- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Fragmenten Cruijff, Frank en Ronald de Boer - Nummer 14 - nr14.net
Frank en Ronald bellen de Gamma Enschede!

The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Liefhebber van schwalbe voetbal...
Waarom quote je zo selectief? Quote gewoon heel mijn post, dan lees je duidelijk dat ik dit er ook bij zeg:
Tip voor jou: Kijk een keer verder dan dat je neus lang is.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Grappig die gasten die zeiken over huilie huilie doen en dan zelf huilie huilie gaan doen. Niet zo moeilijk dit te relativeren. Barca werd gedwongen tot dit theater, het ideale middel om grof spel te neutraliseren. Barca is de serie clasico's begonnen met de wil om te voetballen maar werden zwaar tegen gewerkt door de SS gevestigd in Madrid. Hierop moest Barca een andere taktiek gebruiken. Mooi is het niet, maar wel zeer effectief. Tuurlijk is dit tegen Man U niet het geval. Dat er dan wat glory hunters zijn die hierdoor Barca laten vallen omdat ze een hand vol wedstrijden over gaan op een andere strijdwijze terwijl ze al jaren laten zien het beste voetbal ter wereld te spelen. Vooral afgeven op Barca, en de misdrijven van Real over het hoofd zien. Tja, ik denk dat Barca zelf en de Barca fans en sympathisanten helemaal niet met dit soort volk geassocieerd willen worden.

Net zoals Real een tactiek heeft verzonnen om Barça te bestrijden (die niet goed te praten is), heeft Barça ook een tactiek verzonnen om het vuile spel van Real te bestrijden (die ook niet goed te praten is). Al vind ik toch dat Barça zich niet moet verlagen tot dat Madrileense niveau.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En de vloedgolf kritiek jegens The Pathetic One blijft maar doorgaan:
Oud voorzitter van Real, Calderon:
Voetbalzone - 'Wat Mourinho deed is onacceptabel en past niet bij historie van Real'
Morten Olsen:
Voetbalzone - 'Mourinho kan zich niet zo blijven gedragen omdat hij veel prijzen heeft'
Of dit:
Voetbalzone - Media spreken schande van 'diefstalbewegingen' Mourinho en Ronaldo
Wat valt The Pathetic One toch schitterend van zijn zelfgecreeerde voetstuk dit jaar 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Fragmenten Cruijff, Frank en Ronald de Boer - Nummer 14 - nr14.net
Frank en Ronald bellen de Gamma Enschede!
Compleet in scene gezet, zonde. En dan bedoel ik dat die Gamma gast ook overduidelijk een acteur is, had beter gekund.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Compleet in scene gezet, zonde. En dan bedoel ik dat die Gamma gast ook overduidelijk een acteur is, had beter gekund.
Joh....
Daar gaat het ook helemaal niet om. Het is gewoon een grappig stukje.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
In de 120 minuten die ik wel gezien heb, heb ik meer spelers aanstelkerig zien rollebollen dan op een heel WK toernooi.
Hier bevestig je dat NW gelijk heeft. Hoeveel spelers van Barça speelden er op het WK? Juist.
Dit bevestigt dat een paar spelers van Barça zich zo gaan aanstellen, omdat Real er simpelweg om vraagt.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Hey. Verwissel Barcelona voor de willekeurige Nederlandse kampioen van de laatste jaren en Real Madrid voor Ajax en je hebt het precies over jouw eigen Nederlandse clubje dat ook dit jaar weer met de handen leeg, maar de mond vol van verwijten zal staan. Iets met een pot en een ketel!
Ajax heeft nog nooit zo laf gespeeld als dit Real, dus nee je vergelijking gaat niet op.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Reinbo bedoelt natuurlijk gemiddeld gezien..
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Pruim heeft natuurlijk gewoon gelijk. Ik wilde de resultaten van de Ajax excuses bingo eigenlijk bewaren voor het einde van het seizoen, maar na gisteren ben ik er wel klaar mee, dus here goes. Van de 20 voorafgaand aan het seizoen geselecteerde excuses werden er alhier in totaal 18 gebruikt. Geen volle bingokaart derhalve, waarmee ik mafketel gelijk moet geven:
[onzin]
Dat heet selectief quoten. Ik weet zeker dat als je heel de posts van deze mensen leest, er nog een kern van waarheid in zit ook. Ik kan ook zo een volle bingo kaart van The Pathetic One maken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hier bevestig je dat NW gelijk heeft. Hoeveel spelers van Barça speelden er op het WK? Juist.
