- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Vermeld er ook even bij dat dat bij het publiek van Real was, niet bij zijn eigen publiek.
Sowieso een kleine moeite om je even te verontschuldigen voor zo een misselijke actie. Maar neen, schouders ophalen en doen alsof er niets is gebeurd.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
In onze beeldspraak misschien wel, wat betreft de voetbalclubs is het precies andersom natuurlijk
ach klein detail 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Vermeld er ook even bij dat dat bij het publiek van Real was, niet bij zijn eigen publiek. Wel een mooi gebaar van Ronaldi idd.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
11 mei 2011
Als Ajax aanstaande zondag voor de dertigste keer landskampioen wordt, dan krijgen spelers en staf die avond een officiële huldiging aangeboden op het Museumplein. De inzet is om een feestelijke en ordelijke huldiging in de stad mogelijk te maken die voor iedereen vrij toegankelijk is. De wedstrijd tussen Ajax en FC Twente is niet te zien op het Museumplein. Er komen geen grote schermen.
Het evenement op het Museumplein zal, bij winst, om 18:00 uur beginnen met muziek. Om
19:00 uur start de officiële huldiging. Om 20:00 uur is deze huldiging afgelopen. De
wedstrijd zelf is niet live te volgen op het Museumplein. Er komen geen grote schermen waarop Ajax - FC Twente bekeken kan worden. Ook zijn er in de middag en de avond geen aparte tenten op het Museumplein voor publiekscatering. Als Ajax geen landskampioen wordt, dan gaat het programma niet door. De huldiging wordt gezamenlijk aangeboden door de gemeente Amsterdam, Ajax en hoofdsponsor AEGON.
Bij een eventuele huldiging wordt rondom het Museumplein een grote drukte verwacht en
het Museumplein zal met de auto zeer beperkt bereikbaar zijn. Ook zijn enkele straten en
bruggen rondom het Museumplein afgezet om de bezoekersstromen in goede banen te leiden. Zo zijn na de huldiging de bruggen naar het Leidseplein afgesloten. Het advies is om met het openbaar vervoer te reizen via metrostation Weesperplein en station Zuid. In de Amsterdam ArenA worden supporters geïnformeerd over de verschillende mogelijkheden om naar het Museumplein te gaan. Het GVB rijdt volgens de reguliere dienstregeling.
Ajax-trainer Frank de Boer: ,,We moeten eerst nog winnen van FC Twente. Maar de gedachte dat het kampioenschap op het Museumplein kan worden gevierd is weer een extra stimulans voor de ploeg. Ik heb er als speler zelf een huldiging meegemaakt, dat was fantastisch en onvergetelijk. Ik ben blij dat de gemeente ons de kans geeft het daar te vieren."
Er komen dus geen grote schermen. Aangezien ik dichtbij Eindhoven woon en niet veel plekken in Amsterdam ken, heb ik een vraag. Waar kan ik het beste de wedstrijd gaan kijken in Amsterdam? En dat ik dan vandaar ook nog makkelijk naar het Museumplein kan gaan (als ze kampioen worden
). Ik word overigens wel nerveus als ik aan zondag denk, hopelijk wordt het snel zondag 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen

Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Maar het Nederlands elftal werd toch ook gehuldigd toen ze tweede werden? 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Tevens ook pikant: als Ajax supporters zich zondag weten te gedragen op de pleinen en in de binnenstad, is de kans groot dat uitsupporters weer mee mogen naar Rotterdam (en andersom).
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1592 stemmen
Er komen dus geen grote schermen. Aangezien ik dichtbij Eindhoven woon en niet veel plekken in Amsterdam ken, heb ik een vraag. Waar kan ik het beste de wedstrijd gaan kijken in Amsterdam? En dat ik dan vandaar ook nog makkelijk naar het Museumplein kan gaan (als ze kampioen worden
). Ik word overigens wel nerveus als ik aan zondag denk, hopelijk wordt het snel zondag
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Wil niet voor niks naar A'dam rijden.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Dus een speler mag gewoon met opzet de bal keihard tegen het publiek van de tegenstander rammen. Dat zou Ronaldo eens bij het publiek van Barcelona moeten doen, ooh wat zou hij hier dan zwartgemaakt worden.
