- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3629 stemmen
Lekker PSV en Ajax 
Twente dan wel niet gewonnen, maar ik vond Twente een erg goede wedstrijd spelen en als Landzaat het iets beter had uitgespeeld dan hadden we er zo 2 doelpunten bij ingeprikt. Rubin heeft 2 kansen en een halve kans gehad in de hele wedstrijd en daarin scoren ze 2 keer. Twente heeft wel 6 of 7 kansen gehad. Jammer van die kopbal van Ruiz op de lat nog en die indraaiende corner van Theo op de paal. Rubin tikte de bal af en toe wel leuk rond, maar vooral op eigen helft. Twente tikte de bal ook leuk rond maar dan wel op de helft van Rubin vooral.
Paalhaas
-
- 1584 berichten
- 2589 stemmen
PSV - Glasgow Rangers : 60% kans
Ajax - Spartak Moskou: 50% kans
FC Twente - FC Zenit: 50% kans
Geen al te vervelende tegenstanders, als het een beetje meezit gaan ze alle drie door. 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4160 stemmen
Als PSV speelt zoals vanavond geef ik ons weinig kans, dat middenveld kan namelijk écht niet.
Hoezo? Vond het middenveld meer dan prima vanavond. Heerlijk avondje gehad.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4160 stemmen
Anderlecht zit gewoon in een dramatische periode, hoor. Dus dit slaat op niet veel. Een draaiend Anderlecht zou zeker geen tweemaal verliezen van Ajax (zie maar vorig jaar). Ben trouwens absoluut geen Anderlecht-fan dus daar heeft het niets mee te maken.
Come on, voordat ze tegen Ajax moesten hadden ze al 850 minuten of zo geen goal meer tegen gekregen. Iedereen tipte Anderlecht als favoriet. En nu zitten ze opeens al een behoorlijke tijd een dip? Misschien sinds het grote Ajax op bezoek kwam ja 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En nu zitten ze opeens al een behoorlijke tijd een dip?
Ze hebben nog geluk dat ze bovenaan staan omdat topclubs als Brugge & Standard het nog meer laten afweten. Van de 27 wedstrijden hebben ze maar 18 gewonnen, dat is gewoon zwak. Maar dat mag geen excuus zijn, met zulke cijfers verliezen tegen Ajax (dat ook niet enorm sterk oogt) mag absoluut niet.
Misschien sinds het grote Ajax op bezoek kwam ja
Ze winnen op een prima manier van Anderlecht en de arrogantie spat er weer vanaf.
Je zou als neutrale supporter haast gaan hopen dat PSV zondag dat "grote" Ajax eens even met de voetjes terug op grond gaat zetten.
En Anderlecht. 
Een blamage voor het Belgische voetbal. De grootste club van België en dan met zulke cijfers kansloos onderuit gaan. Dip of geen dip, dit is niet goed te praten.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4160 stemmen
Jemig, je kan alles ook wel erg serieus opvatten zeg. Zo kan je jezelf zeker een Ajax complex aanpraten
Die laatste zin is puur humoristisch bedoeld, als je daar al niet meer de grap van kan inzien weet ik het ook niet meer hoor.
Maar nu zeg je eigenlijk precies hetzelfde als wat wij over de huidige Nederlandse koploper zeggen. Het is gewoon complete armoede in de beide competities blijkbaar, dat je met zoveel puntenverlies nog bovenaan kan staan.
Maar ik vind het toch frappant dat een verdediging die 850 minuten o.i.d. geen goal tegen heeft gekregen zo makkelijk door Ajax weggetikt wordt. Er was geen crisis voordat ze tegen ons speelden(face it, Ajax was wel de underdog tegen Anderlecht). Ze hebben nu opeens 3x op rij verloren. De dip lijkt me toch vooral iets van de laatste week.
Alsof Ajax op voorhand wel even makkelijk zou winnen
Zelfde geldt overigens ook voor PSV en Twente.
Van alle drie de ploegen knappe prestaties. Wel jaloers op PSV, zij hebben de leukste loting(op het veld en ook op de tribunes).
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ben niet series hoor, ik zie de grap er wel van in. Laat me toch ook eens een beetje trollen. 
Inderdaad, het is dit seizoen complete armoede in beide competities.
Een Anderlecht dat een beetje in vorm is mag in België alleen met Standard en Brugge moeite hebben. De rest van de ploegen moeten ze gewoon moeiteloos van de mat spelen. En voor Ajax geldt eigenlijk hetzelfde. Al schat ik de subtop en middenmoot in Nederland wel hoger in dan in België, vandaar dat ik verrassingen in de Eredivisie wel logischer vind.
Een aantal maanden geleden was er ook al sprake van een crisis bij Anderlecht. Paar keer Europees verloren en 5-1 onderuit bij Standard. Toen stond ook de trainer ter discussie dacht ik.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Hoofdscout Hans van der Zee heeft de arbitragezaak tegen Ajax gewonnen.