Dit bevestigt dat een paar spelers van Barça zich zo gaan aanstellen, omdat Real er simpelweg om vraagt.
Dus zodra je serieuze weerstand van een tegenstander ondervindt, moet je op de grond gaan liggen rollebollen om de tegenstander een kaart aan te naaien?
Huilende moederskindjes dat zijn het... Bij dat trapje van De Jong deden ze ook al of de wereld verging.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

Net zoals Real een tactiek heeft verzonnen om Barça te bestrijden (die niet goed te praten is), heeft Barça ook een tactiek verzonnen om het vuile spel van Real te bestrijden (die ook niet goed te praten is). Al vind ik toch dat Barça zich niet moet verlagen tot dat Madrileense niveau.
Mee eens. Dit zijn gewoon slimmigheidjes, al is het wel erg onsportief maar je breekt er geen poten mee iig. Maar dit laat Barca gewoon achter zich en gaan weer lekker voetballen. Barca heeft een signaal afgegeven dat ze een alternatief hebben voor afbraak voetbal
. Die Togolese bananenplukker liet zich ook kennen zeg
.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Dus zodra je serieuze weerstand van een tegenstander ondervindt, moet je op de grond gaan liggen rollebollen om de tegenstander een kaart aan te naaien?
Huilende moederskindjes dat zijn het... Bij dat trapje van De Jong deden ze ook al of de wereld verging.
Heb jij nooit begrijpend lezen gehad ofsow? Ik praat het gerollebol van sommige Barça spelers toch niet goed? Ik heb zelfs gezegd dat ze zich niet moeten verlagen tot het Madrileense niveau.
En dat 'trapje' van De Jong was iets meer dan een 'trapje'. Alonso (een Madrileen) had zijn ribben gekneusd volgens mij.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar dat vind Reinbo mooi. Krakende botten, een veld besmeurd met bloed, weg rottend vlees, fracturen, dat vind ie mooi.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Sommige mensen vinden inderdaad iets anders mooi dan doelloze driehoekjes op eigen helft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat hoeft ook niet, maar genieten van harde charges e.d. heeft nog weinig met voetbal zelf te maken.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Maar Real - Barca is ook meer dan voetbal, of niet?
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
doelloze driehoekjes op eigen helft.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
De complexiteit en essentie van het voetbal wordt gedemonstreerd door dit Barca. Ik snap ook niet hoe moeilijk dat is om te zien. Maar als je liever Schotse rauwdouwers ziet die voor geen meter kunnen voetballen, zo zij het. Maar dit is voetbal op zijn puurst, en zoiets complex zo gemakkelijk laten lijken is alleen voor de groten weggelegd.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Koeman kon trouwens echt nog goed Spaans, chapeau!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heb jij nooit begrijpend lezen gehad ofsow? Ik praat het gerollebol van sommige Barça spelers toch niet goed? Ik heb zelfs gezegd dat ze zich niet moeten verlagen tot het Madrileense niveau.
.
Loop dan ook niet van die
symbolen rond te strooien.
Verder zag ik die Madrilenen veel minder rollebollen en die deelden dan nog tenminste ook nog lekker uit (zoals mannen dat doen). Je zou het dus eerder over een verhoging van het niveau moeten hebben. Maar als deze trend doorzet is het wachten tot het toevoegen van de handtas als extra attribuut.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar dat vind Reinbo mooi. Krakende botten, een veld besmeurd met bloed, weg rottend vlees, fracturen, dat vind ie mooi.
Ik heb al vaak genoeg aangeven dat ik tegen fracturen bent, maar een beetje voetballer zie ik er na 90 minuten wel het liefst wel zo bijlopen. Dan heb ik een mooie wedstrijd gezien.

En dit is toch prachtig! Vind ik een veel mooier beeld dan zo'n rondootje. Als dat volgens jullie niet bij het voetbal hoort, snappen wij elkaar niet.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Dat is het dus niet, ik begrijp ook niet dat men dat niet ziet, dat geld ook voor trainers in de top, je creeért ruimte daardoor tenzij men zo blijft staan als Real in de eerste wedstrijd maar dan komt er altijd wel een steekpas tussendoor die een spits normaliter afmaakt.
Dat snappen ze niet, ze willen alleen maar bloed, gebroken botten en kneusingen zien.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Lees het nu pas, maar een heerlijke post van otherfool natuurlijk. En iedereen maar zeuren dat ze bij Barcelona zo janken. 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ik heb al vaak genoeg aangeven dat ik tegen fracturen bent, maar een beetje voetballer zie ik er na 90 minuten wel het liefst wel zo bijlopen. Dan heb ik een mooie wedstrijd gezien.
