- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Mweh, vind open dagen echt iets voor gezinnetjes en kinderen die handtekeningetjes willen en spelletjes doen. Vind het een beetje lullig dat ze dan zoveel kids moeten teleurstellen(vanwege scc houders). Vind het een slecht initiatief. Gewoon een oefenduel aan vastplakken en geen openingsduel van de competitie.
Ze willen het combineren. Dat hoeft niet persé in te houden dat alleen seizoenkaarthouders recht hebben op de Open Dag. Een wedstrijd duurt maar anderhalf uur. 
Met "openingsduel" wordt overigens een oefenduel bedoelt, die Feyenoord ook traditioneel ieder jaar heeft.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Sticker van Timbo? 410% anti 410 
http://imageshack.us/f/4/12876885445nhld.jpg
Toch kicken om zoiets in een Duits stadion te zien. Status 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ze willen het combineren. Dat hoeft niet persé in te houden dat alleen seizoenkaarthouders recht hebben op de Open Dag. Een wedstrijd duurt maar anderhalf uur. 
Met "openingsduel" wordt overigens een oefenduel bedoelt, die Feyenoord ook traditioneel ieder jaar heeft.
Ja dat snap ik natuurlijk. Bedoelde dat mensen op zo'n open dag ook graag naar de wedstrijd willen en dan niet kunnen omdat het hele stadion dan vol zit met seizoenkaarthouders. Maar ik interpreteerde het woordje openingsduel even verkeerd, dit hebben natuurlijk veel clubs wel he. Niks mis met zo'n initiatief lijkt me, juist een leuke afsluiter van een Open dag. Moet je echter niet net als Ajax vervolgens 30/35 Euro gaan vragen voor een kaartje(tegen Chelsea vorig jaar).
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Meestal toch tegen een Europese ploeg, zodat ze in Rotterdam ook nog het gevoel hebben dat ze Europees spelen? 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Overigens, over de Open Dag van Feyenoord: ze willen het waarschijnlijk gaan combineren met het openingsduel. Prima toch?
Ja wacht even, ze zaten al langer te denken aan afschaffen en spreken nu opeens snel over een combinatie met de openingswedstrijd.....
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Vorig jaar had Barca 98 punten meen ik. Of 97.
99.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Contact - Sports Bar Alcatraz - alcatrazsportsbar.nl
Dit schijnt een goede bar te zijn volgens een maat van me. Hier ga ik dus ook heen zondag.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Man, wat zijn jullie nou voor Ajax fans, ken je Amsterdam niet eens een klein beetje? In heel de stad kan je die wedstrijd zien.
.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Alcatraz zal wel propvol zitten. Net zoals Monico en de rest op het Rembrandtsplein. Ik denk dat je ook daar vroeg erbij moet zijn. Toch raar dat ze het niet gewoon op een groot scherm uitzenden op het Museumplein...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Man, wat zijn jullie nou voor Ajax fans, ken je Amsterdam niet eens een klein beetje? In heel de stad kan je die wedstrijd zien.
.
Haha inderdaad, zelfs in omstreken is het lastig een café te vinden waar dat niet het geval is. Zelfs hier in Zeeland staan er pleinen geinstalleerd met groot scherm, en schijnen er ook flink wat op af te komen.
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1592 stemmen
@ Apollinisch: Als het goed is is daar een groot scherm.
@ Kos: Dus je bent pas een Ajax fan wanneer je amsterdam kent
Ik woon in Arnhem dus het is niet zo dat ik dagelijks in Amsterdam ben 
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1592 stemmen
Haha inderdaad, zelfs in omstreken is het lastig een café te vinden waar dat niet het geval is. Zelfs hier in Zeeland staan er pleinen geinstalleerd met groot scherm, en schijnen er ook flink wat op af te komen.
Dat zal in Arnhem ook vast wel het geval zijn maar dan moet ik na de wedstrijd aardig wat kilometers afleggen om de huldiging te zien. Dus vandaar dat ik op zoek was naar een goed cafe in de buurt van het Museumplein. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, in dat geval wordt het al lastiger. Al lijkt me een geschikte kroeg vinden niet zo moeilijk. Zoveel opties.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Ja, in dat geval wordt het al lastiger. Al lijkt me een geschikte kroeg vinden niet zo moeilijk. Zoveel opties.
Ja, dat lijkt me ook. .
Je zit vlakbij de Pijp en het centrum nota bene...
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Gewoon het centrum induiken niet zo moeilijk doen.. ben ooit eens in die grote Irish Pub geweest vlakbij de dam geloof ik
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Ik zou echt nooit naar Leids of Rembrandtplein gaan in ieder geval. Met allemaal wannabe's een beetje 5 euro voor een biertje betalen
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Stiekem allemaal Ajaciedjes hier.