Sowieso een kleine moeite om je even te verontschuldigen voor zo een misselijke actie. Maar neen, schouders ophalen en doen alsof er niets is gebeurd.
Zucht. Heb jij nooit begrijpend lezen ofsow gehad? Leer lezen. Dit is niet de eerste keer dat ik dit tegen jou zeg. Ik zeg nergens dat wat Messi deed goed is. Overigens weet ik zeker dat Ronaldo dat shirt niet aan een Barça-supporter had gegeven als die het slachtoffer was.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat een prachtig gebaar van Ronaldo. 
(embed)
Extra prachtig als je dit vergelijkt met de hobbit die een paar weken geleden de bal met opzet keihard het publiek in ramde en daarna niet eens begreep wat hij fout deed.

Ja hoor, wat een nobel en goed mens is Ronaldo toch ook en wat een vreselijke schoft is Messi toch vanwege 1 momentje.

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Wil niet voor niks naar A'dam rijden.
Idem voor mij. Grote sof dat er geen megaschermen komen. Dom van Amsterdam. Ik denk dat er zomaar honderdduizend Ajacieden in Amsterdam rondlopen zondag. Ik ga ook, maar moet wel een locatie vinden om alles te kunnen kijken.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik heb van een paar mensen op een andere forum gehoord dat de beste locatie om het te bekijken kroegen bij het Leidseplein zijn. Daar zijn veel kroegen die de wedstrijd uitzenden en ze zeiden dat het ook nog eens makkelijk is om vanaf het Leidseplein naar het Museumplein te gaan. De andere optie was volgens hun om het in kroegen dichtbij het Museumplein te kijken. Maar ze zeiden dus dat het Leidseplein de beste optie was.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ja en dan sta je ergens met 150 mensen voor je de wedstrijd te kijken terwijl je bijna niks ziet 
Echt waardeloos dat de gemeente niet meer eraan heeft gedaan. Het zou een feest met duizenden Ajacieden in de stad moeten kunnen zijn.
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1592 stemmen
Contact - Sports Bar Alcatraz - alcatrazsportsbar.nl
Dit schijnt een goede bar te zijn volgens een maat van me. Hier ga ik dus ook heen zondag.
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1592 stemmen
Fischer is momenteel actief op het EK voor spelers onder de zeventien jaar, waar Denemarken actief is. De groepsfase werd ongeslagen overwonnen, waardoor de Denen nu in de halve finale staan. Voor Aakjaer ligt dat voornamelijk aan de inbreng van Fischer. “Ajax heeft een fantastische slag geslagen door Fischer vast te leggen”, zo stelde de hoofdscout van Hamburger SV in Ekstra Bladet.
Aakjaer volgt het jeugd-EK op de voet voor zijn werkgever en heeft gezien wat Hamburger SV heeft laten glippen. “Fischer is waarschijnlijk het grootste talent sinds Jesper Gronkjaer.” Fischer staat per 1 juli onder contract in Amsterdam. Hij wordt overgenomen van het Deense FC Midtjylland en zal in eerste instantie worden opgenomen in de jeugdopleiding van Ajax.
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Ja en dan sta je ergens met 150 mensen voor je de wedstrijd te kijken terwijl je bijna niks ziet 
Echt waardeloos dat de gemeente niet meer eraan heeft gedaan. Het zou een feest met duizenden Ajacieden in de stad moeten kunnen zijn.
