- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja lekker. Hele week trainen in een zielloos gebied als Tsjetjenie en dan lekker wekelijks het vliegtuig in, 1500 km vliegen voor een uitwedstrijdje in Siberie....
Ben jij er wel eens geweest dat je daar zo overtuigd van bent? Brussels-West is nu ook niet bepaald spannend, laat staan ergens in de Midlands in Engeland. Verder zij Spartak, Zenit, Dynamo, allemaal prachtige ploegen om tegen te spelen. Russische competitie wordt rap beter.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Haha, sure. Denk nog even terug aan Rubin-Twente van vorige maand. Lekker een potje ballen met -17 en na een vliegreis van vele vele uren.
Overigens heeft Rusland met Zenit en CSKA 2 topteams. De rest is dat niet.
Overigens, bedoel je met Dynamo de club uit Moskou of die van Kiev? Want dan praat je over Oekraine.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Moskou, vergeet Spartak niet. Hoeveel hebben ze er in Duitsland of België? Nee, er wordt veel te denigrerend gedaan over de Russische competitie. Typisch Hollandse afgunst.
En Twente moest tegen Rubin spelen, niet Grozny, die hebben gewoon winterstop nu. 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ik zeg niet dat het niveau daar slecht is, ik noem de competitie kut. Om meerdere redenen. Alleen kan je er wel goed verdienen en zijn een paar clubs goede vertegenwoordigers in Europa voor dat land.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar waarom is de competitie kut? Omdat Dercksen dat roept?
Kan zo 5 mooie clubs opnoemen, daarbij heeft Rusland altijd goed meegedaan, zowel in de Europacup als nationale elf.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Koud
Enorme reisafstanden
Rusland is qua land armoedig buiten Moskou en St Petersburg
Sportief gezien weinig aansprekende clubs op een stuk of 2 na
Nauwelijks grote namen daar op het veld
Corruptie
Hoeveel redenen wil je hebben zeg?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Zwak van Schelvis. Zeg dan gewoon even dat je dat niet wist. Nu lult hij er een beetje beledigd overheen.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Die zelf verzonnen knuddes kunnen echt niet meer. Totaal niet grappig.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Eh maakt RTL daar nu een grote fout? Zag in de reclametijd straks een promo voor dat programma de beste voetballers ooit met Ronaldo (De Braziliaan). Zie ik net een banner met om half 11 Christiano Ronaldo, incl. zijn foto hahaha. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Las eerder vandaag ook al C. Ronaldo. Was al blij toen ik onze Braziliaanse vriend zag maar nu lijkt het dus weer de Portugees te zijn. Beduidend minder interessant.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Koud
Enorme reisafstanden
Rusland is qua land armoedig buiten Moskou en St Petersburg
Sportief gezien weinig aansprekende clubs op een stuk of 2 na
Nauwelijks grote namen daar op het veld
Corruptie
Hoeveel redenen wil je hebben zeg?
Ik zie niet wat koud met de aantrekkelijkheid van de competitie te maken heeft, daarbij hebben ze een veel langere winterstop dan wij.
Enorme afstanden lossen ze vast op met een comfortable vliegtuig. En of je nu 4 uur in de bus door Duitsland rijdt, of vier uur in het vliegtuig boven Rusland zit, maakt toch niet veel uit.
Armoedig, heb je als speler vast geen last van als je elke maand 3 ton mag bijschrijven
Nauwelijks grote namen op het veld. Daar wordt aan gewerkt.
Corruptie - Tja, dat heb je ook in de serie A en de Bundesliga en waarschijnlijk in nog wel meer competities.
Dus doe mij er nog maar een paar?
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Las eerder vandaag ook al C. Ronaldo. Was al blij toen ik onze Braziliaanse vriend zag maar nu lijkt het dus weer de Portugees te zijn. Beduidend minder interessant.
Volgens mij gaat het over de Braziliaan hoor. De promo van een halve minuut ging volledig over die dikke uit Brazilie. C. Ronaldo lijkt me nog te jong voor zo'n programma om er al in vermeld te worden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
PSV dit seizoen in 40 competitieduels al 99 doelpunten gemaakt.
Vooral die 20 in de EL zijn er toch wel veel
http://www.vi.nl/Nieuws-item/196535/PSV-op-rand-van-bijzondere-doelpuntengrens.htm
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Volgens mij gaat het over de Braziliaan hoor. De promo van een halve minuut ging volledig over die dikke uit Brazilie. C. Ronaldo lijkt me nog te jong voor zo'n programma om er al in vermeld te worden.
Ok. Dat is dan mooi
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Hehe, je zou toch een andere stem verwachten bij die beer (in z'n Lucky Pants).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Trouwens erg leuk programma dat de beste voetballers ooit maar hoop dat ze het ooit nog eens gaan maken met de voetballers die qua naam net onder dat groepje zitten.
Een docu'tje over iemand als David Ginola (reden dat ik Tottenham fan werd) of Peter Schmeichel zie ik namelijk veel liever dan over al deze wel erg voor de hand liggende namen.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Het heet niet voor niets de commerciele omroep. 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Trouwens erg leuk programma dat de beste voetballers ooit maar hoop dat ze het ooit nog eens gaan maken met de voetballers die qua naam net onder dat groepje zitten.
