- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Van Persie was geïrriteerd over het feit dat hij bij zijn strot werd gegrepen. Voor het gemak aan de aandacht van die dwaze scheidsrechter ontsnapt.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Ze hielden (Arsenal) toch aardig stand in het begin. Dat had niemand verwacht. Eigenlijk had Barcelona geen antwoord op dat kleine veld (in de eerste helf). Doordat ze het veld groter moesten maken, konden veel spelers niet aangespeeld worden, omdat ze in buitenspelpositie stonden.
Barcelona is gewoon een heel stuk beter dan Arsenal. Fabregras laat het ook nooit zien in topwedstrijden.
Als Arsenal het veld niet klein had gehouden in de eerste helft, was de wedstrijd in de rust al afgelopen.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Van Persie was geïrriteerd over het feit dat hij bij zijn strot werd gegrepen. Voor het gemak aan de aandacht van die dwaze scheidsrechter ontsnapt.
Ik zag v Persie ook een hele vieze trap aan Messi uitdelen en een elleboogje aan Alves geven. v Persie liep gewoon geirriteerd rond omdat niks lukte vermoed ik.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
@ Nicolage Rico Zelfs die commentator in zijn Barcelona pyama zag dat.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2376 stemmen
Hij is ook niet te volgen. Hij vindt Japanse films niks, maar heeft er wel eentje in zijn top 10 staan.
Reactie was idd. onduidelijk, daarom aangepast.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waarom is iedereen toch zo enthousiast over Barcelona? Dat rondo voetbal is toch niet om aan te zien, zo saai.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Waarom is iedereen toch zo enthousiast over Barcelona? Dat rondo voetbal is toch niet om aan te zien, zo saai.

Dat is de manier hoe je voetbal hoort te spelen. Vol in de aanval met technisch begaafde spelers de bal in de ploeg houden en gaatjes zoeken om net die briljante steekpass doorheen te versturen. Sorry, ik snap dat je als Feyenoord niet meer weet wat goed voetbal inhoudt, maar hoe kan je nu niet genieten van Barcelona? 
Wat is wel jouw stijl? Lomp spelers neerschoppen onder het mom dat dat mannelijk voetbal genoemd mag worden? Of massaal a la Inter ballen wegschoppen en hopen op een counter? Bah.
Barca en Ajax zijn clubs die hetzelfde nastreven. Ik weet wel van welke stijl ik geniet.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
1 Seconde.
Doorspelen is doorspelen? Hij heeft het fluitje wel gehoord. Was gewoon uitermate dom van van Persie, dat moet je toch toegeven?
Ondanks dat het gewoon een overdreven kaart was(ben ik het wel mee eens) is het wel een volgens het boekje. Past ook wel een beetje in de lijn van wedstrijden niet aanvoelen overigens. Jammer, want de scheids liet verder lekker veel doorspelen. Soms toch een verademing t.o.v. zo'n Eredivisie scheidsrechter.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Viel wel mee Litmanen. Arsenal probeerde de 0-0 vast te houden en deden dat zeer goed door het veld bijzonder klein te houden. Barcelona had hier niet echt een antwoord op.
Ik ben er overigens wel van overtuigd dat het zonder die rode kaart ook wel 3-1 was geworden. Zo verdedigen als Arsenal in de 1e helft hou je nooit 90 minuten vol tegen dit Barcelona - met al zijn steekballen. In de tweede helft was er ook weinig sprake meer van een klein veld, ook niet toen Arsenal op 1-1 kwam.
