht vrij Almunia voor zn kop tikken
*Van Persie stond helemaal geen buitenspel bij die actie waar hij rood kreeg (!!!)
Zo waren er wel meer enorm opvallende zaken natuurlijk, maar met zulke commentatoren zou je dat beide gaan vergeten.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Prima goals hoor, maar dat zwaar overdreven orgastische gaat uiteraard nergens over. Heb alleen dit weekend al mooiere goals in de Jupiler League gezien.
Ja, alleen worden ze nu tegen heel wat betere tegenstanders gemaakt. En daarbij, wijs mij eens ergens een goal aan a la die van Messi gister.
kos
-
- 36230 berichten
- 8951 stemmen
Pedro is natuurlijk een geweldige voetballer he.
Piqué bedoel je.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Piqué bedoel je.

Hehe, je hebt inderdaad gelijk. Ik haal er 2 door elkaar.
kos
-
- 36230 berichten
- 8951 stemmen
Je zou als tegenstander ook gewoon wat paddestoelen op je veld kunnen laten groeien, dan zien de Barca-spelers niks meer.
.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Vanavond trouwens wederom een heerlijk affiche met Tottenham-AC Milan.
Ik zie Milan nog wel doorgaan, al hoop ik op de Spurs. VDV gaat meespelen, goed nieuws. Hopelijk weer een mooie wedstrijd.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk heel neutraal naar Ajax.
Wat klopt hier niet? 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
(afbeelding)
(afbeelding)
Wat een goals 
Die 1e is een geniale individuele goal van de beste speler ter wereld en die 2e goal laat zien dat Barca ook als team van ongekend niveau is!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.