- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar ga dan ook niet over voetbal praten alsof je er verstand van hebt. Die lines als "waarom staat Kluivert niet in de spits" e.d. zijn gewoon dom. Wijf, ga bier halen en wat bittergarnituur en hou je klep. Ik ben blij dat het bij mijn vriendin niet het geval is, die hoopt gewoon dat Sergio Ramos zijn shirt uit doet na de wedstrijd en that's it. Zoals het hoort.
Best wel storend vind ik dat het in dit land een standaard is dat de meeste vrouwen er weinig van af weten terwijl in veel andere landen vrouwen enorm sport georiënteerd zijn. Op zich geen probleem maar ga bij die eindronde dan ook niet zo kansloos doen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dat is wat anders. Die mensen moeten niet plots over opstellingen gaan praten. Maar om je nu druk te maken dat zij ook plots tijdens zo'n toernooi interesse in Oranje krijgen vind ik logisch. Je wordt meegezogen in de publieke gekte. Net als je druk maken over vrouwen die een Bavariajurkje dragen...prima toch? Vond die dames in dat stadion in Afrika er ook prima uitzien met zo'n oranje jurkje 
Nomak zal moeite als inwoner van Belgie moeten hebben met zich inleven in zo'n scenario, omdat Belgie toch nooit een eindronde mag spelen 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat dat met name in Zuid-Europese landen als Portugal, Spanje en Italië inderdaad zo is.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik denk dat dat met name in Zuid-Europese landen als Portugal, Spanje en Italië inderdaad zo is.
Wat?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is wat anders. Die mensen moeten niet plots over opstellingen gaan praten. Maar om je nu druk te maken dat zij ook plots tijdens zo'n toernooi interesse in Oranje krijgen vind ik logisch. Je wordt meegezogen in de publieke gekte. Net als je druk maken over vrouwen die een Bavariajurkje dragen...prima toch? Vond die dames in dat stadion in Afrika er ook prima uitzien met zo'n oranje jurkje 
Die in Zuid Afrika er was, die criminelen die op vrije voeten zijn gesteld, daar zou ik mijn hond nog van aftrappen
.
Ik hou er toch een vreemd gevoel aan over dat er een stelletje non-valeurs zonder enige binding met de sport op een WK mee gaan doen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Maar ga dan ook niet over voetbal praten alsof je er verstand van hebt. Die lines als "waarom staat Kluivert niet in de spits" e.d. zijn gewoon dom. Wijf, ga bier halen en wat bittergarnituur en hou je klep..

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik hou er toch een vreemd gevoel aan over dat er een stelletje non-valeurs zonder enige binding met de sport op een WK mee gaan doen.
Wat een kutopmerking over de nationale ploeg van Belgie! 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Wat?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
De meesten doen het trouwens heus niet voor het inhoudelijke voetbal, wel voor alle heisa en de feestjes om het toernooi heen.
Net of mensen zo'n toernooi niet net zo intensief mogen beleven als de mensen die het clubvoetbal het hele jaar door volgen.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Real Madrid blijft rijkste club
AMSTERDAM - Real Madrid genereerde het afgelopen seizoen de meeste inkomsten in de voetballerij. De 'Koninklijke' zag zijn omzet met een kleine tien procent toenemen tot 438,6 miljoen euro.
(NUsport/ANP) Dat blijkt uit cijfers van Deloitte. Het accountantsbureau stelt sinds 1996 jaarlijks de 'Football Money League vast'. Alleen de top twintig wordt gepubliceerd.
Met een omzet van 398,1 miljoen euro bekleedt FC Barcelona de tweede plaats, voor Manchester United (349,8 miljoen euro), Bayern München (323 miljoen euro), Arsenal (274,1 miljoen euro) en Chelsea (255,9 miljoen euro).
De top zes is een kopie van die van vorig jaar. De grootste stijger op de lijst is Manchester City, dat de twintigste voor de elfde plaats verruilt. Nieuw op de lijst zijn Aston Villa (negentiende) en VfB Stuttgart (twintigste). Net als in de afgelopen jaren ontbreken Nederlandse clubs.
Premier League dominant
Hoewel ze naast goud en zilver grijpt is de Engelse Premier League het meest dominant met zeven vertegenwoordigers. Daarna volgen de Duitse Bundesliga (vier), de Italiaanse Serie A (vier), de Spaanse Primera Division (drie) en de Franse Ligue 1 (2).
In totaal zetten de twintig rijkste clubs meer dan vier miljard euro om, een toename van acht procent ten opzichte van afgelopen seizoen.
Recessie
Directeur Paul Rawnsley van Deloitte verwacht dat de inkomsten van de rijke clubs alleen nog maar zullen stijgen. “Vooral de positie van Engelse clubs zal worden versterkt, de economische recessie ten spijt”, zegt hij in The Guardian. “Zij sluiten steeds lucratievere sponsorinkomsten af."
