• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.279 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

stfuympos schreef:

van Geel is er niet om spelers te beoordelen daar zijn scouts en trainers voor hij is er om ze te halen wat hij goed doet dus hem valt niks te verwijten op dat gebied.

Kul. Van Geel lag overhoop met ten Cate wat zijn weerslag weer had op het aankoopbeleid. Die werden zo'n beetje verdeeld. Ten Cate eentje, van Geel eentje. Zoiets. Dramatisch natuurlijk. Van Geel mag zakelijk sterk zijn geweest, op technisch vlak faalde hij.

Sno werd trouwens door van Basten gehaald.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik niet. EK's tellen net zo hard mee.

Prima, hier heb je je statistieken.

- Spanje heeft tussen de WK's van 1966 en 1978 geen enkel toernooi gespeeld.

- Engeland heeft geen toernooien gespeeld tussen WK 1970 en EK 1980 (eerste ronde uitgeschakeld).

- Frankrijk heeft geen toernooien gespeeld tussen WK 1966 en WK 1978 (eerste ronde uitgeschakeld).

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Insignificance schreef:

(quote)

Kul. Van Geel lag overhoop met ten Cate

Wie niet.

wat zijn weerslag weer had op het aankoopbeleid. Die werden zo'n beetje verdeeld. Ten Cate eentje, van Geel eentje. Zoiets. Dramatisch natuurlijk. Van Geel mag zakelijk sterk zijn geweest, op technisch vlak faalde hij.

.

Kul, een TD gaat geen speler halen als een trainer hem niet wilt, toen niet nu niet nooit niet tenzij hij Beenhakker heet ofzo, mocht dat wel zo zijn kan hij beter bij zn leest blijven, ik heb hem iig. nooit horen praten dat hij een bepaalde speler in zn uppie wou halen.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

- Engeland heeft geen toernooien gespeeld tussen WK 1970 en EK 1980 (eerste ronde uitgeschakeld).

- Frankrijk heeft geen toernooien gespeeld tussen WK 1966 en WK 1978 (eerste ronde uitgeschakeld).

lol, en toen was het stil.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

stfuympos schreef:

Wie niet.

Van Geel moest het als TD in goede banen leiden. Daar was hij immers eindverantwoordelijk voor. Deed hij niet.

Kul, een TD gaat geen speler halen als een trainer hem niet wilt, toen niet nu niet nooit niet

Dat hangt van de constructie en taakverdeling af. Ten Cate en van Geel voerden op zeker moment wel degelijk een machtsstrijd uit. Conclusies ten aanzien van van Geel en de aankopen staan in het rapport Coronel. Niet voor niks dat Ajax vervolgens een ander model (van Basten) is gaan hanteren. Al werkte dat natuurlijk ook niet..

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Martin van Geel staat vooral bekend bij Ajax als de inkoper van middelmaat.

Hm.. hoe heet de rest van de afgelopen 10 jaar dan? inkopers van de ondergrens?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)

Het leuke is dat je zeker weet dat-ie morgen over iets compleet anders begint (als we geluk hebben vanavond nog wel)... en waarschijnlijk weer pijnlijk incorrect.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Dat is ook niet best nee. Maar wel allemaal lang geleden...

Ik zeg ook nergens overigens dat Belgie niet weer terug kan keren. Ze hebben een ploeg met potentie. 2014 moet haalbaar kunnen zijn.

stfuympos schreef:

(quote)

Ik moest even de deur uit schreeuwerd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Hm.. hoe heet de rest van de afgelopen 10 jaar dan? inkopers van de ondergrens?

Zoals ik zei, Beenhakker was de laatste fatsoenlijke td bij Ajax die wel goed zaken deed, vooral met aankopen. Onder v Geel was het niet best en Blind is ook geen goede om je technische beleid uit te stippelen. Wat dat betreft juich in de inbreng van Cruijff toe, als hij mee gaat praten over zulke zaken.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

(quote)

schreeuwerd.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wanneer zijn Frankrijk, Engeland en Spanje dan 10-12 jaar afwezig geweest op eindrondes

Iets met een pot toch.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Je komt ook echt niet verder dan mislukte oneliners he? Allemachtig...

