• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.244 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Van Geel is natuurlijk een vakman, dat bij Ajax niet alles goed ging lijkt me duidelijk, maar dat was niet enkel zijn schuld.

Verder ken ik het contract van Tyton niet, maar het lijkt me sterk dat Feyenoord hem kan kopen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Bayern rekent op Robben en Ribéry

MUNCHEN - Bayern München verschijnt komend weekeinde mogelijk voor het eerst dit seizoen aan de aftrap met de vedetten Arjen Robben en Franck Ribéry.

(ANP) De titelverdediger, fors op achterstand in de Bundesliga, treft op eigen veld Hoffenheim.

Beide vleugelaanvallers, tezamen omgedoopt tot 'Robbery', konden om uiteenlopende redenen nog niet samen in actie komen.

Hamstringblessure

Robben kampte lange tijd met een hamstringblessure. Frans international Ribéry had last van een kniekwetsuur. Zaterdag, in het verloren uitduel met Köln, was Robben ziek en bleek Ribéry nog niet topfit.

''Ik voel me goed, ik denk dat ik er zaterdag gewoon bij ben'', liet Robben deze week in München optekenen. Coach Louis van Gaal kreeg de afgelopen weken de nodige kritiek te verwerken en kan een nieuwe nederlaag niet gebruiken.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Lol jij wordt echt met de dag ongeloofwaardiger.

1e helft bij Twente uit was fenomenaal. Twente compleet van de mat getikt, toch beschamend dat het dan maar 1-1 bij rust staat. 2e helft was het omgedraaid. Dus ja, toch een redelijk goede wedstrijd. Op de Europese wedstrijden(2e helft Inter thuis en 2e helft Inter uit) de enige helften denk ik dat Twente echt weggetikt is dit seizoen.

Snap die positiviteit dan ook niet over de wedstrijden tegen Inter(Italiaanse ploeg), na de eerste helft staat het 2-2 door goed voetbal. 2e helft hadden ze geen bal meer aangeraakt. Zelfde geldt voor die uitwedstrijd.

Ajax-psv was matig van beide partijen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Van Geel is een achterbakse lafaard, is nog niet eens bij Feyenoord maar is Roda al aan het leegplunderen. Tyton heeft bij Feyenoord niets te zoeken. Die hoeft geen club meer uit de Eredivisie, kan beter rechtstreeks naar een grotere competitie gaan. Als hij dan toch naar een andere Eredivisieclub gaat hoort hij enkel thuis bij een club die om de titel speelt.

Zou me niets verbazen als van Geel ook Ruud Vormer meeneemt. Ook de transfervrije Kah & Hadouir zullen wel naar Feyenoord gaan.

Hier waren ze bij VI ook al bang voor. Kunstje gewoon herhalen. Behoorlijk achterbaks. Geen idee wat hij eigenlijk bij Feyenoord wilt, ik zou liever bij Roda blijven.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Gaan jullie heel goed kunnen gebruiken hoor. Kah is echt een beest en heeft veel ervaring, en Hadouir is gewoon echt goed. Probleem is dat hij niet de juiste spelers rond zich heeft. Zet Hadouir maar eens in een goed voetballende ploeg, zal je zien hoe goed die is.

Hadouir kan nog wel een stapje hoger maken, was afgelopen zomer bijna ook naar Ajax gegaan. Had liever Hadouir erbij gehad dan die zinloze Tainio.

Kah behoort tot de 10 allerslechtste voetballers van de Eredivisie. Die moet god op de knieen danken dat hij voor een behoorlijke club als Roda mag spelen. Ongelooflijk, wat een waardeloze knuppel is dat zeg

En dan ook nog eens die lompe agressie van hem erbij, haha dramatisch.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dat zal het zeker zijn.

België 11 WK deelnames, Nederland maar 9.

Heb sowieso niet heel veel met de Rode Duivels. Vind het wel fijn als ze goed spelen en/of winnen, en ze hebben nu bijzonder veel talent. Maar mijn voorkeur gaat uit naar Kroatië, ik heb ook Turkse & Kroatische roots.

Heel knap zeg. Je praat alleen wel over vele vele veeeeeeeeeele jaren terug, toen Belgie nog eens een beetje meedeed soms. Sinds 2002 geen eindronde meer gespeeld. 2012 zal denk ik ook niet meer lukken, dus dan heb je als Belgie zijnde als je WK 2014 haalt liefst 12 jaar geen eindronde meer gespeeld. Chapeau!

PS: Martin van Geel was helemaal niet zo best bij Ajax als jij beweert. Kuffour, Luque, Colin, Sno, Roger, Urzaiz, Kennedy etc. Moeten we er nog meer opnoemen?