Eerste kleine half uur hadden ze er geen antwoord op. Je merkte aan Arsenal dat ze dit niet gewend waren, want het uitverdedigen ging echt bijzonder traag. Iedere afvallende bal uit de 16 meter kwam de gehele wedstrijd bij Barcelona spelers terecht. Uiteindelijk kwamen ze het laatste kwartier voor rust er wat vaker doorheen, die goal van Messi hing dan ook al een behoorlijk lange tijd in de lucht. Na de rust komt zo'n goal compleet uit de lucht vallen, want voor de rest heb ik eigenlijk toch een overheersend Barca gezien dat veel kansen creëerde, maar het alleen weer niet afmaakte. Rode kaart veranderde naar mening nog steeds niet aan het spelbeeld.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen

Dat is de manier hoe je voetbal hoort te spelen. Vol in de aanval met technisch begaafde spelers de bal in de ploeg houden en gaatjes zoeken om net die briljante steekpass doorheen te versturen. Sorry, ik snap dat je als Feyenoord niet meer weet wat goed voetbal inhoudt, maar hoe kan je nu niet genieten van Barcelona? 
Wat is wel jouw stijl? Lomp spelers neerschoppen onder het mom dat dat mannelijk voetbal genoemd mag worden? Of massaal a la Inter ballen wegschoppen en hopen op een counter? Bah.
Barca en Ajax zijn clubs die hetzelfde nastreven. Ik weet wel van welke stijl ik geniet.
Nee, ik hou van voetbal waar het spel op en neer golft, snelle uitbraken en overnames, waar voor beide goals van alles gebeurd, counters, overtredingen, rushes en kopduels en soms een leuk driehoekje, maar 90 minuten lang vind ik het gewoon ronduit saai.... Kan wel knap zijn, leuk om naar te kijken vind ik het niet. 19-0 in kansen geeft toch wel aan dat het een saaie pot was. Enige wat lol had kunnen brengen was dat Barca toch verloren had, gewoon omdat het lekker onterecht zou zijn. Emotie, daar gaat het mij om.
(Heeft verder niets met het huidige Feyenoord te maken, heb altijd meer van het energieke Engelse voetbal gehouden dan van dat getik.)
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Regels zijn regels, maar je moet wel nuances inbrengen. Van Persie was al bezig met z'n actie. Hij is geen robot, om in een seconde direct te stoppen. Dat van het publiek was uiteraard een smoes. De grensrechter vlagde op tijd, maar de scheids reageerde te laat. En dan geeft hij wel een tweede gele kaart omdat van Persie te laat reageerde.
Gewoon een fout van de scheids.
Maar goed, Persie doet het wel vaker. Ik vond die actie op het W.K. wel dom. Gewoon niet doorgaan met je actie. Die regel moet toch onderhand wel bekend zijn. Als er 5 seconden tussen had gezeten, had ik het een terechte kaart gevonden.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Het is natuurlijk wel verkrachting van een schitterend affiche, om na een uurtje de topspits van een ploeg rood te geven wegens een bal wegschieten. Of v Persie het nu hoorde of niet, het had niet gehoeven. Als het nu een vieze overtreding of iets ergs was...maar het was een bal wegschieten. Denk niet dat iemand boos op de scheids was geworden als hij de kaart niet gegeven had. Ik kan wel begrijpen dat je het fluitje niet hoorde met 95.000 man in een stadion. Je zag v Persie ook na het fluitje steeds naar de bal kijken. Die had helemaal niet gezien dat de spelers van Barca het spel stopten na affluiten.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Boehoe
Jij hebt een ander idee van saaiheid denk ik. Ik vind het knap dat ze zich op het middenveld en de verdediging keer op keer voetballend zichzelf uit lastige situaties weten te werken. Heb 1x een domme ros naar voren gezien en dat was toen Maxwell op het laatst erin kwam. In plaats van goed voetbal afkraken kan je ook gewoon het nut ervan in zien. Want met dit voetbal word je wel kampioen en misschien ook wel weer van Europa. Plus dat het nog is attractief is, wat wil je nog meer van een kampioen verlangen?
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Barca en Ajax zijn clubs die hetzelfde nastreven.
Ajax zou het alleen niet moeten doen. Daar hebben ze de kwaliteiten niet voor.