Deelname aan de Champions League is essentieel voor een topnotering in de geldlijst. Ook de televisierechten blijken profijtelijk en volgens topman Alan Switzer van Deloitte staat een nieuw stadion garant voor extra inkomsten.
''Dat is wat er met Arsenal is gebeurd. Nadat zij zijn verhuisd van Highbury naar het Emirates zijn ze in het inkomstenklassement geklommen van de dertiende naar de vijfde plaats.''
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik hoop dat Martin van Geel naar Feyenoord gaat en dat hij inderdaad Tyton mee zal nemen. Geweldige keeper. Daar kan Feyenoord nog jaren plezier van hebben.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Nomak zal moeite als inwoner van Belgie moeten hebben met zich inleven in zo'n scenario, omdat Belgie toch nooit een eindronde mag spelen
België 11 WK deelnames, Nederland maar 9. 
Heb sowieso niet heel veel met de Rode Duivels. Vind het wel fijn als ze goed spelen en/of winnen, en ze hebben nu bijzonder veel talent. Maar mijn voorkeur gaat uit naar Kroatië, ik heb ook Turkse & Kroatische roots.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Wat spreekt je zo aan in Martin van Geel? Heeft bij Ajax toch niet zo veel voor elkaar gekregen namelijk.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Als hij Tyton meeneemt, ben ik al tevreden. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ik hoop dat Martin van Geel naar Feyenoord gaat en dat hij inderdaad Tyton mee zal nemen. Geweldige keeper. Daar kan Feyenoord nog jaren plezier van hebben.
Zou me niets verbazen als van Geel ook Ruud Vormer meeneemt. Ook de transfervrije Kah & Hadouir zullen wel naar Feyenoord gaan.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
OVer 3 jaar speelt Feyenoord weer voor de titel, Nomak. En niet met cliché-grapjes komen als: "ja, in de Jupiler League." 
Laat die Kah en Hadouir maar lekker in Limburgo. Junker is ook welkom. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wat spreekt je zo aan in Martin van Geel? Heeft bij Ajax toch niet zo veel voor elkaar gekregen namelijk.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Maar die winst heeft zich niet vertaald in landstitels.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Laat die Kah en Hadouir maar lekker in Limburgo.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik hoop het ook niet, en Tyton moet ik ook niet. Zoals Quido ook aangeeft, dat moet je niet willen want dan neemt hij straks ook half Feyenoord mee naar zijn volgende club.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Maar die winst heeft zich niet vertaald in landstitels.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik hoop het ook niet, en Tyton moet ik ook niet. Zoals Quido ook aangeeft, dat moet je niet willen want dan neemt hij straks ook half Feyenoord mee naar zijn volgende club.
Hij hoeft ook niet iedere speler mee te nemen. Tyton mag hij meenemen, is niks mis mee. Daarnaast is Tyton een geweldige, jonge keeper. Paar klasses beter dan Mulder en Darley. Van Dijk is uiteraard te oud.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hij hoeft ook niet iedere speler mee te nemen. Tyton mag hij meenemen, is niks mis mee. Daarnaast is Tyton een geweldige, jonge keeper. Paar klasses beter dan Mulder en Darley. Van Dijk is uiteraard te oud.
Beetje een rare veronderstelling aangezien bij Feyenoord keepen nog wel even iets anders is. Bovendien is een Darley met zelfvertrouwen geweldig, dat geschipper van Been vroeg in het seizoen heeft niet veel goeds gedaan.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Darley moet zich nog bewijzen. Hij heeft potentie, maar zit nog lang niet op het niveau waar Feyenoord naar zou moeten streven. Natuurlijk is bij Feyenoord keepen wel iets anders, maar als je zo gaat redeneren, hoef je helemaal geen keeperstalenten aan te stellen. Ik denk dat Tyton na Stekelenburg de beste keeper is van de Eredivisie op dit moment.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Wat Nomal al zei: net of het enkel en alleen aan van Geel ligt dat Ajax geen kampioen is geworden. Dat is veel te makkelijk gezegd. Hij heeft een aantal goede spelers aangetrokken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk dat Tyton na Stekelenburg de beste keeper is van de Eredivisie op dit moment.
Juist. Wat moet ie dan bij Feyenoord? Dan kan ie veel hogerop. Bovendien is Darley een enorm talent, laat 'm maar staan en fouten maken. Darley wordt dan de opvolger van Julio Cesar.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Aha, je wilt niet dat Feyenoord hogerop komt, zeg dat dan gewoon. 
Laat Darley maar beter worden, terwijl Tyton op doel staat. Fouten moet hij maar maken in het 2e of in oefenpotjes.
Het is toch van de gekke dat hij niet hoeft te komen van jou, omdat hij een hogerop zou kunnen. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.