• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.930 acteurs
  • 199.231 gebruikers
  • 9.386.897 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Da's ook de eerste Costa Ricaan sinds Paulo Wanchope die een beetje kan voetballen

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Blatter voorziet schade bij overdracht macht

Sepp Blatter heeft in een brief in de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport gewaarschuwd voor de gevolgen van zijn mogelijke vertrek als preses van de wereldvoetbalbond FIFA.

Blatter stelt dat er 'onherroepelijke schade' aan het voetbal wordt toegebracht als de macht in handen van een ander komt te liggen. De huidige voorzitter van de FIFA vervult die positie al sinds 1998 en heeft zich beschikbaar gesteld voor een herverkiezing. Mohamed Bin Hamman, de voorzitter van de Aziatische voetbalbond AFC, is de tegenkandidaat.

Volgens Blatter gaat de komende verkiezing van 1 juni niet over kandidaat A en kandidaat B, maar over de vraag of er in de toekomst nog wel kandidaten zijn. "Er staat niets minder op het spel dan het overleven van de FIFA. Het gaat om de vraag of deze organisatie, die in de loop der jaren met succes is ontwikkeld, blijft bestaan of in een zwart gat wordt gezogen."

Erger dan nu kan het toch niet.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Pff, ik ben al heel de week nerveus en vandaag wordt het alleen maar erger. Ik kan niet wachten tot morgen!

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

Vreselijk machtsbelust mannetje lijkt het me. Wanneer valt hij nog een keer door een podium en moet hij met pensioen?

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ferguson aangeklaagd na compliment voor Webb

14/05/2011 08:58

Sir Alex Ferguson wacht mogelijk een nieuwe schorsing. De manager van Manchester United is door de Engelse voetbalbond (FA) aangeklaagd wegens ongeoorloofd taalgebruik.

Deze keer uitte Ferguson, die eerder dit seizoen al drie wedstrijden geschorst werd, echter geen kritiek op een scheidsrechter. De Schotse oefenmeester gaf juist een compliment aan Howard Webb, die in zijn ogen 'de beste keuze' was om het thuisduel met Chelsea te leiden.

Volgens de reglementen van de FA is het verboden om iets te zeggen over de scheidsrechter in de aanloop naar de wedstrijd. Ferguson heeft tot maandag de tijd om te reageren op de aanklacht.

Je mag dus niet eens een compliment geven aan een scheids...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Erger dan nu kan het toch niet.

Dat de fifa in een zwart gat gezogen wordt lijkt mij juist een pre.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Training Ajax goed bezocht - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Prachtige sfeer op de laatste training vandaag, bezocht door 4000 Ajacieden!

Check ook de geniale goal van Vertonghen na ongeveer een minuutje

Wereldgoal van Vertonghen op training - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Don_Rubens

• 180 berichten
  • 1592 stemmen

Dat is inderdaad een wereldgoal, hij maakt 'm alleen een dagje te vroeg.

Wat zou voor Ajax de beste opstelling zijn volgens jullie?

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Don_Rubens schreef:

Dat is inderdaad een wereldgoal, hij maakt 'm alleen een dagje te vroeg.

Wat zou voor Ajax de beste opstelling zijn volgens jullie?

Veel mogelijkheden heeft De boer wat dat betreft niet. De opstelling drastisch wijzigen lijkt me ook een suïcidale poging.

Ajax heeft wat sterkere jongens op het middenveld nodig, die ook een beetje kunnen voetballen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik heb gemerkt dat ik nog veel meer naar morgen als naar de WK finale toeleef. Toch gek, WK finale vs een Eredivisie kampioenschap. Maar toch is het zo. Het WK niet winnen was vreselijk, maar de titel thuis verknallen tegen de concurrent is een eeuwige trauma, een kras op je ziel

Ik had octopus Paul op tijd moeten klonen..

Don_Rubens

• 180 berichten
  • 1592 stemmen

Mijn beste opstelling:

Aanval: Sulejmani, Cvitanich, Ebecilio

Middenveld: de Zeeuw, de Jong, Vertonghen

Verdediging: Boilesen, Alderweireld, Ooijer, van der Wiel

In de 2e helft Eriksen brengen voor de Zeeuw bij een stand van 0 - 0 en bij een voorsprong Anita voor de Zeeuw.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

Als Twente wint is het zeker een eeuwig trauma.

chevy93

• 12755 berichten
  • 1325 stemmen

@Don: Vertonghen rechtsmidden?

Hoe staan de PSV'ers eigenlijk tegenover morgen? Zij hebben het grootste deel van het seizoen bovenaan gestaan en zijn nog niet eens zeker van de 2e plek. Hebben zij er wel vertrouwen in dat ze 2e worden?

Don_Rubens

• 180 berichten
  • 1592 stemmen

Nee Vertonghen als verdedigend middenveler. Grote en kop(sterke) gozer en kan goed mee voetballen op het middenveld. Met Ooijer er dan bij versterk je de luchtmacht helemaal.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

chevy93 schreef:

Hoe staan de PSV'ers eigenlijk tegenover morgen? Zij hebben het grootste deel van het seizoen bovenaan gestaan en zijn nog niet eens zeker van de 2e plek. Hebben zij er wel vertrouwen in dat ze 2e worden?

Schat kans op 50/50. PSV kwalitatief natuurlijk beter maar passie. inzet en drive zijn volledig weg laatste weken.

Don_Rubens

• 180 berichten
  • 1592 stemmen

Speelt Groningen nog ergens voor dan? Plek 4?