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je komt ook echt niet verder dan mislukte oneliners he? Allemachtig...

Is ook je stop zin he.

Of afgunst.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Oke, ik geef het op. Even wachten tot een normaal iemand op mijn reactie's gaat reageren.

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

Ik zeg ook nergens overigens dat Belgie niet weer terug kan keren. Ze hebben een ploeg met potentie. 2014 moet haalbaar kunnen zijn.

Dat moeten ze misschien wel. Dan zijn de meeste jongens al talent af. Spelers als Vertonghen, Mertens, Alderweireld, Hazard en Lukaku spelen dan ook wel een stapje hoger.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Wat probeer je eigenlijk te zeggen? België heeft op meer Wk's meegedaan? Dat zegt natuurlijk geen ene fuck. Als je kijkt naar wat voor landen er altijd meedoen op zo'n WK hoef je een deelname niet eens serieus te nemen. Het gaat vooral om de resultaten die je hebt geboekt. Dat is volgens mij 0,0 bij België. Volgens mij hebben ze een leuk wk'tje in 1986 gehad. Voor de rest kan ik niks noemenswaardigs uit het Belgische interlandvoetbalhistorie halen. Misschien dat ik het verkeerd heb, maar België is in het internationale voetbal nooit groot geweest voor zover ik weet.

Waar gaat deze discussie in godsnaam over als ik vragen mag? Ik win liever een WK door maar 1 keer mee te doen dan niks winnen en 12x mee doen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Nomak schreef:

Tel maar eens uit hoeveel winst Ajax heeft gemaakt met Van Geel. Afgelopen transferperiode hebben ze daar nog de vruchten van geplukt. Dan maken die miskopen weinig uit. Van Geel heeft meer dan het dubbele binnengehaald dan dat hij heeft uitgegeven.

Van fr-fanatic.com:

(quote)

Deze cijfers vegen alle kritiek weg.

Vergeet je de miljoenensalarissen ook even niet te vermelden van die 30 miskopen? Het veegt geen enkele kritiek weg, tegenover die 3 verkochte spelers of zo die 70 miljoen hebben opgeleverd staan gewoon veel meer spelers die niks hebben toegevoegd aan Ajax. Ondanks dat zo'n balans(zonder salaris) positief uitvalt kan je onmogelijk zeggen dat die aankopen een succes zijn.

In godsnaam, ik word hier eigenlijk gewoon boos van(als Ajacied doet dit me echt pijn dat je ondanks al die miljoenen gewoon keihard faalt). Je noemt de financiële resultaten, waar zijn de sportieve resultaten van al die machtige aankopen?????????????????????

De sportieve resultaten geven het perfecte afspiegeling van het feit of zo'n man succesvol is geweest. Met andere woorden, HIJ HEEFT GEFAALD.

Man o man wat naïef.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

O jee Het riedeltje slaat nu over van Ajax-Feyenoord naar Oranje- Belgie.

WIJ ZIJN DE BESTE.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

HIJ HEEFT GEFAALD.

Dan heeft het bestuur nog altijd gefaald is toch algemeen bekend, voor alle duidelijkheid ben geen van Geel fan.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Dan heeft het bestuur nog altijd gefaald is toch algemeen bekend, voor alle duidelijkheid ben geen van Geel fan.

Ook ja. Daarom zijn ze ook opgerot Maar een TD lijkt me toch verantwoordelijk voor de aankopen? Of ben ik nou gek geworden?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

O jee Het riedeltje slaat nu over van Ajax-Feyenoord naar Oranje- Belgie.

WIJ ZIJN DE BESTE.

Robert post inhoudelijk. Zou leuk zijn als dit jou ook eens gaat lukken...