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Nee, ik hou van voetbal waar het spel op en neer golft, snelle uitbraken en overnames, waar voor beide goals van alles gebeurd, counters, overtredingen, rushes en kopduels en soms een leuk driehoekje, maar 90 minuten lang vind ik het gewoon ronduit saai.... Kan wel knap zijn, leuk om naar te kijken vind ik het niet. 19-0 in kansen geeft toch wel aan dat het een saaie pot was.
(Heeft verder niets met het huidige Feyenoord te maken, heb altijd meer van het energieke Engelse voetbal gehouden dan van dat getik.)
Wat vond je van de heenwedstrijd dan, dat is namelijk wel de wedstrijd die aan je beschrijvingen voldoet. Kan je het Barcelona eigenlijk kwalijk nemen dat ze zo perfect willen voetballen? Lijkt me niet toch? Of wel 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Het is natuurlijk wel verkrachting van een schitterend affiche, om na een uurtje de topspits van een ploeg rood te geven wegens een bal wegschieten. Of v Persie het nu hoorde of niet, het had niet gehoeven. Als het nu een vieze overtreding of iets ergs was...maar het was een bal wegschieten. Denk niet dat iemand boos op de scheids was geworden als hij de kaart niet gegeven had. Ik kan wel begrijpen dat je het fluitje niet hoorde met 95.000 man in een stadion. Je zag v Persie ook na het fluitje steeds naar de bal kijken. Die had helemaal niet gezien dat de spelers van Barca het spel stopten na affluiten.
Van Persie heeft het fluitje wel gehoord, hoor. Hij is niet doof.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heb ik niet gezien, enkel de laatste minuten.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Nee, ik hou van voetbal waar het spel op en neer golft, snelle uitbraken en overnames, waar voor beide goals van alles gebeurd, counters, overtredingen, rushes en kopduels en soms een leuk driehoekje, maar 90 minuten lang vind ik het gewoon ronduit saai.... Kan wel knap zijn, leuk om naar te kijken vind ik het niet. 19-0 in kansen geeft toch wel aan dat het een saaie pot was.
Dat lag dan toch aan Arsenal (of eind vorig jaar Real Madrid) dat ze er geen antwoord op hadden?
Verder was het toch absoluut niet saai lijkt me. Elke goal van Arsenal had kwalificatie voor Arsenal betekend. Als het nu met rust al 4-0 was, dan had ik je gelijk gegeven. Maar als Arsenal vlak voor tijd uit hun ene goede counter die 3-2 binnen hadden getikt, dan was Barca er gewoon uitgevlogen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat vond je van de heenwedstrijd dan, dat is namelijk wel de wedstrijd die aan je beschrijvingen voldoet. Kan je het Barcelona eigenlijk kwalijk nemen dat ze zo perfect willen voetballen? Lijkt me niet toch? Of wel
Heb de heenwedstrijd niet gezien. Neem Barca ook niets kwalijk, maar aantrekkelijk vind ik het niet. Evenmin perfect, dan zou je er ook 19 moeten maken. 
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Vooral de eerste helft was genieten, kansen over en weer(al waren de grootsten wel voor Barca). Dat potje is denk ik het leukste wat ik dit seizoen heb gezien, samen met de 5-0 vernedering tegen die Madrilenen natuurlijk.
Maar ligt het aan Barca dat het niet aantrekkelijk is of aan de andere ploegen die dat voetbal niet kunnen nastreven en dus aan het verdedigen zijn de gehele wedstrijd?
Trouwens, wat moet jij je hebben zitten ergeren aan die 5-1 overwinning op Groningen. Saaie wedstrijd of niet? 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Van Persie heeft het fluitje wel gehoord, hoor. Hij is niet doof.
Ik weet niet, hij zei van niet. Maar als hij het wel hoorde, dan eigen schuld 
Vind het ook lachwekkend dat enkele leden hier trouwens zo kritisch op de scheids waren. Leefde gewoon regels na en buiten die discutabele rode kaart deed hij sowieso geen rare dingen. Hij had v Persie alleen in de 1e helft al rood kunnen geven.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Snap alleen niet dat iedereen zomaar over de korte tijd tussen het fluitsignaal en het schot stapt. 1 Seconde. Kom op man.