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Don_Rubens schreef:

Speelt Groningen nog ergens voor dan? Plek 4?

Jup. Groningen moet winnen van PSV en AZ verliezen van Utrecht. Doelsaldo maakt dan niet uit, omdat Groningen meer gescoord heeft dan AZ.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Genoeg reden voor Grunn om er vol op te gaan inderdaad!

Don_Rubens

• 180 berichten
  • 1592 stemmen

ik keek net even maar AZ heeft beter doelsaldo, namelijk +15 en Groningen +13

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

chevy93 schreef:

@Don: Vertonghen rechtsmidden?

Nee, alhoewel ze het gemakkelijk zouden moeten winnen.

Ik denk overigens ook dat Ajax gaat winnen van Twente.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Don_Rubens schreef:

ik keek net even maar AZ heeft beter doelsaldo, namelijk +15 en Groningen +13

Klopt, maar nogmaals: wanneer AZ verliest en Groningen wint, zal het doelsaldo (minimaal) gelijk zijn, maar omdat Groningen meer gescoord heeft, krijgt het de 4e plek.

Tenzij AZ die 9 goals weet goed te maken in de laatste wedstrijd, wat hoogst onwaarschijnlijk is.

Om even een scenario te schetsen:

FC Groningen - PSV 2-1

FC Utrecht - AZ 11-10

In dit geval pakt AZ de 4e plek

Don_Rubens

• 180 berichten
  • 1592 stemmen

Ja klopt, dacht niet goed na Alhoewel die 11-10 best een realistische uitslag is

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Don_Rubens schreef:

Ja klopt, dacht niet goed na Alhoewel die 11-10 best een realistische uitslag is

Ja ik reken er niet echt op dat mijn club het haalt morgen. Heb wel vertrouwen in een overwinning op PSV, denk alleen niet dat Utrecht het waar kan maken.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Don_Rubens schreef:

Mijn beste opstelling:

Aanval: Sulejmani, Cvitanich, Ebecilio

Middenveld: de Zeeuw, de Jong, Vertonghen

Verdediging: Boilesen, Alderweireld, Ooijer, van der Wiel

In de 2e helft Eriksen brengen voor de Zeeuw bij een stand van 0 - 0 en bij een voorsprong Anita voor de Zeeuw.

Eriksen op de bank

-----------------------Vermeer------------------------------

--v/d Wiel--Alderweireld--Verthongen--Boilesen--

----------------------Anita--------------------------

--------De Zeeuw-----------Eriksen-------------

--Özbiliz----------De Jong----------Sulejmani--

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Gewoon de basisploeg die al maanden speelt opstellen.

Vermeer, vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen; De Zeeuw, Eriksen, Anita; Sulejmani, de Jong, Ebecilio

Enig twijfelgeval zou bij mij Ooijer voor Alderweireld zijn, maar Frank doet dat toch niet.

Ik ben om 8 uur de deur uit en ben niet meer online voordat de wedstrijd is gespeeld (hopelijk pas maandag weer online, dan betekent het dat ik de hele zondag feest heb gevierd ) dus ik wens alle Ajacieden heel veel succes (en sterkte met het hart en de bloeddruk) morgen

Don_Rubens

• 180 berichten
  • 1592 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Eriksen op de bank

-----------------------Vermeer------------------------------

--v/d Wiel--Alderweireld--Verthongen--Boilesen--

----------------------Anita--------------------------

--------De Zeeuw-----------Eriksen-------------

--Özbiliz----------De Jong----------Sulejmani--

Met de wedstrijd van vorige week in het achterhoofd denk ik inderdaad dat Eriksen beter niet in de basis kan starten. Hij was vorige week ook onzichtbaar en Siem en de Zeeuw voelen elkaar altijd goed aan. Toen Cvitanich erin kwam zag je Ajax veel beter voetballen, Siem kreeg op de nummer 10 meer kansen dan in de spits. Dan zou ik Vertonghen een linie doorschuiven voor Anita. Ooijer centraal samen met Alderweireld. Zo ben je toch weer 2 kleine spelers kwijt en ben je dus ook wat sterker in de lucht met Ooijer, Vertonghen en de Jong.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Eriksen mag nooit, maar dan ook echt nooit op de bank beginnen. Hij is juist één van die zeldzaam getalenteerde spelers die er op ieder moment iets geweldigs uit kan halen. Ja, ik ben wel groot fan van die spelert . de Boer zal dat gelukkig nooit doen.

En @ Almighty, zonder Ebecilio? Beste speler aan Ajax's kant vorige keer..

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Prachtige beelden weer. Theo was ook gewoon rustig de bus uitgestapt. Even een frisse neus halen zei ie voor de camera van TV Oost.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Zo; ik heb zojuist 30 euro op een overwinning voor Ajax gezet. Wint Ajax, verdien ik 28 euro. Wint Twente, dan heb ik in ieder geval een goed gevoel en treur ik niet om 30 euro. Wat er ook gebeurt morgen, mijn dag kan niet meer stuk.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Zo; ik heb zojuist 30 euro op een overwinning voor Ajax gezet. Wint Ajax, verdien ik 28 euro. Wint Twente, dan heb ik in ieder geval een goed gevoel en treur ik niet om 30 euro. Wat er ook gebeurt morgen, mijn dag kan niet meer stuk.

Je zet 30 euro en je krijgt bij winst 28 euro terug? Kan ik je bookie niet worden ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.