• 17.307 nieuwsartikelen
  • 182.384 films
  • 12.570 series
  • 34.802 seizoenen
  • 656.285 acteurs
  • 200.456 gebruikers
  • 9.466.992 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Asaharo schreef:

Wat is je mening van Gent eigenlijk, Nomak?

Momenteel wel een goede ploeg, al volg ik ze zeker niet wekelijks. Maar de grootste club van het land zou met dit soort ploegen niet al teveel moeite mogen hebben. Anderlecht heeft een hoger budget en betere spelers. Dan vind ik ook dat dat verschil te zien moet zijn op het veld en in de ranglijst.

In Nederland hetzelfde, ploegen als Ajax en PSV zijn verplicht om ploegen als bijvoorbeeld Groningen en ADO simpel van het veld te spelen. Gebeurt dat niet, dan is er geen excuus en moeten de spelers zich schamen. De laatste tijd is in België en Nederland het verschil tussen top en subtop steeds moeilijker te zien. Kan je zeggen dat de subtop sterker is geworden, maar ik denk eerder dat de topclubs zwakker zijn geworden.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Schat Sporting Lisabon best hoog in maar liggen er toch niet uit.

Sporting is allang niet meer zo goed als voorgaande jaren. Oa Moutinho die naar Porto ging en Liedson die terug naar Brazilie is gegaan.

Geloof me maar, PSV staat nu al in de kwartfinales

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

In Nederland hetzelfde, ploegen als Ajax en PSV zijn verplicht om ploegen als bijvoorbeeld Groningen en ADO simpel van het veld te spelen. Gebeurt dat niet, dan is er geen excuus en moeten de spelers zich schamen. De laatste tijd is in België en Nederland het verschil tussen top en subtop steeds moeilijker te zien. Kan je zeggen dat de subtop sterker is geworden, maar ik denk eerder dat de topclubs zwakker zijn geworden.

Ten eerste, hiermee doe je subtoppers tekort. Natuurlijk kunnen zij zich ook weren. Net of in de topcompetities de topclubs alles makkelijk winnen.

In Nederland zijn er 2 zaken aan de hand dit jaar. De topclub zijn zwakker dan vorig jaar en de subtop speelt beter dan vorig jaar. Vorig jaar stonden Ajax/PSV/Twente echt mijlenver van plek 4 af.

Maar nu spelen Ajax en Twente dit seizoen CL, wat gewoon zwaar is en punten kost. Zie AZ vorig seizoen maar, toen zij CL speelden. In de competitie presteerden zij ook minder daardoor.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Voetbalde vd Meyde nog dan .

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Voetbalde vd Meyde nog dan .

Ja, in de B-2 (Bierteam 2)

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

@ Ajax&Litmanen1

Ook met die Europese wedstrijden ertussen mag je een 0-2 voorsprong tegen Roda nooit weggeven en mag je absoluut niet zo een grote moeite hebben tegen 10 man van VVV. Vooral als je tussendoor ook nog eens zonder veel moeite gaat winnen bij Anderlecht. Jullie begroting is minstens 5 of 6 keer zo groot.

En excuses als dat zijn altijd moeilijke wedstrijden tellen niet. Moet je gewoon makkelijk op klasse kunnen winnen. Blijkbaar ontbreekt het bij Ajax in dat soort wedstrijden aan inzet, of onderschatten ze de tegenstander. Op die manier gaat het natuurlijk nog jaren duren vooraleer ze weer eens de titel pakken.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Als een ploeg met de meeste kwaliteit altijd zou winnen, dan zou Barcelona in Spanje alle 38 potjes winnen. Maar dat gebeurt niet. Mentaliteit, vorm van de dag, pech/geluk en arbitrage zijn ook bepalende factoren in een wedstrijd.

En ja, Ajax mag nooit 0-2 bij Roda verspelen, maar ik zei als dat de top dit jaar zwakker is dan vorig jaar.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3909 stemmen

Barca is wel slecht voorbeeld want die winnen dus wel bijna altijd en staan ook netjes eerste in Spanje.

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13075 stemmen

timbo_ schreef:

Vooraf heb ik meer mensen gehoord die dachten dat Anderlecht zou winnen dan Ajax. Anderlecht draaide voor de wedstrijd tegen Ajax juist fantastisch. Dat ze maar zo weinig punten hebben komt door het begin van het seizoen en niet door de laatste weken.