Wederom een post waar niemand iets mee kan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ook ja. Daarom zijn ze ook opgerot Maar een TD lijkt me toch verantwoordelijk voor de aankopen? Of ben ik nou gek geworden?

Zijn beslissing hangt wel af van scoutingsrapporten e.d. Van Geel is geen TD/Scout zoals bvb een Beenhakker.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Naomi Watts schreef:

Zijn beslissing hangt wel af van scoutingsrapporten e.d. Van Geel is geen TD/Scout zoals bvb een Beenhakker.

Beetje gezond verstand gebruiken heeft er de afgelopen tien jaar ook niet ingezeten heb ik zo het idee bij de Ajax besturen. Je gaat mij niet vertellen dat spelers als Luque, Kennedy en weet ik veel wat voor prutsers zijn gehaald in die periode op basis van scoutingsrapporten worden gehaald.

Juist neem ik het minder kwalijk als een gescoute speler(talent?) faalt, die kosten immers veel minder geld en zijn in de anonimiteit gehaald.

Dost was bijna weer net zo'n typische aankoop geweest(ongeacht het een versterking is of niet).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Luque en Kennedy waren op papier best goed aankopen natuurlijk, dat het in de praktijk niet zo liep is een tweede.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Zijn wel in de waan van de dag gehaald. Dat Luque heeft gefaald bij Newcastle en wordt gehaald kan ik heel misschien nog wel iets in vinden. Maar hem dan gelijk 2,5 miljoen salaris geven gaat natuurlijk alle boekjes te buiten. De beste man heeft bijna 10 miljoen verdiend aan Ajax en heeft amper 10 wedstrijden(?) of zo gespeeld?

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Robert post inhoudelijk. Zou leuk zijn als dit jou ook eens gaat lukken...

Wederom een post waar niemand iets mee kan.

Zou leuk zijn om je onglijk een keer toe te geven en niet opeens van onderwerp te veranderen of mijn persoontje aan te vallen dank u.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat ben ik met je eens, dat was wel erg onverantwoordelijk. Dat is wel je reinste kapitaalvernietiging. Dan neem je wel een hele grote gok inderdaad, en die pakte niet goed uit. Ik wil ook niet zeggen dat ie foutloos was maar van Basten had het bestuur seizoen(en) later ook nooit carte blanche mogen geven natuurlijk.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ja en nee daarom des te dommer om van Gaal eruit te gooien ipv. koeman(half jaar later ook weg ) en van Geel is iemand die goed in zaken is maar niet in talenten scouten, zo heb ik hem iig. nooit gezien dus kan ik het hem niet kwalijk nemen en kan me niet voorstellen dat een trainer die er zit er zelf niet mee akkoord gaat of zelfs erom heeft gevraagd. En dan hebben ze de befaamde lijstjes natuurlijk, ach laten we hopen dat het nu beter gaat, en dat Dost niet kwam is opzich al een goed voorteken.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

vd Boog heeft ook al aangegeven dat ze niet meer van dit soort paniekaankopen zullen doen, dus er is hoop. Al vind ik wel dat hij gewaagde uitspraken doet, over dat Ajax over 1,5 jaar 100% zeker financieel gezond zal zijn. Vind ik wel erg makkelijk praten nadat je een speler voor 26,5 miljoen hebt verkocht.

Al gooien ze gelukkig wel veel spelers uit de selectie, gaat er veel weg en wordt er veel verhuurd. Denk dat het aantal contractspelers bij Ajax niet meer 70 zal zijn zoals Derksen en consorten eerst vermeldden.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Vd Boog moet vertrekken en ook iemand van het voetbal plaatsen die ook verstand van zaken heeft en een Ajax verleden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

De Christian Eriksen show bij Denemarken-Engeland.

De BBC was helemaal lyrisch over Eriksen.

Zie vooral op 5.15 minuut en verder...die actie

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.