Dit is trouwens de laatste keer dat ik het erover heb. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat lag dan toch aan Arsenal (of eind vorig jaar Real Madrid) dat ze er geen antwoord op hadden?
Verder was het toch absoluut niet saai lijkt me. Elke goal van Arsenal had kwalificatie voor Arsenal betekend. Als het nu met rust al 4-0 was, dan had ik je gelijk gegeven. Maar als Arsenal vlak voor tijd uit hun ene goede counter die 3-2 binnen hadden getikt, dan was Barca er gewoon uitgevlogen.
Wat ik zeg, dat had de pot leuk kunnen maken. Spannend vond ik het echter nergens. Daarom vond ik het ook stom van de scheids dat hij van P rood gaf. Maakte de wedstrijd nog meer dood. Arsenal is overigens ook een team waar ik weinig mee heb.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Nou, bij de kans van Bendter (had gewoon moeten hangen) werd het anders nog knap spannend. Sowieso, als een team maar 1 doelpunt nodig heeft, hangt er spanning.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ajax zou het alleen niet moeten doen. Daar hebben ze de kwaliteiten niet voor.
Op lager niveau natuurlijk wel. Wat Barca kan in Europa, dan zou Ajax in de Eredivisie moeten kunnen. Alleen zijn ze nog niet zover. Maar in fases van de wedstrijd zie ik Ajax ook vaak spelen zoals Barcelona dit doet (2e helft tegen Anderlecht, 2e helft tegen AZ bv).
Maargoed, Barca's niveau staat natuurlijk lichtjaren van ons vandaag.
PS: Wat denken we van morgenavond, EL voetbal?
Ajax-Spartak Moskou 2-1
PSV-Rangers 2-0
Twente-Zenit 0-1
Ik vind Zenit echt heel sterk. Denk dat Twente kansloos is. 2 Nederlagen. Ajax en PSV maken aardige kans op kwalificatie.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ben optimistisch, zitten die russen niet in hun winterstop?
Ajax-Spartak Moskou 1-2
PSV-Rangers 2-0
Twente-Zenit 2-0
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Snap alleen niet dat iedereen zomaar over de korte tijd tussen het fluitsignaal en het schot stapt. 1 Seconde. Kom op man.
Dit is trouwens de laatste keer dat ik het erover heb.

Je zegt net nota bene dat v Persie het fluitje wel degelijk had gehoord. En nu zeg je dat die ene seconde veel te weinig tijd daartussen was?
Wat is je mening nu?
rep_robert
-
- 27552 berichten
- 4172 stemmen
Dit lijken mij de meest logische uitslagen hehe.
Ajax-Spartak Moskou 2-1
PSV-Rangers 4-0
Twente-Zenit 2-2
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ik ben optimistisch, zitten die russen niet in hun winterstop?
Ajax-Spartak Moskou 1-2
PSV-Rangers 2-0
Twente-Zenit 2-0
Russische competitie begint weer nu ja. Lag sinds november stil. Zenit won vorige week nog de Russische supercup.
Waarom verliest Ajax volgens jou?
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Op lager niveau natuurlijk wel. Wat Barca kan in Europa, dan zou Ajax in de Eredivisie moeten kunnen. Alleen zijn ze nog niet zover. Maar in fases van de wedstrijd zie ik Ajax ook vaak spelen zoals Barcelona dit doet (2e helft tegen Anderlecht, 2e helft tegen AZ bv).
Sorry, maar dan kijk je echt met een Ajax-bril.
Ajax speelt al zo'n jaar of 12 geen Ajax-voetbal meer. Dat moeten ze ook niet meer willen. Ze moeten het roer omgooien, dan worden ze misschien nog een keer kampioen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.