Dat zal je dan toch gehoord hebben van mensen die de Belgische competitie niet volgen. Het gaat sinds de winterstop weer behoorlijk slecht met Anderlecht. Veel geluk in de uitslagen (late goals enzo), maar qua spel is het helemaal niks de laatste weken.

Ik supporter graag voor Anderlecht, maar wie hen als grote kanshebber zag in de partijen tegen Ajax is ofwel een enorme doemdenker, ofwel serieus bezopen.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

Barca is wel slecht voorbeeld want die winnen dus wel bijna altijd en staan ook netjes eerste in Spanje.

Hebben ook een paar potjes niet gewonnen.

Maar Bayern in Duitsland en Inter in Italie zijn andere voorbeelden..

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Onderhond schreef:

Dat zal je dan toch gehoord hebben van mensen die de Belgische competitie niet volgen. Het gaat sinds de winterstop weer behoorlijk slecht met Anderlecht. Veel geluk in de uitslagen (late goals enzo), maar qua spel is het helemaal niks de laatste weken.

Ik supporter graag voor Anderlecht, maar wie hen als grote kanshebber zag in de partijen tegen Ajax is ofwel een enorme doemdenker, ofwel serieus bezopen.

Ik kan het ergens wel begrijpen. Een modale keeper die geen punten pakt, een beroerde achterhoede (veelzeggend dat Anderlecht in Belgie bijna geen goal tegenkrijgt), een middenveld met slechts 2 goede spelers (Biglia en Boussoufa) en een zeer matige aanval. Alleen Lukaku heeft talent, maar die is nog jong en kan niet alles alleen.

Ik kan slechts die 3 spelers noemen die in de Nederlandse top een nuttige kracht zouden zijn.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Die keeper was wel weer lachwekkend gisteren hoor. Kwam ALWEER een aantal keren debiel uit zijn goal(2-0 Sulejmani en dat nipte buitenspel momentje dat hij te ver uit zn doel kwam). Hoe hij z'n doel zo lang heeft weten leeg te houden is me een raadsel.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Ja, die Proto bakte er in de 2 duels tegen Ajax niks van. Redelijk droevige keeper.

Maar die achterhoede met die Wasilevski en die Leceac of wat was zijn naam? Jesus wat belabberd

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Soort van Luciano is deze keeper, alleen Luciano heeft wat meer geluk gehad met zijn debiele uitkomen altijd. Dat die keepers dat onnodige uitkomen niet wordt afgeleerd

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, die Proto bakte er in de 2 duels tegen Ajax niks van. Redelijk droevige keeper.

Maar die achterhoede met die Wasilevski en die Leceac of wat was zijn naam? Jesus wat belabberd

Lesjaks was wederom te lachwekkend voor woorden,maakte fouten die zelfs bij amateurs worden afgestraft. Vasil vergeef ik het nog, na die zware blessure gaat het nog een tijdje duren voor hij zijn oude niveau terugvindt. Suarez en Kanu zijn van hetzelfde niveau als Lesjaks, onwaardig om bij Anderlecht te spelen.

o god, wat mis ik de dagen van Radsinski en Koller.

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13075 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik kan slechts die 3 spelers noemen die in de Nederlandse top een nuttige kracht zouden zijn.

Mjah, op basis van wat ze tegen Ajax laten zien hebben kan je ook niet al te veel zeggen. Ze liepen er allemaal bij als een geslagen hond.

The Oceanic Six

• 60502 berichten
  • 4103 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Mjah, op basis van wat ze tegen Ajax laten zien hebben kan je ook niet al te veel zeggen. Ze liepen er allemaal bij als een geslagen hond.

Sja, wanneer mag je wel conclusies daarover trekken dan? In Belgie is Anderlecht vaak te goed en in Europa mag je vooraf toch wel denken dat Anderlecht Ajax partij kan geven. Ik wil dit Anderlecht niet zien tegen een ploeg dat een klasse beter dan Ajax is.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Ariel zijn uitspraak voor de match zegt genoeg over de instelling van Anderlecht gisteren." Mirakels bestaan niet." tja, op die manier niet neen.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Maar sowieso. Vorig jaar had Ajax ook in Brussel moeten winnen. 1-0 voorstaan en ook nog is een rode kaart voor Anderlecht. Dan moet je hem gewoon uitspelen.

De return in Amsterdam hadden de spelers er geen zin meer in, aangezien ze al geplaatst waren. Dan houd je deze 2 confrontaties over, waarin Anderlecht toch ruim het onderspit heeft moeten delven.