Heeft uiteraard met Suarez, Stam en Huntelaar een paar prima spelers binnengehaald en hij was ook handig met contracten verlengen, maar alles bij elkaar was het niet best. In VI vorige week stond nog een artikel over van Geel. Zijn periode Ajax werd onvoldoende gekeurd door het blad. Bij Willem II en AZ wel top, bij Roda goed.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PS: Martin van Geel was helemaal niet zo best bij Ajax als jij beweert. Kuffour, Luque, Colin, Sno, Roger, Urzaiz, Kennedy etc. Moeten we er nog meer opnoemen?

Voor het geld dat daarmee gemoeid was had inderdaad beter één speler die Ajax beter maakt gekocht kunnen worden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Voor het geld dat daarmee gemoeid was had inderdaad beter één speler die Ajax beter maakt gekocht kunnen worden.

Hehe, dat is een understatement. Martin van Geel staat vooral bekend bij Ajax als de inkoper van middelmaat.

Overigens, waar hij namens AZ Willem II leegkocht, daar haalde hij namens Ajax ook Perez en Lindenbergh. Van Geel maakt wel goed gebruik van zijn kennis van de contracten.

Alhoewel ik nooit geloof dat Feyenoord Tyton kan betalen. Die jongen kan beter naar PSV vertrekken. Die Isaksson speelt iedere redelijke keeper wel uit de basis.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

.

Allemaal op aanspraak van de toen aanwezige trainer dus in dat op zicht opperbest.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Dan had hij zijn twijfels over het nut van die aankopen toch op zijn minst bij die trainer kunnen ventileren?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Allemaal op aanspraak van de toen aanwezige trainer dus in dat op zicht opperbest.

Onzin. Een TD hoort zich te verzetten tegen prutaankopen. Zo kan je een TD altijd wel vrijpleiten.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Tel maar eens uit hoeveel winst Ajax heeft gemaakt met Van Geel. Afgelopen transferperiode hebben ze daar nog de vruchten van geplukt. Dan maken die miskopen weinig uit. Van Geel heeft meer dan het dubbele binnengehaald dan dat hij heeft uitgegeven.

Van fr-fanatic.com:

Van Geel haalde voor in totaal zo’n 44 miljoen euro aan spelers naar Amsterdam, maar verkocht voor ongeveer 75 miljoen euro, tekengelden en salarisafspraken buiten beschouwing gelaten. Daarin is de verkoop van Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suarez (samen goed voor nog eens ruim 50 miljoen aan inkomsten), niet meegerekend.

Deze cijfers vegen alle kritiek weg.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Heel knap zeg. Je praat alleen wel over vele vele veeeeeeeeeele jaren terug,

Dat doen jullie toch ook vaak. Die historie is er nu éénmaal, kan ik toch moeilijk vergeten.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Haha, wat een flauwekul. Er zijn een paar spelers erg goed verkocht ja, maar dat maakt het niet een goed beleid wat hij voerde. Ajax heeft nu eenmaal een enorme naam nog in de wereld. Die weten talentvolle spelers altijd voor veel geld te verkopen. Zie ook Suarez weer voor 26,5 miljoen deze winter.

Zijn aankoopbeleid was bijzonder matig. De verkopen bv bepalende spelers waren ook enorm ongelukkig. Sneijder bv verkopen vlak voor de cruciale voorronde CL wedstrijden die Ajax uiteindelijk ook niet doorkwam. Had hem gehouden en je had het waarschijnlijk wel gehaald. Had je ook vele miljoenen erbij gehad, maar tevens ook nog een topspeler. Er werden nauwelijks vervangers van niveau gehaald.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dat doen jullie toch ook vaak. Die historie is er nu éénmaal, kan ik toch moeilijk vergeten.

Met als verschil dat ik een punt had. De gemiddelde Belg weet nauwelijks meer wat het is om je land op een eindronde te zien spelen als het nu al 9 jaar geleden is en waarschijnlijk zeker 12 jaar zal worden.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Tel maar eens uit hoeveel winst Ajax heeft gemaakt met Van Geel. Afgelopen transferperiode hebben ze daar nog de vruchten van geplukt. Dan maken die miskopen weinig uit. Van Geel heeft meer dan het dubbele binnengehaald dan dat hij heeft uitgegeven.

Van fr-fanatic.com:

(quote)

Deze cijfers vegen alle kritiek weg.