Ga nou niet vervelend doen. Wel een erg fijne stad, jammer dat die club in zuid-oost zoveel verpest
.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Pubs
.
O'Shea's op de Lijnbaan
.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ik zou echt nooit naar Leids of Rembrandtplein gaan in ieder geval. Met allemaal wannabe's een beetje 5 euro voor een biertje betalen
.
Erg ja, vooral Rembrandtplein is bij dit soort en Europese duels altijd een toevluchtsoord voor dagjesvolk.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Voor de Ajax haters die uit principe niet op ajax.nl klikken
:
12 mei 2011
De perstribune zal zondagmiddag tijdens Ajax - FC Twente afgeladen vol zijn. De kampioenswedstrijd zal aandacht over de hele wereld krijgen. Naast de vaste volgers uit Nederland zullen er ook journalisten uit Costa Rica, Denemarken en China getuige zijn van de unieke ontknoping. Ook de Belgische pers is massaal aanwezig in ArenA.
Nog steeds stromen de persaanvragen voor Ajax - FC Twente binnen. De perstribune is echter allang volgeboekt. Het wordt qua pers zelfs nog drukker dan bij de Champions League-wedstrijden tegen AC Milan en Real Madrid eerder dit seizoen. De kampioenswedstrijd is in binnen- en buitenland ongekend populair, ook bij journalisten. Zo komen alle vaste volgers van Ajax en FC Twente, veelal in dubbele bezetting, naar de ArenA. Het unieke feit dat zowel Ajax als Twente zondag kampioen kan worden, zorgt ervoor dat veel regionale media uit het oosten van Nederland zich hebben aangemeld voor de unieke ontknoping in de Eredivisie.
De opmars van Christian Eriksen en Nicolai Boilesen zorgt ervoor dat er zondag verschillende Deense journalisten in het stadion aanwezig zijn om mogelijk getuige te zijn van de eerste landstitel van hun landgenoten. Het meespelen van de Belgen bij Ajax en FC Twente zorgt ook voor grote belangstelling van de media uit België. De aanwezigheid van de Belgische Twente-coach Michel Preud’homme maakt de interesse van onze Zuiderburen uiteraard nog groter. Twente-aanvaller Bryan Ruiz zorgt er op zijn beurt voor dat verslaggevers uit Costa Rica worden ingevlogen om de kampioenswedstrijd vanuit Amsterdam te verslaan.
Naast de 'uitverkochte' perstribune zullen er zondag meer dan 40 fotografen langs de lijn zitten. De tv-registratie zorgt eveneens voor drukte rondom het veld. De televisiecrew, bestaande uit een kleine 80 medewerkers, zorgt ervoor dat ook de thuisblijvers niets hoeven missen van het spektakel in de Amsterdam ArenA. In totaal zullen 20 camera's de wedstrijd registreren, waardoor de regisseur letterlijk ieder detail vanuit alle mogelijke hoeken kan laten zien aan de televisiekijkers. De sfeer in het tot de nok toe gevulde stadion maakt de beleving in de huiskamer helemaal compleet. En die huiskamers bevinden zich lang niet alleen in Nederland. De wedstrijd zal in ruim 80 verschillende landen live of in samenvatting worden uitgezonden. Al Jazeera is de bekendste internationale zender die rechtstreeks verslag doet van de unieke ontknoping in de Eredivisie.
Episch!
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
PS: De halve finale van het EK onder 17 tussen Nederland onder 17 tegen Engeland onder 17 is bezig. Na een uur staat het 1-0 door een goal van Kyle Ebecilio 
Er komt dus weer een goede lichting aan.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
12 mei 2011
Het Algemeen Dagblad meldt dat indien PSV tweede wordt en de voorronde van de Champions League bereikt, nipt zowel in de derde als laatste voorronde van de Champions League tot de geplaatste ploegen behoort. Ajax en FC twente zouden de geplaatste status niet krijgen. Een en ander is ook afhankelijk van de andere nummers drie en vier in de topcompetities. PSV zou dan clubs als Bayern München, Olympique Lyon en Villarreal ontlopen, maar clubs als Manchester City en Udinese wel kunnen treffen.
Nog een reden waarom Ajax en Twente zondag denk ik er alles aan gaan doen 1e te worden.
Wel stom trouwens. PSV presteert de laatste jaren ook niet meer enorm bijzonder. Waarom hebben zij die status wel en bv Ajax niet? Dit seizoen had Ajax nog een beschermde status in de voorrondes en ze hebebn het Europees toch behoorlijk gedaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.