(afbeelding)
(afbeelding)
En dit is toch prachtig! Vind ik een veel mooier beeld dan zo'n rondootje. Als dat volgens jullie niet bij het voetbal hoort, snappen wij elkaar niet.
Ik geef Reinbo zeker gelijk.
Kijk hoe Barca speelt is zeker mooi ( dat kaartnaaien weg gelaten )
Maar de wedstrijden waar passie,strijd en het willen winnen ! Alles geven voor een club is ook prachtig. Tegen woordig zijn er bijna geen mannelijke duels aanwezig.
Maar het is wel wat plat om te denken dat Reinbo gebroken benen etc mooi vind 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maar het is wel wat plat om te denken dat Reinbo gebroken benen etc mooi vind
Als je dat van de Jong bij Alonso een schopje noemt is het niet zo plat hoor.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Overigens is de meerderheid van Otherfool's 'bingo-quotes' geen excuus waarom Ajax verloor. De meeste zijn gewoon constateringen. Bijv. die 'geluk/pech-quotes', niemand zegt dat Ajax daardoor geen kampioen is geworden vorig jaar, het zijn gewoon constateringen. Ajax heeft de afgelopen wedstrijden heel veel geluk gehad, is gewoon een feit, heeft niks te maken met smoesjes. Hetzelfde geldt voor het slechte veld, men zegt gewoon dat het veld slecht is, waaruit jij concludeert dat ze het als smoesje gebruiken, ja zo kan ik ook een bingo-kaart vol krijgen.
Als een scheidsrechter een fout maakt, is het logisch dat men het benoemt. In al jou quotes over de scheidsrechter, wordt maar een paar keer gezegd dat we punten hebben verloren door de scheidsrechter of iets in diezelfde strekking. Over de scheidsrechters is logisch dat er gepraat wordt, gebeurt niet alleen door de Ajacieden, iedereen doet dat, met The Pathetic One voorop natuurlijk. Ook jou quotes over dat concurrenten altijd met 1 goal verschil winnen, slaat nergens op, want dat zijn constateringen, wederom geen smoesjes. Hetzelfde geldt voor jou 'wij waren beter quotes', hierin wordt een mening gegeven, mag dat ook al niet meer?
Ook voor je overige quotes is makkelijk een weerlegging te vinden, maar ik vind het nu wel mooi geweest.
Natuurlijk zitten er altijd wel quotes bij, waarin er smoesjes worden gebruikt, maar dat heeft iedereen wel is, dat heet emotie.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als je dat van de Jong bij Alonso een schopje noemt is het niet zo plat hoor.
Kom op man dat was een gebogen been in de lucht. Alonsje kon gewoon verder spelen. Het was nu niet bepaald een killer kick op de strot. Maar die arme arme spanjaarden zijn tegenwoordig blijkbaar van glas en op de grond rollend huillend om kaarten zeuren is hun nieuwe nationale sport. Maar ach, dat is alweer minder laf dan de vorige; het stierenvechten. En daar lagen ze natuurlijk ook al huilend op de grond om hulp te vragen als ze met enige weerstand werden geconfroteerd. Het zit gewoon in hun bloed.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Pruim heeft natuurlijk gewoon gelijk. Ik wilde de resultaten van de Ajax excuses bingo eigenlijk bewaren voor het einde van het seizoen, maar na gisteren ben ik er wel klaar mee, dus here goes. Van de 20 voorafgaand aan het seizoen geselecteerde excuses werden er alhier in totaal 18 gebruikt. Geen volle bingokaart derhalve, waarmee ik mafketel gelijk moet geven:
Op miraculeuze wijze werden Uilenberg en de bal/Jabulani namelijk niet opgevoerd als reden van puntverlies. Toch ging de voorspelling van orbit weer een tikkeltje te ver:
Met het risico het te snel op te geven (de 2 potjes tegen Twente kunnen nog wel wat leuks opleveren), hierbij een uitgebreide, doch incomplete, selectie:
[Quatsch]
Ooit gehoord van emotie? Die posts zijn tijdens de wedstrijd of net na de wedstrijd geschreven. Daarnaast vind ik het triest dat je alleen maar de reactie van Ajax-supporters er neerzet, want er zijn zat reacties van mensen die zeggen dat de 'KNJB' Ajax weer eens heeft geholpen. Maar dat zie je weer over het hoofd 
Over Real-Barça:
God wat zijn een paar mensen toch schapen zeg. Te zielig voor woorden, ze papegaaien maar alles na. Nogmaals, moet je het verschil zien tussen de reactie van Guardiola, die zegt dat het aan hun zelf ligt dat ze de Copa del Rey hadden verloren en de reactie van Mourinho. Mourinho geeft alles de schuld behalve zijn eigen ploeg. Misschien moet hij maar eens kijken naar hoe hij speelde, misschien moest hij maar meer van zijn eigen kracht uitgaan. Misschien had hij maar meer lef moeten tonen in Madrid. Misschien was hij dan doorgegaan. Nee i.p.v. gedurfd, aanvallend voetbal te spelen gaat hij afbraakvoetbal spelen. Terroristen die tegen alles aanschoppen, Mourinho gaf ze maar één boodschap mee en dat was om de spelers van Barça verrot te schoppen. Dat is pas triest. En daarnaast vind ik de mensen die Barça een jankend elftal noemen zielig. Ja, het is schandalig wat Alves, Mascherano en Pedro doen. Maar dan heb je ze ook gehad. Ik volg Barça vaker dan El Classico en daar zijn ze gewoon fair. Waarom? Omdat ze die schwalbes dan niet nodig hebben, nu hebben ze zich uit laten lokken door de Real-spelers. En met ze bedoel ik die drie. Dat moeten ze uiterraard niet doen. Maar we moeten nou niet zo schijnheilig doen alsof Barça de enige ploeg op aarde is die mekkerd en schwalbes maakt. Geen enkele ploeg is fair! Ik heb overigens liever schwalbes, dan doodschoppen waardoor de tegenstander zijn carriere voorbij kan zijn. Neemt niet weg dat die schwalbes niet kunnen. Maar kijk bijvoorbeeld naar Man Utd. Ze hebben daar ook super voetballers als Rooney, Giggs, Hernandez etc. Maar kijk naar de fratsen die Rooney en Scholes wel eens uithalen. Ik heb van die twee overtredingen gezien waarvan je u tegen zegt. Hernandez en Nani, supervoetballers maar zij zijn ook niet braaf. Die zie ik ook vaak genoeg op de grond liggen. Ik herinner me nog die verschrikkelijke tackle van Rafael tegen Liverpool. Dus we moeten nou niet schijnheilig gaan doen. Ik heb nog geen enkele ploeg meegemaakt die 100% fair is. Dus moet je dat ook niet verwachten van Barça. Elke ploeg heeft zijn trekjes en zo heeft Barça die ook. Dat is de harde waarheid, maar dat neemt niet weg dat ze ten minste wel van eigen kracht uitgaan en als ze dan een keer verliezen dan kijken ze naar zichzelf en gaan ze niet huilen dat de scheids ze benadeeld heeft... Weet je hoe men dat noemt? Dat noemt men een goede verliezer, dat is wat Barça is. Barça is een goede verliezer én een goede winnaar.
Kom op man dat was een gebogen been in de lucht. Alonsje kon gewoon verder spelen. Het was nu niet bepaald een killer kick op de strot. Maar die arme arme spanjaarden zijn tegenwoordig blijkbaar van glas en op de grond rollend huillend om kaarten zeuren is hun nieuwe nationale sport. Maar ach, dat is alweer minder laf dan de vorige; het stierenvechten. En daar lagen ze natuurlijk ook al huilend op de grond om hulp te vragen als ze met enige weerstand werden geconfroteerd. Het zit gewoon in hun bloed.
Hij had een rib gebroken!!! Noem je dat een schopje?! Ik weet niet wat je aan het woord gebroken niet begrijpt. Dat zijn rib is gebroken betekent dat hij aardig hard is aangepakt, ik wil jouw wel eens met een gebroken rib doorgaan. Het is niet de bedoeling dat je een leuk potje gaat voetballen en met een gebroken rib thuiskomt.
EDIT: Overigens heb ik nog een toevoeging: Blijkbaar zijn de meeste mensen vergeten dat Barça tegen Inter werd benadeeld door de scheids. Diezelfde De Bleekere die nou 'partijdig' zou zijn. Hij had toen een buitenspelgoal van Inter goedgekeurd, waardoor Inter uiteindelijk toch de finale haalde. Anders was Barça doorgegaan... Dus men moet niet gaan huilen over de scheids.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Had hij een rib gebroken? Geloof er geen donder van. Wie zegt dat hun eigen dope spuitend medidmsche staf.m zeker en als het wel zo is, dan was blijkbaar niet zo erg want hij speelde gewoon verder. Maar dat vind ik dan wel weer tof van m.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.