Een docu'tje over iemand als David Ginola (reden dat ik Tottenham fan werd) of Peter Schmeichel zie ik namelijk veel liever dan over al deze wel erg voor de hand liggende namen.
Zou wel leuk zijn ja, als ze Kennedy Bakircioglu en Atouba eens gaan volgen 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Dat gaat me dan weer net te ver (al scoorde Kennedy gisteren gewoon tegen Real Madrid) maar zijn zoveel prachtige voetballers die net niet de naam van een Ronaldo hebben.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
FA heeft genoeg van Blatter
(Novum/AP) - De Britse voetbalbond FA is er veel aan gelegen FIFA-preses Sepp Blatter uit het pluche te krijgen. De Engelsen zijn bereid 'iedere geloofwaardige uitdager' van de Zwitser te steunen op 1 juni tijdens het FIFA-congres in Zürich. Dat melden vertegenwoordigers van de bond die anoniem willen blijven maandag aan persbureau AP.
Mohamed bin Hammam, voorzitter van de Aziatisch voetbalbond AFC, heeft al aangegeven Blatter uit te willen dagen. De FA overweegt de Qatarees aan te schrijven met het dringende verzoek zich beschikbaar te stellen. Mededingers naar de functie, die sinds 1998 bekleed wordt door Blatter, moeten voor eind maart worden voorgedragen door één van de 208 bij de FIFA aangesloten bonden.
De 61-jarige Bin Hammam zit sinds 1996 in het uitvoerend comité van de FIFA. Nadat Qatar het WK van 2022 kreeg toegewezen, liet de Qatarees doorschijnen dat hij de deadline voor de kandidaatstelling wel gaat halen. Tot op heden is dat echter niet gebeurd.
Dat de FIFA al zolang dezelfde preses heeft, draagt er volgens Bin Hammam aan bij dat de organisatie een schijn van corruptie heeft. De wereldvoetbalbond ligt met name onder vuur omdat na de WK-toewijzing in december enkele officials schuldig werden bevonden aan 'onethisch handelen' en het overtreden van de regels.
De rancune van de Engelsen richting Blatter is mede ontstaan door de rare gang van zaken rondom de toewijzing van het wereldkampioenschap van 2018. Engeland had volgens kenners verreweg het beste 'bid', maar kreeg slechts twee van de 22 stemmen. Rusland kreeg het toernooi uiteindelijk toegewezen.
Britse media onderzochten vermoedelijke corruptie in het uitvoerend comité van de FIFA en het reilen en zeilen rondom de stemming. Blatter sprak vervolgens over 'de kwaadaardigheid van de pers'. Nadat Engeland slechts één niet-Britse stem kreeg trok interim-preses Roger Burden zijn kandidaatschap voor het algeheel voorzitterschap van de FA in. Hij vond de FIFA als partner onbetrouwbaar.
De FA steunde opmerkelijk genoeg Blatter's eerste kandidatuur in 1998, toen de Zwitser Joao Havelange uit Brazilië opvolgde. Vier jaar later waren de Engelsen echter meer gecharmeerd van diens Afrikaanse tegenstrever Issa Hayatou.
In de daaropvolgende verkiezingen werd Blatter telkens automatisch herkozen, bij afwezigheid van een tegenkandidaat. Dat hoopt de FA ditmaal te voorkomen.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8512 stemmen
Ik hoop dat het lukt, want ik heb ook genoeg van Blatter.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad. Die opa slaagt er nog steeds in alle essentiële verniewingen te vertragen. De beslissing over het gebruik van camera's op de doellijn is bijvoorbeeld weer met een jaar uitgesteld.
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Van Persie toch spelen vanavond? Zou geweldig zijn als hij echt fit is. Maar ik hoop niet dat Wenger weer gokt en verliest, want de weg naar de top van de EPL ligt helemaal open!
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Arsenal moet er alles aan doen om vanavond snel een doelpunt in Camp Nou te maken. Daar hebben ze de creativiteit van van Persie keihard voor nodig. Als ze daarin slagen en geen doelpunt incasseren zou hij in de rust gewisseld kunnen worden voor een controlerende middenvelder om de machine rondom Xavi, Iniesta en Messi aan banden te leggen.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2394 stemmen
Iemand deze al geplaatst?
Video - Blunderende keeper gooit bal naar spits - FCUpdate.nl
En dan ook nog gaan zeuren. 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ik denk niet dat het spel van Arsenal iets aan Xavi, Iniesta en Messi kunnen veranderen. Arsenal is geen Inter Milaan hoor, Arsenal wil voetballen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Van Persie toch spelen vanavond? Zou geweldig zijn als hij echt fit is. Maar ik hoop niet dat Wenger weer gokt en verliest, want de weg naar de top van de EPL ligt helemaal open!
Zou ook behoorlijk dom zijn om dat risico te nemen nu je titel kansen weer open liggen. Macherano schoffelt 'm zo onderuit natuurlijk en dan is ie weer een half jaar weg
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.