De club wilde Van der Zee ontslaan, maar daar ging de 55-jarige Amsterdammer niet mee akkoord en hij is door de KNVB in het gelijk gesteld.
Formeel gezien zou Ajax Van der Zee weer in dienst moeten nemen. Het lijkt waarschijnlijker dat beide partijen in gesprek gaan over een afhandeling van de zaak.
Bron: NOS Sport - Van der Zee wint arbitragezaak
Uiteraard heeft Van der Zee gewonnen, Van den Boog had geen goed argument. Wat een aanfluiting is die man toch.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Come on, voordat ze tegen Ajax moesten hadden ze al 850 minuten of zo geen goal meer tegen gekregen. Iedereen tipte Anderlecht als favoriet.
Inderdaad. Vooraf heb ik meer mensen gehoord die dachten dat Anderlecht zou winnen dan Ajax. Anderlecht draaide voor de wedstrijd tegen Ajax juist fantastisch. Dat ze maar zo weinig punten hebben komt door het begin van het seizoen en niet door de laatste weken.
Maar ik vind het toch frappant dat een verdediging die 850 minuten o.i.d. geen goal tegen heeft gekregen zo makkelijk door Ajax weggetikt wordt.
Dat vind ik dan weer overdreven. In de sleutelwedstrijd in Anderlecht was het echt niet zo dat Ajax, Anderlecht wegtikte. Voor rust hadden ze ook zomaar met 2-0 achter in plaats van voor kunnen staan. Tweede wedstrijd is natuurlijk nauwelijks meer serieus te nemen. Als je met 0-3 richting de Arena moet is het niet zo raar dat je niet erg gemotiveerd aan de aftrap verschijnt.
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Ach Spartak Moskou.. daar wonnen wij zelfs nog van
.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Hoezo? Vond het middenveld meer dan prima vanavond. Heerlijk avondje gehad.
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Met Lindgren en de Jong op het middenveld versterk je je middenveld wel, letterlijk dan. Iets meer lengte en body alhoewel Enoh zijn mannetje ook wel staat.
Tegen PSV moeten enkel Dzsudzsák en Toivonen in de gaten gehouden worden, gelukkig is Greg in topvorm
.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Inderdaad. Vooraf heb ik meer mensen gehoord die dachten dat Anderlecht zou winnen dan Ajax. Anderlecht draaide voor de wedstrijd tegen Ajax juist fantastisch. Dat ze maar zo weinig punten hebben komt door het begin van het seizoen en niet door de laatste weken.
Ach welnee, Anderlecht is ook in België al weken op de sukkel (al van voor de wedstrijden tegen Ajax). Dat ze amper tegendoelpunten krijgen en al hun wedstrijden winnen zegt veel over de zwakte van de Belgische eerste klasse. Begreep sowieso al weinig van de euforie die aan deze dubbele confrontatie voorafging, alsof Anderlecht plots even Ajax van de mat ging spelen
Al moet gezegd dat ik wel niet verwacht had dat ze zo kansloos zouden zijn...
Edit: overigens proficiat aan alle Ajax-supporters in het bijzonder en alle Nederlandse fans in het algemeen. Jullie hebben een leuke avond gehad gisteren.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2392 stemmen
Tegen PSV moeten enkel Dzsudzsák en Toivonen in de gaten gehouden worden
Vergeet Manolev niet!
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Een Anderlecht dat een beetje in vorm is mag in België alleen met Standard en Brugge moeite hebben. De rest van de ploegen moeten ze gewoon moeiteloos van de mat spelen.
Wat is je mening van Gent eigenlijk, Nomak? Sinds Preud'homme Gent vorig jaar op de rails heeft gezet blijft die ploeg wel mooi voetbal brengen, ook onder Dury. Samen met Kortrijk de mooiste voetballende ploeg in de Pro League, vind ik.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Ach welnee, Anderlecht is ook in België al weken op de sukkel (al van voor de wedstrijden tegen Ajax). Dat ze amper tegendoelpunten krijgen en al hun wedstrijden winnen zegt veel over de zwakte van de Belgische eerste klasse.
15 Gent Gent 1-2 RSCA RSCA
16 GB GB 0-1 RSCA RSCA
17 RSCA RSCA 4-1 Charleroi Charleroi
18 SVZW SVZW 1-2 RSCA RSCA
19 RSCA RSCA 0-0 Lokeren Lokeren
20 Club Brugge Club Brugge 0-2 RSCA RSCA
21 RSCA RSCA 6-0 Lierse Lierse
22 KVK KVK 0-2 RSCA RSCA
23 RSCA RSCA 2-0 Standard Standard
24 KVM KVM 0-0 RSCA RSCA
25 RSCA RSCA 2-0 STVV STVV
26 RSCA RSCA 1-0 Cercle Cercle
Voor de wedstrijd tegen Ajax
12 competitiewedstrijden gespeeld. 10 gewonnen en 2 gelijk.