Ik zie de klasse eigenlijk ook niet. Zo'n Lukaku is veel te log en veel te traag met zijn bewegen. Het is dat hij zijn postuur mee heeft, anders was het niets geweest. Wat houd je dan in godsnaam over? Alleen Boussafa misschien.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Biglia, legear en deschacht zijn ook helemaal geen watjes hoor. Lukaku stond gisteren op een eilandje helemaal alleen maar hij bleef werken. Komt nog eens bij dat hij heel België op zijn schouders draagt. Is niet meer dan normaal dat hij dan ook wisselvallig is. Nota bene nog maar 17 jaar hé. Studeert zelfs nog.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Vakken 2e ring Rijen Prijs Korting 15%

412, t/m 414, 427 t/m 429 Rij 1 t/m 15 € 30,50 € 25,95

412,t/m 414, 427 t/m,429 Rij 16 t/m 27 € 29,- € 24,65

401,410,411,425(*)**,426, 430 Rij 1 t/m 15 € 41,50 € 35,30

401,410,411,425(*)**, 426, 430 Rij 16 t/m 27 € 39,50 € 33,60

424/425* Alle rijen € 39,50 € 33,60

402,403,408,409,418,423 Rij 1 t/m 15 € 52,50 € 44,65

402,403,408,409,418,423 Rij 16 t/m 27 € 51,- € 43,35

404 t/m 407, 419 t/m 422 Rij 1 t/m 15 € 65,50 € 55,70

404 t/m 407, 419 t/m 422 Rij 16 t/m 27 € 62,- € 52,70

Vakken 1e ring Rijen Prijs Korting 15%

013 t/m 015, 112 t/m 116 Alle rijen € 32,50 € 27,65

125 t/m 129* Alle rijen € 32,50 € 27,65

018, 023, 117, 118, 123, 124 Alle rijen € 56,50 € 48,05

019 t/m 022, 119 t/m 122 Alle rijen € 70,- € 59,50

Weer zo'n fatastische korting voor de scc houders

Ach ja, je leert er mee leven.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

Asaharo schreef:

Biglia, legear en deschacht zijn ook helemaal geen watjes hoor. Lukaku stond gisteren op een eilandje helemaal alleen maar hij bleef werken. Komt nog eens bij dat hij heel België op zijn schouders draagt. Is niet meer dan normaal dat hij dan ook wisselvallig is. Nota bene nog maar 17 jaar hé. Studeert zelfs nog.

Vorig jaar was ie ook zo jong, blijft hij altijd zo jong? Het is wat met die Afrikaantjes

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Wat bedoel je rep_robert. Vorig jaar was hij 16 en volgend jaar wordt hij 18. snap je het niet?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Is it ok if the opponent blocks it? I saw a video were Poongko did it over 20 times in a fight against a Akuma player. Blocked, but he kept going. I don't know if you've seen that.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Ik heb Anderlecht in Europa (vorig jaar?) echt twee keer een fantastische wedstrijd zien spelen. Weet alleen niet meer tegen wie.

Hoop dat het zondag uit tegen PSV - dat echt een stuk beter is dan Anderlecht - ook zo mee zit wat wedstrijdverloop betreft als in Anderlecht, maar heb er een hard hoofd in. Als we achter komen dan zie ik het eerder een grote nederlaag worden dan dat we ons terug weten te knokken.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Feyenoord gaat tegen Groningen opnieuw met Leerdam in de basis staan. Dat betekend dat Fer weer op de bank zit. Komop Been, er zit toch een duidelijk verschil tussen Fer en Leerdam. Leerdam deed het de laatste wedstrijden redelijk, maar komt niet in de buurt van het niveau van Fer.

Voetbalzone - Been praat met Fer voorafgaand aan duel met 'gevaarlijk' FC Groningen

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4160 stemmen

ICI Parix XL

Kostelijk vermaak dit! Heerlijk Johan's relaas over de geurtjes en dergelijk

Man o man, episch dit. Ga dit echt terugkijken.

happie

• 6272 berichten
  • 426 stemmen

Quido schreef:

Ik heb Anderlecht in Europa (vorig jaar?) echt twee keer een fantastische wedstrijd zien spelen. Weet alleen niet meer tegen wie.

Was dat niet tegen HSV.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

VI

Maar om dit terug te gaan kijken gaat mij te ver.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.