Je kunt het runnen van een voetbalclub niet vergelijken met het runnen van ondernemingen als Unilever of Shell. Bij laatst genoemde organisaties gaat het inderdaad enkel om winstmaximalisatie.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

van Geel is er niet om spelers te beoordelen daar zijn scouts en trainers voor hij is er om ze te halen wat hij goed doet dus hem valt niks te verwijten op dat gebied.

Dan zou men een ervaren trainer/scout als TD moeten maken zoals een Beenhakker.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Met als verschil dat ik een punt had. De gemiddelde Belg weet nauwelijks meer wat het is om je land op een eindronde te zien spelen als het nu al 9 jaar geleden is en waarschijnlijk zeker 12 jaar zal worden.

7 jaar geen landstitel wat 8 gaat worden of 9 jaar jaar geen eind toernooi, tja het is maar wat je een punt noemt.

Ook alweer 14 jaar geleden dat er europees nog viel te genieten wat waarschijnlijk zomaar 25 jaar gaat worden.

Of is dat afgunst.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

speranza schreef:

(quote)
Je kunt het runnen van een voetbalclub niet vergelijken met het runnen van ondernemingen als Unilever of Shell. Bij laatst genoemde organisaties gaat het inderdaad enkel om winstmaximalisatie.

Waar draait het volgens jou dan om tegenwoordig in het voetbal?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

van Geel is er niet om spelers te beoordelen daar zijn scouts en trainers voor hij is er om ze te halen wat hij goed doet dus hem valt niks te verwijten op dat gebied.

Dan zou men een ervaren trainer/scout als TD moeten maken zoals een Beenhakker.

Onzin. En daarom gaat het al jaren kut bij Ajax. Omdat de mensen die spelers kopen te weinig inzicht hebben en zich ook niet laten adviseren.

Een TD moet wel degelijk voetbalverstand hebben. Daarom was Beenhakker ook de laatste echt goede TD die Ajax heeft gehad met spelers als Zlatan, Trabelsi en Maxwell.

Als de Boer een speler wil halen, dan moet de TD er ook volledig achter staan vind ik. Dus die TD moet de speler inhoudelijk ook kunnen beoordelen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
7 jaar geen landstitel wat 8 gaat worden of 9 jaar jaar geen eind toernooi, tja het is maar wat je een punt noemt.

Ook alweer 14 jaar geleden dat er europees nog viel te genieten wat waarschijnlijk zomaar 25 jaar gaat worden.

Of is dat afgunst.

Zeg ik ergens dat ik het nog goed voel wat het is om landskampioen te worden? Dat gevoel ken ik inderdaad bijna niet meer nee. 7 jaar is al enorm lang terug. Dus waarom je een denigrerende smiley post weet ik niet.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

De gemiddelde Belg weet nauwelijks meer wat het is om je land op een eindronde te zien spelen als het nu al 9 jaar geleden is en waarschijnlijk zeker 12 jaar zal worden.

Ach, er zijn veel grotere landen dan België die ook al zo een lange dip hebben gehad en verschillende toernooien afwezig waren. Ik denk aan Frankrijk, Engeland, Spanje, en allemaal zijn ze er goed bovenop gekomen. België zal er ook wel weer staan.

speranza schreef:

Hoe je het ook bekijkt, Ajax heeft tonnen winst gemaakt en zo heeft van Geel zijn werk gewoon uitstekend gedaan. Hij kan moeilijk zelf de ballen erin gaan trappen.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Onzin

eens maar dat ligt toch niet aan van Geel! meer aan degene die van Geel hebben aangetrokken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wanneer zijn Frankrijk, Engeland en Spanje dan 10-12 jaar afwezig geweest op eindrondes als ik mag vragen?

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zeg ik ergens dat ik het nog goed voel wat het is om landskampioen te worden? Dat gevoel ken ik inderdaad bijna niet meer nee. 7 jaar is al enorm lang terug. Dus waarom je een denigrerende smiley post weet ik niet.

Nomak had gelijk wat betreft historie wat je erbij haalt, is dat nou zo moeilijk om te erkennen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wanneer zijn Frankrijk, Engeland en Spanje dan 10-12 jaar afwezig geweest op eindrondes als ik mag vragen?

Ik praat enkel over WK's.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je kan belgie toch niet met die landen vergelijken buiten dat ze zich mischien wel plaatsen voor eind rondes doordat ze makkelijk poules hebben maar uiteindelijk gewoon niks te zoeken hebben op eindrondes, zo moeilijk is dat toch allemaal niet, jezus.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ik praat enkel over WK's.

Ik niet. EK's tellen net zo hard mee.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik niet. EK's tellen net zo hard mee.

Vergeleken met een WK stelt het niks voor.

edit. en na afgelopen WK helemaal niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.