Kun je natuurlijk nooit een ploeg op de sukkel noemen. Hoe slecht die eerste klasse ook moge zijn.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Hutchinson speelt trouwens die laatste weken erg goed. Prima aankoop is dat toch geweest.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
@timbo: ik weet niet of je de wedstrijden ook daadwerkelijk hebt gezien, maar die uitslagen zeggen werkelijk waar niets. Het bewijst alleen maar hoe armzalig de Belgische competitie is.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Ik ben het helemaal eens met Jawaddedadde, zet daar nog eens die verwerpelijke Play-offs naast en je hebt de belachelijkste competitie van Europa.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
@timbo: ik weet niet of je de wedstrijden ook daadwerkelijk hebt gezien, maar die uitslagen zeggen werkelijk waar niets. Het bewijst alleen maar hoe armzalig de Belgische competitie is.
Nee heb ze niet gezien maar wat ik zeg. Tien overwinningen en twee gelijke spelen in twaalf wedstrijden dan kan een team nooit slecht draaien.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Gossemikke wat speelde PSV gisteren weer goed. De avondwedstrijden gemist maar met 3 uit 3 doen de Mickey Mouse teams het ronduit uitstekend. Chapeau!
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Tegen PSV moeten enkel Dzsudzsák en Toivonen in de gaten gehouden worden, gelukkig is Greg in topvorm
.
Mark my words: Greg eet die Hongaar op. Ik word hier vaak als pessimist gezien, maar ik heb sterk het gevoel dat Ajax wint zondag.
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Ajax, PSV en Twente 
Prachtige avond voor Nederland zeg, echt genieten! Ik zag in de ArenA gister de 0-2 tussenstand van Twente, was even schrikken. Maar gelukkig alsnog goedgekomen.
Ajax speelde een goed half uur tegen Anderlecht wat ruim genoeg was om die droevige Belgenploeg helemaal kapot te spelen. Goede goals. Maar dit Anderlecht speelt in Nederland zichzelf niet bij de 1e 5. Het resterende uur deed Ajax kalm aan met het oog op PSV. Wel hilarisch dat Jeroen Verhoeven erin kwam 
PSV-Rangers: Eitje voor PSV, die Schotten kunnen niet voetballen. Gewoon die ploeg combinerend kapot spelen.
Twente-Zenit: Ik vrees dat Zenit in de return Twente verslaat en doorgaat. Zenit vind ik echt een goede ploeg.
Ajax-Spartak: Liggen kansen, al ken ik Spartak niet heel goed. Zenit en CSKA lijken me veel sterker in Rusland. Ik heb wel een goed gevoel dat Ajax dit (nipt) gaat redden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
PSV-Rangers: Eitje voor PSV, die Schotten kunnen niet voetballen. Gewoon die ploeg combinerend kapot spelen.
Rangers uit heeft iedereen het moeilijk. Dankzij sfeer en enthousiasme van dat team is dat altijd een lastige wedstrijd. Hopen dat we thuis dus een gaatje kunnen slaan.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ze winnen op een prima manier van Anderlecht en de arrogantie spat er weer vanaf.
Je zou als neutrale supporter haast gaan hopen dat PSV zondag dat "grote" Ajax eens even met de voetjes terug op grond gaat zetten.
Doe 's even niet zo Calimero joh 
The Oceanic Six
-
- 60502 berichten
- 4103 stemmen
Rangers uit heeft iedereen het moeilijk. Dankzij sfeer en enthousiasme van dat team is dat altijd een lastige wedstrijd. Hopen dat we thuis dus een gaatje kunnen slaan.
Welnee joh. Gewoon in Eindhoven die ploeg overhoop spelen tot 2-0 of 3-0. Daarna lekker op de counter in Schotland. Enige wat PSV moet doen zijn de fysieke duels vermijden. Als je normaal gaat voetballen dan geef ik Rangers 0% kans.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad, knap van allledrie eigenlijk.. er was de nodige scepsis, ook wat betreft Twente tegen Kazan, maar ze zijn alledrie fier overeind gebleven met goed georganiseerd voetbal en geen angst, zelfs niet bij PSV.. dat zegt toch wat 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Welnee joh. Gewoon in Eindhoven die ploeg overhoop spelen tot 2-0 of 3-0. Daarna lekker op de counter in Schotland. Enige wat PSV moet doen zijn de fysieke duels vermijden. Als je normaal gaat voetballen dan geef ik Rangers 0% kans.
Schat Sporting Lisabon best hoog in maar liggen er toch niet uit.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4160 stemmen
Andy vd Meyde gestopt met voetbal. Jemig, dacht dat ie al een half jaar gestopt was. Heb hem alleen maar met bier rond zien lopen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Doe 's even niet zo Calimero joh
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.