Het is niet slim nee. Ik denk dat de gemeente toch bang is, dat Amsterdam word afgebroken, als ajax zou verliezen. Dan valt de keuze van de gemeente ook wel een beetje te begrijpen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het is niet slim nee. Ik denk dat de gemeente toch bang is, dat Amsterdam word afgebroken, als ajax zou verliezen. Dat valt ook wel een beetje te begrijpen.
Ze komen ook massaal zonder de schermen, dus het zal geen verschil maken.
Zorg wel voor een hoop politie zondag. Ik zal niks doen, maar je hebt inderdaad helaas altijd mensen die agressief worden bij een verlies.
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Ze zullen heus wel komen, maar misschien hoopt de gemeente dat er mensen zijn die na de wedstrijd komen.
Ik ben wel benieuwd en hoop dat het gewoon goed gaat. Je brengt namelijk wel weer je club in diskrediet, als er weer rellen zouden uitbreken.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
En weer een stukje traditie naar de klote: Feyenoord heeft de Open Dag afgeschaft 
Don_Rubens
-
- 180 berichten
- 1592 stemmen
En weer een stukje traditie naar de klote: Feyenoord heeft de Open Dag afgeschaft
En wat is de reden daarvan?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Hoe kom je daarbij?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
En wat is de reden daarvan?
Ik heb geen idee, ze zullen de kosten er wel niet uit kunnen halen. De laatste jaren was het al anders van opzet en minder leuk.
Vond het altijd geweldig om die kleine kinderen te zien en had er graag met mn dochtertje heen gewild, snappen die eikels dan niet dat zij de fans van de toekomst zijn?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Hoe kom je daarbij?
staat op diverse fansites, kon het eerst niet geloven 
edit: nu schijnt Feyenoord het opeens weer wel door te willen laten gaan, ze zien de bui al hangen.
Komen ze morgen zeker met een bericht dat het een misverstand was ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb geen idee, ze zullen de kosten er wel niet uit kunnen halen. De laatste jaren was het al anders van opzet en minder leuk.
Vond het altijd geweldig om die kleine kinderen te zien en had er graag met mn dochtertje heen gewild, snappen die eikels dan niet dat zij de fans van de toekomst zijn?
Zie het positief. Kan je er een echt leuk dagje met je dochtertje van maken. Naar de dierentuin ofzo 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Woensdag, 11 mei 2011 om 19:50
Naar informatie van Omroep Brabant loopt het bepaald niet storm met de kaartverkoop voor FC Groningen - PSV. De Eindhovense club heeft pas 175 wedstrijdttickets verkocht. Bij winst maakt PSV nog kans om tweede te worden in de Eredivisie en zodoende de voorronde van de Champions League te bereiken. De animo bij de supporters is echter ver te zoeken.
Zondagmiddag staat de strijd tegen de nummer vijf van Nederland op het programma. Hoewel ook de afstand, ruim 250 kilometer, mee zou kunnen spelen lijkt het er ook op dat een deel van de achterban weinig behoefte heeft om überhaupt aanwezig te zijn bij de afsluitende wedstrijd. Het bereiken van de Champions League is van groot belang, zowel sportief als financieel, maar PSV zal door weinigen gesupporterd worden.
“Je merkt onder de PSV-fans een vorm van gelatenheid. het kampioenschap is niet gelukt en nu staat dit nog maar op het spel”, laat Etienne van Herp namens de PSV-supportersvereniging weten. Eén van de supporters zegt dat PSV hen in de steek gelaten heeft. “Ik denk niet dat wij het af laten weten. De spelers hebben het hele seizoen het af laten weten.”
Boeruhh!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Dus als ik zeg tegen een neger dat ik anti-neger ben dan vind je dat ook kunnen(ik doe het liever niet, om mijn gebit heel te houden)? Ik vind het maar selectief hoor.
Bizarre vergelijking.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Zie het positief. Kan je er een echt leuk dagje met je dochtertje van maken. Naar de dierentuin ofzo
Zie jij nou maar eerst eens de grote trip naar A'dam te maken voor een leuk dagje (of niet) 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.